Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kanskje problemet ikke ligger hos gutten din, men hos deg som er så opptatt av at "noe" er galt.. Hvis ingen finner problem hos gutten, så kan det jo hende at det ikke ER noe! Kanskje gutten blir skremt av deg..?

Hvis du kan jobbe på BUP, så håper jeg også inderlig at du ikke tror at noen allergier kan forårsake atferdsproblemer.

Nei.

Ikke tilfelle.

Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet

En jeg kjenner fikk diagnosen Asberger etter å ha hatt en annen barnepsykiatrisk diagnose og hatt oppfølging over flere år, i 10-11-årsalderen.

Gutten din er fortsatt nokså liten. Om han er litt treg i den sosiale utviklingen eller om han har et problem med en diagnose som vil følge ham, er kanskje for tidlig å si. Det finnes jo grader av hvor mye ulike diagnoser vil skinne gjennom i atferd, kanskje det trengs mer tid før man ser at han utvikler et gjenkjennbart mønster av symptomer eller tar igjen sine jevnaldrende. Du har tatt hele runden med hjelpeapparatet, kanskje bare støtte guttens utvikling og sosiale læring en periode og ta det igjen om han ikke viser vesentlig bedring over en viss tid? Å vente er jo en påkjenning for en forelder, men det kan kanskje ta litt tid før det blir mulig å finne ut av, når ingen greier det enda.

Skrevet

Hva mener du med utslag på Hcg? Har barnet utslag eller at ADHD gir det?

Og hvilken test er Hcg?

Skrevet (endret)

Unnskyld at jeg ler, men hcg er jo faktisk ett hormon kvinner har i kroppen når de er gravide.

Ikke noe sammenheng med ad/hd i det hele tatt.

Dessuten kan ikke ad/hd spores med fysiske bevis i hjernen.

Endret av Rubina Diamantina
Skrevet
Unnskyld at jeg ler, men hcg er jo faktisk ett hormon kvinner har i kroppen når de er gravide.

Ikke noe sammenheng med ad/hd i det hele tatt.

Dessuten kan ikke ad/hd spores med fysiske bevis i hjernen.

Var det jeg tenkte på jeg også, men det kan jo være en forkortelse på noen av testene man tar ifbm ADHD...

Gjest Silmarill
Skrevet

Det er mulig du har skrevet det før (jeg ser det ikke) men hvor gammelt er barnet?

Skrevet

Enig med hun som sa at INGEN av oss kan stille en diagnose ved ditt barn, MEN

Hvodan har barnet det egentlig?

Jeg sier ikke at du/dere er dårlige foreldre eller noe, men

er det noe hjemmet som kan være årsaken.

Da jeg var i praksis hadde vi en elev som minte meg litt om din sønn, og han feilte det INGENTING.

Det kom frem senere at foreldrene kranglet, gav ikke han oppmerksomhet/kjærlighet.

Feil kosthold som nemt før, var bare ferdig mat og snop...

Håper ikke du blir lei deg eller noe, men det trenger ikke være noe...

Kan bare være noe han reagerer på hjemme...

AD/HD er også noe som tar tid å finne ut om en har, og d samme gjelder autisme.

Det er ikke snakk om mnd, men år.

lykke til uansett;)

Skrevet
Var det jeg tenkte på jeg også, men det kan jo være en forkortelse på noen av testene man tar ifbm ADHD...

Jeg har aldri hørt om det i alle fall, og vi brukte nesten 6 mnd med en hel haug med tester før min sønn fikk diagnosen ad/hd. Men det kan selvfølgelig være noe nytt i løpet av de siste 2 årene.

Skrevet
Enig med hun som sa at INGEN av oss kan stille en diagnose ved ditt barn, MEN

Hvodan har barnet det egentlig?

Jeg sier ikke at du/dere er dårlige foreldre eller noe, men

er det noe hjemmet som kan være årsaken.

Da jeg var i praksis hadde vi en elev som minte meg litt om din sønn, og han feilte det INGENTING.

Det kom frem senere at foreldrene kranglet, gav ikke han oppmerksomhet/kjærlighet.

Feil kosthold som nemt før, var bare ferdig mat og snop...

Håper ikke du blir lei deg eller noe, men det trenger ikke være noe...

Kan bare være noe han reagerer på hjemme...

AD/HD er også noe som tar tid å finne ut om en har, og d samme gjelder autisme.

Det er ikke snakk om mnd, men år.

lykke til uansett;)

Nettopp slike fordommer som dette jeg er redd for.

- "Jeg ser barnet og dets behov- gir det MASSE oppmerksomhet, TID og kjærlighet!

- HVER eneste dag forteller jeg hvor GLAD jeg er i barnet, gir ham oppmuntringer- tar ham med på egne aktiviteter "lager mat" "leker" "spiller spill" o,l

- Barnet har en egen bokhylle, biblioteket er flittig brukt og jeg leser HVER dag, og har gjort det fra barnet var en baby..

- Jeg har struktur i hjemmet, dvs faste måltider-faste leggetider-gjennomgåelse av lekser/ hva som skal skje dagen etter

- Hvis barnet har egne ønsker får han lov til å være med på å bestemme

- Jeg lærer barnet FERDIGHETER som det trenger å takle livets utfordringer

- Jeg er konsekvent, rolig, ansvarsbevisst og mitt barn går foran alt.

I forhold til adhd testen så husker jeg ikke hva det het - men det skal visst være gjeldende på barn/ gi utslag når det kommer til adhd/ autisme

Som sagt, jeg er klar over at det ikke trenger å være noe diagnose-det KAN og jeg HÅPER at dette er noe barnet kan vokse fra seg- likevel så forebygger jeg feil utvikling med nettopp å få slik hjelp som jeg får fra ett støtte apperat.

Gjest Silmarill
Skrevet

Klart du er en god mor, du er bekymret for adferden hans og prøver å finne ut av det :klemmer:

Det er mulig du har skrevet det før (jeg ser det ikke) men hvor gammelt er barnet?

Vanskelig å si noe egentlig når alderen til barnet ikke er nevnt ;)

Så da spør jeg igjen om alderen, samt hvor lenge har han vært slik du beskriver?

INGEN av oss burde si noe om hva som kan feile barnet ditt, fordi vi vet så godt som ingenting om barnet!

???????????????????????

INGEN stiller noen diagnose heller, men kommer med råd og det er det en stor forskjell på.

----

Forstår veldig godt din bekymring, men ikke tenk ADHD el. ADD med engang.

Det er så lett å tenke dette fordi barnet har en del av symptomene, men dette variere fra persom til person.

Det er riktig av deg å få dette utredet selvsagt, og så tidlig som mulig. Utredning kan foregå fra ca. 3 års alder, men er ikke gjort i en ”håndvending” Det kan ta lang tid for å stadfeste om en person har ADHD eller ADD.

Barn har mange personligheter og jeg tror vi ser altfor mye på "idealungen". Viker ungene våre litt fra det ”normale” konkluderer vi med en gang med at da må det være noe galt. Det trenger ikke være noe som helst, men er mor selv så forstår VELDIG godt hva du mener. Sønnen min var hyperaktiv da han var liten, men han er ikke det nå lenger (nå er han 16) ;)

Er det bare du selv som observerer gutten din, eller er det de i barnehagen/skolen som også som gjør det? Har utredningen med PPT/BUP vært i samarbeid med barnehage/skole?

Er det i tilegg til de undersøkelser som er tatt ang. ADHD også foretatt en en nevropsykologisk undersøkelse ? Dette kan du få en henvisning til fra fastlegen til barnet!

Er barnet ditt født for tidlig? Ikke uvanlig med konsentrasjonsvansker da, dersom det evt. har vært komplikasjoner under svangerskap og fødsel og lignende

Det er veldig viktig med riktig kosthold og unngå mest mulig sukker. Prøv også tilførsel av Eskimo Omega 3, det kan hjelpe på konsentrasjonen.

Vet du om de kan få slike reaksjoner av noe som enkelt som melk?

Ja,det kan det faktisk. Drikker barnet ditt mye melk? Ved ufullstendig nedbrytning av kasein (melkeprotein) og gluten (kornprotein) dannes opioide peptider. Dette er stoffer som har morfinliknende effekt på hjernen, og som kan være en årsak til at enkelte mangler konsentrasjon.

Søk på nettet etter proteinintoleranse,, og gjerne det andre jeg har uthevet også.

Du burde derfor teste barnet ditt for dette og evt. Få fastlegen til å skrive ut en diett (MÅ gjøres i samråd med lege)

Kanskje det kan være jernmangel, angst, depresjoner som gjør at barnet ditt er slik? Har barnet ditt en fritidssyssel han liker å holde på med, har han venner med mer? Hvordan er søvnen hans? Føler barnet ditt seg utenfor på noen måte? Er atferden hans annerledes når han er hjemme, ute, skole/barnehage ?

Vil gi deg denne linken http://www.havas.no/

kanskje det er noen som kan hjelpe deg der.

:)

Skrevet
Klart du er en god mor, du er bekymret for adferden hans og prøver å finne ut av det :klemmer:

Vanskelig å si noe egentlig når alderen til barnet ikke er nevnt ;)

Så da spør jeg igjen om alderen, samt hvor lenge har han vært slik du beskriver?

???????????????????????

INGEN stiller noen diagnose heller, men kommer med råd og det er det en stor forskjell på.

----

Forstår veldig godt din bekymring, men ikke tenk ADHD el. ADD med engang.

Det er så lett å tenke dette fordi barnet har en del av symptomene, men dette variere fra persom til person.

Det er riktig av deg å få dette utredet selvsagt, og så tidlig som mulig. Utredning kan foregå fra ca. 3 års alder, men er ikke gjort i en ”håndvending” Det kan ta lang tid for å stadfeste om en person har ADHD eller ADD.

Barn har mange personligheter og jeg tror vi ser altfor mye på "idealungen". Viker ungene våre litt fra det ”normale” konkluderer vi med en gang med at da må det være noe galt. Det trenger ikke være noe som helst, men er mor selv så forstår VELDIG godt hva du mener. Sønnen min var hyperaktiv da han var liten, men han er ikke det nå lenger (nå er han 16) ;)

Er det bare du selv som observerer gutten din, eller er det de i barnehagen/skolen som også som gjør det? Har utredningen med PPT/BUP vært i samarbeid med barnehage/skole?

Er det i tilegg til de undersøkelser som er tatt ang. ADHD også foretatt en en nevropsykologisk undersøkelse ? Dette kan du få en henvisning til fra fastlegen til barnet!

Er barnet ditt født for tidlig? Ikke uvanlig med konsentrasjonsvansker da, dersom det evt. har vært komplikasjoner under svangerskap og fødsel og lignende

Det er veldig viktig med riktig kosthold og unngå mest mulig sukker. Prøv også tilførsel av Eskimo Omega 3, det kan hjelpe på konsentrasjonen.

Ja,det kan det faktisk. Drikker barnet ditt mye melk? Ved ufullstendig nedbrytning av kasein (melkeprotein) og gluten (kornprotein) dannes opioide peptider. Dette er stoffer som har morfinliknende effekt på hjernen, og som kan være en årsak til at enkelte mangler konsentrasjon.

Søk på nettet etter proteinintoleranse,, og gjerne det andre jeg har uthevet også.

Du burde derfor teste barnet ditt for dette og evt. Få fastlegen til å skrive ut en diett (MÅ gjøres i samråd med lege)

Kanskje det kan være jernmangel, angst, depresjoner som gjør at barnet ditt er slik? Har barnet ditt en fritidssyssel han liker å holde på med, har han venner med mer? Hvordan er søvnen hans? Føler barnet ditt seg utenfor på noen måte? Er atferden hans annerledes når han er hjemme, ute, skole/barnehage ?

Vil gi deg denne linken http://www.havas.no/

Kjære Simarill :dagens-rose:

Du aner ikke hvor GLAD jeg er for svar fra deg, har vært så "alene og bekymret".

Takk for forståelse. :)

Mvh hilsen en mamma

Gjest Hei Trådstarter
Skrevet

Hei til tråstarter og Silmarill. Barnet mitt er fortidlig født fordi jeg fikk svangerskapsforgiftning da jeg var gravid.

Datteren min er hyperaktiv.Hun har ikke ADHD,men er hyperaktiv og ukonsentrert.Tar til seg lærdom sent,men alt dette vil hun ta igjen når hun blir eldre.

Datteren min får allergimedisin som gjør at hun blir trøtt.Dette fordi hun ellers ikke får sove.

Drikker barnet ditt mye melk? Ved ufullstendig nedbrytning av kasein (melkeprotein) og gluten (kornprotein) dannes opioide peptider. Dette er stoffer som har morfinliknende effekt på hjernen, og som kan være en årsak til at enkelte mangler konsentrasjon.

Du burde derfor teste barnet ditt for dette og evt. Få fastlegen til å skrive ut en diett (MÅ gjøres i samråd med lege) Vil gi deg denne linken http://www.havas.no/

Datteren min ble en helt annen etter at hun ble testet for dette og fikk diett av legen.Glutenfri kost.

Du burde prøve dette du også trådstarter i samråd med legen.

Melk er som gift for de som KUN er hypre, ADHD, autisme og lignende sykdommer.

Blankheten i ditt barns øyne er sikkert fordi han er sliten.Det er slitsomt å være hyper.

Adtmamedisin gjør barn hypre.Sier det i tilfelle barnet ditt får ventolin om barnet ditt har astma.

Lykke til :)

Gjest Silmarill
Skrevet
Kjære Simarill :dagens-rose:

Du aner ikke hvor GLAD jeg er for svar fra deg, har vært så "alene og bekymret".

Takk for forståelse. :)

Mvh hilsen en mamma

:klemmer: Så fint at du satte stor pris på svaret mitt, det var veldig hyggelig å høre :)

:tristbla: Forstår du har følt "avmakt" mht. sønnen din. Det kan føles som man er alene og at ingen forstår deg. Ikke gøy,men stå på videre du ;)

Vet selv hvordan det er å ha et barn som er "villmann" og en "umulius" :klaske:

Jeg var sikker på at han hadde ADHD da han var mindre, men han var som nevnt bare veldig hyper. Han har vokst dette av seg, så i dag er han heller bare en skikkelig lat tennåring :fnise:

Ønsker deg lykke til videre med utredning, og det er klart man reagerer når barnet er slik du beskriver - det er mer feil å ikke reagere!

Du er en observant, oppegående og flink ståpå mamma :klem:

Skrevet

Melk er som gift for de som KUN er hypre, ADHD, autisme og lignende sykdommer.

Blankheten i ditt barns øyne er sikkert fordi han er sliten.Det er slitsomt å være hyper.

Adtmamedisin gjør barn hypre.Sier det i tilfelle barnet ditt får ventolin om barnet ditt har astma.

Jeg reagerte på det du skriver om at melk er gift for de som har bl a ad/hd. Kan du vise meg en link hvor en fagperson har skrevet dette?

Jeg vet at det har vært forsket på melk og glutenfri kost og ad/hd barn, men at det ikke har noen virkning over hode.

Astmabarn er ikke det samme som hypre barn. Det blir helt feil og si. At de KAN bli urolig av f. ex ventolin kan jeg gå med på, men ikke at de blir hypre av det. Enten får de da for mye medisiner, eller så bør noen lære seg å bruke ordet hyper riktig.

Mener ikke å trampe på noen her, selv om det kan virke sånn

Gjest Til Rubina Diamantina
Skrevet
Jeg reagerte på det du skriver om at melk er gift for de som har bl a ad/hd. Kan du vise meg en link hvor en fagperson har skrevet dette?

Jeg vet at det har vært forsket på melk og glutenfri kost og ad/hd barn, men at det ikke har noen virkning over hode.Astmabarn er ikke det samme som hypre barn. Det blir helt feil og si. At de KAN bli urolig av f. ex ventolin kan jeg gå med på, men ikke at de blir hypre av det. Enten får de da for mye medisiner, eller så bør noen lære seg å bruke ordet hyper riktig.

Mener ikke å trampe på noen her, selv om det kan virke sånn

Hos noen er faktisk melk som gift for kroppen.

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article459211.ece

http://www.nationen.no/Innenriks/article1747911.ece

http://www.alternativ.no/Nyheter/melkeprotein.html

Det jeg mente med hyperaktivitet og astmamedisiner mente jeg viss barnet var hyper fra før og i tilegg har astma og får medisin. Da blir barnet ekstra hyper.Om barnet i tilegg til hypre tendenser og får ventolin fordi det har astma kan eks. melk og korn forverre adferden om en diett for barnet ikke er utprøvd.

Skrevet

Jeg tenker på kosthold, særlig sukker/e-stoffinntak nå jeg hører om slike tilfeller. I mange tilfeller kan man kutte drastisk ned på sukkermengden (også kunstig sukker/e-stoffer), og ende opp med en helt ny unge. Det kan jo også dreie seg om allergi.

Folk er jo helt opphengt i diagnoser for tida! Trenger absolutt ikke være noe galt med ungen!

Skrevet
Hos noen er faktisk melk som gift for kroppen.

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article459211.ece

http://www.nationen.no/Innenriks/article1747911.ece

http://www.alternativ.no/Nyheter/melkeprotein.html

Det jeg mente med hyperaktivitet og astmamedisiner mente jeg viss barnet var hyper fra før og i tilegg har astma og får medisin. Da blir barnet ekstra hyper.Om barnet i tilegg til hypre tendenser og får ventolin fordi det har astma kan eks. melk og korn

forverre adferden om en diett for barnet ikke er utprøvd.

Dr Reichelt ja.

Forskningen hans er gjort på 20 barn med ad/hd og autisme.

10 på diett og 10 uten.

Mener også å huske at dette ble forsket frem med urinprøver som eneste prøvematriale.

I følge min lege ( tar ikke alle hans ord for god fisk heller, så jeg vet ikke om det er sant) er tallet på antall barn for lite til at en forskningsrapport kan fremlegges som sikker.

Dessuten så er Reichelt den enste fagpersonen som hevder dette.

Skal se om jeg kan finne igjen den rapporten.

Skrevet
mener du denne

http://www.terapitorget.no/site/php/defaul.../3573029529.txt

Uanset så er ikke Dr Reichelt den eneste som har forsket på dette da.

Nei det var ikke den jeg mente, men det kjedelige dokumentet med ett tonn fremmedord i, men jeg finner den ikke igjen.

Nei Reichelt er ikke den eneste som har forsket på dette, men det som jeg finner merkelig er at hverken ad/hd foreningen eller autismeforeningen har noe informasjon om dette på sine hjemmesider. Hvis det er så skadelig som Reichelt hevder, hvorfor har ikke disse foreningene noe som helst på sine sider som støtter dette?

Vi har faktisk prøvd denne dietten i ett år uten noen som helst virkning på vår sønn. Han har diagnosen ad/hd og er under utredning for as.

Skrevet (endret)

[

Endret av Kosemose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...