Gå til innhold

Prøving av brudekjole =)


miss_universum

Anbefalte innlegg

Jeg skal endelig prøve brudekjoler torsdag 13, og er kjempespent!!Og litt nervøs..hehe..

Dere som har vært der, kan dere fortelle litt om hvordan dere hadde det?

Skal jeg gå med vanlig undertøy..?Har hørt det er best å prøve kjole med det undertøyet man har planlagt under, men jeg har ikke kjøpt noe undertøy enda. Og så går jeg jo ut ifra at de selger det på brudesalongen.

Fikk dere begrenset med tid (hjelp) fra betjeningen? Regner med jeg kommer til å bruke en stund. Får 3 timer på meg til butikken stenger.

Forloveren min spurte om jeg skulle kjøre selv eller om jeg skulle drikke champagne som de gjør på tv..hehe... Har brudesalongene noe slags opplegg til de som skal prøve kjoler?

Er tydeligvis helt grønn på dette området...hehe :fnise:

Skal forresten hos Brudehuset i Bergen, noen med erfaring derfra?

Endret av miss_universum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor skal du prøve kjole?

Praksisen variere fra sted til sted. Hos noen får du god hjelp mens hos andre er man mer eller mindre overlatt til å prøve selv. De fleste stedene hvor man får hjelp fra betjeningen så setter de som regel av 30-45 min (noen mindre og noen opp til 1 time), men 3 timer får du nok ikke.

Jeg har med korsetten min på prøving. Noen salonger har til utlån, andre har ikke.

Champange kan du nok bare drømme om. De fleste salongene er som regel ganske travle så ikke forvent super service.

Opplegg til bruden finner du nok kun hos dyre designere som spesial syr kjolene og de finner man nok ikke i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal du prøve kjole?

Praksisen variere fra sted til sted. Hos noen får du god hjelp mens hos andre er man mer eller mindre overlatt til å prøve selv. De fleste stedene hvor man får hjelp fra betjeningen så setter de som regel av 30-45 min (noen mindre og noen opp til 1 time), men 3 timer får du nok ikke.

Jeg har med korsetten min på prøving. Noen salonger har til utlån, andre har ikke.

Champange kan du nok bare drømme om. De fleste salongene er som regel ganske travle så ikke forvent super service.

Opplegg til bruden finner du nok kun hos dyre designere som spesial syr kjolene og de finner man nok ikke i Norge.

Brudehuset i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tid du får tildelt kommer også ann på når på dagen du kikker på kjole. Torsdag ettermiddag er veldig travle.

Ja de har jo langåpent da, så er sikkert litt travelt. Men så var det eneste dagen som passet for meg og følget mitt..hehe (forlover og 2 gode venninner).

Har nå bestilt tid, så jeg er ikke bekymra sånn sett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de har jo langåpent da, så er sikkert litt travelt. Men så var det eneste dagen som passet for meg og følget mitt..hehe (forlover og 2 gode venninner).

Har nå bestilt tid, så jeg er ikke bekymra sånn sett:)

Tviler på om du får mye over en halv time, men kan jo hende du er heldig. Kos deg på prøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forloveren min spurte om jeg skulle kjøre selv eller om jeg skulle drikke champagne som de gjør på tv..hehe... Har brudesalongene noe slags opplegg til de som skal prøve kjoler?

Reality check!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke prøvd kjoler enda, men var innom å kikka litt hos Agape, og der var de VELDIG hjelpsomme og hyggelige!

"ja, det er bare å bestille tid her, så stiller vi opp med champagne og litt sånn, vi!"

så noen har tydeligvis et "opplegg" rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i små butikker i Østfold så ingen champis på meg..

Menj eg tror vi brukte bortimot 2 timer i den ene butikken og kanskje 1 time i den andre...de hadde ikkenoe stress m å kaste oss ut og vi fikk masse hjelp. Var alene (som kunde) i begge butikkene. Jeg var der på lørdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste forresten om hun som ikke fikk lov å ta bilde av kjolen sin i salongen.. Er det vanlig?

Jeg vil gjerne ha med kameraet mitt. Er jo en viktig del av forberedelsene, vil jo ha minner derfra og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste forresten om hun som ikke fikk lov å ta bilde av kjolen sin i salongen.. Er det vanlig?

Jeg vil gjerne ha med kameraet mitt. Er jo en viktig del av forberedelsene, vil jo ha minner derfra og :)

Jeg fikk ikke lov til og ta bilder.... Utrolig teit synes jeg da! Og en ganske så teit begrunnelse. Dama ville ikke at vi skulle ta bilder for da kunne jeg kanskje angre meg på valget når jeg kom hjem....

Men det de egentlig er redd for er vel kopiering??!

Kos deg masse med kjole prøvingen, det er så gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ikke lov til og ta bilder.... Utrolig teit synes jeg da! Og en ganske så teit begrunnelse. Dama ville ikke at vi skulle ta bilder for da kunne jeg kanskje angre meg på valget når jeg kom hjem....

Men det de egentlig er redd for er vel kopiering??!

Kos deg masse med kjole prøvingen, det er så gøy :)

Jeg skjønner godt argumentet med at da er det lettere å angre seg....Noen av oss jenter tenker alt for mye vet du..;)

Men at de skal være redde for kopiering kan umulig stemme, de fleste "merke"-kjoler er det jo bilde av på nettsiden til leverandøren, så alle kan jo kopiere alt om de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fordel å ha på noenlunde det undertøy en har tenkt å bruke.Om en har litt mage og skal holde den inn med korsett så er det nødvendig å ha på korsett under prøvingen også.

Det er best å vere usminket så en ikke får flekker på kjolene. :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke noen ting med meg da jeg skulle prøe kjole. Hadde tenkt å kjøpe en stroppeløs bh, men det ble det ikke tid til. Derfor hadde jeg på meg en helt vanlig bh. Lånte korsett (torselett) i salongen. Det samme med sko.

Da jeg kom tilbake for tilpassing av kjolen hadde jeg med meg skoene jeg skulle bruke. Torselett kjøpte jeg i salongen, men det endte med at jeg ikke brukte det. Til vanlig når jeg bruker kjoler/ skjørt bruker jeg hold-in strømpebukse. Men siden kjolen min var tettsittende rundt magen gikk jeg for stroppeløs bh og strømper med hofteholder. Det gikk kjempefint! Jeg brukte ikke torselettet fordi jeg fant ut at spilene i det kom til å irritere under puppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Pia 30.08.08

Jeg fikk låne underskjørt og sko, og vil anbefale å ha på seg stroppeløs BH :)

Jeg hadde bestilt time tidlig på en lørdag. Var bare en annen der den tida jeg var der, emn allikevel løp dama til og fra (var noen andre som hjalp hu andre, og hun fant kjolen hun ville ha på første forsøk). Når jeg prøvde på en kjole som jeg ble betatt av så regnet hun bare med at jeg var ferdig og gikk. Var skeptisk til brudesjapper før, men etter å ha vært en runde så er jeg nesten panisk redd for dem :ler:

Det jeg egentlig ville fram til var at det kan være lurt å ha litt lave forventinger. Enten får du en dårlig opplevelse og slipper å bli altfor skuffet, eller så får du en god opplevelse og blir positivt overrasket. Jeg gledet meg masse, og var skikkelig lei meg etter å ha prøvd kjoler, og sånn synes jeg ikke det skal være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

Og jeg fikk ikke ta bilder... Tror nok det var fordi de var redd jeg skulle kjøpe den et annet sted, for dama klarte å påstå at kjolen ikke hadde hverken navn eller nummer. Da var det jo veldig rart at nummeret sto på lappen jeg fikk når jeg bestilte den, da :fy_fy::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville hvertfall anbefale deg og gå i flere butikker, spes. Cleopatra.

Hvertfall hvis du liker å prøve kjoler....

Det var der jeg fikk best sevice. Hun var ikke sånn ekstremt "denne må du ta , den var nydelig, den passer perfekt, jeg har ikke noe annet alternativ som passer bedre til deg", det er litt stressende å høre på.... synes jeg.

Jeg kunne bare stikke innom cleopatra uten å bestille time, og fikk kjempe god service selv om!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...