Gå til innhold

Spotting og prøving


Gjest Prøveren

Anbefalte innlegg

Gjest Prøveren

Etter at jeg sluttet med p-pillene for to år siden har jeg spottet så godt som hver syklus. Det kan begynne så tidlig som et par dager etter eggløsning, men som oftest en uke før ventet mens. Vi har ikke prøvd mer enn noen måneder (så langt uten klaff) og i går leste jeg et gammelt innlegg på et annet forum om spotting hvor alle som skrev at de spottet sa at de strevde med å bli gravide. Samtlige hadde prøvd fra ett år og oppover og enda ikke blitt gravide. Dette tok helt piffen ut av meg. :( Er det virkelig slik at fordi jeg spotter er det noe galt med meg og jeg kan bare glemme å klare dette på egenhånd? Må jeg bedrive nytteløs prøving et halvt år til og så dra meg til legen for å få hjelp (og inntrykket mitt fra det innlegget var også at de fleste leger avfeide spotting som noe som kan gi problemer med å få barn). Det gjør ikke saken bedre at jeg testet positivt for to mnd siden. Da begynte spottingen mye senere, og hadde en annen farge, men mens kom litt forsinket likevel. Da føler jeg i allefall at spottingen kan indikere noe galt. :(

Jeg trenger rett og slett litt oppmuntring. Jeg trenger å høre om de som har det som meg og som har blitt vellykket gravide på egenhånd. Det er rett og slett forferdelig å gå rundt og føle at noe jeg aldri har sett på som spesielt unormalt skal føre til at vi trenger hjelp til å få barn. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gjør ikke saken bedre at jeg testet positivt for to mnd siden. Da begynte spottingen mye senere, og hadde en annen farge, men mens kom litt forsinket likevel.

Dersom du testet positivt først, så var det nok ikke mens som kom litt forsinket, men en tidlig spontanabort (som mange vil oppleve en gang i livet)

Altså har dere jo blitt gravide en gang, og det skal da ikke være noe i veien for å klare det en gang til - spotting eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøveren

Ja, men frykten min er ikke å ikke klare å bli gravid, men å holde på det befruktede egget på en måte. At spottingen automatisk betyr en mangel på et hormon som gjør at selv om jeg klarer å bli gravid vil jeg alltid miste det tidlig. :( Håper det var forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men frykten min er ikke å ikke klare å bli gravid, men å holde på det befruktede egget på en måte. At spottingen automatisk betyr en mangel på et hormon som gjør at selv om jeg klarer å bli gravid vil jeg alltid miste det tidlig. :( Håper det var forståelig.

Hva er spotting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotting er litt brunlig utflod som mange har dagen/dagene før mens kommer....

Og til HI

Jeg spotter 1-3 dager før hver mens, og har 3 barn. Ingen sikre aborter heller. (mistanke om en for MANGE år siden, men det er usikkert)

Så spotting betyr ikke at du ikke kan holde på et foster nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...