Gå til innhold

Veksthuset

Klematis

Anbefalte innlegg

Fra babyverden:

Unnfangelsen finner sted omkring:

21. januar 2009

Hjertet begynner å slå:

15. februar 2009

Embryoet beveger seg:

11. mars 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

18. mars 2009

Alle indre organer er ferdig formet:

18. mars 2009

Risikoen for spontanabort avtar:

1. april 2009

Kvalmen avtar for de fleste:

8. april 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

15. april 2009

Fosteret svelger og tisser:

29. april 2009

Tid for ultralyd:

6. mai 2009

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

13. mai 2009

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

27. mai 2009

Fosteret begynner å høre:

17. juni 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

15. juli 2009

Mange fostre legger seg med hodet ned:

19. august 2009

Svangerskapspermisjonen begynner:

25. september 2009

Antatt termindato:

16. oktober 2009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lå og snakket litt i går kveld om de positive testene og sånn. Virker som mannen er veldig glad og spent han også, men han har store problemer med å tro på det enda. Han mener den eneste måten å vite sikkert på om jeg er gravid er å vente til jeg har misset minst to menstruasjoner :fnise:

Når jeg forklarte at legevitenskapen har kommet lengre enn som så og mente at om jeg fremdeles ikke har fått mensen til helga OG tester positivt på en digital test så bør det være bevis nok. Da mente han det var HELT unødvendig å kjøpe en digital test, vi skulle jo ikke ha syv barn... Jeg lå der som et spørsmåltegn! :klø: Så viste det seg at han trodde det var en diger maskin som kunne brukes om og om igjen... :fnise: Søte mannen :rødme:

Men nå har jeg kjøpt meg digital test, altså. Sitter bare her og holder meg for å få opp konsentrasjonen litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Nei nå gir jeg opp altså, nå har jeg prøvd såå mange ganger å lese hva som har skjedd siden sist, men hver gang låser alt seg når jeg er midt på side 27!! :frustrert: Så har ikke fått med meg om du har testet flere ganger, eller hva som har skjedd.. Kan du si det om igjen, er du søt..? Får ikke kommet meg bakover og lest... :(

Krysser fingrene og håååper du er gravid da!! :strix:

Ønsker deg en fiin tirsdagskveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå gir jeg opp altså, nå har jeg prøvd såå mange ganger å lese hva som har skjedd siden sist, men hver gang låser alt seg når jeg er midt på side 27!! :frustrert: Så har ikke fått med meg om du har testet flere ganger, eller hva som har skjedd.. Kan du si det om igjen, er du søt..? Får ikke kommet meg bakover og lest... :(

Krysser fingrene og håååper du er gravid da!! :strix:

Ønsker deg en fiin tirsdagskveld! :klemmer:

Jeg er selvfølgelig kjempesøt! :sjarmor:

Liten oppsummering:

10DPO: Testet negativt. Testen viste en svak strek når jeg så på den mange timer senere.

11DPO: Testet svakt, svakt positivt

12DPO: Testet (fremdeles veldig svakt, men sterkere) positivt

13DPO (i dag): Har planer om en digital test, sitter her og holder meg sånn at hormonene skal bli litt mer konsentrerte :fnise:

God kveld til deg også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med KG og dobbeltposter for tiden...?

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Golden Girl

Å takk - du er vel supersøt!!! :ler::klemmer:

Det ser jo lovende ut da - så gøy!!! Krysser fingrene for at det blir knallblå strek ved neste test!! :strix:

Kg er tydelig rar for tida, for meg henger det som bare det - men bare i din bok!! :klø: Men det løste seg jo greit da når du er så god og skriver oppsummering til meg!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra!! Gratulerer så mye igjen, nå kan mannen din tro på det også :strix::danser::hoppe:

Dere får en liten bryllupsreisebaby, tenk det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra!! Gratulerer så mye igjen, nå kan mannen din tro på det også :strix::danser::hoppe:

Dere får en liten bryllupsreisebaby, tenk det!!

Tror han er litt i 'denial' ennå... hehe

Og så en bryllupsreisebaby, da gitt! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med KG og dobbeltposter for tiden...?

