Klematis Skrevet 4. november 2009 Forfatter #1541 Skrevet 4. november 2009 Det er veldig rart underveis i fødselen når slutten nærmer seg, om man bare vil dra bjem, og så plutselig er det over og barnet ligger på brystet, mens dere stirrer og snuser på hverandre! :rødme: Gleder meg selvsagt til den delen også, men føles mye mer uvirkelig enn selve fødselen, altså alle vondtene He he, som å høre meg selv om dagen. Tipper jeg får meg en overraskelse. Men er det ikke greit at vi bare tenker slik da? Så får heller den negative (?) overraskelsen komme, gjennom det må vi jo uansett. Ikke noe vits å ødelegge de siste ukene med å gå å grue seg heller. Jeg gledet meg til fødselen jeg også. Litt skrekkblandet fryd selvsagt, men jeg var veldig spent på om det fantes en urkvinne i meg. Jeg fant ut at det finnes urlyder i meg ivertfall Det nærmer seg nå Er rimelig spent på hvordan jeg kommer til å høres ut jeg også. Er redd det kan bli MYE banning... Fant urlydene her også Jeg rakk aldri å bli klar til fødsel, den bare kom som kastet på Men det gikk jo veldig greit for det Får hive meg på jeg da, så ikke Klematis får helt prestasjonsangst av all popkornspisinga Ingen prestajonsangst her i gården, hun kommer når hun kommer. Hiver meg likegodt på litt -spising jeg også mens jeg venter på motivasjonen til å gå å lage meg frokost. Mannen ble plutselig litt nervøs for at det skal bli en gutt allikevel nå når han innså i går kveld at vi konsekvent har begynt å omtalle babyen for henne. Lurte på om vi hadde guttenavn klart. Jeg har hatt det klart siden jeg gikk på gymnaset (mens jeg var fast bestemt på at jeg ALDRI skulle ha barn ), men jeg får nok ikke mannen med på noen av de to navna
Kirin Skrevet 4. november 2009 #1542 Skrevet 4. november 2009 Men er det ikke greit at vi bare tenker slik da? Så får heller den negative (?) overraskelsen komme, gjennom det må vi jo uansett. Ikke noe vits å ødelegge de siste ukene med å gå å grue seg heller. Nei, gruing kommer man ingen vei med. Ja, tenk om det er en gutt. Tror jeg hadde fått ganske bakoversveis hvis de hadde sett feil på UL. Nysgjerring på navnene du ikke får brukt jeg da.
Klematis Skrevet 5. november 2009 Forfatter #1543 Skrevet 5. november 2009 Nei, gruing kommer man ingen vei med. Ja, tenk om det er en gutt. Tror jeg hadde fått ganske bakoversveis hvis de hadde sett feil på UL. Nysgjerring på navnene du ikke får brukt jeg da. Hm, tror jeg vil holde navnene for meg selv enn så lenge. KAN jo være vi får bruk for dem I dag har jeg vært og storshoppet strikkegarn! Har kjøpt noe ull til å strikke body og bukse til babyen og en del bomull til å strikke bl.a. smekker og en søt sommertopp jeg har funnet oppskrift på. Og så har jeg kjøpt noe tykk ull jeg tenkte å strikke lue og skjerf til meg selv av. Finner ikke det jeg strikket i fjor... Begynner å kjenne litt andre følelser i magen, men ikke noe som jeg vil tro at er noe tegn på at det nødvendigvis er noe på gang med det første. Og ble utrolig sliten i ryggen av garnhandlerunden min! To timer gående i butikk var visst litt for mye
Kirin Skrevet 6. november 2009 #1545 Skrevet 6. november 2009 to timer i garnbutikk?! Ikke rart du ble sliten i ryggen, Klematis. Men blir sikkert masse fint ut av det da. Rare, nye vondter og fornemmelser i kroppen om dagen her også. Ikke noe på gang, men kjenner jo at ting skjer likevel. Spennende tider.
Klematis Skrevet 6. november 2009 Forfatter #1546 Skrevet 6. november 2009 to timer i garnbutikk?! Fordelt på to ulike garnbutikker, da Ikke rart du ble sliten i ryggen, Klematis. Men blir sikkert masse fint ut av det da. Rare, nye vondter og fornemmelser i kroppen om dagen her også. Ikke noe på gang, men kjenner jo at ting skjer likevel. Spennende tider. Ja, jammen er det spennende! Stiv og støl i bekkenet i dag, så klarte ikke sove lenger. Må spise litt og så satser jeg på å gå å legge meg igjen. Skal være barnevakt fra i dag til i morgen, så får håpe det ikke skjer noe akkurat i dag/natt. Foreldrene har visst en backup-løsning, men jeg vet ikke helt hvor lang tid det vil gå før den eventuelt kan iverksettes. Ikke at jeg tror fødselen eventuelt kommer til å gå så fort at det sånn sett blir noe problem, men seg for meg at jeg kan bli litt småstressa om det skulle skje noe mens vi har ansvaret for en 4-åring... Og hvis jeg begynner å få skikkelig vondt så blir kanskje h*n skremt også
Klematis Skrevet 6. november 2009 Forfatter #1547 Skrevet 6. november 2009 OK, nå er jeg klar, hun kan bare komme! Skal bare sove litt først
Aud Long Skrevet 6. november 2009 #1548 Skrevet 6. november 2009 Godt å høre Kos deg med sovinga! Trur jeg skal legge litjen på magen og prøve å sove en liten formiddagsdupp
Gjest Almaz Skrevet 8. november 2009 #1549 Skrevet 8. november 2009 Ja da var min tippedag overstått! Ha en fin søndagskveld!
Klematis Skrevet 8. november 2009 Forfatter #1550 Skrevet 8. november 2009 Godt å høre Kos deg med sovinga! Trur jeg skal legge litjen på magen og prøve å sove en liten formiddagsdupp Var godt å sove litt. Og har sovet masse i natt! Sov til over ni uten å stå opp for å gå på do! Må ha vært helt dehydrert Ja da var min tippedag overstått! Ha en fin søndagskveld! Ja, 6. nov kom og gikk uten noen store begivenheter... Nei, det skjer lite her altså! Men kanskje min egen "feil" som bare sitter her? :klø: Men jeg orker ikke legge ut på tur, for blir så ødelagt i bekkenet av det og da får jeg jo ikke sove etterpå. Så vil heller gå noen dager ekstra enn å være helt utslitt av søvnmangel når fødselen starter. Kanskje jeg må prøve å forføre mannen til litt i kveld, det skal jo hjelpe? Har ikke akkurat blitt så mye av de i det siste...
Aud Long Skrevet 8. november 2009 #1551 Skrevet 8. november 2009 Kanskje jeg må prøve å forføre mannen til litt i kveld, det skal jo hjelpe? Har ikke akkurat blitt så mye av de i det siste... Akkurat det hjalp i alle fall her!
