Gå til innhold

Små tips i hverdagen

Fremhevede innlegg

Skrevet
*Tørke støv mens man snakker i telefonen. Jeg tusler som regel rundt i huset med trådløs telefon (eller mobil) og fikler med ting uansett. Like greit å ha med seg microfiberkluten eller swifferen.

:jepp: det er veldig smart,det gjør jeg og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjærefjøl med smuleoppsamling. Sparen endel runder med støvsugeren!

Skrevet
*Lade mobilen mens jeg sover. Husker aldri å ta med lader eller sette telefonen på lading om morgenen.

Ellers:

Hvorfor putter du ikke bare laderen i vesken om kvelden da, i stedet for å sette den på lading med en gang? Så kan du lade den på jobb neste dag? Når du først finner frem laderen er det jo like greit å putte den i vesken som i stikkontakten? Ser det står i avisen i dag at de for brannsikkerhetens skyld fraråder å lade mobilen om natten. Så ved å lade den på jobb om dagen er du både tryggere i tillegg til at jobben betaler for ladingen..

Skrevet
Hvorfor putter du ikke bare laderen i vesken om kvelden da, i stedet for å sette den på lading med en gang? Så kan du lade den på jobb neste dag? Når du først finner frem laderen er det jo like greit å putte den i vesken som i stikkontakten? Ser det står i avisen i dag at de for brannsikkerhetens skyld fraråder å lade mobilen om natten. Så ved å lade den på jobb om dagen er du både tryggere i tillegg til at jobben betaler for ladingen..

Hadde du vært inni mitt hode så hadde du nok innsett at dette hadde endt med at laderen hadde stått igjen på jobben. Farter mye rundt og er avhengig av å ha mobilen med meg (jobbmobil). Like greit å ha laderen på soverommet og lade den om natta i stedet.

Når det gjelder brannfare, så er det vel en del ting som er farligere enn å lade mobiler vil jeg tro.

Skrevet

Har opptil flere ladere jeg (har jo nokia...) så jeg har en lader fast stasjonert på jobb. så slipper jeg å sitte å høre på at den piper for "lavt batterinivå" hele dagen...

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
-Ikke- et miljøvennlig forslag... Jeg anbefaler heller mikrofiberkluter, som også er utmerket til størtørking og som kan brukes mange mange ganger.

Helt enig, tenk litt på miljøet, vær så snill.

Skrevet

Når jeg bytter håndtørkehåndkle ved vasken så bruker jeg det alltid til å tørke kjapt over vasken før jeg hiver det i dunken, så får jeg ren vask samtidig.

Også har jeg en bildeopphengsdings som har spart meg for mye bry med å få bilder til å henge på linje. Det er rett og slett en bit tynn flat list med en knott i ene enden, og en liten krok i den andre enden. Kroken er skrudd tvers igjennom lista sånn at den spisse enden stikker ut på baksiden. Når jeg skal henge opp et bilde så henger jeg det på kroken, holder i knotten og holder hele greia opp på veggen. Når jeg har funnet riktig plassering trykker jeg kroken mot veggen så den setter et merke. Og så spikrer/skrur jeg akkurat i det merket. Helt genialt når det er forskjellig oppheng eller forskjellig størrelse på rammene.

Skrevet
Når jeg bytter håndtørkehåndkle ved vasken så bruker jeg det alltid til å tørke kjapt over vasken før jeg hiver det i dunken, så får jeg ren vask samtidig.

Også har jeg en bildeopphengsdings som har spart meg for mye bry med å få bilder til å henge på linje. Det er rett og slett en bit tynn flat list med en knott i ene enden, og en liten krok i den andre enden. Kroken er skrudd tvers igjennom lista sånn at den spisse enden stikker ut på baksiden. Når jeg skal henge opp et bilde så henger jeg det på kroken, holder i knotten og holder hele greia opp på veggen. Når jeg har funnet riktig plassering trykker jeg kroken mot veggen så den setter et merke. Og så spikrer/skrur jeg akkurat i det merket. Helt genialt når det er forskjellig oppheng eller forskjellig størrelse på rammene.

Og hvor får du tak i den geniale "dingsen"????

Skrevet

Jeg lager dynegrøt

Lager lørdagsgrøten ovnsklar samtidig som som jeg lager frokost på lørdagsmorgenen, også setter jeg den inn i stekeovnen.

Så kan vil gjøre ærender, holde på i hagen eller hva som helst. Og når vi kommer inn igjen noen timer senere er grøten ferdig helt av seg selv.

Skrevet
Og hvor får du tak i den geniale "dingsen"????

Ehh, lager den... Trodde jeg forklarte hvordan i innlegget mitt jeg. Alt du trenger er en bit trelist (30-40cm kanskje), en knott og en krok/spiss skrue. Jeg brukte en list som ble til overse etter oppussing i heimen, en avdanket skapknott fra vi byttet ut knotter på kjøkkenet og en sånn liten vinkelkrok til bildeoppheng som jeg sikkert kjøpte på maxbo eller claes ohlson eller noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...