:vetikke:

Da har jeg testet!

Og det lyste 'Gravid', gitt! :hoppe: :rødme: :strix:

HURRA :bolledeig::hoppe:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I bilen på veg til påskefjellet kom jeg og samboer inn på temaet .... baby! Gulp... Har egentlig aldri diskutert dette seriøst før. Vi ble vel egentlig enige om at det vil passe godt inn i jobbplaner osv å få barn neste høst, dvs at vi kanskje skal starte prøving rundt årsskiftet :overrasket:

Hele påsken ble tilbragt sammen med familien hans i en ekstremt dårlig lydisolert hytte, så vi fikk egentlig ikke diskutert noe mer hele uka. Men jeg har tenkt masse. Det har gått fra :sjokkert: til :rødme: og tilbake igjen... Er vi klar for dette? Har vi vært sammen lenge nok? Blir det oss resten av livet? Hvordan vil stress og våkenetter påvirke oss uforbedrelige B-mennesker? Men guri så kos det hadde vært med en liten krabat (eller to) ;)

Vi er egentlig ikke så åpent overbegeistret for barn noen av oss, men jeg regner med at dette vil endre seg om vi får egne. Og tror kanskje dette (hvertfall fra min side) har vært en slags forsvarsmekanisme i tilfelle jeg aldri traff noen å få barn med...

Men har fått snakket litt om det i dag, da. Begge er nok litt sjokkert over at vi faktisk tenker på dette i det hele tatt! Men er også ganske enige om at helt klar går det kanskje ikke an å føle seg noen gang. Sånn hvis en ser bort i fra når en er 14 dager på overtid ;)

Og jeg har til og med spurt om han ikke syns vi burde gifte oss før vi begynner å prøve, noe han forsåvidt egentlig var enig i. Ikke at vi mener det er _nødvendig_, men det er praktisk mhp rettigheter osv. samtidig som det nok ville glede hans svært relgiøse familie (som utrolig nok har taklet at vi er samboere veldig godt etterhvert; de har vel bestemt seg for å se på oss som om vi var gift). Men denne diskusjonen endte ikke i noe mer enn det. Jeg har liksom ikke lyst til å spørre rett ut: "Skal vi ikke gifte oss i høst?" heller. Har en romantisk (ufeministisk) ide om at han skal stå for et romantisk frieri. Hehe. Ikke hans stil i det hele tatt, men jeg må få håpe en stund til.

Men her kan det altså skje litt av hvert fremover, og hodet mitt går helt i surr! Og så er det jo ikke _lov_ å diskutere dette med noen, så derfor må KG unngjelde... ;) Har så utrolig lyst til å fortelle søsteren min alt, men har klart å besinne meg. Så langt.

Måtte bare dra frem dette fra i fjor påske! Jammen har jeg vært heldig og fått det (hvertfall foreløpig) akkurat slik jeg ønsket meg! :rødme: Ikke at det ble noe romantisk frieri, men gift ble jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble det med frieriet da? Kom han seg ned på kne? Fikk aldri med meg noe mer enn at dere skulle gifte dere..

Vi ble bare enige om at vi skulle gifte oss, ikke noe romantisk i det hele tatt... Ikke så mye å skrive om, egentlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vi ble bare enige om at vi skulle gifte oss, ikke noe romantisk i det hele tatt... Ikke så mye å skrive om, egentlig ;)

Kjedelig a gitt, akkurat samme som her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom og titte etter å ha lest gravidtest tråden din :)

Gratulerer med spiren, også bryllupsreisebaby da :rødme:

Det er han jeg har i magen også, og det er jo litt romantisk da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Å så moro!!! :strix: Gratulerer så mye!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe: Så artig med bryllupsreisebaby da... Romantisk!! :rødme:

Kos deg med babytankene og det voksende mirakelet i magen!

:klemmer:

PS, du er :hjerte: lig velkommen masse inn i dagboka mi til å drysse fra deg rikelig med babystøv altså... :ler:

Endret av Golden Girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...