Gå til innhold

Barbering av underliv


Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er visse ting foreldrene rett og slett ikke har noe med. Forhåpentligvis vil moten forandre seg slik at det ikke lenger er slik at det nesten forventes at man er glattbarbert fra 16-17 års alderen.Barbering har langt flere ulemper enn fordeler.

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er visse ting foreldrene rett og slett ikke har noe med. Forhåpentligvis vil moten forandre seg slik at det ikke lenger er slik at det nesten forventes at man er glattbarbert fra 16-17 års alderen.Barbering har langt flere ulemper enn fordeler.

:Nikke:

  • Liker 1
Skrevet

For et idiotisk spm. Jeg er jo 17(øyeblikk 18 :briller:), men jeg vet det er vanlig med intimbarbering blant jenter.. Det er vanlig nå, og det var vanligt når jeg gikk i 8 klasse.

Jeg tviler veldig sterkt på at de gjorde det i 8 klasse pga sex, det var/er rett og slett bare en motesak egentlig.. Eller det hele startet(i vår klasse) med at ei jente gjorde det, og da prøve jo vi andre det også..Så ble det en vanesak, og det ble rett og slett ekkelt å ikke gjøre det. Så bare pga en 13åring gjør det, så betyr det ikke at det er fordi hun skal ha/har sex, det er nok mer pga at alle andre gjør det:-P

Uansett så føler jeg ikke at det er noe foreldrene har noe å gjøre med? Jeg hadde blitt sinna, og faktisk litt krenket, hvis min mor hadde spurt meg om jeg barberer meg nedentil, og hvorfor? Liksom..Hallo!! La nå ungen få lov til det:)

"moten" er visst nok på vei til og snu uansett:-P :ler:

Skrevet

Kan ikke folk få spørre om ting de lurer på uten å få "for et idiotisk spørsmål, slengt tilbake i ansiktet? Og det er visst ikke bare her det skjer heller.

Skrevet
Kan ikke folk få spørre om ting de lurer på uten å få "for et idiotisk spørsmål, slengt tilbake i ansiktet? Og det er visst ikke bare her det skjer heller.

Hehe.. Joda=) Det var ikke slikt ment, det var bare det at en slik sak er veldig teit av foreldre å blande seg inn i.

Skrevet
Hvorfor er det sykt? Det behøver ikke ha noe med sex å gjøre.

Og om det er seksuelt så er ikke det nødvendigvis negativt det heller. 13-åringer er i startfasen når det gjelder å utvikle sin egen seksualitet, og det synes jeg de skal få rom til å gjøre, uten at foreldrene blir for nærgående. Tror også at å forsøke å nekte barnet noe så intimt og personlig kan bidra til å gi negative følelser rundt det generelt.

Gjest Gjest_Suzanne_*
Skrevet

Kjæresten min (vi er begge 25 år) sier at han ikke liker at jenter er barbert. Jeg gjorde det en gang og da klarte han ikke ha sex med meg for han fikk litt assosiasjoner til liten jenta da han så meg naken. Litt sånn pedofilt...

Kanskje disse småjentene barberer seg for å se unge og små ut lengst mulig...? Nei jeg tror ikke det. Dette er en "mote" som pornoindustrien har fått frem. (damene i pornofilmer begynte å barbere seg for at mer av underlivet skulle synes på film - det er faktisk sant!!!). Jeg synes ikke det er kult at småjenter følger denne "moten" jeg. Like lite som jeg synes det er kult at 12-åringer går med liten trang t-skjorte som det står "Porn Star" på.

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å legge meg borti hva barna mine barberer og ikke barberer. Jeg har da vitterlig andre og langt viktigere temaer å snakke med dem om.

Skrevet
Kunne ikke falle meg inn å legge meg borti hva barna mine barberer og ikke barberer. Jeg har da vitterlig andre og langt viktigere temaer å snakke med dem om.

Enig med Tex. Klart man skal snakke med barna om sex og konsekvenser, men barbering er ikke et tema jeg ser som nødvendig å snakke om med mindre det blir brakt på bane av tenåringen selv.

Skrevet

Snakke om det, og eventuelle problemer rundt det (sopp, UVI osv), for at hun skal være litt obs på at det KAN skape problemer. Men det er på et rent generelt grunnlag og noe som tas sammen med annen “hvordan funker kroppen” prat. Om det skjer før eller i tenårene aner jeg ikke, men sannsynligvis lenge før. Bestemme hvordan en tenåring behandler sin egen kropp når det er noe så bagatellmessig ser jeg ingen grunn til.

  • Liker 1
  • 8 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Begynner å bli noen år siden barneskolen, men de jentene som var tidligst ute barberte seg. Så i vår klasse ble alle behåret på likt. Vips!

Enkelte ting må barn få bestemme selv. Og hvordan underlivet skal se ut er en av de tingene.

JA. Det er noe med stauts. Det handler faktisk veldig mye om det. De fleste jenter i 13-årsalderen barberer seg nedentil fordi '' alle de andre '' gjør det, og IKKE av seksuelle grunner. Det er kanskje teit. Men det er noe med at hvis alle venninne dine barberer seg nedentil, så er det fort gjort at du selv gjør det også. Men HVORFOR gjør man det egentlig, da? Jeg mener.. Det er på en måte ikke noe poeng når man er 13 år. Men uansett så syns jeg barna skal bestemme det selv. Men syns de voksne også kan ta det opp med barna sine.

Skrevet
Når synes dere det er greit at ungene barberer underlivet?

Er det greit fra de får hår eller bør de vente til de er 16-17?

Hører så mange sier at barbering ikke er for 12-14 og kanskje yngre, men for 16-17 åringer. Er det noen spesiell grunn?

Jeg har ikke barn, men jeg skjønner ikke helt hva foreldrene har med hvorvidt ungene deres barberer underlivet? Får kanskje være måte på hva en skal legge seg oppi? Og en kan vel ikke akkurat be barna sine om å ta av seg trusen for å sjekke at det ikke barberer underlivet før en bestemt alder...

Gjest Grafica
Skrevet (endret)

Jeg fikk kjønnshår som niåring, og jeg var litt sent ute i klassen...!

Når det gjelder barbering, kjøpte mamma høvel til meg når jeg var 11. "Du har fått hår under armene, ta det bort, folk synes det er ekkelt". Ikke misforstå! Hun prøvde ikke å være slem, men å beskytte meg fra å bli plaget pga det.

Men underlivet begynte jeg vel ikke å ta før i tiende, tror jeg... Tok bikinilinja og ikke noe mer frem til da.

Jeg mener at foreldre ikke har noe med det å gjøre, alderen er ikke deres valg og ingen foreldrer bør sette seg ned for en dyp, alvorlig samtale om underlivsbarbering... Men la det gjerne ligge fremme barbersaker som tenåringene kan bruke, det er andre steder enn underlivet man kanskje vil fjerne hår også!

Endret av Grafica
Gjest Gjest_caskr_*
Skrevet

Har barbering av underlivet noe med sex å gjøre når man er voksen, da? :sjenert:

Jeg er over 30 og barberer fordi jeg synes hår der er ekkelt og stygt, samme grunn jeg hadde som da jeg var 12.

Gjest Naria
Skrevet
Kjæresten min (vi er begge 25 år) sier at han ikke liker at jenter er barbert. Jeg gjorde det en gang og da klarte han ikke ha sex med meg for han fikk litt assosiasjoner til liten jenta da han så meg naken. Litt sånn pedofilt...

Det er betydelig mer enn bare kjønnshår som skiller voksne fra barn rent fysisk.

Gjest Gjest
Skrevet
Hehe.. Joda=) Det var ikke slikt ment, det var bare det at en slik sak er veldig teit av foreldre å blande seg inn i.

Hva får deg til å tro at TS er en forelder? Kanskje hun bare var ute etter folk mening uten at hun selv har barn? Hvem vet?

Jeg blir jo nesten sjokkert over hva enkelte får til svar her.

Gjest utlogget
Skrevet

Jeg er 23, og startet med å barbere meg da jeg var 14-15. Allerede da jeg var tolv klippet jeg bort hårene som kom rett og slett fordi det var flaut å dusje etter gym. Jeg barberte meg fordi det var, for meg, ubehagelig å ha så mye hår der nede.

Dette er ikke noe foreldre skal legge seg bort i. Vær heller oppmerksom på de verdiene du vil at barnet ditt skal ta til seg.

  • 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Jeg er en jente på 13 og alle jeg kjenner på min alder barberer seg fordi de syntes det er ekkelt å ha hår der , og jeg syntes ikke at foreldre skal bryseg med det , det er bare så patetisk. vi barn må ha litt privatliv iblant , noen foreldre får til og med vite om de har kjærste , det er mange jeg kjenner som ikke seier at de har kjærste før de har vært det i flere uker !

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Om barna barberer seg eller ikke er jo ikke akkuratt noe foreldrene bør blande seg bort i, men det er synd at mange seg på kjønnshår som noe ekkelt. Hår er ikke ekkelt eller stygt, og man er mye mer utsatt for plager dersom man barberer seg der nede. Når det gjelder sex er man jo mer følsom med hår der enn uten, og heldigvis er det mer vanlig igjen å ha hår der nede.

Glattbarbert, for ikke å snakke om stripe er vel i grunn noe som mange ser på som ganske harry :fnise:

Skrevet

Jeg har selv en jente på tretten. Hun fjerner hår under armene og de få fjonene som forviller seg ut i bikinikanten.Vi har snakket mye om dette med å fjerne hår, hva som er lurt å gjøre og ikke. Hun trenger ikke å gjøre de samme tabbene som jeg gjorde på hennes alder!

Vi har også snakket endel om dette med å fjerne mer enn bikinilinjen. Jentene mine ser jo at jeg fjerner mer og jeg har lagt stor vekt på at hvor mye man tar er et personlig valg, ikke et motespørsmål. Det er ( for noen) ulemper ved å barbere; som sopp og UVI, og ikke minst, jeg synes man skal ha den "frisyren" man selv trives med. Om dette er stusset, barbert, trekant, what ever, må være opp til den enkelte. For min del må hun gjøre akkurat hva hun vil.Det jeg kan gjøre er å sørge for at hun har det utstyret hun trenger for å gjøre det på en mest mulig behagelig måte og har kunnskap om de ulempene som kan følge med.

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...