Gå til innhold

Spennende tid...


Sjokkidorisei

Anbefalte innlegg

Jeg er så spent på når jeg blir gravid...

Er kun i pp1 periode, og kan om ca to ukers tid ta en graviditetstest. Man går rundt og tenker på om man kanskje er gravid nå, eller ikke....alt man leser om symptomer osv suger man til seg og begynner og kjenne etter, "har jeg det å"? Er så redd for å bli skuffa hvis tante rød kommer, når jeg ikke vil at den skal komme..... Man blir gal av ventinga, og verre er det når man tenker at man må kanskje belage seg på mye venting. Slutta med pilla for 2 og en halv uke siden, og det skal vel mye til for at det klaffer på første forsøk???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker selv spenningen. Først går man rundt og analyserer alt, og venter på positiv test. Når den positive testen har sunket inn kan man endelig begynne å telle uker til man får hilse på vidunderet sitt,... :)

Lykke til hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet akkurat hvordan du har det...Slutta på pilla 10 august, og går nå rundt og venter på mensen. Eller dvs, håper jo for guds skyld at den ikke kommer. Og symptomer, vel de florerer ikke men jeg klarer alltids å finne noen.

Har kjent litt stikninger i magen de siste dagene, og magen har vært litt merkelig rar samtidig som "innholdet" har vært løst når det har kommet ut. Har også hatt mensmurringer og tenkt at nå kommer sikkert mensen, men så har det gått over...Hm...Er veldig spent, og er inne og leser på forum hele tiden for å finne andre som har det som meg og kanskje er gravide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
Vet akkurat hvordan du har det...Slutta på pilla 10 august, og går nå rundt og venter på mensen. Eller dvs, håper jo for guds skyld at den ikke kommer. Og symptomer, vel de florerer ikke men jeg klarer alltids å finne noen.

Har kjent litt stikninger i magen de siste dagene, og magen har vært litt merkelig rar samtidig som "innholdet" har vært løst når det har kommet ut. Har også hatt mensmurringer og tenkt at nå kommer sikkert mensen, men så har det gått over...Hm...Er veldig spent, og er inne og leser på forum hele tiden for å finne andre som har det som meg og kanskje er gravide :)

Sånne mensmurringere hadde jeg også da jeg var gravid. Trodde hele tiden at mensen kom men den kom aldri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også sånne menssmurringer hele tiden, noen dager mer enn andre. Har også stikkinger nedover lysken, metallsmak i munnen. men blir litt redd for at noe av det kanskje er innbilling, eller at man bare kjenner nøyere etter om man har noen symptomer på om man er gravid. Skal egentlig ha mensen onsdag neste uke.....håper den ikke kommer.............

Har noen av dere fått en merkelig lukt av urinen???? Hadde det hele forrige uke..... Er det noe tegn på noe??? Man leter jo etter tegn også i denne venteperioden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne mensmurringere hadde jeg også da jeg var gravid. Trodde hele tiden at mensen kom men den kom aldri

Hehe..dette bidrar jo bare enda mer til at jeg får forhåpninger :) Men, får vente og se....håper virkelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har også sånne menssmurringer hele tiden, noen dager mer enn andre. Har også stikkinger nedover lysken, metallsmak i munnen. men blir litt redd for at noe av det kanskje er innbilling, eller at man bare kjenner nøyere etter om man har noen symptomer på om man er gravid. Skal egentlig ha mensen onsdag neste uke.....håper den ikke kommer.............

Har noen av dere fått en merkelig lukt av urinen???? Hadde det hele forrige uke..... Er det noe tegn på noe??? Man leter jo etter tegn også i denne venteperioden :fnise:

Har forøvrig ikke kjent noe lukt av urinen, men nå har jeg ikke akkurat luktet heller da...:P Og metallsmak i munnen, hm..nei, det har jeg nok ikke.

Håper for oss begge at vi ikke bare innbiller oss da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må vel bare ta tida til hjelp. Man hører om de som blir gravide på første forsøk og om de som prøver alt fra 1 år og oppover etter p-pillebruk. Mensmurringa kan jo komme av p-pilleslutt også....så det er vanskelig å vite hva som egentlig foregår der nede :klø:

det er som du sier dubro, vi må bare vente å se........ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg venter også på mensen nå, men håper ikke den kommer. jeg hadde eggløsning nettopp, og hadde litt sånn rosa aktig utflod rett etter el. kan det være festeblødning eller er det altfor tidlig? noen som vet? jeg har også vært litt rar i magen og kjent noen stikninger..

gleder meg til jeg kan ta graviditetstest..

men er så kjedelig med all denne ventinga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være festeblødning, men som jeg har skjønt, så får man den blødningen ca 8 dager før en skal ha mensen. Festeblødningen sies å være rosaaktig i fargen, og vedvarer i kort tid. Kanskje du er gravid...... :)

Denne ventinga tar knekken på meg i hvert fall. Tenker nesten ikke på noe annet.... Kjenner konstant etter symptomer om jeg er gravid. Skal ikke ha mensen før om en uke, så jeg må vel bare smøre meg tålmodighet........ :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå jeg håper jeg er det! tenker også på det hele tiden, og kjenner masse symptomer hele tiden.. men jeg prøver å tenke at jeg får mensen, sånn at ikke skuffelsen blir så stor..

skal ha mensen om ca 10 dager og jeg føler det er en evighet til.. :filer:

er så vanskelig å konsentrere seg om dagligdagse ting.

hadde rosaaktig utflod, men syns det var veldig tidlig, pluss at det var bare litt..

å får håpe du er gravid da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mensen har fremdeles ikke kommet her. Dette er så utrolig spennende... Kan liksom ikke helt tro at jeg er gravid heller, for det ville jo vært for bra til å være sant. Men på den annen side, det er jo mange som blir gravide i første prøveperiode da. Og mange som ikke blir det..hehe.. I dag trodde jeg at jeg fikk mensen, men så var det bare utflod som gjorde det litt fuktig i trusa.

Vurderer å ta test i morgen, men orker ikke den skuffelsen ennå. Litt deilig å leve i håpet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en test i dag tidlig jeg, og jammen meg var den ikke positiv!!!! Jeg ble gravid i 1. prøveperiode. Ble så glad jeg :) Da var ikke de symptomene mine bare innbilning likevel. Herregud så gøy!!!! Er jeg da 1 måned på vei, når første dag i siste menstruasjon var den 12. august?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse!!!!! Så utrolig gøy. Det er som du sier, noen blir gravide i første prøveperiode, mens andre prøver og prøver.....:) Jeg må vente en ukes tid før jeg vet noe...har hatt menssmurringer helt fram til to dager siden, nå er de borte. Kjenner egentlig ingen symptomer, men man vet jo ingenting før man tester, må leve i håpet litt til...:)

Men igjen gratulerer så masse, kjempe gøy!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hedda_*
Tok en test i dag tidlig jeg, og jammen meg var den ikke positiv!!!! Jeg ble gravid i 1. prøveperiode. Ble så glad jeg :) Da var ikke de symptomene mine bare innbilning likevel. Herregud så gøy!!!! Er jeg da 1 måned på vei, når første dag i siste menstruasjon var den 12. august?

Gratulerer så mye!!

jeg leste at du hadde hatt stikninger og rar mage, og at "innholdet" var litt løst. jeg har det på samme måte, og er veldig spent på å ta testen nå.

hvor lenge etter mensen tok du graviditetsest? jeg er også i 1. prøveperiode, og skal ha mensen om ca 1 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hedda_*
Tok en test i dag tidlig jeg, og jammen meg var den ikke positiv!!!! Jeg ble gravid i 1. prøveperiode. Ble så glad jeg :) Da var ikke de symptomene mine bare innbilning likevel. Herregud så gøy!!!! Er jeg da 1 måned på vei, når første dag i siste menstruasjon var den 12. august?

ja jeg tror du regner 1 mnd fra første dag i siste mens, ihvertfall forløpig.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må vente en ukes tid før jeg vet noe...har hatt menssmurringer helt fram til to dager siden, nå er de borte. Kjenner egentlig ingen symptomer, men man vet jo ingenting før man tester, må leve i håpet litt til...:)

har du gått på p-piller, hvis du har, når sluttet du på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!

jeg leste at du hadde hatt stikninger og rar mage, og at "innholdet" var litt løst. jeg har det på samme måte, og er veldig spent på å ta testen nå.

hvor lenge etter mensen tok du graviditetsest? jeg er også i 1. prøveperiode, og skal ha mensen om ca 1 uke.

Jeg tok graviditetstesten ca 30 dager etter første dag i siste menstruasjon. ALtså, mens 12. august- test 13. september.

Jeg visste ikke helt når jeg kunne regne med å ha mensen, så det ble bare å sammenligne med hvor fort mensen pleide å komme tilbake de andre gangene jeg av ulike årsaker har sluttet på pillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du gått på p-piller, hvis du har, når sluttet du på de?

ja, jeg har gått på p- piller, sluttet 23 august. Skal egentlig ha mensen i dag, men har ikke fått den, merker ikke antydning til det heller. Skal sjekke snart......åhhh det er så spennende, men så sinnsykt tregt den tida går......... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har gått på p- piller, sluttet 23 august. Skal egentlig ha mensen i dag, men har ikke fått den, merker ikke antydning til det heller. Skal sjekke snart......åhhh det er så spennende, men så sinnsykt tregt den tida går......... :filer:

da er vi akkurat likt, jeg sluttet også på p-piller 23 august og skal ha mensen i dag.. har heller ikke fått den enda, men er jo ikke sikkert suklusen min er helt i rute enda.. men venter i spenning.. og tiden går jo selvfølgelig så altfor sakte... :kaffe:

tenkte å teste i løpet av helgen en gang hvis jeg fortsatt ikke har fått mensen.

krysser fingrene for deg :klemmer:

Endret av Hedda22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...