Gå til innhold

Ulegitimert nattillegg - når brukes det?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

I offentlig sektor finnes det reiseregninger som har en rubrikk kalt "ulegitimert nattillegg". Når man i jobbsammenheng overnatter på hotell, kan man da føre opp "ulegitimert nattillegg" på kr 700,- (satsen står ferdig oppført)?

Hva er dette tillegget og når bruker man det?

:bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom man i jobbsammenheng i f.eks. kommune/fylkeskommune har overnattet 4 døgn på hotell, der arbeidsgiver betaler overnatting - kan man da i tillegg føre opp kr 700 pr. døgn i ulegitimert nattillegg?

Er dette en slags kompensasjon pr døgn for at man overnatter på hotell og er borte fra hjemmet?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er så vidt jeg husker det man får dersom man betaler overnattingen sin selv, og velger å gjøre det ekstremt billig, ved å f.eks. bo hos venner. Betaler arbeidsgiver hotell, så skal man ikke føre noe der.

Men - mange år siden jeg var i den situasjonen, så mulig jeg tar feil. Men at det ikke er en kompensasjon pga fravær fra hjemmet, kan jeg garantere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 10 Nattillegg

Der hvor staten holder tilfredsstillende kvarter tilstås ikke nattillegg. I slike tilfelle dekkes eventuelle legitimerte utgifter til leie av hybel, leilighet og lignende som staten disponerer.

Ulegitimert nattillegg 5Ulegitimert nattillegg utbetales uten at vedkommende arbeidstaker behøver å redegjøre for hvor overnatting har funnet sted. tilstås når 3 timer eller mer av natten tilbringes utenfor bopel og overnatting ikke skjer i hjemmet.

Ulegitimert nattillegg ved overnatting er kr. 400,-.

Ulegitimert nattillegg ved overnatting på hotell eller tilsvarende 6Det vises her til § 3 nr. 2 om plikten til å benytte statens hotellavtaler der dette er mulig. Det er en forutsetning at det skal være hotellstandard og navnet på hotellet skal oppgis på reiseregningen., er kr. 700,-. Navnet på hotellet eller tilsvarende må oppgis på reiseregningen. Dersom utgiften til overnatting overstiger det ulegitimerte nattillegget, dekkes legitimerte utgifter utover satsen med inntil 50 % 7Dersom utgiften utover dette skal dekkes må det på overnattingsstedet være svært vanskelig å få overnattingsmulighet av rimelig standard innen øvre legitimasjonssats grense..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...