Gå til innhold

Prøver og røyker


Tussi!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg slutta på p-pilla i juli, men har ikke sluttet å røyke enda. :flau: Jeg innbiller meg at den dagen jeg finner ut at jeg er gravid, så skal jeg klare å kutten ut røyken med en gang. Men samtidig hører man jo om flere som røyker mens de er gravide.

Sluttet dere den dagen dere begynte å prøve, eller venter dere til det skjer noe mer?

Endret av Tussi!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ¤bella¤

Jeg sluttet for to mnd siden. Har planer om å begynne prøvingen om ca 6 mnd.

Så ingen grunn til å vente med å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet for to mnd siden. Har planer om å begynne prøvingen om ca 6 mnd.

Så ingen grunn til å vente med å slutte.

Jeg vet jo det... Men... Er alltid ett men.. Innbiller meg at det skal bli så mye lettere den dagen jeg ser en positiv test, men vet jo samtidig også at det er dumt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røykte da jeg ble gravid for 13 år siden.

Den dagen jeg fant ut jeg var gravid, kastet jeg røykpakka i søpla!

(graviditeten var ikke planlagt)

Å se gravide som står og røyker gjør meg eitrande forbanna :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røykte da jeg ble gravid for 13 år siden.

Den dagen jeg fant ut jeg var gravid, kastet jeg røykpakka i søpla!

(graviditeten var ikke planlagt)

Å se gravide som står og røyker gjør meg eitrande forbanna :kjefte:

Så bra. Ikke røyket i mellomtiden heller? Jeg vet liksom med meg selv at jeg klarer det den dagen jeg blir gravid, men da må jeg jo faktisk klare det nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skammer meg, har faktisk begynt å røyke mer etter at vi begynte å prøve, tenker hele tiden at; nei, dette er den siste! men så kommer det opp en eller annen situasjon hvor røyken er så forferdelig fristende, men tenker oxo som du, skal slutte på dagen jeg har en positiv test i hånden! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skammer meg, har faktisk begynt å røyke mer etter at vi begynte å prøve, tenker hele tiden at; nei, dette er den siste! men så kommer det opp en eller annen situasjon hvor røyken er så forferdelig fristende, men tenker oxo som du, skal slutte på dagen jeg har en positiv test i hånden! :sjenert:

Så utrolig godt å høre at det ikke er bare meg. :)

Jeg var veldig flink ett par uker, røyka maks 7 hver dag, men så var jeg på en fest, og etter det så var det opp på nærmere 15-20 igjen, men skal i hvertfall kutte ned igjen. Jeg er da i hvertfall av den oppfatningen at jo mindre jo bedre. Også har jeg jo faktisk kutta fra rød Prince til Kent, så må jo nesten si jeg er litt flink da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har planer om å slutte så fort du er gravid da ! :)

Jeg har ikke slutta ennå jeg heller. Men jeg har aldri røykt mer enn 4 om dagen uansett. Men kan jo gjøre meg mindre fruktbar uansett..

Det må du tenke på - at du er mindre fruktbar. Jeg las en test en gang som sa du er mindre fruktbar jo mer du(dere) røyker. Jeg kommer til å slutte med røyken om prøvingen viser seg å ta tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg jo helt klart planer om. Den dagen jeg vet jeg har ansvaret for ett annet liv i tillegg til mitt så har jeg jo ikke noe annet valg.

Har alltid sagt jeg skal ha slutte ett par måneder før jeg prøver, men så var vi plutselig klare, å da var det ikke like lett.. Men nå er jeg jo forberedt på at en dag så må jeg bare slutte. Blir sikkert ikke noe lettere den dagen, så jeg prøver å kutte ned i hvertfall hver dag. Men så har man de dagene hvor man røyker altfor mye igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Joa, begynte igjen noen år etterpå, dumme meg.

Men for 4 år siden sluttet jeg for godt!

VET jeg aldri begynner med den dritten der igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at det må være veldig dumt å ha røya de første dagene, ukene (og for noen kanskje månedene) av svangerskapet fordi du ikke nødvendigvis vet at du er gravid ennå?

Jeg sier virkelig ikke det for å være slem, og jeg har aldri røyka selv, så jeg vet ikke om det er vanskelig å slutte. Ser bare for meg at man i ettertid vil angre veldig på at man ikke gjorde det man kunne for å slutte så raskt som mulig?

Lykke til med prøvingen uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Joa, begynte igjen noen år etterpå, dumme meg.

Men for 4 år siden sluttet jeg for godt!

VET jeg aldri begynner med den dritten der igjen!

Det er jo kjempebra da. Du har vel ikke noen tips=)

Er det ikke sånn at det må være veldig dumt å ha røya de første dagene, ukene (og for noen kanskje månedene) av svangerskapet fordi du ikke nødvendigvis vet at du er gravid ennå?

Jeg sier virkelig ikke det for å være slem, og jeg har aldri røyka selv, så jeg vet ikke om det er vanskelig å slutte. Ser bare for meg at man i ettertid vil angre veldig på at man ikke gjorde det man kunne for å slutte så raskt som mulig?

Lykke til med prøvingen uansett!

Det vet jeg ikke, hørt veldig mye om det og alkohol i det siste, så det har jeg vært forsiktig med i hvertfall, men er jo uansett ikke bra å utsette fosteret for røyken i det hele tatt. Så må nok bli sterk og klare å slutte nå før det skjer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

For det første er det bra at du er så bestemt på å ikke røyke under svangerskapet.

Men dersom du først skal slutte, så kan du jo "likegjerne" slutte med en gang. Og du kan jo bruke som motivasjon at "det kan jo være at jeg alt er gravid, men ikke vet det ennå"..

Og ett tips; gjør deg selv en tjeneste. Ikke begynn å røyke igjen når barnet er født. Har du først klart å bli røykfri er det ingen grunn til å begynne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik klarte jeg å slutte:

Sønnen min, som den gang var 8-9 år, står og leser på røykpakka mi:

R Ø Y K I N G D R E P E R

Så ser han på meg, og sier: Hvorfor gjør du det da?

Vel, svar skyldig ble jeg, og dagen etter ga jeg bort resten av kartongen mkin til en kollega, og mannen min kjøpte "endelig ikke røyker" av Allen Carr.

Anbefales virkelig.

Boka snudde tankegangen min totalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra gjort av han=)

Nei, jeg håper jeg aldri begynner igjen når jeg først slutter.. Hadde ett opphold på ett halvt år for to år siden, men så begynte jeg å festrøyke (den feilen gjør jeg aldri igjen) og plutselig røyka jeg igjen, så har etter det tenkt mye på det.

Og ja, jeg vet jeg bare burde slutte å røyke med en gang, hvorfor skal det være så vanskelig. :frustrert:

Leste boka til Allan Carr en gang, sto mye vettug i den, men det hjalp meg ikke noe videre for det. Men likte virkelig tankegangen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra bok, og letter lese den samtidig som du skal slutte!

Kanskje jeg skal finne fram den igjen da. Sist gang leste jeg hele på en dag, så kanskje bedre hvis jeg leser litt hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjorde jeg. Tok den med på jobb, og hvis røyksuget meldte seg, tok jeg frem og leste litt i boka.

Jeg fortsatte også å bli med røykerne ut, for ikke å endre alle vanene samtidig!

Du skal tro alle skrøt uhemmet der jeg sto midt i blandt alle røykerne :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...