Gå til innhold

Til sykepleier- og helsefagstudenter:


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er sykepleierstudent på 3.året. Trives veldig godt med dette valget og gleder meg og er spent på å komme ut å jobbe som sykepleier til sommeren :)

Som dere jo vet er det jo fem praksisperioder(alle sammen på 8 uker) som vi skal gjennom først.

Må innrømme at selv om dette er veldig interessant så er det også til tider veldig slitsomt! Jeg tenker da på å hele tiden ha noen der som observerer deg, hvordan du utfører oppgaver og til og med hvordan du snakker med pasientene. Skjønner jo at dette er viktig!

Når jeg snakker med andre studenter om praksis, virker det som om de synes alt er bare fryd og gammen, at de gleder seg noe enormt til hver gang de skal ha vakt. Og det er selvsagt fint.

Men er det virkelig bare fryd og gammen? Blir dere ikke slitne av å ha noen som observerer deg hele tiden, og skal vurdere deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært i praksis på sykepleien enda,da jeg begynte i høst. Men da jeg tok hjelpepleien var det like mye praksis, og jeg husker at det krevde enormt av meg. man skal være 110 % hele tiden og man vil jo gjerne gi et godt inntrykk. Så bare fryd å gammen er det vel ikke. det er som å begynne i ny jobb 2 ganger i året.. og i tillegg bli vurdert opp og ned av lærer og "kollegaer".

Men det er klart man kommer borti masse gøy som man kansje bare har lest om, og møter masse spennende folk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider