Gå til innhold

Tjener 330k i året; er det bra?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg jobber som salgs- og markedsføringskoordinator og tjener kr 330k i året. Er dette en "normal" lønn? Jeg har 4-årig utdannelse innen markedsføring, 2,5 års arbeidesrfaring som er variert, og jeg jobber nå innen IT.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s
Jeg jobber som salgs- og markedsføringskoordinator og tjener kr 330k i året. Er dette en "normal" lønn? Jeg har 4-årig utdannelse innen markedsføring, 2,5 års arbeidesrfaring som er variert, og jeg jobber nå innen IT.

Takker for svar!

Normal nok , vil jeg tro. Jeg er nyutdannet fra universitet, 6 år og kan forvente å få mellom 285' - 320'..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Jeg jobber som salgs- og markedsføringskoordinator og tjener kr 330k i året. Er dette en "normal" lønn? Jeg har 4-årig utdannelse innen markedsføring, 2,5 års arbeidesrfaring som er variert, og jeg jobber nå innen IT.

Takker for svar!

Jeg hadde ikke godtatt lønn under 300k med en sånn utdannelse. Så du har nok ei helt grei lønn. Kommer litt an på frynsegoder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke godtatt lønn under 300k med en sånn utdannelse. Så du har nok ei helt grei lønn. Kommer litt an på frynsegoder også.

Så så...man jenker seg alltid ned et par hakk når man står midt i det.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Så så...man jenker seg alltid ned et par hakk når man står midt i det.... :wink:

Det er helt sant! Som nyutdannet er det å i det hele tatt få jobb det aller viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Det er helt sant! Som nyutdannet er det å i det hele tatt få jobb det aller viktigste!

Kommer litt an på hvilken bransje man har valgt :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, 330.000 er en god lønn sammenliknet med kanskje 70-80% av vanlige lønnstagere i Norge.

Selvfølgelig finnes det bransjer der man tjener mer fremdeles, men takket være dot.com-boblen som sprakk, så er det faktisk et tøffere marked med lavere lønn der ute.

Jeg har 5 års utdanning (3 år lærer + 2 år it-kandidat). Jeg startet med en lønn på 250.000 i et IT-firma for snart 3 år siden. Jeg Gikk etterhvert opp til 305.000. Så gikk firmaet konkurs, og jeg ble arbeidsledig. Så fikk jeg ny jobb og ny årslønn: 252.000... Jeg har med 3 års arbeidserfaring kommet tilbake der jeg startet. Tror nok en del som har fått ny jobb har merket det samme, at lønningsnivået i en del bransjer er blitt mer normalt.

Så ja, sett ut fra min erfaring, og uten så mye kunnskap om din arbeidsplass, så er en årslønn på 330.000 ingenting å kimse av! Du kan være fornøyd, og håpe på at din it-bedrift fremdeles er der om et halvt år.

Catzy

- lett pessimistisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kommer litt an på hvilken bransje man har valgt :blunke:

Kommer vel litt an på hvor du jobber også...

I kommunal sektor er dette topplederlønn, og ikke noe du får som fersking med 4 års høgskole og skarve 2 1/2 års jobb. :ler:

*Rive innbilske ferskinger ned på jorda*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sjelden at utdannelse og lønn står i forhold. Du er ikke sikret kjempelønn med lang og tung utdannelse heller.

Jeg har ikke utdannelse, men lønnen i år er på litt over 300.000.

Min venn som gikk ut døren nå er i samme situasjon, og lønnen hans er på nesten 400.000.

Har noe med interessen til folk også. Mange har 6 år på universitet og går på "luselønn" i forhold til en med ikke utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jubeldagene i IT bransjen er over for lengst, nå er det nedbemanninger og konkurser som rår. 330 000 bør du være fornøyd med.

Nå som det er så mange som har mistet jobben i denne bransjen slåss du også mot folk med mange med års erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mere Te
Sjelden at utdannelse og lønn står i forhold. Du er ikke sikret kjempelønn med lang og tung utdannelse heller.

Jeg har ikke utdannelse, men lønnen i år er på litt over 300.000.

Min venn som gikk ut døren nå er i samme situasjon, og lønnen hans er på nesten 400.000.

Har noe med interessen til folk også. Mange har 6 år på universitet og går på "luselønn" i forhold til en med ikke utdannelse.

Så hva jobber du med? (ev hvilke bransje jobber du innenfor)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Kommer vel litt an på hvor du jobber også...

I kommunal sektor er dette topplederlønn, og ikke noe du får som fersking med 4 års høgskole og skarve 2 1/2 års jobb. :ler:

*Rive innbilske ferskinger ned på jorda*

Ikke meningen å virke innbildsk, men jeg kommer ikke til å ta til takke med lønn under 300 000 når jeg er ferdig utdannet. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg kjenner noen som har under 500 000 i året innen den bransjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå er arbeidsmerkedet ganske så tøft.

Særlig i IT/Data-bransjen.

Man skal kanskje være glad for å tjene penger i det hele tatt inntil det kommer bedre tider??

Jeg ville heller tatt til takke med en OK lønn enn å være arbeidsledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner MANGE i IT-bransjen som tjener under 500 000.-

Mer her som andre steder så avhenger selvsagt det av hvilken type jobb du har. Det er ikke BARE super-selgere i IT-bransjen. Det er også folk som jobber med økonomi, support, markedsføring etc. Gjennomsnittslønn for disse er ikke 500 000.-

330 000.- som en startlønn i denne bransjen innen markedsføring er helt OK dersom du ikke har personalansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Jeg kjenner MANGE i IT-bransjen som tjener under 500 000.-

Jeg refererte ikke til IT-bransjen.

330 000.- som en startlønn i denne bransjen innen markedsføring er helt OK dersom du ikke har personalansvar.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

har ikke peiling på andre gruppers lønninger egentlig, men synes ikke det høres mye ut..........

Jeg jobber ikke lenger med det jeg utdannet meg til, men fikk en annen jobb som ikke krever utdannelse. Jobber 70% stilling og tjener 200 000,-. Dette er et såkalt lavtlønnsyrke (men oj! som jeg trives!!! :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

330K i året og så mye utdannelse synes jeg høres litt lite ut...? Men sånn er det vel bare i noen bransjer.

Selv har jeg vært heldig, er 25 år, har et halvt års utdannelse, jobber i IT-bransjen med 410K i året. Men nå er jeg bare drittlei og vil begynne med noe annet og kommer til å halvere lønna... men trivsel er bedre enn penger har jeg funnet ut!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...