Jens Skrevet 16. september 2007 #21 Skrevet 16. september 2007 Dette tilbudet som nevnt i tråden her er ment for godt voksne, med servering av ettermiddagste og greier. Så det blir fulle pensjonister med blått hår og stinn lommebok som er målgruppen her. Ja, det hørtes jo spennende ut!Kanskje litt cabaret på kvelden og så er alt stille kl 2200. Hvis man vil dra på hoteller uten å bli forstyrret av barn er det jo bare å droppe å dra på charterturer da. Og betale litt mer for hotellet.
Paradokset Skrevet 17. september 2007 #22 Skrevet 17. september 2007 Synes forsåvidt det er helt greit med barnefrie hotell, men det reiser jo spørsmål om i hvilken grad man kan ekskludere enkelte grupper fra et tilbud. Kan jeg eksempelvis nekte det ene kjønnet å få rom på hotellet mitt? Eller overvektige? Eller de jeg oppfatter som stygge?
Elbereth Skrevet 17. september 2007 #23 Skrevet 17. september 2007 Det må da være helt kurant med et barnefritt hotell uten at det skal oppfattes som utestenging. Det er da aldersgrenser på en del andre ting, og som før sagt så er det da rikelig å velge i for de som vil ha et barnevennlig alternativ.
Gjest Blondie65 Skrevet 17. september 2007 #24 Skrevet 17. september 2007 Synes forsåvidt det er helt greit med barnefrie hotell, men det reiser jo spørsmål om i hvilken grad man kan ekskludere enkelte grupper fra et tilbud. Kan jeg eksempelvis nekte det ene kjønnet å få rom på hotellet mitt? Eller overvektige? Eller de jeg oppfatter som stygge? Nei det kan man nok ikke, men man kan jo lage et tilbud "spesielt rettet til" enkelte grupper slik man gjør med barnevennlige hoteller i dag. Enhver voksen og kanskje spesielt singel velger jo helst ikke hoteller som reklamerer som høyest med bamseklubb og klovnen Kalle ...? Jeg velger i alle fall ikke de hotellene som er spesielt beregnet for de aller minste barna - selv om jeg ikke generelt sett har noe i mot barn på ferie. Ikke velger jeg de hotellene som er spesielt rettet mot ungdom heller.
Paradokset Skrevet 17. september 2007 #25 Skrevet 17. september 2007 Nei det kan man nok ikke, men man kan jo lage et tilbud "spesielt rettet til" enkelte grupper slik man gjør med barnevennlige hoteller i dag. Helt klart, men jeg bare lurer på hva som skjer om en barnefamilie insisterer på å leie seg inn der.
Gjest Blondie65 Skrevet 17. september 2007 #26 Skrevet 17. september 2007 Helt klart, men jeg bare lurer på hva som skjer om en barnefamilie insisterer på å leie seg inn der. Da får de nok en hyggelig ferie der ungene blir hysjet på av "blåhårligaen". De kan ikke nekte, akkurat like lite som de kan nekte meg å leie meg inn på ungdomshotellet eller i "blåhårparadiset" eller bamseklubbhotellet.
Gjest Mayamor Skrevet 17. september 2007 #27 Skrevet 17. september 2007 Hvorfor skal det handle om ytterligheter og prinsipprytteri? Skal jeg som 35 åring være fornærmet fordi jeg ikke kan delta som arbeider for ungjobb? Eller blir med pensjonistforeningen på tur til Costa Blanca? Eller kan gå på ungdomsklubben med datteren til samboer og lære meg å spille gitar? Eller gå i barnehagen (ikke jobbe der, men bli "tatt vare på" av pedagoger og assistenter)? Eller en homofil klubb hvor ingen menn er intressert i meg som partner? Mange steder er forbeholdt en gruppe mennesker; synes det er helt ok med et hotell også!
Gjest Eir Skrevet 17. september 2007 #28 Skrevet 17. september 2007 Ja, det hørtes jo spennende ut!Kanskje litt cabaret på kvelden og så er alt stille kl 2200. Litt på siden, men det er ikke slik de fleste pensjonister er når de er på hotell. Min erfaring fra å jobbe på hotell er at er det noen som krever å få danse til klokka fem på morgenenen og som tar helt av, så er det pensjonistene. De drikker, slåss og sovner i gangene like ofte som yngre mennesker.
Gjest Kristin_ Skrevet 17. september 2007 #30 Skrevet 17. september 2007 Hotell der ikke det kryr av hyperaktive åtteåringer som har fått penger av foreldrene bare for å holde seg langt unna dem hele dagen (om de terroriserer alle de andre gjestene er mindre viktig)? Ingen sutrete småunger som griner helt uavhengig av om de får viljen sin eller ikke? Sign me up =D
Gjest Blondie65 Skrevet 18. september 2007 #31 Skrevet 18. september 2007 Hotell der ikke det kryr av hyperaktive åtteåringer som har fått penger av foreldrene bare for å holde seg langt unna dem hele dagen (om de terroriserer alle de andre gjestene er mindre viktig)? Ingen sutrete småunger som griner helt uavhengig av om de får viljen sin eller ikke? Sign me up =D Hvor i all verden er det dere opplever dette da? Det vi snakker om nå er syden hotell (i alle fall var det det artikkelen i beg. av tråden handlet om) og jeg har bodd på resorts med barnevennlig stempel og har aldri opplevd dette. Joda jeg har opplevd støyende unger som leker og springer og spruter litt vann ved basenget eller på stranden. Men jeg har enda til gode å se hyperaktive 8 åringer i så store mengder at det blir plagsomt og av den grunn nødvendig å ta inn på hotell "Siste Hvile". Selv foretrekker jeg et hotell beregnet for alle aldersgrupper og vil MYE HELLER tilbringe ferien på et medium barnevennlig hotell enn et hotell beregnet for bare ungdom eller bare pensjonister. Litt liv er greit - dessuten betyr det litt faciliteter og nærhet til butikk og strand.
Gjest Kristin_ Skrevet 18. september 2007 #32 Skrevet 18. september 2007 (endret) Jeg skjønner at lett sarkasme gjerne ikke skinner så lett gjennom Jeg har bodd på barnevennlige hoteller selv, men har aldri orket å ligge med bassengområdet der barnefamiliene stort sett ligger. For all del, for hver jævelunge er det sikkert 100 små prinser og prinsesser, men det er ikke dem man legger merke til. Var nok ekstra barnefiendtlig i går også, etter 5 timer på en buss med en unge som ikke gjore annet enn å sutre og grine, tilsynelatende helt uten grunn. (mamma, vil ha sjokoladeeee.... kan ikke stoppe bussen bare fordi du vil ha det.... SJOKOLADEEEEE) =D Men for en ferie med kjæreste etc. synes jeg det er en god idé å velge et slikt type hotell (a la blue couples hotellene for eks.) Om ikke annet enn å få muligheten til å kunne ligge rundt bassengområdet uten unger som løper alle veier. På andre hotell er strand eneste alternativ. Da går det gjerne an å ligge i sengen til lenger enn ni også, uten å bli vekket av hylingen i bassenget =D Endret 18. september 2007 av Kristin_
Jens Skrevet 18. september 2007 #33 Skrevet 18. september 2007 (endret) Syns det er en glimrende ide. Når vi var på bryllupsreise i mexico bodde vi også på ett adults only hotell. Deilig.... Når jeg tenker over det var det faktisk couples only også, så da blir vell de single støtt av at det finnes sånne hoteller også. Endret 18. september 2007 av Jens
Gjest Kristin_ Skrevet 18. september 2007 #34 Skrevet 18. september 2007 Finnes sikkert folk som irriterer seg over at bagatelle ikke har barnemeny også. Hvis vi skal bruke livene våre for å prøve å unngå å provosere de mest hårsåre, får vi aldri gjort noe annet. Det er så mange tilrettelagte tilbud for småbarnsforeldre uansett at jeg ikke tror de tar det så tungt, og de som faktisk blir fornærmet (av typen nevnt i starten av innlegget) får man bare overse så godt man kan :-D.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2007 #35 Skrevet 18. september 2007 Sikkert fint det, men jeg skjønner ikke helt behovet. Det finnes jo allerede massevis av hoteller som ikke frekventeres av småbarnsfamilier?
Rosalie Skrevet 18. september 2007 #36 Skrevet 18. september 2007 Jeg syns det er fint, jeg. I sommer bodde jeg og samboer på hotell hvor det sto i beskrivelsen: "Anbefales ikke for barnefamilier". Enkelte barnefamilier var det, men det var veldig behagelig at barna ikke bestemte støynivået under måltidene (foreldrene tok med barna ut når de tok av). Med unntak av ett par - de lot sin overslitne 2-åring ligge på gulvet midt i restauranten og hyle som en stukket gris mens de selv mesket seg med 3-retters middag med vin til. Dvs. de rakk å bestille og få forretten sin før en av de andre gjestene "anmodet pent" (eller sa ifra i veldig klare ordelag) om at de fikk få ungen til å sitte pent ved bordet eller gå et annet sted. For slik det var, ødela de middagen til hele restauranten. Borte ble de, og de spiste ikke middag i hotellrestauranten igjen (ingen barnevennlig meny i det hele tatt).
Susan Sto Helit Skrevet 18. september 2007 #37 Skrevet 18. september 2007 Sikkert fint det, men jeg skjønner ikke helt behovet. Det finnes jo allerede massevis av hoteller som ikke frekventeres av småbarnsfamilier? Fordi det som de så fint forsøker å beskrive i artikkelen, ikke er et barnefritt hotell, men et pensjonisttilpasset hotell. (Altså ikke særlig hyggelig for barnefamilier. Eller oss andre som ikke trives med det samme tilbudet som bestemor på 70.)
Gjest Opa Skrevet 18. september 2007 #38 Skrevet 18. september 2007 Men for en ferie med kjæreste etc. synes jeg det er en god idé å velge et slikt type hotell Nettopp. Det er jo ikke sånn at om det er barnefritt betyr det at det kun er blåhåra pensjonister der, det finnes veldig mange andre her i verden som verken er barnefamilie eller pensjonist... Vi bodde som sagt på et hotell med aldersgrense 15 år under vår siste ferie, fantes ikke en eneste pensjonist med blått hår der. De fleste var mellom 25 og 45 år faktisk
Paradokset Skrevet 18. september 2007 #39 Skrevet 18. september 2007 Hva med et hotelltilbud spesielt innrettet mot voksne, hvite heteroseksuelle par? Er det også greit?
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2007 #40 Skrevet 18. september 2007 Hva med et hotelltilbud spesielt innrettet mot voksne, hvite heteroseksuelle par? Er det også greit? Har voksne, hvite heteroseksuelle par andre behov enn voksne, svarte heteroseksuelle par? Har voksne barnløse andre behov enn småbarnsfamilier?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå