Gjest Gjest Skrevet 24. september 2007 #181 Del Skrevet 24. september 2007 Forebyggende helsehjelp bør være gratis. Jeg har hatt mange perioder hvor jeg enten må tigge penger fra venner eller familie, eller sitte meg på sosialen med 40 i feber å trygle. Alternativet er å håpe på at det går over, eller vente til jeg blir innlagt på sykehus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Top Gun Skrevet 24. september 2007 #182 Del Skrevet 24. september 2007 Forebyggende helsehjelp bør være gratis. Vet ikke helt hva slags forebyggende helsehjelp du egentlig tenker på her, men det er vel gratis både å ta en tur ut i skog og mark og å slutte å røyke? Og det er vel forebyggende i massevis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2007 #183 Del Skrevet 24. september 2007 Vet ikke helt hva slags forebyggende helsehjelp du egentlig tenker på her, men det er vel gratis både å ta en tur ut i skog og mark og å slutte å røyke? Og det er vel forebyggende i massevis. Stemmer, så for sent at jeg ordla meg helt feil. Men for å si det på en annen måte: Det bør holde å være "litt" syk med UVI og ikke ende opp med nyrebekkenbetennelse, før man har krav på gratis legehjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 25. september 2007 #184 Del Skrevet 25. september 2007 Barn bør gå i barnehage, gjerne fra 4 år eller tidligere. Barn som er i risikosonen trenger det definitivt, og jeg vet at de har godt av det, og barn som det ikke er noen fare med, trives uansett. Alle normale unger har bare godt av å omgåes noen som ikke har det helt greit, så de lærer seg omsorg og toleranse for de som er anderledes. Hvordan forklarer du dette med at i dag er de fleste barn i barnehage fra de lærer å gå, og at vi samtidig har atskillig flere "problemunger/ungdom" enn for f.eks. tjue år siden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
razmatazz Skrevet 25. september 2007 #185 Del Skrevet 25. september 2007 Hvordan forklarer du dette med at i dag er de fleste barn i barnehage fra de lærer å gå, og at vi samtidig har atskillig flere "problemunger/ungdom" enn for f.eks. tjue år siden? Det var ikke jeg som skrev det opprinnelige innlegget, men jeg svarer likevel. Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom barnehage og "problemunger/ungdom". Det er mange andre faktorer som kan være utslagsgivende. F.eks. endrede holdninger til oppdragelse, mindre fysisk aktivitet/ mer tv og data, kosthold osv. Jeg tror ikke barnehage skaper problembarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 25. september 2007 #186 Del Skrevet 25. september 2007 Det var ikke jeg som skrev det opprinnelige innlegget, men jeg svarer likevel. Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom barnehage og "problemunger/ungdom". Det er mange andre faktorer som kan være utslagsgivende. F.eks. endrede holdninger til oppdragelse, mindre fysisk aktivitet/ mer tv og data, kosthold osv. Jeg tror ikke barnehage skaper problembarn. Jeg tror heller ikke at barnehagene lager problembarna, jeg tror bare at fraværet av foreldre pga det økonomiske presset man lever under i dag her i vesten, er en del av pakka som lager problembarn. Barnehagene gjør sikkert en god jobb de, men de kan ikke erstatte det naturlige for ungene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. september 2007 #187 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg tror heller ikke at barnehagene lager problembarna, jeg tror bare at fraværet av foreldre pga det økonomiske presset man lever under i dag her i vesten, er en del av pakka som lager problembarn. Barnehagene gjør sikkert en god jobb de, men de kan ikke erstatte det naturlige for ungene. Enig. Dessuten merker man ofte forskjell på barnehagebarn og hjemmebarn. Og barnehagebarna utmerker seg ikke positivt i den sammenhengen. Barnehage er vel og bra det, men som mysan skriver, kan det ikke erstatte barnas naturlige omsorgspersoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
