Leo Skrevet 20. november 2007 #241 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) -prøverørsbehandling etc bør dekkes 100% av pasienten selv, hvorfor skal samfunnet betale for at folk er for rasistiske eller selvsentrerte til å adoptere? Det er helt i orden for meg at du mener det og spesielt her, men at folk velger prøverør fremfor adopsjon skyldes neppe i første rekke selvsentrering eller rasisme. For det første er det langt flere som ønsker å adoptere enn barn som er frigitt for adopsjon. For det andre er reglene for å få lov til å adoptere svært strenge og mange får avslag på bakgrunn av ting som ikke ansees som særlig relevante når det gjelder å få egne barn. I praksis har man m.a.o. ikke nødvendigvis et valg mellom prøverør og adopsjon. Min mest ukonvensjonelle mening i øyeblikket må vel være at jeg ikke nødvendigvis anser utroskap som en altoverskyggende katastrofe... Endret 20. november 2007 av Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2007 #242 Del Skrevet 20. november 2007 Nei det gjør de nok ikke. Grensen for å behandle mennesker med tvang er ganske høy i Norge, og det er veldig mange som ikke behandøes. Hadde plata vært så full dersom narkomane ble tvangsbehandlet? Det finnes ikke nok behandlingsplasser til å tvangsbehandle heller, det er lange køer for å frivilling komme i behandling, og mange er ikke narkomane "nok" til å få tilgang heller. Like fullt åpner loven for tvangsbehandling, og det skjer i en viss grad i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2007 #243 Del Skrevet 20. november 2007 Like fullt åpner loven for tvangsbehandling, og det skjer i en viss grad i dag.Ok, men jeg mener ikke at det skal skje til en viss grad, jeg mener det skal skje til 100% grad. Jeg sa jo tvangsbehansling av narkomane, og ikke "noen narkomane" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2007 #244 Del Skrevet 20. november 2007 Det er ingenting galt i frivillig prostitusjon. "Hallikvirksomhet" i form av bordeller burde være tillatt. All narkotika bør legaliseres. Dette vil gjøre slutt på mange av problemene vi har med narkotika (vinningskriminalitet for å finansiere forbruk, kriminelle som slår seg opp på narkotikahandel osv). Gambling bør være tillatt. At noen går til grunne får så være. "Sorteringssamfunnet" er en positiv ting. Preimplantasjonsdiagnostikk og andre medisinske nyvinninger bør hilses velkommen. Sykdom er negativt, og det er utelukkende en god ting hvis vi kan unngå det. Personer som mener man bør la myndighetene ta seg store friheter når det gjelder borgernes rettigheter (overvåkning osv) fordi "hvis du ikke har gjort noe galt har du ikke noe å være redd for", er historieløse idioter. Familiekonstellasjoner med "mine, dine og våre" bør unngås for enhver pris. Abort bør tillates helt opp til fødselen. Flerkoneri (og -"manneri") bør tillates. Omskjæring av guttebarn bør kriminaliseres. Den eneste innskrenkelsen av ytringsfriheten bør være direkte trusler eller grove ærekrenkelser mot en bestemt person. Generell rasisme osv bør være tillatt, selv om det er forkastelig. Tilgivelse er ikke nødvendigvis en god ting. Noen ganger er nådeløs hevn det mest tilfredsstillende, også på lang sikt. :love: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest puselabb Skrevet 21. november 2007 #245 Del Skrevet 21. november 2007 Min mest ukonvensjonelle mening (virker det på andre) er at jeg mener at barn som vokser opp med gifte biologiske foreldre har større sjans til å klare seg bra i livet. Nå kan det jo diskuteres hva som går under det å "klare seg bra", men jeg mener å få en utdannelse utover videregående, ikke gå inn i destruktive forhold, ikke få barn for tidlig osv. Jeg tror skilsmissebarn på et eller annet punkt får problemer av ulik art. Jeg er også for aktiv dødshjelp og mulighet til forlenget abortfrist hvis barnet vil få en funksjonshemning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 21. november 2007 #246 Del Skrevet 21. november 2007 Min mest ukonvensjonelle mening (virker det på andre) er at jeg mener at barn som vokser opp med gifte biologiske foreldre har større sjans til å klare seg bra i livet. Nå kan det jo diskuteres hva som går under det å "klare seg bra", men jeg mener å få en utdannelse utover videregående, ikke gå inn i destruktive forhold, ikke få barn for tidlig osv. Jeg tror skilsmissebarn på et eller annet punkt får problemer av ulik art. Jeg er også for aktiv dødshjelp og mulighet til forlenget abortfrist hvis barnet vil få en funksjonshemning. Jeg er forsåvidt enig i alt du skriver, bortsett fra at jeg ville lagt til at en forutsetning er at foreldrene har det bra sammen, og at jeg ikke tror man nødvendigvis må være gift - det kommer ann på instillingen til forholdet og familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 21. november 2007 #247 Del Skrevet 21. november 2007 Aldersgrensen for å ta sertifikatet burde være 25 for menn.aktiv dødshjelp - jatakkforbud mot salg av tobakket lykkelig ekteskap en forutsetning for å få barn. andre må tvangsabortere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Top Gun Skrevet 21. november 2007 #248 Del Skrevet 21. november 2007 Snip. Godt å se at det er flere liberalt innstilte mennesker på forumet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjæst Skrevet 22. november 2007 #249 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg blir ofte irritert på kvinners verdier og mentalitet. Likevel synes jeg det er uhyre interessant å lese om forhold, meninger og synspunkter som blir fremmet her på KG. Jeg er mann (snart håper jeg), og veik som jeg er logger jeg meg ikke inn på brukern min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-fru Olsen Skrevet 22. november 2007 #250 Del Skrevet 22. november 2007 Aldersgrensen for å ta sertifikatet burde være 25 for menn. Denne er jeg enig i! Ellers vil jeg legge til: *Hundehold burde være forbudt for alle som har naboer nærmere enn 500 meter. *Hundeeiere bør sertifiseres, og søke om å få lov å ha hund. *Barnevernet burde fjerne mange flere barn fra foreldrene sine. *Obligatorisk barnehage året før skolestart. *Det er ingen forbrytelse å være rik eller høytlønnet. *Hasj og marihuana bør legaliseres. *Alkohol sterkere enn 20% bør forbys. *Myndighetsalderen bør heves til 20 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2007 #251 Del Skrevet 22. november 2007 et lykkelig ekteskap en forutsetning for å få barn. andre må tvangsabortere. Du er ikke helt god i hode er du vel ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jannamor Skrevet 22. november 2007 #252 Del Skrevet 22. november 2007 1. Tilrettelagt arbeid til den grad disse kan jobbe. Jeg snakker ikke om uføretrygdede, men mange andre på forskjellige former eks arbeidsledighetstrygd og mange andre sosiale stønader. mange kan være i stand til å være besøkshjelp hos naboen i 1 time i uka feks. Selvsakt arbeid etter evne og god tilretteleggelse. Mamma som er ufør kunne fint ha klrt å jobbet en time eller to i uka som besøkshjelp, og hun hadde hatt godt av denne forpliktelsen til andre, men det er klart at det må en vurdering her i henhold til grad av svekkelse. Tenker også på de mange innvandrere som er på forskjellige former før stønader, også her dra dem inn i arbeidslivet etter evne. 2. Mengde arbeid også etter mengde penger. Klart skal det ikke jobbes fulltid mot samme sum som det trygda er, det er jo for lite. Jobber man 10 timer i måneden er da litt i overkant av 1000 kr trydga mottatt som lønn. enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 23. november 2007 #253 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg skulle ønske jeg hadde skilte foreldre så hadde jeg sluppet å bo i samme hus som faren min da jeg var liten! Maken til irriterende fyr! Barn har det IKKE nødvendigvis bedre av å bo sammen med begge foreldre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deborah Skrevet 26. november 2007 #254 Del Skrevet 26. november 2007 Oppdatert liste: - Snylter på samfunnet ved å motta langvarig trygd. - Studerer et eller annet totalt unyttig som f.eks grafisk design, journalistikk, informasjonskunnskap eller humanetiske fag. - Har grusomt stor yrkesstolthet til tross for at de kun er renholdere, vaktmestere, lastebilsjåfører eller jobber i et eller annet lavstatusyrke. - Gifter seg til status. Enten har man det, eller så har man det ikke. - Ekstremt overvektige mennesker som spiser hamburgere og annen fet i full offentlighet uten å skamme seg over det. - Sosialister. Behøver jeg egentlig å utdype dette nærmere? - Sterkt religiøse muslimer. - Barneløse, sure karrierekvinner som drikker seg full på byen i en alder av førti. - Ungdom som dropper ut av videregående utdanning, eller enda verre ungdomsskolen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 26. november 2007 #255 Del Skrevet 26. november 2007 Oppdatert liste: - Snylter på samfunnet ved å motta langvarig trygd. - Studerer et eller annet totalt unyttig som f.eks grafisk design, journalistikk, informasjonskunnskap eller humanetiske fag. - Har grusomt stor yrkesstolthet til tross for at de kun er renholdere, vaktmestere, lastebilsjåfører eller jobber i et eller annet lavstatusyrke. - Gifter seg til status. Enten har man det, eller så har man det ikke. - Ekstremt overvektige mennesker som spiser hamburgere og annen fet i full offentlighet uten å skamme seg over det. - Sosialister. Behøver jeg egentlig å utdype dette nærmere? - Sterkt religiøse muslimer. - Barneløse, sure karrierekvinner som drikker seg full på byen i en alder av førti. - Ungdom som dropper ut av videregående utdanning, eller enda verre ungdomsskolen!!! La meg gjette... du stemmer FrP? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #256 Del Skrevet 26. november 2007 Oppdatert liste: - Snylter på samfunnet ved å motta langvarig trygd. - Studerer et eller annet totalt unyttig som f.eks grafisk design, journalistikk, informasjonskunnskap eller humanetiske fag. - Har grusomt stor yrkesstolthet til tross for at de kun er renholdere, vaktmestere, lastebilsjåfører eller jobber i et eller annet lavstatusyrke. - Gifter seg til status. Enten har man det, eller så har man det ikke. - Ekstremt overvektige mennesker som spiser hamburgere og annen fet i full offentlighet uten å skamme seg over det. - Sosialister. Behøver jeg egentlig å utdype dette nærmere? - Sterkt religiøse muslimer. - Barneløse, sure karrierekvinner som drikker seg full på byen i en alder av førti. - Ungdom som dropper ut av videregående utdanning, eller enda verre ungdomsskolen!!! SKulle dette knskje stå i tråden om mennesker som du missliker og ikke under ukonvensjolemme meninger? Jeg får i alle fall ikke frem en mening her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deborah Skrevet 26. november 2007 #257 Del Skrevet 26. november 2007 SKulle dette knskje stå i tråden om mennesker som du missliker og ikke under ukonvensjolemme meninger? Jeg får i alle fall ikke frem en mening her... Jeg syns innlegget passer under begge emnene. Jeg både misliker, og har fordommer mot, disse menneskene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deborah Skrevet 26. november 2007 #258 Del Skrevet 26. november 2007 La meg gjette... du stemmer FrP? Der tar du meget feil. Jeg stemmer og er aktivt medlem av Unge Høyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 26. november 2007 #259 Del Skrevet 26. november 2007 Du omtaler renholdere som lavstatusyrke og mener man ikke skal være stolt av å være det; kan du se for deg en verden uten renholdere? Da skulle det sett fint ut på skoler, sykehus, butikker etc... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deborah Skrevet 26. november 2007 #260 Del Skrevet 26. november 2007 Du omtaler renholdere som lavstatusyrke og mener man ikke skal være stolt av å være det; kan du se for deg en verden uten renholdere? Da skulle det sett fint ut på skoler, sykehus, butikker etc... Men kjære vene, hvem som helst kan da bli renholdsarbeider! Enhver "high-school dropout" kan begynne å vaske og fortsette med det resten av livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå