Paradokset Skrevet 18. september 2007 #41 Skrevet 18. september 2007 Har voksne, hvite heteroseksuelle par andre behov enn voksne, svarte heteroseksuelle par? Har voksne barnløse andre behov enn småbarnsfamilier? Jeg vil anta noen vil hevde det ja....
Gjest Kristin_ Skrevet 18. september 2007 #42 Skrevet 18. september 2007 Jeg skjønner seriøst ikke at det finnes folk som synes det er så problematisk. Det finnes hotell for bare svensker, for ungdomsgjenger, spesielt rettet mot pensjonister, det finnes hotell for homofile, hoteller for ekstra store mennesker, single mennesker treningshotell, you name it. Så mye som tilrettelegges småbarnsfamilier på hotellfronten, ser jeg ikke problemet med at man kan tilrettelegge litt den andre veien også. Det er vel like mye diskriminering av dem uten barn at alt så til de grader tilrettelegges folk med unger? Hva med dem som reiser med dyr, som nesten ikke kan bo noen steder?
Gjest Kristin_ Skrevet 18. september 2007 #43 Skrevet 18. september 2007 Jeg vil anta noen vil hevde det ja.... Kanskje et roligere feriested og ikke like mye unger som herjer rundt med bassenget? Jeg var et år på et hotell som ikke var spesielt barnevennlig, var et par barnefamilier der men det var ikke et barnehotell. Det var en roligere atmosfære der, ideelt for å ligge og slenge og slappe av Og ja, dersom jeg hadde hatt lyst på en ferie med kjæresten ville jeg foretrukket et slikt feriested, gjerne a la dette: http://www.startour.no/Page.aspx?id=34493
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2007 #44 Skrevet 18. september 2007 Jeg vil anta noen vil hevde det ja.... Eh...de fleste vil vel si nei til det første og ja til det andre. Hudfarge har vel minimal betydning for hva man ønsker fra et hotell. Om man har barn eller ikke har derimot stor betydning.
Gjest Blondie65 Skrevet 18. september 2007 #45 Skrevet 18. september 2007 Jeg skjønner heller ikke at dette er diskriminering Paradokset. Pr dagens dato har vi hotell spesielt tilrettelagt for barn (dvs at det tilbys barnevaktordninger, barneklubb, ekstra stort barnebaseng, restaurant med barnemeny, etc). Det er ikke bare i syden du finner dette, du finner det også i Norge hos de forskjellige hotellkjedene som en del av deres sommerkampanjer. Ingen av disse hotellene er stengt for andre enn det som er hovedmålgruppen. Dette nye "blåhårparadiset" blir også et tilbud spesielt tilrettelagt for de uten barn. Er det diskriminerende? Jeg for eksempel som reiser mye alene ønsker bedre tilrettelegging for single. Det betyr ikke at jeg ønsker meg hotell bare for single - men det hadde vært greit å slippe å betale for den sengen jeg ikke bruker. Heldigvis er det i ferd med å skje noe der - enkeltromstillegget går ned for hvert år jeg reiser. Og det skulle da fint og flott bare mangle.
Paradokset Skrevet 18. september 2007 #46 Skrevet 18. september 2007 Jeg hevder ikke det er diskriminerende, men basert på reaksjonene her så kan det virke som mange reagerer på et tilbud spesielt rettet mot "hvite, heteroseksuelle par". Det betyr forøvrig ikke at svarte eller homofile vil bli nektet, men det er ikke et tilbud spesielt rettet mot dem. Og jeg er helt sikker på at det finnes nok av fordomsfulle folk som ville sette pris på å slippe både svarte og homofile ved svømmebassenget.
viren Skrevet 18. september 2007 #47 Skrevet 18. september 2007 Flott tiltak! Men jeg regner med reaksjoner når barnefamilier, som er vant til at det meste tilgodeses dem, plutselig blir nektet adgang pga sine søte små. Det var da en voldsomt surmaget kommentar, tror du oppriktig at med en gang noen får barn er de en egen rase som ikke greier å ta hensyn til andre? Egoister finner du overalt, det er ikke noe spesielt for barnefamilier. Det finnes jo en rekke couples only hoteller (feks Sandals *drømme*) og jeg har da aldri hørt noen protestere på det. Er det marked for det så er det vel bare fint at folk kan få oppfylt sine kriterier til en god ferie?
Gjest Kristin_ Skrevet 18. september 2007 #48 Skrevet 18. september 2007 Det er en enkelte mennesker som forventer at hele verden tilpasses dem bare fordi de har gjort bragden å skvise ut et par unger. Men de er ikke representative for de foreldrene jeg kjenner i hvertfall, og garantert ikke for resten av befolkningen heller. Men de med de særeste interessene har jo en lei tendens til å skrike høyest, så det er lett å tro det er mange av dem. Om jeg hadde spurt de jeg kjenner med barn, tror jeg ikke at noen av dem hadde hatt problemer med å skjønne hvorfor enkelte ikke har lyst å vasse i barn på ferie, spesielt om de ikke har egne selv .
Gjest Gjest_Margrethe_* Skrevet 18. september 2007 #49 Skrevet 18. september 2007 Heller barn enn desperate, egoistiske og grådige japanske turister i haugevis - slik mannen og jeg havnet på hotell sammen med i København i sommer Gud bedre, meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå