Gå til innhold

Demonio sin bryllupsdagbok


Demonio

Anbefalte innlegg

Jeg er fremdeles veldig ung, men planen er at vi skal gifte oss 26desember 2008. Jeg har fått veldig sterke reaksjoner, på at jeg gifter meg så ung..men men, jeg overlever, begynner og bli ganske vandt med stygge blikk/kommentarer om at jeg er alt for ung og for tidlig til slike ting.

I og med at jeg ikke akkurat er kjent ute på dette området tar jeg imot både råd og tips ang bryllupet;-)

Jeg har ikke kommet så langt med planleggingen enda. Men har gått og surret litt om hvordan jeg vil ha det.

Jeg har jo lyst og ha en hvit kjole, og jeg tenkte og ha detaljene enten i rødt eller sjokoladebrunt/brunt.

Frem til nå har jeg funnet ut at dette blir gjestelisten +/-:

-Mamma

-Stefar

-6 søsken(2 er stesøsken, 3 er halvsøsken)

-Pappa

-Stemor

-4 halvsøstre

-Famor

-Mormor og "morfar"

-Oldemor og Oldefar

-Tante x3(altså 3 tanter)

-Onkel(har kun 1:O)

-7 søskenbarn

-Foreldrene til trond

-søsken(3 stk)

-Besteforeldrene hans(4 stk tilsammen)

-2 tanter og 3 onkler

-9 søskenbarn

-Venner:

-7 fra meg

-5 fra Trond

..Tror dette blir gjestelisten, men jeg vet ikke helt enda :P

:):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik har jeg forestilt meg kjolen min!

http://tinypic.com/view.php?pic=5ymzp68&s=1

(planen er å ligge i hardtrening etter fødselen :fnise: )

Brudepikekjolen/e:

http://tinypic.com/view.php?pic=4vplkxh&s=1

I sin kjole(min bestevennine):

http://tinypic.com/view.php?pic=53g5jxw&s=1

Slik vil jeg ha kaken, bare den skal være i sjokolade, tror jeg:

http://tinypic.com/view.php?pic=4qxbxok&s=1

..og kakepynten:

http://tinypic.com/view.php?pic=6evdhqh&s=1

Lengre har jeg ikke kommet! Så kom med lure tips dere som har litt mer kunnskaper enn meg på dette feltet:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! gratulerer med bryllups-dagbok!

ser du har endel ideer allerede.. vet dere hvor dere vil ha vielsen? lønner seg å bestille kirke tidlig, hvis dere skal ha kirke-bryllup, og også lokale til middag evt. +frisør og fotograf. ellers er det vel ikke noe annet som haster spesielt. :)

skal datteren din være brudepike eller? (kjempesøt kjole!) hvor gammel er hun?

har dere vært sammen lenge? (er litt nysgjerig jeg, skjønner du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Gratulerer så mye med bryllupsdagbok :) Du har jo iallfall tankene klare, og det er også viktig :) Men som MrsG sier så er det lokale og vielsessted som er det første på lista. Vi andre som har dagbøker her har også maaange lister, så det er jo bare til å sniklese og stjele litt :) Det var forresten veldig fine ting du hadde funnet fram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vielsen skal være i kirke, og den er alt bestilt, så den er i boks.

Vi har også fått tak i lokaler etter vielsen.

Frisør=tanta mi. Hun er frisør da;-)

Fotograf=tante nr 2. Hun er ikke fotograf, men er utrolig flink og hun har veldig bra utstyr.

Sarah Martine og Frøya skal være brudepiker. Sarah Martine blir 2 i mars:)

Vi var første gangen sammen når jeg kun var 12, men det var sånn barneskole-opplegg. Vi ble sammen for litt 1,5 år siden, sånn ca.

Jeg har vært inne og sett forskjellige lister;-)

Men hvor mye regner dere at dere bryllup skal koste egentlig? Har sett de fleste satser på et budsjett rundt om 80tusen.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toastmaster: Hvem er dette vanligvis? Bekjente?

Til og begynne med så er det noen få sanger vi skal finne sammen:

Velkomstsang fra brudeparet.

Brudens sang til brudgom.

Brudens sang til brudgom: Er det teit hvis jeg synger selv? Jeg elsker og synge, og synger i kor og har synget siden jeg var pitteliten.. Så ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Måtte bare innom å snoke litt.

Gratulerer med forlovelsen og bryllupsplanene. :)

Toastmaster kan i grunnen være hvem som helst om dere ønsker bryllup med taler og evt. sang. Ofte er det en eller to personer dere kjenner som ikke har noe i mot å ta ordet i forsamlinger, påkalle oppmerksomheten og informere om hvem som skal holde tale eller hvilken sang som skal synges.

Dere må nemlig ikke ha noenting som helst i bryllupet fordi det er tradisjon eller "alle andre" har det slik.

