Gå til innhold

Det er et bra arbeidsmarked sies det


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er i fast, full jobb i en type rådgiverstilling i offentlig sektor, tjener ok, har en bra generell utdannelse (kan jobbe med flere områder enn bare étt) - og søker nye jobber: jobber som ligger høyere i lønn, jobber i privat sektor og mer utfordrende oppgaver. Det er bra der jeg er, men man utvikler seg jo som arbeidstaker og er klar for mer man ikke kan få der man er.

Alle sier det er et så bra arbeidsmarked for tiden - men jeg kan ikke si jeg merker det...jeg søker stillinger i privat sektor (og noen i offentlig) og følger råd fra tips på nettet fra ulike byråer. Det går tregt...de jeg søker til svarer ikke alltid, og de bruker laang tid på å ansette.

Trodde det skulle gå kjapt å få ny jobb jeg, men kanskje ikke?

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i samme situasjon som deg. Rådgiver i det offentlige, og søker privat. Har kun søkt to stillinger, vært innkalt til intervju på den ene (tok ca litt over en uke fra jeg sendte søknaden), har søkt en til hvor de ba om litt mer informasjon etter en uke, regner med å få svar neste uke.. synes de har vært raske egentlig. Så jeg tror det kommer veldig mye an på hvor man søker... og hvor raskt de trenger folk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å være i samme situasjon som en annen!

Hvordan selger du inn deg selv til privat sektor for at de skal forstå hva du kan og overfører idéen til dem om overføring "her du er nå" til deres virksomhet?

Hva opplever du at privat sektor vektlegger mest ved deg når de viser interesse?

Jeg har også vært til et intervju i privat sektor og da var de mest opptatt av at jeg var kvalifisert i henhold til hva som skulle gjøres. De hang seg ikke opp i hvor jeg jobbet fra før men at jeg var i stand til å ta beslutninger og hadde kompetanse på feltet. (Likevel var det en med mer erfaring som fikk jobben.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider