Gå til innhold

Hva er din mest ukonvensjonelle mening?

Gjest Camelia

Anbefalte innlegg

- At medisiner, inkluder vaksiner, bør pga fare for bivirkninger gis pga barnets (eller den voksnes) behov og ikke samfunnets. (Denne skal bli artig på helsestasjonen om noen år har jeg en følelse av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-At studenter burde fått pensjonspoeng på lik linje med for eksempel de som er hjemme med unger. Begge deler er valgfritt.

-At "lykkepiller" gis ut for lett, og for problemer man klarer å takle fint uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_
- At medisiner, inkluder vaksiner, bør pga fare for bivirkninger gis pga barnets (eller den voksnes) behov og ikke samfunnets. (Denne skal bli artig på helsestasjonen om noen år har jeg en følelse av)

Gled deg til den ja. Uten å gjøre dette til en diskusjon, lurer jeg for å være ærlig litt på hva du mener med hver enkelts behov, om det er mye tuberkolose i nabolaget, eller om du egentlig synes det ikke er noe problem om barnet får røde hunder og møter en gravid dame og smitter hun så det blir misdannede unger (så lenge du ikke kjenner henne?)? Oh well :) Jeg trøster meg bare med at dere er i et slikt mindretall at dere ikke er særlig til trussel mot folkehelsa ;)

Min mening (om enn noe ukonvensjonell):

Alkohol kunne vært mye dyrere enn det det er i dag. Det samme gjelder røyk, og snus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes at man burde gjøre Svalbar til en fange øy. Hvor vi sender alle forbryterene.

Har bodd på Svalbard i årevis, og kan fortelle at øya allerede er full av forbrytere, men dog mest på hvitsnippnivå. Værre ansamling av korrupte jæ...er skal du lete lenge etter. Så ja, hvorfor ikke, gjøre fanskapet synlig. Livet er Svalbard - my ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at folk debuterer for tidlig seksuelt, føler meg som ei gammal tante som sier det men: Ikke pul før du er gammal nok til å ta deg av evnentuelt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg til den ja. Uten å gjøre dette til en diskusjon, lurer jeg for å være ærlig litt på hva du mener med hver enkelts behov, om det er mye tuberkolose i nabolaget, eller om du egentlig synes det ikke er noe problem om barnet får røde hunder og møter en gravid dame og smitter hun så det blir misdannede unger (så lenge du ikke kjenner henne?)? Oh well :) Jeg trøster meg bare med at dere er i et slikt mindretall at dere ikke er særlig til trussel mot folkehelsa ;)

Skulle ikke dette være en fritråd hvor det var mulig “å kunne slenge sånne ting uten å bli halshugd av en evigvarende diskusjon”? ;) Siste innlegg fra meg om denne saken her, og vi blir nok forhåpentligvis ryddet bort begge to snart :)

Kort sagt, er risikoen for at barnet kan bli skadet av sykdommen større enn risikoen ved vaksinen blir våre barn vaksinert.

Så siden du konkret vil røde hunder ikke bli en aktuell vaksine som spedbarn, og etter min mening er det den enkelte fertile kvinner bør ta ansvar for egen helse og vaksineres seg selv og ikke forvente at alle barn skal vaksineres av hensyn til henne. (Problemet her er at meslingevaksinen kun finnes i MMR vaksinen her i landet, håper det endres med det første.)

Blir det samme som at jeg tar ikke influensavaksinen, jeg forventet at de som er i større fare enn normalt vaksineres. Jeg har ingen planer om å utsette meg for 2-3 døgn med bivirkninger hvert år for å begrense influensautbredelsen.

Kanskje det er egoistisk å ta mer hensyn til ens egen helse, og egne barns helse enn samfunnet og andre enkeltpersoner, men jeg tror de fleste tenker slik i ulike situasjoner.

Så du får trøste deg med at vi sannsynligvis er i et mindretall, og så får jeg trøste meg med at om jeg husker rett så er det svært liten fare for at vi treffer på deg på helsestasjonen ;) (og om jeg tar feil, det er heldigvis lett å bytte helsesøster her :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frøken Titt

Jeg tror ikke barna i Afrika får det bedre hvis man drar ned for å "redde" dem i noen uker. Jeg tror det bunner mer i egoisme og status hos enkelte mennesker som velger å dra ned til afrika (eller andre steder) for å hjelpe syke, sulte e.l barn. De fleste drar fra disse barna. Tenk da... Barna knytter seg til så mange personer, som så drar fra dem igjen, igjen og igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_
Jeg mener at folk debuterer for tidlig seksuelt, føler meg som ei gammal tante som sier det men: Ikke pul før du er gammal nok til å ta deg av evnentuelt barn.

Agreed. Så lenge du ikke er moden nok til å innse at det faktisk kan bli unger av sex, uansett alder, kan du liksågodt la være.

Til gjest: Sorry, kunne ikke dy meg, skal oppføre meg heretter =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agreed. Så lenge du ikke er moden nok til å innse at det faktisk kan bli unger av sex, uansett alder, kan du liksågodt la være.

Til gjest: Sorry, kunne ikke dy meg, skal oppføre meg heretter =D

Den er jeg også enig i :jepp: Mener også at gutter har seg selv å takke når en ons blir gravid og ikke vil ta abort, har man sex så bør man vite at ingen prevensjon er 100% sikker, og han kan ikke tvinge en annen person til å la kroppen gjennomgå slike plager en abort medfører slik at han slipper å ta ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at middag er unødvendig. Virker som om det hos mange er umoralsk å ikke lage/spise "ordentlig" middag hver dag. Hvis man liker middagsmat, og synes det er koselig å samle familien rundt matbordet og gøy å lage mat, så for all del, jeg ser ikke ned på folk som liker det! Men jeg spiser like gjerne brød eller ferdig salat eller whatever. Synes jeg blir altfor mett og tung av middag, det er dyrt, slitsomt og tar tid. Har likevel en idé om at jeg er en dårlig mor hvis jeg ikke lager middag så lenge jeg har barn under myndighetsalder, men bare vent til de blir voksne, da blir det middag no more! Yess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Gravide kvinner er ikke vakre og utgir ingen vakker glød...de ser bare slitne og irriterte ut. (den har jeg fått mye kjeft for...men unnskyld da =p)

Nyfødte barn er heller ikke vakre, de ser ut som små aliens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kristin_

Åh, hvis du tenker sånn om øl også er du den perfekte festgjest, tar opp null plass i kjøleskapet :rødme:

Jeg synes å sette seg i dyp gjeld for å få seg et dyrt bryllup er hjernedødt. Det er en _fest_ liksom.

(denne tråden er så genial mentalhygiene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja... hvor skal jeg begynne

- Jeg synes det er idiotisk å drikke alkohol. Fatter ikke at så mange styrer livet sitt rundt innholdet i en flaske. Og da snakker jeg ikke bare om de som drikker mye. Men like mye de som drikker litt i helgene eller av og til. Alkohol er som fotball. Hadde det nå bare handlet om selve drikkinga/kampen så hadde jeg ikke syntes det var så slitsomt. Men jeg er dritt lei om alt pratet om det ellers. Vinspalter, og og preik om hva man skal drikke, og hvor mye, og hva forskjellige viner smaker og passer til, og hvor mye/lite man drakk da og da, og man skal handle inn og prate om hva man drikke og hva det smaker, og ihvor godt det skal bli med et glass vin/en fest. Og bla bla bla

Og ja... jeg synes folk er slitsomme når de drikker også. Vet ikke hvem jeg synes er mest slitsomme... men det står mellom fulle menn som tror de er dødssjarmerende og brisne damer som tror det samme. Man ER ikke kjempefestlig selv om man synes det selv.

Dessuten skulle jeg gjerne vært lesbisk.

Og jeg er igrunn abortmotstander.

... sikkert mer også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Tja... hvor skal jeg begynne

- Jeg synes det er idiotisk å drikke alkohol. Fatter ikke at så mange styrer livet sitt rundt innholdet i en flaske. Og da snakker jeg ikke bare om de som drikker mye. Men like mye de som drikker litt i helgene eller av og til. Alkohol er som fotball. Hadde det nå bare handlet om selve drikkinga/kampen så hadde jeg ikke syntes det var så slitsomt. Men jeg er dritt lei om alt pratet om det ellers. Vinspalter, og og preik om hva man skal drikke, og hvor mye, og hva forskjellige viner smaker og passer til, og hvor mye/lite man drakk da og da, og man skal handle inn og prate om hva man drikke og hva det smaker, og ihvor godt det skal bli med et glass vin/en fest. Og bla bla bla

:ler:

Synes du det er like idiotisk når folk snakker om mat, hvordan den smaker, hvilke ingredienser og tilberedninger som kler hverandre, hvordan balansere en meny osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukonvensjonelle meninger?

- Barnebursdager burde forbys ved lov. Det er bare stress og mas, og kommer alltid når det passer dårligst, og det er rett og slett noe herk når man har flere barn, og hver har 25+ klassekamerater

- Foreldre som ikke møter på foreldremøter og generelt ikke gidder å løfte en finger, burde hatt hund i steden

- De fleste drosjesjåfører burde aldri hatt lappen

- Julebord er en styggedom som snarest burde avvikles av hensyn til alle landets servitører, til de enkelte firmaenes arbeidsmiljø, og ikke minst av hensyn til de stakkarslige "en gang i året"-drikkerne som driter seg fullstendig ut

- Butikkansatte burde få instruks om å sende gamle damer som sniker, bakerst i køen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...