Gå til innhold

telling av dager i syklus og eggløsning


Knøttet

Anbefalte innlegg

Må bare få det bekreftet at syklusen telles fra første dag med mens til siste dag uten mens (dagen før du får mensen igjen telles som siste dagen) ?

altså, får man mensen 1.september er det cd1 og hvis man får mensen igjen den 28. september så er 27.september den siste dagen i den syklusen ?

Og en annen ting jeg synes å ha lest her et sted. Kommer el 14 dager før neste mens ?

så hvis vi tar eksempelet ovenfor så har man el 15.september?

Er litt forvirra, jeg :ler: :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, din telling av lengden på syklusen stemmer...

Når det gjelder EL, så kommer den vanligvis 12-16 dager før neste mens. (men 10-18 dager er også normalt)

Hvor mange dager før som gjelder akkurat for DEG er umulig å si, siden det kan variere så mye...

Men 18 dager før mens er det greit å begynne "å sette inn støtet", og holde på frem til 10 dager før mens, dersom man ikke vet når man har EL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 18 dager før mens er det greit å begynne "å sette inn støtet", og holde på frem til 10 dager før mens, dersom man ikke vet når man har EL

Sign denne :lur: Jeg gadd ikke teste med EL-tester og sånn, så gjorde det på den enkle måten som beskrevet ovenfor, og jaggu, klaff på første forsøk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...