Gå til innhold

Suppe-slanking


LilleMy77

Anbefalte innlegg

Har hørt om en slankekur, hvor en kun skal spise suppe... Løksuppe tror jeg.

Fikk fortalt at jo mer/oftere man spiste, jo bedre.

Noen som kjenner til dette?? Oppskrift? Erfaringer?

Er veldig gla i mat, og syntes dette hørtes behagelig ut. :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er vel bare et annet alternativ av alle andre slike vindunder kurer man har hørt. Og jo da, de funker de. Helt til du begynner å spise normalt igjen.. Enkleste måten er og spise sunt å trene som alltid.. En venn av sambo prøvde denne kuren, jo da, han gikk ned nesten 4 kilo, men uke etterpå la han de på igjen ettersom han da begynte og spise annet enn suppe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel vann du kvitter deg med stort sett i vidunderkurer med bare suppe.

Suppe er fin slankemat det, du kan ha i sterke krydder som "øker forbrenningen", sunne grønnsaker, masse variasjon og mye smak som gjør at du ikke får lyst på all slags junk. Men pass på å ikke ha i for mye salt, ferdigsupper er ofte altfor salte.

Ta med grovbrød og rå grønnsaker så du får i deg fiber, og ha kjøtt og fisk i suppa så får du proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har prøvd sjukehusdietten opptil fleire gonger. Det som fungerer best for meg er å ete suppen til middag og kvelds. Til frukost og lunch et eg grove knekkebrød med magert pålegg. Når eg åt suppen til alle måltider så fekk eg heilt stygd i den.

Det er ikkje manger dagar som skal til før du merker resultat. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Gjest_Kaja_*

Har stått på denne kuren i 3 måneder jeg. Har selvfølgelig gått ned mye, uten at jeg har veid meg(har gått ned mange klesstørrelser). Har brukt de amerikanske målene, mye større kjøttmengder(varierer mellom kalkun, kyllingfilet, biff, svinefilet og fisk reker osv) enn det som står på disse sidene, stoor bakt potet med mye smør en gang per uke, variert krydder og grønnsaker i suppen, drukket pepsi-max selv om man ikke skal gjøre det, har mao tilpasset den til meg. Tar vitaminer, tran og omega 3 ved siden av.

Det som har forundret meg mest er at jeg ikke føler behov for gotterier, potetgull osv. Lurer på om det er fordi jeg lager all mat fra grunnen, så jeg unngår alle disse kunstige apetittvekkerene som tilsettes alle hel og halvfabrikata.

Jeg kan ikke se at dette er en verstingkur, da en kan spise så mye en vil hver dag, og det en får i seg er variert og sundt.

En annen misforståelse som stadig gjentas er at dette er en sykehusdiett, denne er ikke mer en sykehusdiett enn den såkalte "Rikshospitalets".

Hvordan det går etterhvert vet jeg ikke, men jeg kjenner folk som har nedtrappet kuren etter å ha stått på den i lang tid, og som ikke har hatt problemer med å holde seg, de beholder prinsippene for kuren i uka og spiser "normalt" skeier ut i helgen.

Tror prinsippet består i å få i seg få kalorier og at protein og frukt ikke skal fortæres på samme dag.

Nå er jula over..har klart meg fint...og det nye året har jeg forberedt med nylaget suppe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes dette høres ut som galskep og at en mister muskelmasse også. Ikke bare fett. Man bør ikke ligge under 1200 kalorier om dagen og hvorfor skal ikke frukt kombineres med proteiner? Det anbefales jo fem om dagen. 3xgrønnsaker og 2xfrukt.

Takke meg til sunt kosthold og trening da, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Har stått på denne kuren i 3 måneder jeg. Har selvfølgelig gått ned mye, uten at jeg har veid meg(har gått ned mange klesstørrelser). Har brukt de amerikanske målene, mye større kjøttmengder(varierer mellom kalkun, kyllingfilet, biff, svinefilet og fisk reker osv) enn det som står på disse sidene, stoor bakt potet med mye smør en gang per uke, variert krydder og grønnsaker i suppen, drukket pepsi-max selv om man ikke skal gjøre det, har mao tilpasset den til meg. Tar vitaminer, tran og omega 3 ved siden av.

Det som har forundret meg mest er at jeg ikke føler behov for gotterier, potetgull osv. Lurer på om det er fordi jeg lager all mat fra grunnen, så jeg unngår alle disse kunstige apetittvekkerene som tilsettes alle hel og halvfabrikata.

Jeg kan ikke se at dette er en verstingkur, da en kan spise så mye en vil hver dag, og det en får i seg er variert og sundt.

En annen misforståelse som stadig gjentas er at dette er en sykehusdiett, denne er ikke mer en sykehusdiett enn den såkalte "Rikshospitalets".

Hvordan det går etterhvert vet jeg ikke, men jeg kjenner folk som har nedtrappet kuren etter å ha stått på den i lang tid, og som ikke har hatt problemer med å holde seg, de beholder prinsippene for kuren i uka og spiser "normalt" skeier ut i helgen.

Tror prinsippet består i å få i seg få kalorier og at protein og frukt ikke skal fortæres på samme dag.

Nå er jula over..har klart meg fint...og det nye året har jeg forberedt med nylaget suppe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt kuren i en uke. Har fulgt den nøye, og har gått ned i underkant av 4 kilo. Den gir ikke stor sult slik mange andre kurer gjør. Det er nok mat hele veien. Har ikke brukt salt i det hele tatt, og det gjorde kanskje noe av maten kjedelig? Er veldig interessert i den amerikanske varianten du beskrev, hvor finner jeg den oppskriften, kanskje du har en link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...