Gå til innhold

Hva er din mest ukonvensjonelle mening?

Gjest Camelia

Anbefalte innlegg

Jeg mener at psykopati ikke er en sykdom, men en grad av menneskelig "ondskap".

Jeg mener at denne "ondskapen" er medfødt.

Forøvrig mener jeg man bør vurdere å legge ned de diplomatiske forbindelsene med terrorstater som Israel og USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forøvrig mener jeg man bør vurdere å legge ned de diplomatiske forbindelsene med terrorstater som Israel og USA.

Men samtidig opprettholde de diplomatiske forbindelsene med Hamas, fordi man ikke kan gjøre ting bedre av å stoppe all dialog.. ?

Jaaaadaaaaa..

jallajalla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At TV er en forstyrrende faktor og tidstyv, som jeg derfor ikke vil ha i mitt hjem!

Og jeg mener at internett er en forstyrrende faktor og tidstyv. Folk som bruker mer enn en fem timer hver uke på spilling, chatting, diskusjonsfora, planløs surfing, etc. er initiativløse latsabber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men samtidig opprettholde de diplomatiske forbindelsene med Hamas, fordi man ikke kan gjøre ting bedre av å stoppe all dialog.. ?

Jaaaadaaaaa..

jallajalla

Vi bør ha begrensede forbindelser med Hamas, muligens Israel også, men ikke sånn som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at thailandske og pfilipinske damer er utrolig mye penere, snillere og herligere enn iskalde, selvgode, laterlige og feite norske.

finnes mange pene norske også, men er de pene er de ekstra ille her i landet, og 90% er feite, u-stellte og egosentriske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- at skolen burde nivådeles i minst 3 per klassetrinn: dumme, ordinære og smarte. (Men man burde nok bruke andre ord for det...)

-prøverørsbehandling etc bør dekkes 100% av pasienten selv, hvorfor skal samfunnet betale for at folk er for rasistiske eller selvsentrerte til å adoptere?

-kriminelle innvandrere burde kastet på hue og rævva ut samme om de risikerer dødsstraff og tortur i hjemlandet. Mener da virkelig kriminelle, ikke de som har glemt å legge på penger på parkometeret etc. Og man burde ha MYE bedre kontroll på hvor asylsøkere oppholder seg og hva de driver med, til man har funnet ut om de er trygge å ha gående løse.

-slappe pupper og løs magehud etter svangerskap er stygt

-minst 99% av overvektige mennesker har skyld i det selv pga latskap, grådighet og null selvkontroll

-et menneskeliv har ingen verdi i seg selv. Jeg hadde reddet mitt dyr ut av et brennende hus fremfor et fremmed menneske når som helst

-dyremishandling burde straffes like strengt som mennskemishandling. Og selvsagt mye strengere enn i Norge. Og det gjelder også alt som skjer inne kjøttindustrien.

-jeg tror barn kan være onde, uten at de har blitt mishandlet eller opplevd noe traumatsik

-ja til dødsstaff, aktiv dødshjelp, tvungen organdonasjon, og tvungen vaksinering med mindre det er spesielle medisiske henyn. Og folk som prøver å ta selvmord burde man la dø.

-mennsker som har lav IQ eller går på sosialen burde ikke få lov å få barn

-så lenge man må betale for sykkel/hund på buss, burde man virkelig betale ekstra for de helvetes barnevognene også.

og til slutt en som forhåpentligvis ikke er kontroversiell:

-"husbråk" burde straffes minst like strengt som om noen blir slått ned på gata. Men det blir det ikke.

Aaaah, det var godt å få det ut!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at mennesker som får sosialhjelp må tvangsabortere om de blir gravide, evt tvangssteriliseres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-prøverørsbehandling etc bør dekkes 100% av pasienten selv, hvorfor skal samfunnet betale for at folk er for rasistiske eller selvsentrerte til å adoptere?

Hm strengt tatt er det bra mye dyrere og adoptere enn å prøverøre, selvom prøverør ble full pris. Ble det full pris ville det vært gange likestillt.

Sånn sett burde vel adopsjon være mye billigere? Og en prosess som ikke tar mange mange år pr barn? Prøverør kan gå mye fortere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vitenskapelig bevist at barn ikke er onde i seg selv, men er det som et resultat av arv, miljø og kultur. Så du må selvfølgelig mene det, men det er opplest og vedtatt at det er feil desverre :(

Synes og at 99% selvforskyldt overvekt er litt drøyt, men en alltfor høy prosent... oh yes.

IQ tester og sosialstønad er vel ikke ensbetydene med at folk er dårlige foreldre? IQ tar ingen høyde for kreativitet. Kreative personer er ofte ikke spesiellt logiske, hvilket fører til at de blir "dumme" i IQ testens verden. De som skårer virkelig høyt, er ofte sosialt tilbakestående nerder, som heller aldri burde få barn. Så synes ikke IQ og sosialen er gode retningslinjer, men en kvalitetssikring på hvem som får barn. ABSOLUTT!!!!

Og du trenger ikke svare meg, for dette er en god utblåsningstråd :):goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- at skolen burde nivådeles i minst 3 per klassetrinn: dumme, ordinære og smarte. (Men man burde nok bruke andre ord for det...)

-kriminelle innvandrere burde kastet på hue og rævva ut samme om de risikerer dødsstraff og tortur i hjemlandet. Mener da virkelig kriminelle, ikke de som har glemt å legge på penger på parkometeret etc. Og man burde ha MYE bedre kontroll på hvor asylsøkere oppholder seg og hva de driver med, til man har funnet ut om de er trygge å ha gående løse.