razmatazz Skrevet 25. september 2007 #188 Del Skrevet 25. september 2007 Enig. Dessuten merker man ofte forskjell på barnehagebarn og hjemmebarn. Og barnehagebarna utmerker seg ikke positivt i den sammenhengen. Barnehage er vel og bra det, men som mysan skriver, kan det ikke erstatte barnas naturlige omsorgspersoner. Finnes det noe som helst dokumentert grunnlag for denne uttalelsen? På hvilken måte merker man forskjell på barnehagebarn og hjemmebarn? Jeg er nemlig av motsatt oppfatning, at barnehagebarn f.eks. ofte er flinkere til å sosialisere seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. september 2007 #189 Del Skrevet 25. september 2007 Finnes det noe som helst dokumentert grunnlag for denne uttalelsen? På hvilken måte merker man forskjell på barnehagebarn og hjemmebarn? Jeg er nemlig av motsatt oppfatning, at barnehagebarn f.eks. ofte er flinkere til å sosialisere seg. Selv om du kanskje ikke skjønte det, så snakker jeg om egne erfaringer, ikke doumenterte undersøkelser... Jeg synes barnehagebarn oftere svarer frekt til voksne, bruker mye sygge ord/banning, og er mer "voldelige" mot hverandre. Synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 25. september 2007 #190 Del Skrevet 25. september 2007 Når Se & Hør er Norges største blad, og når FrP er et av Norges største parti... da mister jeg litt motet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 25. september 2007 #191 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg tror heller ikke at barnehagene lager problembarna, jeg tror bare at fraværet av foreldre pga det økonomiske presset man lever under i dag her i vesten, er en del av pakka som lager problembarn. Barnehagene gjør sikkert en god jobb de, men de kan ikke erstatte det naturlige for ungene. Jeg er enig i at fravær av foreldre er et problem. Men jeg tror, rent personlig, at dette er et større problem for de litt større barna. Har man barnehagebarn, er man stort sett hjemme på kveldistid og i helger. Blant de som har litt større barn, kjenner jeg en god del som bokstavlig talt bare er innom huset nå og da, før de fyker videre på møter/trening/jobbpils.... Enig. Dessuten merker man ofte forskjell på barnehagebarn og hjemmebarn. Og barnehagebarna utmerker seg ikke positivt i den sammenhengen. Som lærer vil jeg si at jeg har stikk motsatt inntrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. september 2007 #192 Del Skrevet 25. september 2007 Når Se & Hør er Norges største blad, og når FrP er et av Norges største parti... da mister jeg litt motet... Vi leser jo se&hør pga tv-guiden da!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 26. september 2007 #193 Del Skrevet 26. september 2007 Unger er oppskrytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkeliky Skrevet 26. september 2007 #194 Del Skrevet 26. september 2007 Organdonasjon: Jeg mener det burde være automatikk i dette og at folk må reservere seg dersom de IKKE vil donere sine organer. Flat skatt: Jeg mener ALLE burde betale en lik prosentsats, f. eks. 28%. Det er etter mitt syn det mest rettferdige. Innvandring: Utvis kriminelle innvandrere, uansett.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 1. oktober 2007 #195 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) . Endret 20. september 2009 av Ansjoni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 1. oktober 2007 #196 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det er ikke verre at en forbrytelse, feks et overgrep, skjer mot et barn enn mot en voksen Jo, det er det fordi et barn ikke har den erfaringsmessige bagasjen som en voksen har til å takle og skjønne hva som skjer, og forstå at det selv ikke har noen skyld i det som skjedde. Barn er ikke korte voksne. Jeg vet at dette ikke er noen diskusjonstråd, men akkurat det måtte jeg bare si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiit Skrevet 1. oktober 2007 #197 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg er altfor lite småsyk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 2. oktober 2007 #198 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) . Endret 20. september 2009 av Ansjoni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 3. oktober 2007 #199 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hehe, jeg så det komme. Har vært opp i mang en diskusjon om det der. Men dette er jo tross alt mine ukonvensjonelle meninger også da Ja, og det er greit, men man vel forsåvidt ha belegg for å mene det man mener? En grunn til at man har kommet til den konklusjonen man har gjort liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 3. oktober 2007 #200 Del Skrevet 3. oktober 2007 Barn bør gå i barnehage fra ganske tidlig av At vi skal satse mer på privatskoler Skille de ikke så flinke og de flinke elevene. Abort er for lett å gjennomføre nå. Alt for mangen tar abort. En skulle ikke hatt lov til å ta abort bare pga det blir påvist downs syndrom o.l Strenger innvandringspolitikk Organdonasjon burde alle gjennomføre hvis de ikke dør pga en sykdom osv Burde lære mer om bibelen, kristendommen og hva det betyr å tro på barneskolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå