Gå til innhold

rar opplevelse , noen svar?


Gjest gotthard

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard

i høst en gang satt jeg og kjeda meg , skrudde på tv og da begynnte en japansk eller kinesisk film.

skal forklare kort hva den handlet om.

ei jente (veldig søt faktisk) mistet kjæresten i en ulykke , hun blir ikke kvit tanken på og ikke ha fortalt hva han betydde for henne så hun skriver et brev til bardomshuset han bodde i , et hus som hun veit er borte og erstatet av en motorvei.

lit etter motar hun et brev fra ei jente som heter akurat det samme som henne , det viser seg at en annen gate har fåt navnet til den som blei motorvei.

vi følger begge disse jentenes liv ei stønn før de finner ut at den døde typen gikk i klassen til hun fra bygda hans og at han var utrolig forelska i henne og greier når de var unge.

de sender bilder og finner ut at de ikke bare deler navn men også utseende.

den filmen satt utrolig sterkt inntrykk i meg , og det rare er at jeg ikke klarer og slutte og tenke på den.

i løpe av 2 uker hadde jeg set den 6-7 ganger trur jeg , de få gangene jeg satt meg ned for og se tv så var den filmen på en av kanala (canal +).

er liksom som om det var noe jeg skulle få med meg av det jeg så , føltes som om det var en mening med at jeg skulle se den men jeg veit ikke hva.............

noen som har noe og komme med her???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er kanskje slik at der du befinner deg i livet ditt nå, rører filmen ved noe dypere i deg - noe ubevisst du ikke er klar over selv. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har ikke sett den filmen du nevner. Men jeg har opplevd noe lignende i forbindelse med en film som heter "Julia & Julia". Jeg så også filmen flere ganger, og skjønte etter hvert at den hadde en "melding" til meg.

Det er etter min mening ikke tvil om at det er intuisjonen som er i sving her. Det kan nok unektelig virke nokså søkt, men jeg er ikke lenger i tvil om at i hvert fall i mitt tilfelle så forsøkte min intuisjon å fortelle meg at jeg lever parallelle liv, og at der er kontakt mellom disse. På et annet plan, vel og merke...

Dette stemte også veldig godt overens med den magefølelsen jeg hadde.

Der er *M Y E* mellom himmel og jord.

ani

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du har følelsen av at det er en mening for deg.

Da er det en mening for deg. Det kan hende det går en stund før

du sjønner meningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

ALT har faktisk ikke en dypere mening.

Det kommer mye mer an på hva VI trenger og/eller ønsker å LEGGE i det!!!!!!! :blunke:

Få deg et mere interessant eget liv kanskje, så vil du ikke ha tid til slike spekulasjoner.

Det er vel neppe behov for å gjøre et så stort nummer ut av alt. Du likte filmen, hva så? Så bra! Mere er det ikke........... Snurr film!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelegruppe - tvillingsjel - tvilling flamme. Kall det hva du vil. Men let litt i det da. Dette med at deler av oss lever et annet liv, og at vi noen ganger møter deler av oss selv osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ALT har faktisk ikke en dypere mening.

Det kommer mye mer an på hva VI trenger og/eller ønsker å LEGGE i det!!!!!!! :blunke:

Få deg et mere interessant eget liv kanskje, så vil du ikke ha tid til slike spekulasjoner.

Det er vel neppe behov for å gjøre et så stort nummer ut av alt. Du likte filmen, hva så? Så bra! Mere er det ikke........... Snurr film!

Så var det igang igjen! En eller annen feig gjest som gjemmer seg og ikke tørr stå frem!

Tror ikke du, kjære gjest, skal be Skidrow om og få seg et liv.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest gjest1

Er det ikke forferdelig irriterende at noen, straks de leser eller hører om noe de selv ikke tror på eller har noe forhold til - så tar de på seg en ironisk maske, klatrer opp på en høy mur og begynner å slenge med leppa "ned" til den som sitter der nede med et annet syn på ting....

Tenk om det faktisk er sånn at det er de som har dypere syn på ting som faktisk har rett? Tenk om det er sånn at vi lever mange ganger, og at sjelen blir eldre og eldre, og visere og visere for hver gang? Det tror nemlig jeg, selv om jeg ikke har noe belegg for det - jeg bare synes det virker sånn. Jeg treffer folk med en utrolig visdom og åpenhet, og det behøver ikke være gamle mennesker, det kan være små barn som ikke burde ha noen mening om noe egentlig - og jeg møter voksne, effektive, tilsynelatende oppegående mennesker som er så flate at de er en gru og snakke med i mer enn fem minutter.

:roll:

Det er nå en gang slik at jo mer du vet, jo mer skjønner du at det er masse du ikke vet noe om.... og vice versa. De mest påståelige er ofte de samme som vet minst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke forferdelig irriterende at noen, straks de leser eller hører om noe de selv ikke tror på eller har noe forhold til - så tar de på seg en ironisk maske, klatrer opp på en høy mur og begynner å slenge med leppa "ned" til den som sitter der nede med et annet syn på ting....

Tenk om det faktisk er sånn at det er de som har dypere syn på ting som faktisk har rett? Tenk om det er sånn at vi lever mange ganger, og at sjelen blir eldre og eldre, og visere og visere for hver gang? Det tror nemlig jeg, selv om jeg ikke har noe belegg for det - jeg bare synes det virker sånn. Jeg treffer folk med en utrolig visdom og åpenhet, og det behøver ikke være gamle mennesker, det kan være små barn som ikke burde ha noen mening om noe egentlig - og jeg møter voksne, effektive, tilsynelatende oppegående mennesker som er så flate at de er en gru og snakke med i mer enn fem minutter.

:roll:

Det er nå en gang slik at jo mer du vet, jo mer skjønner du at det er masse du ikke vet noe om.... og vice versa. De mest påståelige er ofte de samme som vet minst....

Fint innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, mysepusen, for et innlegg! :hoppe:

Hvis denne filmen har gjort så dypt inntrykk på deg, kan det vel være underbevisstheten din som prøver å fortelle deg noe?

Skjønner du ikke budskapet selv etter å ha sett filmen flere ganger, er det kanskje en løsning å la noen som kjenner deg godt se den. Kanskje de kan hjelpe deg? Tror ikke du får så mye mer utav oss, som ikke kjenner deg....

Fortell oss det når budskapet trer fram, da! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Så hyggelig at dere liker tankegangen i innlegget mitt. Man skal være åpen, mener jeg - det teiteste som finnes er folk som fordømmer kun utifra sitt eget snevre syn.....

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...