Gå til innhold

Hva er den verste gaven du har fått av en kjæreste?


Gjest antigartner

Anbefalte innlegg

Gjest vimselot

Den verste gaven? (nå vet alle at jeg ikke ønsker gaver, unntak en flaske vin f.eks som vi kan dele)

Den verste gaven må være når jeg har mottatt smykke-ting, har de enda, men bruker de ikke. Jeg bruker sjelden smykker, men det var jo søtt da (av eksene).

Den mest følesesmessige gaven, vil jeg ikke skrive om her. Den gaven har jeg ikke mer, den ble borte i en brann. Den var fra en jeg var sammen med da jeg var 14 (løy at jeg var 15,5), mer vil jeg ikke si om akkurat det.

Har vel aldri fått versting-gaver, jo, en gang fikk jeg nips, fra ei venninne, og følte at jeg måtte ha det framme, men bare en viss tid, så ga jeg det bort til loppemarked...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julegave: En peanøttfisk i sølvplast. Peanøttene skulle komme ut av truten.

Helt grusom *overgrøss*

Nerden i meg syns faktisk denne hørtes litt kul ut! :fnise:

Min eks gav meg til bursdagen min (etter 6 års samboerskap) en vanndispenser.

Jeg hadde hintet i ukevis om en genser jeg hadde sett og en cd og hadde håpet jeg skulle få en av de. Men nei. Jeg pakket opp en minivanndispenser som skal stå på benken. Av den typen hvor man selv fyller på vann og setter "kolben" opp ned i selve dispenseren.

Jeg trodde han tullet og lurte på hvor den virkelige gaven min var, overraskelsen ble derfor stor når jeg skjønte at jeg fikk ingen annen gave.

"Jammen, du drikker da vann!" fikk jeg høre.

"Jada, og du bruker dopapir, men jeg ville da aldri gitt deg dopapir til bursdagen din" svarte jeg.

Dette ble faktisk en kilde til mange småkrangler i etterkant. (og en stor kilde til latter i venninnegjengen)

(På toppen av alt var dispenseren lekk.)

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes nesten mange her var litt utakknemlige et lite øyeblikk, men skal si meg enig i at her var det ikke mange gaver å rope hurra for ;)

Jeg har alltid likt bursdagsgavene jeg har fått av min samboer, så jeg er kanskje litt bortskjemt :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var sammen presterte eksen min å gi meg en t-skjorte med spesialtrykk: en "Vi Menn" forside med mitt ansikt "limt" på bimbodamas kropp! Yessssss, akkurat det jeg ønsket meg :sprettoy:

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var sammen presterte eksen min å gi meg en t-skjorte med spesialtrykk: en "Vi Menn" forside med mitt ansikt "limt" på bimbodamas kropp! Yessssss, akkurat det jeg ønsket meg :sprettoy:

Det er den villeste gaven jeg har hørt om!!! Det mååå ha vært humoristisk ment!

Selv hadde jeg en eks som gav meg kjøkkenmaskiner....huff, greit at jeg liker å lage mat, men ikke særlig romantisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaver jeg fikk som jeg FAKTISK ønsket meg uten at jeg i dag helt skjønner hvorfor:

Sånn søyle med farger og boblende vann inni

Dobørsteholder i katte-utformelse

Gave jeg fikk som jeg ikke ønsket meg:

Dritdyrt kjede da vi hadde vært sammen i 1,5 mnd.

Fikk kalde føtter da, gitt!

Alt fra min eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glamourgirl

Pampusser og sykkelhjelm, samtidig...

Altså sånne grå filttøfler....

Det var hyggelig og lurt tenkt, helt sikkert og ble glad. Men det var noe med kombinasjonen som gjorde at jeg følte at jeg hadde rømt fra en vernet bolig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den villeste gaven jeg har hørt om!!! Det mååå ha vært humoristisk ment!

Selv hadde jeg en eks som gav meg kjøkkenmaskiner....huff, greit at jeg liker å lage mat, men ikke særlig romantisk!

Hehe, jada det var humoristisk ment. Men etter 2 år som kjærester og ingen annen gave i tillegg må jeg si jeg ble en smule skuffet ;)

...og jeg syntes heller ikke det var spes morsomt.

Endret av razmatazz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra bøker er jo en fin gave synes jeg.

Alkymisten er en bra bok med et veldig fint budskap, og forstår ikke hvorfor det blir kalt for en dårlig gave..

Jeg likte ikke boka - men er enig i at bøker er en fin gave, og at denne også var velment, bare feilslått :) Så egentlig skal jeg ikke klage, men et av utgangspunktene for tråden også var velmente gaver som ikke traff helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett valentinskort. Ikke helt forferedelig i seg selv, selv om jeg ikke er så begeistret for feiringen, men det ble ganske ille da han begynte å gråte fordi jeg ikke hadde kjøpt noe kort til han... Noe som har gjort at jeg har fått ett enda dårligere forhold til dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg inderlig en grønn golf da jeg var 18 og hadde fått lappen. Kjæresten min,som nå er mannen min gjennom mange år,lovet meg på tro og ære at jeg skulle få denne bilen til bursdagen min. Jeg var naturlig nok skeptisk,men siden han la ut i det vide og det brede om detaljene på bilen,begynnte jeg tilslutt å tro på at jeg faktisk skulle få denne bilen. Og det gjorde jeg jo!! Fin og grønn var den. Golf likeså, men størrelsen var ikke mer enn 5-6 cm. Husker ikke lenger reaksjonen min, men kan tenke meg at jeg ikke hoppet i taket av glede akkurat. :ler:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at du ble skuffet, men å gråte og gi ham dårlig samvittighet? Gaver er faktisk ikke en noe en kan ta for gitt, og jeg synes du bør være takknemlig over at han forsøkte å legge såpass mye omtanke i den.

Har selv fått flere gaver som jeg ikke liker, men som regel ligger det en god omtanke bak, så da er det greit nok.

Det er ikke så mye selve gaven som var fæl, men måten den ble gitt på. Min den gang kjære ville gjerne ha tips til hva jeg ønsket meg og så sa jeg det - var helt konkret - DET vil jeg ha.

Men han likte ikke DET - så han kjøpte noe annet. Og ble dritsur når jeg begynte å gråte for ikke å ha fått det jeg hadde pekt på. Han mente jeg var utakknemlig.

Jeg prøvde da å forklare at når noen sier at de ønsker tips og jeg er helt konkret og ikke får noe hint om at det er en uaktuell gave og så får noe helt annet, som i dette tilfellet var totalt feil stil til meg osv. så var jeg fremdeles utakknemlig og dessuten var det også slik at det ikke var noe gøy å gi en gave som var pekt ut for da ble det jo ingen overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En stygg dokumentmappe - til julegave. Dyr var den også, men av "fornuftige" slaget, hverken kul eller lekker.

Eks!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått en teit gave, men den første gaven jeg fikk av min mann var en hagenisse! :ler: Det skal sies at jeg har en slags mani for hagenisser, samler på dem (ja, vet det er sært), så jeg ble veldig glad. Men det er vel den merkeligste gaven jeg har fått. Har aldri fått noe jeg ikke ble glad for, men så er jeg ikke så kravstor heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg glemmer aldri julegaven jeg fikk av eksmannen min da vi var 16:)

Jeg fikk en økonomipakke med viskelær, av den typen man får utdelt på skolen.....100stk!!

Faren hans drev et firma med skolemateriell, he he.

Min far husket dette, og episoden var med i talen han holdt i bryllupet vårt, til stor fornøyelse for alle, og med en rødmende brudgom.....

ja, jeg giftet meg med ham, og angret ikke på det. Gaven var ikke representativ for ham som person, for å si det sånn.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Jeg fikk engang et skilt til å henge på dodøra.

En underlig ting, men det henger nå oppe fordet.

Fikk den av han jeg er gift med men for mange år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
En bibel.

Jeg er humanetiker.

Alle humanetikere bør ha en bibel. Det er nyttig når man skal slå ihjel motdebatantene. Masse interessant lesestoff der.

Men ja jeg skjønner at du syntes det var sært. En god ide er å gi koranen tilbake hvis de var kristne og mente å kristne deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Greit nok at du ble skuffet, men å gråte og gi ham dårlig samvittighet? Gaver er faktisk ikke en noe en kan ta for gitt, og jeg synes du bør være takknemlig over at han forsøkte å legge såpass mye omtanke i den.

Har selv fått flere gaver som jeg ikke liker, men som regel ligger det en god omtanke bak, så da er det greit nok.

Nå kan jeg ikke gå i så voldsom detalj hva gaven var. Men er det greit å si at det var feil fasong, feil farge OG jeg fikk ikke lov å bytte den for da var jeg i alle fall utakknemlig? Gaven skulle brukes ved en spesiell anledning men pga at jeg ikke fikk det jeg hadde bedt om hadde jeg ikke det jeg trengte til den anledningen og dermed ble det helt feil.

La oss si at det var et skjørt til et bryllup jeg ønsket meg og fikk en hverdagsbukse.

Det hører også med til historien at vi hadde dårlig råd på den tiden så noe ekstra kjøp for å korrigere at man ikke hadde antrekk til anledningen var det ikke råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...