Gå til innhold

Prøving av brudekjole =)


miss_universum

Anbefalte innlegg

Og jeg fikk ikke ta bilder... Tror nok det var fordi de var redd jeg skulle kjøpe den et annet sted, for dama klarte å påstå at kjolen ikke hadde hverken navn eller nummer. Da var det jo veldig rart at nummeret sto på lappen jeg fikk når jeg bestilte den, da :fy_fy::roll:

Hvor kjøpte du kjole Pia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pia 30.08.08
Hvor kjøpte du kjole Pia?

Brudesenteret i Drammen. Vil ikke anbefale hverken dem eller AnnaBee (der var de faktisk direkte frekke, og når vi så på kjolene fikk vi ikke tilbud om å prøve i det hele tatt, fikk bare beskjed om at det var hvertfall ikke vits i å prøve kjoler før på nyåret :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt så mye bra om Annabe før, men nå i det siste har jeg hørt litt mer negative ting. Så nå er jeg i tvil om jeg skal gå dit eller om jeg rett og slett skal ta meg en tur til oslo. *tenke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08
Har hørt så mye bra om Annabe før, men nå i det siste har jeg hørt litt mer negative ting. Så nå er jeg i tvil om jeg skal gå dit eller om jeg rett og slett skal ta meg en tur til oslo. *tenke*

Hadde jeg skulle gjort det igjen ville jeg nok tatt meg en dag i Oslo. Ble så sjokkert over besøkene jeg hadde i de 2 butikkene at jeg bare bestilte kjolen for å bli ferdig med det. Heldigvis er det fortsatt drømmekjolen da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

Men nå kan det jo hende du er eldre enn meg da, for hun på AnnaBee virket egentlig som hun tvilte på at det i det hele tatt ble noe bryllup på meg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville hvertfall anbefale deg og gå i flere butikker, spes. Cleopatra.

Hvertfall hvis du liker å prøve kjoler....

Det var der jeg fikk best sevice. Hun var ikke sånn ekstremt "denne må du ta , den var nydelig, den passer perfekt, jeg har ikke noe annet alternativ som passer bedre til deg", det er litt stressende å høre på.... synes jeg.

Jeg kunne bare stikke innom cleopatra uten å bestille time, og fikk kjempe god service selv om!!!!

Hei=)

Jeg er helt forelsket i Pronovias sine kjoler, og derfor har jeg bare bestilt time hos Brudehuset foreløpig (siden de er de eneste i Bergen som fører de).

Damen jeg snakket med på tlf virket veldig hyggelig hvertfall, så håper det blir en bra dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei=)

Jeg er helt forelsket i Pronovias sine kjoler, og derfor har jeg bare bestilt time hos Brudehuset foreløpig (siden de er de eneste i Bergen som fører de).

Damen jeg snakket med på tlf virket veldig hyggelig hvertfall, så håper det blir en bra dag :)

Ja jeg også er forelsket i Pronovias sine kjoler, de er nydelige!!!!!

Håper du får en uforglemmelig prøve-kjoler-dag :)

Tips!! Noen merker som ligner i stilen:

san Patrick

La Sponsa

Ginnis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta en tur innom Atelier V i Kong Oscarsgate også.

De har utrolig flotte kjoler og kjempegod service. Er du tidlig nok ute kan du også få sydd kjole spesiallaget til deg.

http://atelier-v.no

Jeg var ihvertfall kjempefornøyd med min kjole derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg også er forelsket i Pronovias sine kjoler, de er nydelige!!!!!

Håper du får en uforglemmelig prøve-kjoler-dag :)

Tips!! Noen merker som ligner i stilen:

san Patrick

La Sponsa

Ginnis

Hadde sett meg ut en kjempenydelig San Patrick-kjole, men den er fra 2005 og gått ut av produksjon.... Veldig synd, den kjolen var abslutt helt meg :)

Daifa het den.

Nå har jeg sett meg ut 2 andre kjoler fra Pronovias (2007), Lancaster og Laica. Håper virkelig de har de to inne så jeg får prøvd de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå kan det jo hende du er eldre enn meg da, for hun på AnnaBee virket egentlig som hun tvilte på at det i det hele tatt ble noe bryllup på meg :roll:

Akkurat den følelsen satt jeg igjen med også etter å ha vært innom AnneBee... At det går an.

Men derimot på Brudesenteret har jeg fått knallgod service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at de kan være ganske ufordragelige i Oslo også! venninnen min giftet seg sommeren 2006 og hun når hun var på et av stedene (brudesalongen eller no) så gadd de ikke en gang å snakke med henne... de overså henne totalt! :nei:

når hun spurte om hun kunne få spørre om noe så hadde dama svart; åh.. trenger du hjelp? trodde du bare tittet jeg...

greit nok at hun dro alene for å prøve kjole den dagen men ÆRLIG talt... LUMPENT spør du meg! :tristbla:

Tror jeg skal være glad for at jeg ikke MÅ prøve og kjøpe i Norge... Salongen jeg var på her i Australia forrige uke hadde satt av 2 timer til meg og da låste de døren og INGEN andre fikk komme inn. Bryllup er HUGE business her nede og de er veldig nøye med ryktene til brudehusene. :)

lykke til jenter! husk at de dumme damene i butikken er bare forbigående momenter! ta med dere veninner/mødre/forlovere, prøv kjoler og DRØM dere bort!! dette er tiden for å storkose seg og akkurat kjoleprøving er vel noe vil alle har drømt om siden vi var små! :rødme:

Lille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interessant og lese alle innleggene her. Jeg skal gifte meg i mars og har begynt med både titting og prøving. vi har ikke så mange salonger og velge mellom her i ålesundsområdet desverre...Oksnes er vel den største, veldig godt fornøyd med servicen der når vi var der, fikk lagt av en kjole i noen dager for jeg fant en jeg likte men var likevel i tvil og ville ikke forhaste meg. Men den dagen vi skulle ringe for å si fra(som avtalt) om jeg skulle ha den eller ikke og for å spørre om noen spørsmål, da tok ingen tlf. prøvde mange ganger og la også igjen beskjeder men hørte ingenting. Vi gikk også den dagen til den andre salongen i Ålesund, Cinderella, men må si vi gikk rimelig fort ut igjen! I det vi kom inn falt både jeg, mor og forlover for en kjole i vinduet, og hun som jobbet der gjorde alt i sin makt for å få meg fra den, kom med alle andre kjoler og virket sååå overlegen. Jeg gikk bare derfra og setter ikke mine ben der noe mere! Dro til Molde til brudesalongen Mary Hals og var ganske fornøyd der også. Men alle råder meg til og vente til de nye modellene kommer før jeg bestemmer meg. Hvor fort bestemte dere dere for drømmekjolen?

Jeg ser liksom for meg at jeg virkelig skal føle meg vel i den og at der og da bare vet jeg at det er THE dress=)

Noen som har meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal være glad for at jeg ikke MÅ prøve og kjøpe i Norge... Salongen jeg var på her i Australia forrige uke hadde satt av 2 timer til meg og da låste de døren og INGEN andre fikk komme inn. Bryllup er HUGE business her nede og de er veldig nøye med ryktene til brudehusene. :)

Ikke akkurat den erfaringen jeg sitter med etter besøk hos 5 salonger i Sydney. Synes faktisk at servicen var bedre her hjemme.

Har vært i 7-8 salonger totalt og har stort sett fått grei service minus et par i Syd, der opplevde jeg å måtte ha på hansker for å kunne ta på kjolen, å maks få prøve 2 kjoler dersom jeg ikke ville betale avgift osv.

Sats på salonger som ligger litt utenfor allfarsvei, de har betydelig bedre service og tid er min erfaring.

Aussie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Agape på Hamar er kjempegreie :) stakk innom uten forvarsel hehe, og fikk straks hjelp av hyggelige jenter. ikke hang de over meg hele tiden heller.. tassa rundt i kjolene jeg.. frem og tilbake foran speilet.. :fnise: ikkeno press, de fant frem ørten forskjellige slør og tiara'er osv. som jeg fikk prøve også.

anbefales! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd ingen nevner hvilke butikker det dreier seg om. Solgunns i Lillestrøm er helt hysteriske når det gjelder opplysninger rundt kjolen. Jeg er en av de som trenger litt tid til å bli kjent. Bilder er et stort pluss og jeg bruker dette når jeg kjøper selskapskjoler også - ikke for å finne kjolen andre steder, men for å se på hvilken jeg kler best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristins brudesalong på Lillestrøm er også helt hysteriske når det gjelder kjole info, de ville ikke en gang opplyse meg om str på den kjolen jeg ville ha. Og de presset veldig på for å få meg til å bestemme meg der og da.

Men har heldigvis fått bedre service andre steder. Aldri i verden om jeg ville handlet hos Kristins Brudesalong!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Januarbrud08
Veldig interessant og lese alle innleggene her. Jeg skal gifte meg i mars og har begynt med både titting og prøving. vi har ikke så mange salonger og velge mellom her i ålesundsområdet desverre...Oksnes er vel den største, veldig godt fornøyd med servicen der når vi var der, fikk lagt av en kjole i noen dager for jeg fant en jeg likte men var likevel i tvil og ville ikke forhaste meg. Men den dagen vi skulle ringe for å si fra(som avtalt) om jeg skulle ha den eller ikke og for å spørre om noen spørsmål, da tok ingen tlf. prøvde mange ganger og la også igjen beskjeder men hørte ingenting. Vi gikk også den dagen til den andre salongen i Ålesund, Cinderella, men må si vi gikk rimelig fort ut igjen! I det vi kom inn falt både jeg, mor og forlover for en kjole i vinduet, og hun som jobbet der gjorde alt i sin makt for å få meg fra den, kom med alle andre kjoler og virket sååå overlegen. Jeg gikk bare derfra og setter ikke mine ben der noe mere! Dro til Molde til brudesalongen Mary Hals og var ganske fornøyd der også. Men alle råder meg til og vente til de nye modellene kommer før jeg bestemmer meg. Hvor fort bestemte dere dere for drømmekjolen?

Jeg ser liksom for meg at jeg virkelig skal føle meg vel i den og at der og da bare vet jeg at det er THE dress=)

Noen som har meninger?

Jeg tittet på nettet en god stund for å finne kjole-typen jeg likte, så gikk jeg i butikker og sa hvordan jeg ville de skulle se ut. Så fant jeg raskt den jeg ville ha. Gikk hjem å tenkte på saken, og så hele tiden for meg den kjolen. Etter en mnd. bestemte jeg meg!!!!

Prøvde noen etter på, men de var ikke slik jeg hadde sett for meg, så jeg sluttet å prøve for jeg gikk alltid tilbake til den som sa "Pang".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Januarbrud08
Jeg skal endelig prøve brudekjoler torsdag 13, og er kjempespent!!Og litt nervøs..hehe..

Dere som har vært der, kan dere fortelle litt om hvordan dere hadde det?

Skal jeg gå med vanlig undertøy..?Har hørt det er best å prøve kjole med det undertøyet man har planlagt under, men jeg har ikke kjøpt noe undertøy enda. Og så går jeg jo ut ifra at de selger det på brudesalongen.

Fikk dere begrenset med tid (hjelp) fra betjeningen? Regner med jeg kommer til å bruke en stund. Får 3 timer på meg til butikken stenger.

Forloveren min spurte om jeg skulle kjøre selv eller om jeg skulle drikke champagne som de gjør på tv..hehe... Har brudesalongene noe slags opplegg til de som skal prøve kjoler?

Er tydeligvis helt grønn på dette området...hehe :fnise:

Skal forresten hos Brudehuset i Bergen, noen med erfaring derfra?

Hvordan gikk det????

*SPENT*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det????

*SPENT*

Hei!

Det var veldig kjekt =)

Damen som hjalp meg var kjempeproff og viste akkurat hva som passet meg. Og merkelig nok endte jeg opp med å like noe jeg ikke så for meg at jeg kom til å like.. Og den ene kjolen jeg hadde sett bilde av på nett og ville prøve var ikke fin på meg i det hele tatt...hehe..

Fant en favoritt der nede. (en nydelig Agape-kjole) Skal tilbake om en mnd's tid da 2008-kjolene kommer inn.

Så var jeg på Cleopatra og prøvde litt der, og fant en enda finere en enn på Brudehuset..hehe.

Stemningen var litt mer avslappet der i forhold til Brudehuset, men veldig snill dame som jobbet der og =)

Var der idag og faktisk for å prøve den igjen. (Tror det er en Ginnis, nummer u191, kan legge ut bilde hvis noen vil det =)

Men klarer ikke å bestemme meg enda, men foreløpig er det den på Cleopatra som er favoritten. Har heldigvis noen mnd'er på meg før jeg må bestemme meg.

Begge plassene hadde leveringstid på 3-4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedde vist noe rart her...går det ikke an å slette egne innlegg?

Endret av miss_universum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...