Gå til innhold

Mensen


Hulder

Anbefalte innlegg

Jeg skal fjerne kobberspiralen min om få uker og prøver å få litt oversikt over syklusen min. Fikk nemlig beskjed om at den skulle tas ut i slutten av en mensperiode eller rett etter. Dessuten kommer vi ikke til å bruke prevensjon i tiden fremover, så det er greit å ha litt kontroll på kroppen.

Det er sjelden jeg har telt dager, men lengden på en syklus har pleid å variere fra 21 til 28 dager. (Har avhengig litt av hvor forelska jeg har vært ;) )

De siste månedene har jeg hatt blødning midt i perioden, og regner med at dette er pga. eggløsning. Var nemlig ikke noe i veien med hormonene mine.

Jeg forventer at tante rød kommer rett over helgen. I dag har jeg menssmerter og hadde blodtilblannet utflod. Skal denne spottingen regnes som menstruasjonens første dag, eller skal jeg først regne fra dagen den kommer for fullt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første dag med "riklig" friskt blod

Takk!

Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet. Pleier å spotte i noen dager før det setter ordentlig i gang.

Thihi, trodde aldri jeg skulle glede meg til mensen, men nå blir det jo prøving etterhvert.

Vi gifter oss i desember, så skal ikke prøve aktivt frem til da. Men jeg og stedatteren er veldig klar for baby, så mannen har gitt etter for presset og vi skal bare ta ting som det kommer frem til da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Men jeg og stedatteren er veldig klar for baby, så mannen har gitt etter for presset og vi skal bare ta ting som det kommer frem til da ;)

Dette hørtes veldig "feil" ut i mine ører...

Burde ikke dette være en avgjørelse du og din kommende ektemann tar sammen, og ikke du og stedatteren din?

Håper dere begge to blir lykkelige i ekteskapet. Lykke til med framtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes veldig "feil" ut i mine ører...

Burde ikke dette være en avgjørelse du og din kommende ektemann tar sammen, og ikke du og stedatteren din?

Håper dere begge to blir lykkelige i ekteskapet. Lykke til med framtiden.

Hm. Var sikkert veldig flåsete sagt av meg. Neida. Selvfølgelig er dette en avgjørelse som er tatt 100% av bare meg og mannen. Men vi to som er mest gira på at det skal klaffe snart (må rekke å begynne først da..), det er jeg og stedatteren min. Mannen har en mer avslappet (og helt sikkert mer fornuftig) holding til det hele og tar det som det kommer. Han blir selvfølgelig glad om jeg blir gravid før bryllupet, men vi starter ikke noe aktiv prøving før etter det, og ingen blir heller lei seg om det ikke skjer noe før da (for den "ordentlige" prøvinga har ikke startet). Og med ordentlig prøving mener jeg at jeg prøver å ha kontroll på syklusen min, og at vi kan "time" samleier o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, da skjønner jeg :) Begynte bare å lure når jeg leste det...

Ønsker dere fremdeles lykke til jeg :)

Takk og takk :) Bare fint at du spurte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...