Gå til innhold

Tror du på flere liv?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Til sammen har det ikke levet seks milliarder mennesker her på jorda - slik at man da jo ikke kan leve flere liv - dersom reinkarnasjon finnes?

Men kan jo tenkes at vi regreerer som dyr, planter, - på andre planter. Hva vet jeg.

Noen synspunkter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tjah. Nå er det sent og jeg skulle gjort andre ting en å hive meg inn i dette men... Det er mange som tror de har hatt andre liv. Jeg for min del tror det finnes mye mer mellom himmel og jord en det vi forstår. Eller rettere sagt mellom øra.... For det er inne i oss selv alt skjer ikke sant? Egentlig. Uten mennesket finnes det heller ingen oppfatning om evigheten eller om Gud eller om gjenfødelse eller om oss selv for den saks skyld. Virker det litt utflytnede? Jo men det er faktisk slik at vi ser og skaper oss bilder av vår verden ut fra erfaring og forestilling. Så er det "alt det adre" det er antagelig mye. VELDIG mye. For mennesket har jo ikke funnet den endelige sannhet ennå. Det gjøres innrømmelser i vitenskapen i relegionen (de avskaffet viss helvete her om dagen) og legestanden for ikke å snakke om den. Derfor.. den evige sannhet finnes ikke og er under stadig utvikling på bakgrunn av våre erfaringer og opplevelser. Derfor kan det for alt jeg vet finnes gjenfødelse eller healing eller andre mysterier som vi er alt for primitive til å fatte ennå.... Ja ja ihverfall har jeg mer enn nok med det livet som er her og nå så jeg hadde blitt nervevrak om jeg skulle tenke på alle de hundrede heg har hatt for ikke å snakk om de jeg kanskje får.

Men uansett så er alt inne i oss ikke utepå i en gammel mann på himmelen med sjegg eller noe slikt.

iiiik. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Jeg er blitt mer og mer åpen for gjenfødelse etter hvert som jeg har blitt eldre. Førte gang jeg hørte om dette, ble jeg skremt og nektet å tro på det. Nå som jeg har lest mye og filosofert, tror jeg at det kan være muligheter for at vi har levd flere liv.

Er i Hinduismen og Budhismen de vektlegger karma og gjenfødelse.

Faktisk syns jeg det virker spennende jeg å spekulere i hvilket tidligere liv vi har levd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en datter som helt fra hun lærte å snakke, har

sakt at hun er en annen enn hun er. :roll:

Fikk en bok i posten i dag. Den heter Gamle sjeler og handler om barn som husker sine tidligere liv.

Men om jeg tror på det, får jeg se etter at jeg har lest den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

JA, jeg tror man lever mange liv og at når man er ferdig med sin "oppgave" her på jorden så får man evig hvile eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke at vi har mer enn en mulighet på det her som heter liv. Å tenke at vi skal bli gjenfødt betyr at det må være en gud eller noe sånt som bestemmer hvem og hva vi skal bli i vårt neste liv. Og jeg har litt problemer med det konseptet der. Det hadde vært veldig fint om vi hadde levd flere ganger her på jorda (eller kanskje ikke) Men det får nok holde med en runde for meg og min tro.

Og hvis vi da har flere liv her på jorda, er det bare de som tror på dette som får den muligheten til å bli gjenfødt?

For det er sånn med tro, at man må tro for at det skal ha noen effekt for deg og ditt liv etter dette. (noe som da kan bli bestridt på det enkleste og hardeste sikkert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik her på denne planeten at man må "tro" på ting for at de skal skje. Konklusjonen din om at det må finnes en Gud "eller noe slikt" som bestemmer synes jeg var veldig rask. For at en potet skal gro finnes det ingen potetgud gjør det? Eller hva med DNA var det ikke noe slikt før vi trodde på det? Mennsket forstår ikke verdens mysterier like lite som en flue gjør det. Det finnes så mye som skal forståes og vi kommer ikke til bunns i sannheten. Likevel man kan tro eller la bli. Ting skjer likevel. Men det er jo spennende og interresant og forske og lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg vet ikke.. Jeg velger å leve det livet jeg vet jeg har som om jeg skal ligge under jorda resten av evigheten når min tid er ute.

Men jeg er åpen for det meste! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har det allerede blitt 7 milliarder på jorda... mystisk?

Nei hehe, la meg forklare slik at dere føler dere tilfreds med svaret.

- Etter at man er dau så er det jo selvsagt at kroppen danner rede for nye livsformer alt fra poteter som ble nevnt her til haimat.

Noen tror at sjelen lever videre. Ønsketenkning er godt er min kommentar til det.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Blue

Jeg satser på et "neste liv"!! Og jeg vet akkurat hva jeg skal gjøre i det livet. Gleder meg nesten litt, selv om jeg håper det blir en stund til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ingen ting. det eneste ja håper er ay jg ser igjen sønnen min når jeg dør. det er derfor livet mitt går videre. om det finnes Gud og paradis, eller Nirvana eller hva man vil kalle det, vet jg ikke. men jg håper jg ser sønnen min når jg dør, for tror jg at jg kommer sammen med han når jg dør, så kommer jg til og dø med et smil. jg har tenkt og tro det gjennom livet i det minste. skader ingen med det så vidt jeg vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mer mellom himmel og jord vi ikke vet,og det er jo en mulighet at vi har levd før.

De personene som "vet" at de har levd før i ett tidligere liv blir ofte stemplet som GAL,men det må jo være noe i det,for en person har aldri tidligere vært på ett sted,men kjenner alle detaljer og hver krok av stedet.

Om det er tilfeldigheter vet ikke jeg.

Men i allefall jeg tror på ett liv etter Døden.Og mitt største ØNSKE er å treffe Mamma`n min som jeg aldri ble kjent med og som jeg ikke husker.

Koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig i tvil.

Jeg tror helt fast på at sjelen ikke dør når kroppen dør.

Derfor er jeg en av de heldige som faktisk kan fortelle små barn at bestefaren deres sitter i himmelen og ser ned på dem - uten å lyve! ;)

En annen ting er om sjelen hopper inn i en ny kropp.

Et spørsmål om dette skjer, er jo også om det er en fast plan for selve sjelen - eller om det kun er hvert menneske som skal utføre sine oppgaver.

Jeg har en kamerat som påstår han har sett et tidligere liv, ved hjelp av hypnose.

Han hadde alle detaljer, og gjenfortalte virkelig et helt liv!

Jeg vet ikke om jeg tror det virkelig er hans tidligere liv han så - men jeg kan heller ikke si bestemt at det ikke er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...