Gå til innhold

Mensen igjen etter MA


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Den 23/8 var jeg hos legen fordi jeg hadde blødd litt i en uke. 27/8 sa vel jordmoren at det ikke var liv. Trengte ikke noe utskrapning, men måtte gå å ta blodprøver for å sjekke at hcg verdiene sank og skulle fortsette med å teste til verdiene nådde 50 - da skulle liksom alt være ferdig. Synes at dette har tatt veldig lang tid, verdiene var forrige torsdag (20/9) 59, så da regner jeg meg som ferdig. Trodde jeg skulle få mensen som normalt denne måneden jeg, men kan det være fordi verdiene sank så sent at den ikke kom? Tror dere den vil komme som "normalt" i oktober? Noen erfaringer på hva jeg kan forvente meg.

Håper noen kan svare meg. Har jo lyst til å bli gravid igjen fort, men er litt avhengig av mens og eggløsning kan man si :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ulikt. Mellom 4-6 uker er vel vanlig, tror jeg. Etter min siste MA med påfølgende utskrapning tok det akkurat 5 uker.

Lykke til med prøvinga igjen...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astra unplugged

Hei.

Jeg fikk mensen igjen nøyaktig 7 uker etter en MA i sommer. Jeg lurte også veldig på når jeg ville få mensen igjen, og spurte legen på sjukhuset der jeg fikk utskrapninga. Hun mente at den burde komme som normalt, men det tok altså sju laaaange uker før vi kunne prøve igjen. Jeg veit jeg hadde EL etter fem uker, men vi ventet med å prøve til etter første mens, slik vi blei rådet til på sjukehuset.

Det jeg synes var rart var at du ikke fikk utskraping/tabletter i fbm med MAen din. Har du fått tatt UL slik at du veit at alt er borte fra livmora? Jeg var i 12. uke da jeg mista, og fikk ikke noe valg, men kanskje du ikke var kommet så langt i svangerskapet ditt?

Lykke til videre.

Klem fra Astra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...