Gå til innhold

Hjelp meg å finne hotell på Tenerife!


Tralla la

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til å finne et bra hotell på Tenerife, vi er to voksne par uten barn og uten festplaner som har tenkt å reise dit i februar. Vi har mest lyst til å bo i Los Christianos, Playa de las Americas virker litt støyende for oss.

De hotellene som ligger i skråningen over byen, er det langt å gå fra sentrum/strand? Fant en SunGarden-hotell som virker bra, men er jo litt usikker på hvordan det blir å bo på et typisk familiehotell når vi reiser uten barn. Er det noen som har bodd på Villa Mandi?

Vi liker heller ikke gedigne hotellkomplekser med en "vegg" av balkonger hvor man føler seg som del av en bikube. Hotellet må gjerne være stort, men da fordelt på flere lavere bygninger.

Tusen takk for hjelpen, jo mer jeg undersøker jo mer forvirret blir jeg. :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ving har et helt enktelt 2 stjerners hotell i Los Cristianos som heter Guayero. Ingen speseille fasiliteter der men det tar 1 min å gå så er du midt byen. Spørs hvor kresne dere er men verd og ta en titt på. Har bodd der to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frida_*

Har du prøvd søkemotoren www.sunhotels.net? Vi bestilte der da vi var avgårde i vinter (bungalowhotell), og var veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har bodd på Villa Mandi. Kjempefint hotell. Er et lite stykke å gå til sentrum men koster jo nesten ingenting med taxi.

Mye barn rundt bassenget på dagtid, selvfølgelig noe mindre utenfor sesongen. :)

Lurer du på noe mer så bare spør;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var reisen bestilt. Vi endte opp på Blue Star Oasis, som ligger litt lenger oppe enn Villa Mandi. Herfra går det gratis buss flere ganger daglig, og vi skal også ha leiebil noen dager. Pluss, litt trim oppover bakkene har vi bare godt av :-)

Hva er egentlig utenfor sesong? Trodde det var sesong på Kanariøyene hele vinteren? Vi reiser i uke 7, som vel er før vinterferien, er det like mye barn der da? Det er viktigere for oss å ha ro og fred på nettene - litt skrik og skrål rundt bassenget på dagtid gjør ikke så mye.

Er det noen som har erfaring med Blue Star Oasis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at dere ikke drar til Puerto de la Cruz i stedet. Det er perfekt for voksne folk som ikke er ute etter å feste hele natta, men har nok av puber/barer. Dessuter er det en ekte, sjarmerende by og består ikke bare av hoteller, slik som stedene i sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel pga været at vi valgte sørkysten. "Alle" sier at det er mer stabilt der nede, vi har selv erfart forskjeller på nord og sør på Gran Canaria tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel pga været at vi valgte sørkysten. "Alle" sier at det er mer stabilt der nede, vi har selv erfart forskjeller på nord og sør på Gran Canaria tidligere.

Det kan komme en og annen kort skur, ja, men det er verdt det. En nydelig, autentisk by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puerto de la cruz har mye dårlig vær ja .

Vi har vært der sikkert 5-6 ganger , den værste ganga regnet det 10 av 14 dager og sist gang var det vel også kanskje 50 /50 med regn .

Dessuten er det som regel bare sol til 3-4 om ettermiddagen pga Teide .

Men ellers er det en mye mindre turistifisert by enn mange andre byer på Kanari øyene .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...