Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 Å så deilig tenker jeg....! Barnefritt hotell Hva tenker dere?
Gjest Mayamor Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 Høres fantastisk ut at en dag kan vi dra og slippe barnamas når vi vil, samtidig som vi ikke trenger å ha "dårlig samvittighet" for at vi forstyrrer dem uten barn nå da de kan velge noe annet...
Gjest Vampyra Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Supert! Jeg hater å reise til turiststeder der små barn løper rundt og spruter vann og sand over meg når jeg prøver å sole meg. Jeg legger meg alltid så langt som overhode mulig unne barnefamilier, men det er ikke alltid like lett. Så i det siste har jeg bare slutta å reise til typiske familiesteder....
Demonio Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 Det hørtes kjedelig ut syns jeg, egentlig.
Nabodama Skrevet 15. september 2007 #5 Skrevet 15. september 2007 Flott tiltak! Men jeg regner med reaksjoner når barnefamilier, som er vant til at det meste tilgodeses dem, plutselig blir nektet adgang pga sine søte små.
Gjest Wolfmoon Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 Endelig et hotell tilpasset de som ikke har med seg barn på ferie. Virkelig på tide synes jeg. Håper konseptet kan utvikle seg videre etterhvert også, vi har da vel strengt tatt nok hotell tilbud med bamseklubber?
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 Flott tiltak! Men jeg regner med reaksjoner når barnefamilier, som er vant til at det meste tilgodeses dem, plutselig blir nektet adgang pga sine søte små. Jeg tror de fleste foreldre syntes dette er flott! Man kan dra til et sted uten barn - hvis man har en uke for seg selv (uten egne barn). Da er det tross alt deilig å slippe andre barn tett på... Og - som noen påpeker, når barna er med trenger man ikke å stresse med at barna ikke skal forstyrre andre. (ikke at det er mitt største problem - jeg lar barna kose seg på ferie..). Jeg syntes et slikt hotell er helt genialt!
Daria Skrevet 15. september 2007 #9 Skrevet 15. september 2007 Helt strålende -man vasser jo i hoteller som reklamerer med at de er barnevennlige med lekerom, barnebasseng, barnebuffet, egen innsjekking for barn og gudene vet hva annet, på tide med det motatte tilbudet også.
Gjest Opa Skrevet 15. september 2007 #10 Skrevet 15. september 2007 I forrige ferie bodde vi på et hotell med 15års grense, det var fantastisk deilig!
Kosemose Skrevet 15. september 2007 #11 Skrevet 15. september 2007 (endret) J Endret 2. april 2008 av Kosemose
Gjest Blondie65 Skrevet 15. september 2007 #12 Skrevet 15. september 2007 Jeg fikk ikke opp linken, men tror jeg har lest om dette før. Det er vel ikke forbudt for barn, men det er lagt opp slik at det ikke skal tiltrekke barnefamilier? Syns det er helt greit - man har ulike behov om man reiser med eller uten barn, og det må da være greit å velge målgruppen sin, og skreddersy tilbud til enkelte målgrupper (slik det ofte gjøres for barnefamilier). I utgangspunktet syns jeg folk burde ta seg av barna sine slik at de ikke er til genanse for andre uansett - også hvis man er på steder som er egnet for barn. Selv om jeg er på ferie med mine barn, setter jeg ikke pris på å bli sprutet ned med sand eller vann av (egne eller) andres unger. Selv om jeg er ute og spiser med barna mine, setter jeg ikke pris på fremmede unger som stikker fingrene i maten min, som stiller seg opp og forventer å få masse oppmerksomhet fra meg, eller som terroriserer hele lokalet med hyl og skrik. Fordi om man er på et barnevennlig sted, er det ikke dermed sagt at det er "fritt fram/fri flyt" og at man ikke trenger å passe på eller oppdra barna sine, og at normale regler ikke lenger gjelder. Tenåringer, fulle folk og kranglende par kan ofte være minst like slitsomt å ha rundt seg som barn. Om jeg er på tur uten barn gjør det meg imidlertid ikke noe at det finnes barn i nærheten, eller at det er tilrettelagt for andres barn. Så lenge barna passes på og reguleres. Amen til hele innlegget. Jeg har ingenting i mot unger, verken ved bassenget eller på stranden. Faktisk synes jeg det kan være utrolig koselig å se på dem når de koser seg i strandkanten. Jeg velger ikke de mest familievennlige stedene når jeg reiser, men jeg synes små barn er mindre til sjenanse enn drita fulle nordmenn og svensker som tror de er guds gave til alle i nærheten. Jeg tviler på at jeg selv kommer til å reise til et barnefritt hotell, for jeg ser for meg at det selvsagt skal koste ekstra å få slik innkvartering.
Merneith Skrevet 15. september 2007 #13 Skrevet 15. september 2007 Fint å slippe ungene, men ender man opp med fulle tenåringer i stedet da..? Barnebråk eller fyll? Tough choice..
Gjest Blondie65 Skrevet 15. september 2007 #14 Skrevet 15. september 2007 Fint å slippe ungene, men ender man opp med fulle tenåringer i stedet da..? Barnebråk eller fyll? Tough choice.. Dette tilbudet som nevnt i tråden her er ment for godt voksne, med servering av ettermiddagste og greier. Så det blir fulle pensjonister med blått hår og stinn lommebok som er målgruppen her.
Gjest Vampyra Skrevet 15. september 2007 #15 Skrevet 15. september 2007 Enig med Blondie65, jeg hadde ikke betalt mer for å reise dit. Og pensjonisthotell frister vel egentlig ikke så veldig selv om jeg sjelden drar på ferie for å feste
Kosemose Skrevet 15. september 2007 #16 Skrevet 15. september 2007 (endret) [ Endret 2. april 2008 av Kosemose
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2007 #17 Skrevet 15. september 2007 Deilig med barnefritt hotell, bare man også kan få egne barnefrie flyavganger til disse hotellene så blir det bra
ToveM Skrevet 15. september 2007 #18 Skrevet 15. september 2007 Syntes det høres helt flott ut, det er nok av hoteller som er barnevennlige eller tilpasset for ungdommer.
Gjest =tentacle= Skrevet 15. september 2007 #19 Skrevet 15. september 2007 Helt flott. Barnefamilier er uansett en så stor gruppe at de ikke kan presses ut av hotellmarkedet på et populært reisemål. Jeg trives med å ha barn rundt meg og hadde ikke lett meg frem til barnefrie hoteller, men det er klart det er hyggelig med voksensoner av og til. Luksus å vite at ikke middagen blir spolert fordi paret ved nabobordet har med seg overtrøtte, hypre barn som skulle vært i seng for lenge siden. Spesielt foreldre som kjefter og maser på barna slik at deres egen oppførsel blir mer irriterende enn barnas bråk, er en plage.
Gjest Elastica Skrevet 16. september 2007 #20 Skrevet 16. september 2007 (endret) Jeg fikk ikke opp linken, men tror jeg har lest om dette før. Det er vel ikke forbudt for barn, men det er lagt opp slik at det ikke skal tiltrekke barnefamilier? Syns det er helt greit - man har ulike behov om man reiser med eller uten barn, og det må da være greit å velge målgruppen sin, og skreddersy tilbud til enkelte målgrupper (slik det ofte gjøres for barnefamilier). I utgangspunktet syns jeg folk burde ta seg av barna sine slik at de ikke er til genanse for andre uansett - også hvis man er på steder som er egnet for barn. Selv om jeg er på ferie med mine barn, setter jeg ikke pris på å bli sprutet ned med sand eller vann av (egne eller) andres unger. Selv om jeg er ute og spiser med barna mine, setter jeg ikke pris på fremmede unger som stikker fingrene i maten min, som stiller seg opp og forventer å få masse oppmerksomhet fra meg, eller som terroriserer hele lokalet med hyl og skrik. Fordi om man er på et barnevennlig sted, er det ikke dermed sagt at det er "fritt fram/fri flyt" og at man ikke trenger å passe på eller oppdra barna sine, og at normale regler ikke lenger gjelder. Tenåringer, fulle folk og kranglende par kan ofte være minst like slitsomt å ha rundt seg som barn. Om jeg er på tur uten barn gjør det meg imidlertid ikke noe at det finnes barn i nærheten, eller at det er tilrettelagt for andres barn. Så lenge barna passes på og reguleres. Enig med deg, Kosemose (jeg følger ikke etter deg, altså! ) Men som du sier setter jeg likevel pris på at foreldrene klarer å tøyle ungene sine selvom det finnes tilbud for barn ved hotellet - det er ikke like sjarmerende å måtte forholde seg til andres masete og bråkete unger hele tiden. Og det er det som er så trist med hoteller med spesielle tilbud for barn: det virker som mange foreldre legger igjen alle hemninger hjemme, og lar ungene herje vilt. Ta for eksempel Noahs ark i Dyreparken under frokostbuffeten. De med svakt hjerte bør holde seg unna. Den seansen er antakeligvis tidenes mest effektive prevensjon. Og det beste eksempel på at det er en del vokse som også trenger lynkurs i god folkeskikk. Endret 16. september 2007 av Elastica
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå