Gå til innhold

Hva må man få med seg i Tallinn?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Altså som overskriften sier, hva MÅ man få med seg når man er i Tallinn?

Kan du anbefale gode restauranter?

Gode shoppingsteder?

Lønner det seg å ta buss eller taxi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså som overskriften sier, hva MÅ man få med seg når man er i Tallinn?

Kan du anbefale gode restauranter?

Gode shoppingsteder?

Lønner det seg å ta buss eller taxi?

Du finner alt du trenger i gamlebyen. Utrolig koselig med de bratte, brosteinslagte gatene. Det vrimler av småbutikker og museer og nydelige kirker. Av butikker er Kalev (sjokolade og marsipan) alltid fristende. Av restauranter er Olde Hansa og Peppersack mest kjent, med sine lokale spesialiteter. Men mækkern fins her også :fnise: Like utenfor murene i gamlebyen finner du Viru-senteret, hvis du foretrekker noe mer stort og moderne. Bor du i/ved gamlebyen er det unødvendig med buss eller taxi, du utforsker fint til fots. Ta evt trikken ut til Kadriorgområdet, koselig å gå tur i parken og se kunst i Kadriorgslottet.

Spør gjerne mer, jeg elsker den byen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Viru-senteret er det en bra restaurant. Amarillo - meksikansk mat. Billig og veldig godt. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi holdt oss stort sett til gamlebyen, bodde et sted mellom havnen og gamlebyen (gangavstand). Hele gamlebyen er generelt fantastisk. Prøv restaurant Baltazar, en hvitløksrestaurant! Jeg var litt skeptisk, men sinnsykt god mat!! Litt dyrt for å være Tallinn, men ganske greie priser i forhold til hva tilsvarende ville kostet i Norge. De hadde imidlertid bare uteservering såvidt jeg kunne se, så kanskje de ikke har åpent om du skal der nå på vinterstid...den ligger rett med hovedtorget...ellers var vi inne i rådhuset og mesteparten av kirkene, og det historiske museumet, alt det er ganske interessant om du er historieinteressert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Viru-senteret er det en bra restaurant. Amarillo - meksikansk mat. Billig og veldig godt. Anbefales!

Underskriver denne. Vi ble positivt overrasket over denne restauranten som vi spiste lunsj på en dag :). Og Viru-senteret har masse bra butikker, så der bør det være mulig å shoppe. Ellers er det gamlebyen som gjelder, som de andre også har nevnt. Vi tuslet mye rundt og bare koste oss. Hver kveld var vi på en bar med litt sånn saloon-preg, men jeg kan ikke huske hva den heter akkurat nå.

Både Olde Hansa og Peppersack er bra steder å spise, god mat og middelalder-stemning med tente lys osv, men det lukter litt turist-feller av dem da. Særlig Olde Hansa har en morsom meny og veldig spennende mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...