-minst 99% av overvektige mennesker har skyld i det selv pga latskap, grådighet og null selvkontroll

-et menneskeliv har ingen verdi i seg selv. Jeg hadde reddet mitt dyr ut av et brennende hus fremfor et fremmed menneske når som helst

-dyremishandling burde straffes like strengt som mennskemishandling. Og selvsagt mye strengere enn i Norge. Og det gjelder også alt som skjer inne kjøttindustrien.

-jeg tror barn kan være onde, uten at de har blitt mishandlet eller opplevd noe traumatsik

-ja til dødsstaff, aktiv dødshjelp, tvungen organdonasjon, og tvungen vaksinering med mindre det er spesielle medisiske henyn. Og folk som prøver å ta selvmord burde man la dø.

-så lenge man må betale for sykkel/hund på buss, burde man virkelig betale ekstra for de helvetes barnevognene også.

-"husbråk" burde straffes minst like strengt som om noen blir slått ned på gata. Men det blir det ikke.

:overrasket:

Har du noen venner..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Nimbus! Dette var freskt, her kom det da noen ukonvensjonelle meninger i hvert fall! :hoho:

Jupp, Nimbus vet også i motsettning til mange andre her hva ordet ukonvensjonell faktisk betyr, siden mange her inne bare ytrer meninger om hva de missliker

Jeg mener at narkomane bør tvangsbehandles.

Barneværnet burde ofte være mye strengere ved å ta fra foreldreretten

Mange trygdebrukere burde tvinges til å jobbe i en jobb som var tilpasset dem. Det er fullt mulig å oppredte jobber som også er verdige, som besøkshjelp, hjemmehjelp, barnepassere, vaktmestre, natteravner, jobbe i kafeen på fretex eller gamlehjem, abreide ved asylmottak, barnehjem etc (mange skoler/institusjoner etc har for liten hjelp her), dette betaler man med trydgepengene som de allerede får uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir de allerede...

Nei det gjør de nok ikke. Grensen for å behandle mennesker med tvang er ganske høy i Norge, og det er veldig mange som ikke behandøes. Hadde plata vært så full dersom narkomane ble tvangsbehandlet? Det finnes ikke nok behandlingsplasser til å tvangsbehandle heller, det er lange køer for å frivilling komme i behandling, og mange er ikke narkomane "nok" til å få tilgang heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, Nimbus vet også i motsettning til mange andre her hva ordet ukonvensjonell faktisk betyr, siden mange her inne bare ytrer meninger om hva de missliker

Jeg mener at narkomane bør tvangsbehandles.

Barneværnet burde ofte være mye strengere ved å ta fra foreldreretten

Mange trygdebrukere burde tvinges til å jobbe i en jobb som var tilpasset dem. Det er fullt mulig å oppredte jobber som også er verdige, som besøkshjelp, hjemmehjelp, barnepassere, vaktmestre, natteravner, jobbe i kafeen på fretex eller gamlehjem, abreide ved asylmottak, barnehjem etc (mange skoler/institusjoner etc har for liten hjelp her), dette betaler man med trydgepengene som de allerede får uansett.

så lenge de får lik lønn som de andre som jobber der, ikke en lavere sum, som trygden ofte kan være.<det må da og være lønn og ikke trygd. ellers er de da ikke likeverdige? Vil og si at blir man trygdet i dag, så er man bra dårlig, for det er vanvittig vanvittig vanskelig og bli det. Mye lettere før. Er nok mange heldige der ute som sitter på trygden sin og som egentlig ikke trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest =tentacle=

Er det greit at brannvesenet prioriterer pusen fremfor ditt barn, når hjemmet ditt brenner og du står utenfor i ullteppe og bare kan se på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit at brannvesenet prioriterer pusen fremfor ditt barn, når hjemmet ditt brenner og du står utenfor i ullteppe og bare kan se på?

Nei, men det blir en annen diskusjon, for MITT barn er selvsagt enda mer fantastisk. Det har med biologi å gjøre.

(ikke at jeg egentlig har hverken barn eller katt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte::klappe:

Om du mener dette eller ikke spiller absolutt ingen rolle for min del. Dette innlegget reddet en ellers trasig dag.

Nimbus kicks ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge de får lik lønn som de andre som jobber der, ikke en lavere sum, som trygden ofte kan være.<det må da og være lønn og ikke trygd. ellers er de da ikke likeverdige? Vil og si at blir man trygdet i dag, så er man bra dårlig, for det er vanvittig vanvittig vanskelig og bli det. Mye lettere før. Er nok mange heldige der ute som sitter på trygden sin og som egentlig ikke trenger det.

1. Tilrettelagt arbeid til den grad disse kan jobbe. Jeg snakker ikke om uføretrygdede, men mange andre på forskjellige former eks arbeidsledighetstrygd og mange andre sosiale stønader. mange kan være i stand til å være besøkshjelp hos naboen i 1 time i uka feks. Selvsakt arbeid etter evne og god tilretteleggelse. Mamma som er ufør kunne fint ha klrt å jobbet en time eller to i uka som besøkshjelp, og hun hadde hatt godt av denne forpliktelsen til andre, men det er klart at det må en vurdering her i henhold til grad av svekkelse. Tenker også på de mange innvandrere som er på forskjellige former før stønader, også her dra dem inn i arbeidslivet etter evne.

2. Mengde arbeid også etter mengde penger. Klart skal det ikke jobbes fulltid mot samme sum som det trygda er, det er jo for lite. Jobber man 10 timer i måneden er da litt i overkant av 1000 kr trydga mottatt som lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...