Gjest Kristin_ Skrevet 2. september 2007 #61 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Og for å ikke vandre helt off topic, så har jeg en annen mening jeg også får en del pepper for, det er at jeg ikke synes det er noen menneskerett å få barn. Endret 3. september 2007 av Nigo-san Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 3. september 2007 #62 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) ..også synes jeg at vi skulle brukt mindre, og ikke mer, datamaskiner i undervisningen på skolen. Endret 3. september 2007 av Nigo-san Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillebøll Skrevet 3. september 2007 #63 Del Skrevet 3. september 2007 Aldersgrensen for sertifikat bør heves. Er man ikke gammel nok til å drikke sprit er man heller ikke gammel nok til å ferdes med flere tonn bil i trafikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 3. september 2007 #64 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg glemte en ting: Melk er til kalver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest JM Skrevet 3. september 2007 #65 Del Skrevet 3. september 2007 synest ikke man bør få mer enn to bio barn per familie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfallsgjest Skrevet 3. september 2007 #66 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg vil ha mopedene bort fra trafikken ! Gi heller ungdommene skikkelig vare, dvs 50 kubikkere som er uplomberte og går 70-80km/t originalt.. Syns det er helt hårreisende at myndighetene lar kjøretøy som max går 45km/t, slippe ut i normal trafikk, det skaper livsfarlige situasjoner for ungdommene når biler presser seg forbi ! Argumentet om at "de er plombert fordi lavere fart gir mer sikkerhet osv" har aldri holdt mål ! Gi dem heller mer trafikkopplæring hvis det trengs, men ikke sett dem opp på disse trafikksinkerne ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2007 #67 Del Skrevet 3. september 2007 det skaper livsfarlige situasjoner for ungdommene når biler presser seg forbi En hver som "presser seg forbi" noen andre skaper en farlig situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 3. september 2007 #68 Del Skrevet 3. september 2007 Tror også jeg glemte en ting her: At man kan ha respekt nok for de religionene man ikke bekjenner seg til, til at man holder seg borte fra deres seremonier og feiringer, uten å vanne dem ut med klipp & lim-metoden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 3. september 2007 #69 Del Skrevet 3. september 2007 jeg synes at man burde gjøre Svalbar til en fange øy. Hvor vi sender alle forbryterene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. september 2007 #70 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Min mest ukonvensjonelle medning er visst at man kan ha en lykkelig tilværelse som singel... Dessuten mener jeg at fertilitetsforskning og -behandling har gått for langt -når en mann kan kjøpe et egg her og leie en livmor der, og en kvinne kan ta sæd fra sin døende mann og føde hans barn halvannet år senere, synes jeg verden begynner å bli litt syk... Jeg kan ikke nødvendigvis formulere så mange gode og velbegrunnede argumenter for det, jeg bare kjenner instinktivt at det blir feil. Enig med Kristin -det er ingen menneskerett å få barn. Endret 3. september 2007 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 3. september 2007 #71 Del Skrevet 3. september 2007 En hver som "presser seg forbi" noen andre skaper en farlig situasjon. Det er sant, men det er idyllpolitikk å si at det er de som har skylda, dermed trenger vi ikke gjøre noe med dagens situasjon. De har såklart grunner (egoistiske, og lite gjennomtenkte, men dog) for å kjøre forbi, og det skjer hele tiden. Farlige situasjoner oppstår altså konstant, fordi de vil forbi slike saktegående kjøretøy ! En analogi:Skal vi si at vi ikke trenger midtdelere, fordi det er de som foretar hasardiøse forbikjøringer som har skylda ? Er du ikke enig i at vi må ha en politikk som begrenser skadene av ansvarsløse individer i trafikken ? Det er også ett problem med andre saktegående kjøretøy, f.eks traktorer, men disse er ikke så lette å presse ut i grøfta, og sjåføren er ganske godt beskyttet oppi en stor tung ting. Det er annerledes med mopedistene, de er svært sårbare ! Mitt forslag ville stort sett fjernet behovet for å presse seg forbi, dermed ville de faktisk blitt mindre utsatt i trafikken ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 3. september 2007 #72 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Tråden er delt. Innleggene som omhandler den positive effekten av yoga, finner dere her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=291509 - Nigo (mod) Endret 3. september 2007 av Nigo-san Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2007 #73 Del Skrevet 3. september 2007 At jeg tror jeg foretrekker opplyst enevelde (og da mener jeg virkelig opplyst og velmenende, ikke et korrumpert maktbol) framfor folkevalgt styre. I hvert fall burde en regjeringsperiode vært så lang at man ikke kan fraskrive seg masse ansvar ved å si at man enten ikke hadde tid, eller måtte gjennomføre reformer før de var vurdert nøye nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 3. september 2007 #74 Del Skrevet 3. september 2007 Det er litt selvpining å lese denne tråden. Hver gang jeg titter innom, klør jeg i fingrene etter å diskutere en del av svarene som dukker opp. Men regner med at det ville utviklet seg en helt ustyrlig tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 3. september 2007 #75 Del Skrevet 3. september 2007 Det er litt selvpining å lese denne tråden. Hver gang jeg titter innom, klør jeg i fingrene etter å diskutere en del av svarene som dukker opp. Men regner med at det ville utviklet seg en helt ustyrlig tråd. Du kan jo starte en ny tråd eller to, hvor du diskuterer det som kan få kløen til å gå over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 3. september 2007 #76 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg synes det er befriende å kunne slenge sånne ting uten å bli halshugd av en evigvarende diskusjon etterpå for å være helt ærlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #77 Del Skrevet 4. september 2007 Det er sant, men det er idyllpolitikk å si at det er de som har skylda, dermed trenger vi ikke gjøre noe med dagens situasjon. De har såklart grunner (egoistiske, og lite gjennomtenkte, men dog) for å kjøre forbi, og det skjer hele tiden. Farlige situasjoner oppstår altså konstant, fordi de vil forbi slike saktegående kjøretøy ! En analogi:Skal vi si at vi ikke trenger midtdelere, fordi det er de som foretar hasardiøse forbikjøringer som har skylda ? Er du ikke enig i at vi må ha en politikk som begrenser skadene av ansvarsløse individer i trafikken ? Det er også ett problem med andre saktegående kjøretøy, f.eks traktorer, men disse er ikke så lette å presse ut i grøfta, og sjåføren er ganske godt beskyttet oppi en stor tung ting. Det er annerledes med mopedistene, de er svært sårbare ! Mitt forslag ville stort sett fjernet behovet for å presse seg forbi, dermed ville de faktisk blitt mindre utsatt i trafikken ! Ansvarsfraskrivelse, egoisme og idioti! Jeg spyr!! Selvfølgelig er det bra med midtdeler osv osv osv- Men det burde vært buret inne noen notoriske forbikjører også!!! Og INGEN har noen sinne en god nok grunn til å "presse seg forbi" noen andre. Det er nærmest et mordforsøk og burde straffes med flere år i fengse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 4. september 2007 #78 Del Skrevet 4. september 2007 Ansvarsfraskrivelse, egoisme og idioti! Jeg spyr!! Selvfølgelig er det bra med midtdeler osv osv osv- Men det burde vært buret inne noen notoriske forbikjører også!!! Og INGEN har noen sinne en god nok grunn til å "presse seg forbi" noen andre. Det er nærmest et mordforsøk og burde straffes med flere år i fengse! Det handler ikke om ansvarsfrakrivelse, men om at man gjør det man kan for å forhindre flere ulykker, selv om mange oppfører seg dumt. Hvis jeg blir kvestet av en galning, og skadet for livet - hva hjelper det meg at staten ikke ville gripe inn fordi det var galningens feil? Man må også forholde seg til realiteten, selv om man skulle ønske verden var annerledes. Jeg ser for meg at det kan være vanskelig å oppdage og straffe forbikjørere, annet enn at andre bilister burde være flinkere til å ta nummeret dersom de gjør noe farlig. Selv om det er de som har skylden og burde straffes ved farlig forbikjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #79 Del Skrevet 4. september 2007 Dersom man arver en eiendom og bruker denne innad i familien bør det ikke være arveavgift på dette.Dersom du arver for så å selge kan det godt være arveavgift på dette. Gratis eller billigere tannlegebehandling En gunstigere løsning for single når det gjelder kostnader Staten bør overta for dyrebeskyttelsen og andre frivillige dyrevernmottak Et varmt måltid gratis til skoleelever fra 1-10 klasse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 4. september 2007 #80 Del Skrevet 4. september 2007 Melk er mer til skade enn til gavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå