Gå til innhold

Bilder

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Både jeg og min mann har unger fra før pluss at vi har en unge sammen. Jeg kunne aldri utelatt noen av ungene hvis vi skulle tatt bilder hos fotografen. Jeg mener at alle ungene her i huset er èn ungeflokk som hører sammen. Når vi har gitt bort julebilder som vi tar enkelte år hos fotograf er alle ungene med uansett. Det spiller ingen rolle om de bildene skal gis bort til min eller min mann famile, ungene er våre og de hører sammen.

Jeg hadde blitt veldig såret og lei meg hvis min mann ikke ville hatt med mine unger på bildet.

Endret av m@msen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er merkelig at familien fra min side kunne tenke seg og jeg, et par bilder hvor han ikke er med, bildene har ingenting med kjærlighet å gjøre. Å dessuten som nevnt mange ganger før, som noen tydelig ikke har fått med seg så er han både på veggene å i album fra før av her i huset, så han er på inegen måte forskjellsbehandlet. Men hvist man skulle gå ut ifra enkelte sin teori her...... så kansje dere teller bildene deres slik at alt blir helt likt? :skratte:

Aner at det er endel mødre her med serkullsbarn her, ikke vanskelig å lese det mellom linjene....... huff a meg sier jeg bare, måle kjærlighet etter antall bilder.

Men ja riktig, mine besteforeldre og foreldre har ikke helt de samme følelsene for hans sønn, som for sine biologiske oldebarn og barnebarn, uten at de er hverken syke eller ego, svelg den.

Det har med at de knapt har møtt hverandre.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Jeg synes ikke det er merkelig at familien fra min side kunne tenke seg og jeg, et par bilder hvor han ikke er med, bildene har ingenting med kjærlighet å gjøre. Å dessuten som nevnt mange ganger før, som noen tydelig ikke har fått med seg så er han både på veggene å i album fra før av her i huset, så han er på inegen måte forskjellsbehandlet. Men hvist man skulle gå ut ifra enkelte sin teori her...... så kansje dere teller bildene deres slik at alt blir helt likt? :skratte:

Aner at det er endel mødre her med serkullsbarn her, ikke vanskelig å lese det mellom linjene....... huff a meg sier jeg bare, måle kjærlighet etter antall bilder.

Men ja riktig, mine besteforeldre og foreldre har ikke helt de samme følelsene for hans sønn, som for sine biologiske oldebarn og barnebarn, uten at de er hverken syke eller ego, svelg den.

Det har med at de knapt har møtt hverandre.

Du spurte og du får svar. DA må du jo tåle at andre mener noe annet enn deg?

Men om du har bestemt deg så får det jo bare bli slik da?

Det er jo ditt hus og dine barn og din mann, så du får gjøre som du mener og tenker da. Har bare sagt meningen min jeg da...

Skrevet

Som mor og stemor kan jeg forstå behovet du har for å ha bilde av bare dine barn.

Dersom det er til din familie sin familievegg og de ikke kjenner stesønnen din syns jeg det er helt ok.

Men dersom du har tenkt å henge det på veggen hjemme hos dere, ville jeg ikke gjort det, det er ekskluderende og litt slemt. Da er det bedre å ta bilde av dine barn hver for seg da - og så ha portretter av alle sammen fremme.

På julekortfoto og andre familiesettinger er det selvsagt at alle skal være med.

Skrevet

Ja nå er jeg iallefall sikker i min sak. Jeg følte kansje et snev av usikkerhet og dårlig samvittighet pga ønsket mitt. Å det er fordi at jeg tar godt vare på gutten og har gjort alt jeg kunne for at han ikke skal føle seg utenfor på noen som helst måte, har kansje vært for mye av det gode til tider.

Men jeg går ikke så langt at jeg teller anntall bilder.....

Så selv når han ikke er her så blir det tatt bilde av våre barn som bor permanent her, ja det hender også at jeg tar frem kamera å filmer, hjelpe meg............. jeg er helt på tryne.

Men man har forskjellige meninger,ungene våre har jo et liv når han ikke er her, men kan jo ikke stoppe opp.

Skrevet

Snakket vi ikke om å bestille time hos profesjonell fotograf her? Vanlige bilder tar man jo av de som er tilstede aktuelle tidspunkt, det kan jo like godt være stesønnen din og ETT av barna dine - om den andre er borte? Eller?

Skrevet

Nå er vel hele saken at hun skal gi bort bildene til sin del av familien. På den måten synes jeg det er helt greit at det bare er hennes egne barn på bildet.

Men det er nok en skikkelig politisk ukorrekt tanke.

Skrevet

Jeg synes ikke det var så rart at du ville ha bilder med barna dine på, hvis det er bilder du skal gi til familien din. Synes ikke det er egoistisk, men det er nok politisk ukorrekt, for å sitere karisjima...

Skrevet

Jeg -uten hverken dine, mine eller våre barn -skjønner ikke helt alt oppstyret... Er det virkelig så rart og galt og forferdelig at TS ønsker et skikkelig bilde av sine to barn? Det trenger da ikke bety at hun har noe i mot eller eksluderer samboers sønn? Hadde han også bodd der fast hadde jeg kanskje skjønt det, men når han er der to ganger i året er det da bare naturlig at det skjer ting han ikke er med på?

Skrevet

Jeg har vært i den guttens situasjon, og opplevde det som ganske vondt og trist.

Gjest Thelma :-)
Skrevet
Jeg -uten hverken dine, mine eller våre barn -skjønner ikke helt alt oppstyret... Er det virkelig så rart og galt og forferdelig at TS ønsker et skikkelig bilde av sine to barn? Det trenger da ikke bety at hun har noe i mot eller eksluderer samboers sønn? Hadde han også bodd der fast hadde jeg kanskje skjønt det, men når han er der to ganger i året er det da bare naturlig at det skjer ting han ikke er med på?

Unnskyld meg - han er da farens barn akkurat like mye som de to fellesbarna - eller hva? Spiller det noen rolle hvor ofte han er hos faren?

Hadde jeg vært faren til gutten så hadde jeg hatt akkurat like mange bilder av ham som av fellesbarna - eller mener dere virkelig at faren skal godta at det skal tas fotografbilder av kun to av barna hans? Det hadde aldri jeg godtatt ... ærlig talt.

Skrevet
Unnskyld meg - han er da farens barn akkurat like mye som de to fellesbarna - eller hva? Spiller det noen rolle hvor ofte han er hos faren?

Selvfølgelig er han farens barn like mye som de to andre, men han er ikke ts' barn -hvorfor må han være med på bilder som skal gis til hennes familie?

Skrevet

Ja hvorfor skal han være med på bilder som skal til hennes familie?

Skjønner ikke den jeg, beklager :fnise:

Skrevet
Selvfølgelig er han farens barn like mye som de to andre, men han er ikke ts' barn -hvorfor må han være med på bilder som skal gis til hennes familie?

Da jeg ble sammen med en mann som hadde barn fra før ble det barnet også en del av min familie. Derfor er det en helt naturlig ting at barnet hans også er med på bildene som vi gir til min familie, de er tross alt stefamilien til stedattera mi.

Skrevet

Vi har akkurat vært hos fotograf med datteren vår som er et halvt år nå. Mannen min har to sønner fra et tidligere ekteskap; de er 19 og 21 år. De to var ikke med på denne fotograferingen. Tok mest bilder av bare jenta, pluss etpar som mannen og jeg også er med på.

Vi syntes det var greit denne gangen å bare ta med jenta, men vi planlegger en ny familiefotografering når hun ikke er baby lenger, og da skal alle være med :)

Gjest =tentacle=
Skrevet
Da jeg ble sammen med en mann som hadde barn fra før ble det barnet også en del av min familie. Derfor er det en helt naturlig ting at barnet hans også er med på bildene som vi gir til min familie, de er tross alt stefamilien til stedattera mi.

Hvis jeg hadde et stebarn jeg så to ganger i året, og mine foreldre naturligvis ikke så dette barnet to ganger i året engang, og aldri hadde kjent barnet, så hadde jeg ikke følt det naturlig å forvente at bilder av det barnet skulle henge på mine foreldres stuevegg sammen med deres barnebarn. For dem er det jo et fremmed barn, mindre kjent enn naboenes unger. At særkullsbarnet er representeret i bildesamlingen i vårt hjem ville være en selvfølge, men at mine foreldre skulle ha en familierelasjon til dette barnet blir bare tull og misforstått politisk korrekthet i mine øyne. 15-åringen vil ikke regne seg som et barnebarn av ts' foreldre.

Det er stor forskjell på å ha normalt samvær med et barn, og nesten ikke samvær i det hele tatt.

I dettet tilfellet vil vel til og med fars relasjon til barnet være bygget mer på savn, enn på reell kontakt med gutten, og vil trolig være svakere enn den han har til barna han har normal kontakt med. Det er jo forferdelig trist. "Late som-familie" i stemors familie tror jeg ikke kan bøte på noe som helst av dette. Det er jo en 15-åring, ikke en 7-åring det er snakk om.

Skrevet
Hvis jeg hadde et stebarn jeg så to ganger i året, og mine foreldre naturligvis ikke så dette barnet to ganger i året engang, og aldri hadde kjent barnet, så hadde jeg ikke følt det naturlig å forvente at bilder av det barnet skulle henge på mine foreldres stuevegg sammen med deres barnebarn. For dem er det jo et fremmed barn, mindre kjent enn naboenes unger. At særkullsbarnet er representeret i bildesamlingen i vårt hjem ville være en selvfølge, men at mine foreldre skulle ha en familierelasjon til dette barnet blir bare tull og misforstått politisk korrekthet i mine øyne. 15-åringen vil ikke regne seg som et barnebarn av ts' foreldre.

Det er stor forskjell på å ha normalt samvær med et barn, og nesten ikke samvær i det hele tatt.

I dettet tilfellet vil vel til og med fars relasjon til barnet være bygget mer på savn, enn på reell kontakt med gutten, og vil trolig være svakere enn den han har til barna han har normal kontakt med. Det er jo forferdelig trist. "Late som-familie" i stemors familie tror jeg ikke kan bøte på noe som helst av dette. Det er jo en 15-åring, ikke en 7-åring det er snakk om.

Enig. Når det er snakk om bilder som skal gis til TS'familie, skjønner jeg ikke hva som er så ille med å ha bilder av bare hennes barn. TS'foreldre ser ikke på særkullsbarnet som barnebarn hvis de nesten ikke har møtt gutten.

Skrevet

Vi har mine/dine/våre barn og gjør som følgende:

* bilde av samboers 3 særkullsbarn (til moren deres, mormor/morfar og et her)

* bilde av samboers særkullsbarn + vårt felles barn (til farfar, farmor og et her)

* bilde av mitt særkullsbarn + vårt felles barn (til min mor, far og et her)

* bilde av mitt særkullsbarn (til far, farmor og farfar)

* bilde av alle våre 5 barn (her)

* portretter; av alle 5 på veggen her

Skal f.eks. samboers ekskone sitte med bilde av eksmannens sønn og stesønn? Eller min far som ikke kjenner guttene i det hele tatt se dem på et fotografbilde hjemme hos seg? Eller min minstemann med på bildet til brorens farmor? :klø: ?

Så lenge vi i vårt hjem ikke gjør ulikt, mener jeg at vi kan ta forskjellige bilder av grupper og enkeltpersoner uten at det er diskriminerende. Bilder i album er noe annet, da gir vi bort bilder til de vi er med/hos dersom vi tar dobbel kopi. Men her snakker jeg om fotografbilder som henger framme på veggen.

Barna til samboer mottar julegave fra min familie, og sønnen min fra svigerfar. Men det er en helt annen diskusjon. Jeg mener at en trenger ikke føle dårlig samvittighet fordi en ikke behandler alt med millimeterrettferdighet. Men jeg ville nok hatt et fotografbilde av mannens sønn også, både alene og med egne barn. Romslighet er en fin ting. Ikke minst for tilhørigheten for stesønn. :jepp:

Gjest Gjest_FRUEN_*
Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...