I min svigerinnes bryllup var det begge deler og det var koselig det, bortsett fra at jeg ikke liker å synge. :fnise:

De hadde en velkommen til bords tale og den mener jeg brudgommen tok seg av. Dog dette er jo individuellt.

Brud og brudgom behøver ikke tale eller lage sang til hverandre. Min svigerinne holdt tale til sin mann og hennes mann sang en egenkomponert sang til henne og spilte akustisk gitar til. Det var bare han som sang.

De som ville tale/lage en sang gav beskjed i forkant til toastmasterene, sånn at de kunne ordne en plan for når de forskjellige talene/sangene skulle taes. Ta ble det pen klirring i glasset, en av toastmastrene sa hvem som skulle tale eller hvilken sang som skulle synges og informerte om det var noen flere taler/sanger rett etterpå og fra hvem.

Vil du lage sang og har guts til å synge den selv, så er jo det kjempetøft gjort av deg og helt sikkert noe både brudgom og gjester vil sette pris på.

Personlig ønsker jeg et lite bryllup. Svigerinna mi hadde et forholdsvis stort et med 60+ gjester. Hverken meg eller sambo liker ikke å få mye oppmerksomhet fra mange på en gang, så vi tenker i retning av å bare ha nærmeste familie og forlovere, gifte oss på tinghuset, spise god mat i chambre separée og ha kaffe, likører og kaker hjemme senere.

En stund etter holder vi heller en stor vennefest, sånn hurra nå er vi gift greie. ;)

Vi kommer til å si til de som blir invitert i vårt bryllup at hvis noen ønsker å si noen ord, så kan de gjerne det, men det er ingen tvang.

Gaver vil vi egentlig ikke ha. Ønsker de å gi noe, kan de donere til et formål i stedet. Vi har det vi trenger og ser ikke poenget i å ønske oss et rådyrt penservise til 12 stykker når det nesten aldri vil bli brukt og vi svært sjelden har middagsgjester.

Ja, jeg ønsker med ordentlig brudekjole og å være fin på håret og ha en pen make up. Er jo bare brud en gang i livet, forhåpentligvis.

Så det er mange måter å ordne bryllup på. Dette er bare to av de.

Lykke til med planleggingen.

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi heller ganske mye over på siden og ha et lite bryllup, dvs tilsammen blir vi 32 stk, hvis alle kommer! Men jeg vet ikke noe enda..

Kommer nok beskjed her når vi har funnet ut noe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og gratulerer med bryllupsplanene! :klemmer:

Ser ut som dere har tenkt igjennom det viktigste! Vinterbryllup høres så nyydelig ut :rødme:

Vi fikk også noen reaksjoner på at vi var for unge med en gang vi ble forlovet, men etterhvert nå begynner jo alle våre venner å gifte seg, nesten alle gjorde det nå i sommer, så det har gått seg til :) Og ser bare flere og flere som går med gifteringer på min alder for tiden... ganske rart egentlig.. synes nå jeg, for jeg trodde vi var tidlig ute, men så viser det seg at vi faktisk ikke er så unge i forhold til mange andre likevel :sjenert: Det er jo litt betryggende da! Så jeg er sikker på at det går seg til for dere og! :)

Veldig enig med Saeria at dere ikke må ha ting fordi 'alle andre har det'! Gjør som dere selv ønsker ut av deres spesielle dag, for det er tross alt dere som skal gifte dere og se tilbake på denne fantastiske dagen resten av livet :)

Toastmaster pleier å være en bekjent som kjenner begge, men det er jo ikke alltid man har personer som egner seg til toastmaster som kjenner begge eller i det hele tatt, så det har blitt mer vanlig etterhvert å også leie inn profesjonelle... men det som er viktig med toastmaster er jo at personen er strukturert! (ikke nødvendigvis så morsom)

Leste på bryllupsforumet igår om det med sang til din forlovede, og det synes jeg høres utrooolig koselig ut! Hvis du har lyst til det, så syne jeg absolutt du skulle gjøre det! Da blir bryllupet med en gang velldig spesielt og tenk så koselig for mannen :) Det blir sikkert helt nydelig! ...også hvilken sang du velger er hipp som happ, det du ønsker :)

Lykke til videre! og bare spør om det er noe for her er det såå mange dyktige og kreative folk som mer enn gjerne hjelper :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen som bryllupsdagbokskriver!

Kjempefin kjole du har lyst på, veldig elegant.

Vi har valgt morfaren min som forlover, fordi han er vant til å snakke i forsamlinger. Men det er ikke noen regler for hvem du velger, så lenge personen er sosial og liker å snakke i forsamlinger, altså ikke er sjenert eller noe. Det er også best å velge en som ikke har andre oppgaver i bryllupet.

Det høres også veldig fint ut å lage sang til din kjære og synge den selv, hadde jeg kunnet synge hadde jeg stjålet den ideen! Men sånn som det er så blir det vel med et dikt, hvis jeg tør å si noe i det hele tatt...

Ellers så må du ikke høre på alle som sier at "er ikke du altfor ung til å gifte deg, da?" eller "du må jo leve livet først", det har jeg også erfart mye av, og det er bare å ignorere dem. Den eneste som kan bestemme om du er moden nok til å gifte deg er du selv, ikke folk som ikke kjenner deg. Du har jo bundet deg allerede, med en liten datter og en liten en til på vei, så jeg vil si at du er i stand til å ta dine egne beslutninger.

Lykke til med planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Takk for alle svar, er veldig glad for det.

"Ellers så må du ikke høre på alle som sier at "er ikke du altfor ung til å gifte deg, da?" eller "du må jo leve livet først", det har jeg også erfart mye av, og det er bare å ignorere dem. Den eneste som kan bestemme om du er moden nok til å gifte deg er du selv, ikke folk som ikke kjenner deg. Du har jo bundet deg allerede, med en liten datter og en liten en til på vei, så jeg vil si at du er i stand til å ta dine egne beslutninger."

Branna: Nei.. Jeg bryr meg ikke så utrolig masse om hva folk mener om at jeg er for ung til og gifte meg. Det er mitt valg, og ikke dems. Desverre er jeg ikke 100% sikker om bryllupet fortsatt skal være akkuratt den dagen, pga desverre så mistet jeg lille prinsesse Frøya på søndag.

Du(dere) lurer kanskje hvorfor jeg alt er på nett, men det er rett og slett fordi jeg har fått beskjed om og slappe av, ta ting med ro og komme meg til hektene som de så fint kalte det. Ikke at jeg helt vet hvordan jeg skal klare og ta ting med ro uten og tenke på henne. Når jeg "slapper av", så tenker jeg. Det orker jeg ikke. Jeg orker ikke tenke. Jeg bare starter og tenke på henne. Hvordan livet ville vært når hun ble født, hvordan hun ville sett ut osv.. Jeg orker ikke å tenke på det. Allikevell ender jeg opp med å tenke på henne.

Legene fant ikke ut hvorfor det skjedde. Det var ukjent årsak. De sa det var den vanligste årsaken. Akkuratt som det hjelper meg. Å ikke vite hvorfor det skjedde.

Sarah Martine er på besøk hos min mor, og det var min mor som fortalte henne at Frøya ikke lenger skulle bli født, at hun hadde blitt en engel. Det husket Sarah Martine. Det er helt merkelig. Selv i forferdelige tider så klarer den jenta og muntre meg opp, selv om det burde være omvendt?

Hun kom med verdens beste kommentar.

"Mamma, Gud ga meg til deg, fordi han visste du ville være en god mamma. Han ga deg Frøya fordi han visste du ville bli en enda bedre mamma, men så forstod han at vi har ingen engler i himmelen. Så derfor er Frøya blitt en engel. Hun passer på deg."

Jeg skrev den ned. Jeg tenkte og lage et slags minne om Frøya. Selv om ingen andre fikk bli kjent med henne, så betyr hun utrolig masse for meg, og for Trond.

Dermed tenkte jeg å ta ultralydbildene av henne, og lime inn i en stor ramme. Hvor jeg også skriver kommentaren fra Sarah Martine, og henger opp et par med sokker som bestemor strikket. Verdens minste, rosa strikkesokker. Pluss et bilde som er tatt av meg, Sarah Martine og Trond.

Det virker sikkert helt rart, at jeg har lyst til det, og at jeg skriver det her, men det er det eneste jeg orker. Jeg klarer ikke å fortelle om det, ansikt til ansikt, men jeg klarer og skrive det ned. Jeg forventer ikke alle orker å lese dette, jeg skriver det egentlig mest for min egen del. For og roe meg ned. For og klare forstå hva som faktisk har skjedd.

Men, takk for alle tipsene, jeg vil nok fortsette og planlegge litt, uansett når bryllupet skal være.. Men nå i begynnelsen vil jeg fokusere mer på Sarah Martine og Trond. :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei Demonio. huff, ble ordentlig trist når jeg leste dette. :tristbla: utrolig leit.

nydelig kjole du har tenkt deg ut. :-D og den kaketoppen er helt konge. sånn har jeg vurdert å kjøpe også. vet du om man får kjøpt den i noen butikk? jeg har sett på nettet men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har nå bestemt oss for et lite bryllup, istedenfor stort. Puh! Da var den avgjørelsen ferdig :jepp:

Jeg vet ikke hvor veeldig masse jeg kommer til å planlegge i nærmeste fremtid, har egentlig en del klart, skal legge inn lista senere.. Har på følelsen at sommeren kommer til å gå med på forberedelser!

Jeg har også funnet kjolen:-D

Mamma og søstrene mine, og bestevenninna mi, tok meg med ut på shopping, de ville glede meg etter alt som hadde skjedd :rødme: Så gikk vi innom en brudekjolebutikk, hvor jeg faktisk fant the dress, hihi.. Hadde ikke forventet det! Men jeg elsker den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...