Gå til innhold

Hvor skal dere gifte dere, kirken eller borgelig?


August

Anbefalte innlegg

Har fått inntrykk av at de fleste her skal gifte seg i kirken. Har fått med meg at totr har giftet seg i utlandet og at Ragnhild skal gifte seg humatetisk tror jeg, samt at 20april2002 gifter seg i den katolske kirken. Det hadde vært moro å høre om dette stemmer.

Vi skal gifte oss borgelig. Vet dere at mange tingretter nå har lørdagsvielser en lørdag pr måned. Vi skal gifte oss i August og her i Drammen skal de ikke ha vielse i August fordi de samarbeider med Eiker, Modum og Sigdal tingrett og de skal har vielse i august. Derfor skal vi gifte oss i Asker og Bærum tingrett lørdag den 17. august.

_________________

vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: August den 2002-04-03 11:36 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hehe

20April2002 er jeg og vi gifter oss i

Den Katolske Kirken

Hvorfor: Jeg er troende og er veldig aktiv innen for Kirken, han gjør dette da han ikke her noe forhold til Statskirken selv icon_smile.gif Vi gleder oss.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er rask 20april2002, jeg var usikker så jeg tenkte at jeg skriver det slik også sjekker jeg for deretter å rette. Men du hadde allerede rukket å se det. Beklager at jeg skrev feil.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.juli 2003

Me giftar oss i kyrkja, for me er kristne, og difor er det rett for oss.

Håpar alle de andre også finn den vielsesformen som er rett for dei, og ikkje den "alle andre" synest er rett for dei.

Lukke til!!;)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss i kirken siden jeg er troende og relativt aktiv i frivillig kirkearbeid. Han er "vanlig medlem".12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi er begge humanister og ikke medlem av statskirken, så vi gifter oss borgerlig i Oslo Tinghus.

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gifter oss i kirken, og for meg personlig betyr det mye å få Guds velsignelse over ekteskapet også : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha utendørs vielse med prest fra baptistkirken.

Dette fordi vi ikke har noen spesiell tilhørighet i noen kirker her i området ( har bodd unna en del år), og i tillegg synes vi det blir litt for " stivt" for oss og gifte oss i en kirke, og litt for " stusselig" på et kontor.

Hvorfor vi har baptistprest er fordi prestene i statskirka i vårt sogn ikke vil vie utenfor kirkene.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss i Adventkirken hvor vi begge er aktive medlemmer. For oss betyr det veldig mye å starte ekteskapet vårt med Guds velsignelse. Ettersom min tilkommende er fra Østerrike må vi pga. reglene der nede også ha en borgelig vielse. Den tar vi dagen etterpå på tinghuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...