Kirin Skrevet 9. november 2009 #1552 Skrevet 9. november 2009 (endret) Nei, det skjer lite her altså! Men kanskje min egen "feil" som bare sitter her? :klø: Men jeg orker ikke legge ut på tur, for blir så ødelagt i bekkenet av det og da får jeg jo ikke sove etterpå. Så vil heller gå noen dager ekstra enn å være helt utslitt av søvnmangel når fødselen starter. Kanskje jeg må prøve å forføre mannen til litt i kveld, det skal jo hjelpe? Har ikke akkurat blitt så mye av de i det siste... Vi har det temmelig likt ser jeg... Blir passiv av dårlig bekken og dårlig med søvn, så meget sannsynlig at det forsinker det hele litt? Hadde sex natt til i går jeg (kjempestolt over at vi greide det!!) men det hjalp ikke det spøtt. Skal trosse bekkenet i dag og prøve å være i litt aktivitet, så får vi se. Ha en riktig fin mandag! Endret 9. november 2009 av Kirin
Klematis Skrevet 9. november 2009 Forfatter #1553 Skrevet 9. november 2009 Vi har det temmelig likt ser jeg... Blir passiv av dårlig bekken og dårlig med søvn, så meget sannsynlig at det forsinker det hele litt? Hadde sex natt til i går jeg (kjempestolt over at vi greide det!!) men det hjalp ikke det spøtt. Skal trosse bekkenet i dag og prøve å være i litt aktivitet, så får vi se. Ha en riktig fin mandag! Hjalp tydeligvis lite med ... Ikke var det så lett å forføre mannen heller, tror han er litt redd for å pangstarte noe Tenkte jeg skulle prøve å være pittelitt mer aktiv i dag jeg også. Kanskje til og med prøve meg med støvsugeren, noe jeg ikke har gjort på over et halvt år! (Mannen har tatt noen runder altså )
Klematis Skrevet 9. november 2009 Forfatter #1554 Skrevet 9. november 2009 1 uke til termin i dag! Det vil jo si at om 3 uker så er vi ganske sikkert blitt foreldre. Det er helt sprøtt å tenke på...
Ephemera Skrevet 9. november 2009 #1555 Skrevet 9. november 2009 Du har på en eller annen måte ramlet ut av mine innlegg... (og det passer jo dårlig ). De sier vel at sex kan hjelpe når man er "moden". Det vil vel si når livmormunnen har begynt å åpne seg. Nå nekter jeg å være med på sånne aktiviteter siden jeg ikke tør å føde , men forrige gang var jeg veldig utålmodig og maste på mannen etter at slimproppen hadde gått. Da syntes plutselig han at det var skummelt - kanskje ikke så rart siden han var inne på badet sammen med meg når slimproppen datt rett i hånda min på vei inn i dusjen og jeg serverte den rett opp i ansiktet hans mens jeg utbrøt "se her da!!!" Da tipper jeg 12. november for deg
Klematis Skrevet 9. november 2009 Forfatter #1556 Skrevet 9. november 2009 Synes jeg ser deg med slimproppen i hånda Du tipper 12. ja Det er notert!
Gjest Almaz Skrevet 9. november 2009 #1557 Skrevet 9. november 2009 :pasha: :pasha: Må jo rulle meg mens jeg har sjansen!!
Klematis Skrevet 9. november 2009 Forfatter #1558 Skrevet 9. november 2009 :pasha: :pasha: Må jo rulle meg mens jeg har sjansen!! Jeg drysser villig vekk mens jeg enda har sjansen! :strix: :strix: Har kjent litt 'mensmurringer' i dag, men tror ikke det er noe alvorlig på gang altså. Litt irriterende er det at det kjennes ut som om jeg er i ferd med å få en urinveisinfeksjon Har hørt at det er veldig vanlig å få i graviditeten, og siden jeg har slitt med det før synes jeg det egentlig er rart at jeg ikke har hatt en eneste en så langt. Men litt plagsomt om det skal komme nå! Kanskje jeg burde sette inn støtet og pakke ferdig sykehusbagen snart? :klø: Mye mer spennende å strikke...
Klematis Skrevet 10. november 2009 Forfatter #1559 Skrevet 10. november 2009 Siden det ikke fungerte med for å sette i gang fødselen, prøve vi i dag et nytt kjerringråd: Ananas! Har ikke den store troa akkurat, men det er jo godt uansett, så gjør jo ikke noe.
Zia Skrevet 10. november 2009 #1560 Skrevet 10. november 2009 Heisann! Legger igjen spor her så du havner på "mine innlegg" - heldig jeg da, som kan hoppe inn midt i det mest spennende av alt Krysser fingrene for at noen av kjerringrådene gir resultater snart
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå