Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2003 #1 Del Skrevet 3. april 2003 Jamie het han og var bare 5 år. Border Collie var rasen og verdens skjønneste og nusseligste kosegutt. Så hadde han dette instinkte som sier at han skal gjete og i flexi bånd føk han ut mot en bil i fart. Heldigvis ble han slått i svime med en gang og det var ikke noe blod eller stygge utvendige skader, men dyrlegen sa at skadene innvendig var så store at de kunne ikke gjøre noe og det mest humane var å avlive ham. Så han sovnet godt og stille inn. Det er både hardt og trist og kommer til å gå en lang stund før vi kommer over tapet over gullgutten vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 3. april 2003 #2 Del Skrevet 3. april 2003 Så trist å høre. :cry: Jeg har selv vokst opp med en border collie hjemme hos foreldrene mine, og den måtte avlives i forrige uke. Den var riktignok nesten 14 år gammel, og kroppen fungerte knapt lenger - den hadde kreft og sukkersyke, og både synet og hørselen var blitt sterkt redusert. Det føles selvfølgelig mer unødvendig når en fem år gammel frisk hund dør, ettersom den burde hatt mange spreke år fremfor seg. Oppe i det hele var det i hvert fall enda godt at Jamie ikke led. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 3. april 2003 #3 Del Skrevet 3. april 2003 Å så leit...... Det er så tungt å miste ett kjeledyr, de er liksom en stor del av familien..... Bra han ikke led noe da, men jeg forstår det er trist hos deg nå. Sender deg en trøsteklem jeg..... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 3. april 2003 #4 Del Skrevet 3. april 2003 D er bare så vidt jeg orker å lese innlegg m sånne overskrifter, for jeg blir bare så innmari lei meg.....men nå gjorde jeg nå d da.....og sitter her m en diger klump i halsen Søsteren min hadde border collie; kjempefine hunder, veldig kloke. Denne ble veldig gammel og mett av dage, så d må være en vond, vond følelse å miste dyret sitt på den måten...Føler med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solei Skrevet 3. april 2003 #5 Del Skrevet 3. april 2003 Ååå som jeg deler sorgen din! Min elskede hund døde nemlig natt til tirsdag :cry: :cry: Selv om hun var syk kom det veldig brått. Uff, savner henne sånn og føler sånn med deg, Limbo! Ufattelig trist..føles som om jeg aldri skal komme over tapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. april 2003 #6 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har bevisst hoppet over denne tråden i dag jeg.. orker ikke å tenke på sånt. Kjempetrist å miste kjæledyr.. :cry: *trøsteklem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 3. april 2003 #7 Del Skrevet 3. april 2003 Uff så grusomt- jeg vet så inderlig godt hvor vondt det er å miste ett kjæledyr. Min erfaring er dog at dere skaffer dere en ny hund- selv om den aldri vil kunne erstatte den gamle så hjelper det..tro meg på mitt ord! Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. april 2003 #8 Del Skrevet 3. april 2003 Enig med Minnie.. det hjelper med en ny hund. Been there - done that! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 3. april 2003 #9 Del Skrevet 3. april 2003 Trist, så trist :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 4. april 2003 #10 Del Skrevet 4. april 2003 trøsteklem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 4. april 2003 #11 Del Skrevet 4. april 2003 Det er ldri gøy og måtte la kjeledyr sovne inn, men det var nok den beste avgjørelsen. men det er ikke rart om det er litt trist. gir deg en god klem jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morild 25 Skrevet 4. april 2003 #12 Del Skrevet 4. april 2003 Her kommer en stor trøsteklem fra meg!!!! Jeg vet godt hva du snakker om, for jeg mistet også hunden min rett før jul. Den ble påkjørt og døde momentant. Det var en nydelig dachs ved navn Tassen. De første to månedene var jeg ikke meg selv i det hele tatt, jeg hadde jo mistet bestekompisen min. Det eneste rådet jeg kan gi deg er å se fremover. Få tak i en ny hund så snart som råd. Vi fikk tak i ny hund en og en halv måned etter Tassen døde. Det er utrolig god hjelp!!!! Jeg har igjen fått noen å kose med, gå tur sammen med osv. En ny hund vil aldri erstatte den gamle, men du vil med tiden bli like glad i den!! En ny hund vil heller aldri " ta over plassen" for den gamle. Alle minnene vil være hos deg foralltid uansett, men en ny hund hjelper deg å komme raskere over sorgen!! KLEM!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2003 #13 Del Skrevet 8. april 2003 Tusen takk for at dere gadd lese om utblåsningen min her sist uke - det hjalp utrolig mye. Har litt gladnyheter. Mine foreldre har bestemt seg for å få en ny hund og har "bestillt" Cairn Terrier valp som er leveringsklar om 4-6 uker ca. Jamie skal alltid være der hos oss, men vi håper og tror at det lille nurket som kommer til familien skal bidra til en ny og aktiv hverdag for min mor særlig da. Jeg blir jo nesten storesøster jeg igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå