Gå til innhold

Drømmefangere


Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle meg litt om dette?

Finnes det forskjellige typer, og hvor får man tak i de?

Kom over en butikk i syden en gang som solgte disse, men regner med at det bare var juks....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Draumefangar/Dreamcatcher - eit nett spent over ein ring (som eit edderkoppnet) som er hengt opp over senga. Snorer med fjører er festa i nedre del av ringen.

Det var den fysiske delen. (Søker du etter dreamcatcher på images.google.com så får du nok opp fleire bilete av ulike versjonar.)

Ein drømmefangar fungerer slik at vonde draumar (eller ånder som ber vonde draumar med seg - hugsar ikkje heilt) vert fanga i nettet, og "renn ned" i fjørene som heng i snorene. Sidan draumane ikkje når deg, får du ikkje mareritt. Når sola står opp og skin på desse så *pooof* - forsvinn dei vonde draumane, dei brenn opp.

Dei gode draumane fêr uhindra gjennom nettet, så dei kan du kose deg med om nettene ;-)

Håpar eg greidde å forklara godt nok?

Kjøpte sjølv ein stor draumefangar i USA :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på soverommet jeg!

Mest som pynt alså. De vonde drømmene har ihvertfall ikke avtatt! :ler:

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en over senga jeg, og har ikke hatt vonde drømmer etter at jeg hengte den opp. Ikke sambo heller for den del. Kan jo være at underbevisstheten spiller meg et puss, men jeg er nesten frista til å tro litt på det og jeg da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH, drømmefanger, DET vil jeg ha!

Har bare et "blue eye" som skal stoppe onde ånder som prøver og komme seg inn. Må jo ha noe til drømmene også.

Hvor får jeg kjøpt en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har min skjønne drømmefanger hengende på veggen på soverommet, henger like over hodet mitt. :sjarmor:

Jeg har mange flotte drømmer, og noen mareritter ble det sannelig også. Men de virkelig onde drømmene de er det lenge siden jeg har hatt! De selger også drømmefangere på alternativmessene! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En drømmefanger skal egentlig lages i sammenheng med et rituale og være en personlig sak. Opprinnelig...

Men nå går de som om de var laget på samlebånd, så helt ekte drømmefangere er nok litt vanskelige å få tak i - hvis det er det du mener med om de er ekte eller ikke. Ellers så er jo de fleste drømmefangere som de skal være av utseende. Jeg tror på symboler og på hva vi legger i dem. Så hvis du kjøper en drømmefanger du virkelig liker så tror jeg den er ekte for deg liksom. Men - der er noen indianere som fortsatt lager drømmefanger spesielt for deg dersom du ber dem om det da :) Men jeg vet ikke hvor du finner dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg mener å huske at de har sin opprinnelse fra indianerene og at det skal flettes inn noe personlig feks litt hår fra personen som skal eie den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en drømmefanger ved senga, en gave fra min lillesøster som hun kjøpte til meg på reise i søramerika (var det Peru tro?). Tror ikke på "sånnt", men synes det er koselig uansett. Har sjelden negative drømmer, og har ikke hatt skikkelige mareritt siden jeg var tenåring, så jeg er nok ikke disponert for dette uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar!

Tror nok ikke jeg får i noen "ordentlig" drømmefanger laget av en indianer..

Tar meg nok en tur innom Scorpius, eller hvis noen annet dukker opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH, drømmefanger, DET vil jeg ha!

Har bare et "blue eye" som skal stoppe onde ånder som prøver og komme seg inn.  Må jo ha noe til drømmene også.  

Hvor får jeg kjøpt en?

Shangri-la ved Trafikkanten har slikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper ingen tar dette ille opp, men tror dere virkelig på dette?

Hva er det i så fall som gjør at dere tror dette virker?

Bare nysgjerrig, for for meg høres det helt sært ut :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker at det er koselig og fint. Jeg bruker masse som jeg ikke alltid legger så veldig sterk tro i. Men symbolet i gjenstanden og tanken om at den virker er ikke dum den heller da. Det er som å få sukkertøy istede for medisiner. Det har sin gode hensikt og virkning. Dessuten tror jeg at det meste av slikt er tankens kraft og hva vi legger i det. Jeg tror at hundre flinke indianere med masse evner kunne laget verdens beste drømmefanger til meg. MEn dersom jeg ikke trodde på den ville jeg jobbet i mot den, og den ville ikke virket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor mye jeg tror på det..

Men de er fine, og tanken er jo fin. De kan jo ikke skade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...