Gå til innhold

Voldtekt og orgasme

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror heller at alle voldteksofre skal få en beklagelse mot uretten som er begått mot dem, enn guttene som til en viss grad forsvarer dette. Ja, jeg tror at å bli voldtatt kan medføre et hav av kompliserte følelser, men det er lite interessant så lenge det er folk som voldtar, og som forsvarer dette fordi de feks leste på et nettforum at "jenter liker det jo".

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

...

Endret av ssecret
Skrevet (endret)

Hva så?

Hva er relevansen mellom et overgrep og fysiologiske reaksjoner?

Hva er poenget med slik forskning og dette innlegget ditt TS?

Det er selve overgrepet, det eventuelle sviket ovenfor en bekjent/kjær eller dødsangsten ovenfor en ukjent som er det verste.

Spiller vel liten rolle om kroppen er istand til å fremkalle en orgasme i en slik situasjon?

Menn som voldtas kan jo få både ereksjon og utløsning, det blir ikke mindre nedverdigende og skadelig av den grunn.

Man kan eksempelvis voldta en mann analt, fremkalle en orgasme grunnet gjentatt stimulering av punkter - men samtidig ødelegge de kroppslige funksjonene i det området. FØles sikkert ikke som en nytelse da.

Voldtekt brukes også som systematisk våpen i krig - med mange andre gjenstander enn en manns penis - og gjerne av så mange menn/gjenstander at skadene er uopprettelige.

Husker historien til en som ble voldtatt, som besvimte underveis og våket opp i egen avføring og urin. Tipper det var mindre relevant for henne og kvinnene i krigsområder hvorvidt det ble fremprodusert en orgasme eller ikke underveis.

Voldtekt er ikke bare samleie, men det er vold og traumatisk tvang. Orgasme er heller ikke alltid synonymt med positiv nytelse.

Herregud altså.....for en meningsløs tråd.

Endret av norah
  • Liker 2
Skrevet

Hva så?

Hva er relevansen mellom et overgrep og fysiologiske reaksjoner?

Hva er poenget med slik forskning og dette innlegget ditt TS?

Det er selve overgrepet, det eventuelle sviket ovenfor en bekjent/kjær eller dødsangsten ovenfor en ukjent som er det verste.

Spiller vel liten rolle om kroppen er istand til å fremkalle en orgasme i en slik situasjon?

Menn som voldtas kan jo få både ereksjon og utløsning, det blir ikke mindre nedverdigende og skadelig av den grunn.

Man kan eksempelvis voldta en mann analt, fremkalle en orgasme grunnet gjentatt stimulering av punkter - men samtidig ødelegge de kroppslige funksjonene i det området. FØles sikkert ikke som en nytelse da.

Voldtekt brukes også som systematisk våpen i krig - med mange andre gjenstander enn en manns penis - og gjerne av så mange menn/gjenstander at skadene er uopprettelige.

Husker historien til en som ble voldtatt, som besvimte underveis og våket opp i egen avføring og urin. Tipper det var mindre relevant for henne og kvinnene i krigsområder hvorvidt det ble fremprodusert en orgasme eller ikke underveis.

Voldtekt er ikke bare samleie, men det er vold og traumatisk tvang. Orgasme er heller ikke alltid synonymt med positiv nytelse.

Takk! Kunne ikke sagt det bedre!

Skrevet

Kanskje derfor den ble lagt død i 2007..?

Skrevet

Det er viktig at alle er klar over at man kan oppleve en orgasme, en ereksjon eller å bli våt selv om man blir voldtatt og absolutt ikke ønsker sexen. Voldtekt har kun med om man blir truet til å ha sex mot sin vilje (eller uten bevist vilje) og har ikke noe med orgasmen å gjøre. Som nevnt tidligere er det mange som får en forsterket skyldfølelse fordi de tror de er alene om å oppleve orgasme i en slik situasjon og ikke vet at det er relativt vanlig.

Det er også viktig å vite dette for de som blir voldtatt og ikke tør å anmelde dette fordi de fikk en orgasme. Dette gjelder både kvinner og spesielt menn.

Det er viktig å erkjenne at det er slik for det tilfelle at en skulle oppleve det selv. Det er også viktig å erkjenne det av hensyn til andre som opplever dette. Hvis en benekter dette så bidrar man samtidig til økt skyldfølelse hos de som opplever dette.

Det finnes mange slags måter å utføre en voldtekt. Det er ikke helt uvanlig at en voldteksmann fingrer med klitoris. Det er også eksempler på kvinner som suger klar en gift mannlig kollega som ligger nærmest bevistløs av fyll i sofaen på firmautflukten.

Skrevet

Nå har jeg ikke tatt meg tid til å lese alle svarene til punkt og prikke, men grunnet jobb og utdannelse besitter endel kunnskap om seksuelle overgrep (og konsekvensene av dette) Det er sant at man kan få utløsning/orgasme ved overgrep fordi dette er ikke-viljestyrt. (kanskje hovedsaklig i forhold til stimulering av klitoris..?) Nettopp dette er med på å øke skamfølelsen som offer ofte sitte igjen med - og voldtektsmann kan ofte bruke dette for å legitimere sin atferd; "Ja, men du likte det jo..."

Foferdelig, men sant! :nei:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Skammelig. Er dette skrevet av en kvinne som ble voldtatt og fikk orgasme under voldtekten? Nei? Ok. Tilbake til skammekroken.

Skrevet

Skammelig. Er dette skrevet av en kvinne som ble voldtatt og fikk orgasme under voldtekten? Nei? Ok. Tilbake til skammekroken.

Fra åpnngsinnlegget og i utallige poster i tråden er det understreket at voldtekt altid er galt og at selv om en kvinne eller mann kan oppleve orgasme under voldtekt betyr ikke det at de like voldtekten eller ikke blir traumatisert av det snarere tvert i mot. At man kan oppleve orgasme under voldtekt er dokumentert i linker og bekreftet av et par kvinnelige postere som enten har opplevd det selv eller har kunnskap om det fra sitt arbeid med seksuelt misbrukte mennesker. Det er altså udiskutabelt at det forekommer i en del tilfeller. Når du så henviser de som har skrvet dette til skammekroken fordi de ikke selv er voldatte kvinner så er det latterlig. Du har hatt en emosjonell reaksjon på det som har blitt skrevet som gjør at du ikke tar til deg det som faktisk står skrevet og ikke klarer å relatere til virkeligheten og fakta. Det er et problem hos deg du burde gjøre noe med.

Poenget med å skrive om dette er todelt. For det første så vil kunnskap om det lede til at de som er blitt voldtatt og opplevde orgasme ikke føler så mye skyldfølelse. For det andre så ble denne tråden i utgangspunktet startet i harme over en artikkel som hevdet at fordi en høy anndel norske menn mente at kvinner kunne oppleve orgasme eller seksuell nytelse under voldtekt så viste de at norske menn hadde groteske holdninger. Det viser seg altså at mennene i undersøkelsen hadde rett. Disse mennene ble helle rikke spurt om de trodde kvinnene kunne like å bli voldtatt, men om de kunne opleve orgasme/seksuell nytelse. Med mindre de mener kvinnene faktisk liker å bli voldtatt, noe de ikke ble sprt om eller har sagt, så er det ikke noe galt med holdningene deres de konsaterer bare et faktum. Å stigmatisere halve den mannlige befolkningen for å ha groteske holdninger når de ikke har det kommer det ikke noe gått ut av og det er derfor ikke bare legitimt, men nyttig å skrive om dette i det perspektivet.

For å understreke for ørtene gang siden det er så mange hjernedøde mennesker her som ikke klarer å la irrasjonelle følelser overstyre logikken så er jeg 100% mot voldtekt i alle tilfeller og tror ikke noen kvinne har likt å bli voldtatt, har hatt godt av det eller lignende. Jeg tror (slike det har blitt dokumentert) utelukkende at stimulans av kjønnsorganer koblet med enromt adrenlirush kan lede til orgasme hos mange. Jeg har venniner som har blitt voldtatt og min sympati for dem og mitt raseri ovenfor voldtektsmenn er stort.

Skrevet

Tråden er fryktelig gammel, noe jeg ikke oppdaget før etter at jeg hadde postet. Til opplysning.

Skrevet

Så det er bedre å dysse ned temaet, og dermed la de som opplever orgasme under en voldtekt gå rundt og tro at de er de eneste? Og "Jeg kom jo... jeg ville det sikkert litt?"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...