Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

:ler: Du får henge opp noen nakne menn i garderoben din da.

Vi har fått to nye jenter på avdelingen vår, og han ene fyren driver visst og henger etter dem som en klegg for tiden. Det blir for dumt, spør du meg. Han har dame selv, hun ene nye er lesbisk, og hun andre har type (hun er faktisk "svigerdatteren" til en annen kollega på jobben). Mannen min hadde kommentert det til "svigerfar" at "kleggen" var en vandrende ståpikk (dere får unnskylde ordbruket :fnise:) for tiden. Etter det så har "kleggen" gått under tilnavnet "Den vandrende". :ler:

Han hørtes jo sjarmerende ut :ler:

Ja, da blir det litt annerledes. Vi har folk i alle aldre.

Ikke det at jeg ser de så mye på fritida, men veldig lette å prate med. Hender det er greit med en manns perspektiv på ting :ler:

Ser heller ikke så mange av kollegene mine på fritida, men det betyr mye hvordan de er likevel ja. Greit med litt blanding, både menn og kvinner.

"Den vandrende.." :fnise:

-----------

Jeg har heller ikke så mange nære venner. Jeg har fire veldig gode venninner, men den ene av dem bor i Oslo og to av dem har jeg dessverre ikke vært så flink til å treffe i det siste. Har avtale med dem neste uke da, men da er det veldig lenge siden sist. Føler kanskje at vi har vokst litt fra hverandre, og det er synd. Men sånn blir det lett når livene våre tar helt forskjellige retninger.

Hun siste anser jeg som "bestevenninna" mi. Hun er også gravid og ligger kun 6 uker bak meg i løypa, så det er kjempekoselig! Det eneste som er litt dumt er at hun bor et stykke unna (i nabobyen), og ingen av oss kjører bil. Så vi må busse frem og tilbake. Det funker det også, men er jo litt mer tungvindt.

Ellers synes jeg også det er kjempevanskelig å få nye venner. Kollegene mine er liksom bare kolleger, selv om jeg jobber med nesten bare kvinner. Vi har det helt topp sammen på jobb, men det ville ikke vært naturlig å gå sammen med dem på fritiden.

Jeg håper vi treffer noen nye og koselige folk på svangerskapskurset vi skal på. Det er alltid koselig med mye mennesker, og særlig noen som er i samme situasjon som oss. :-D

Koselig å gå gravid sammen med venninna di da! Driver å oppmuntrer mine til å få barn, men det virker ikke som om det glir inn ;) De må nesten ville det selv, da.

Lett å vokse fra hverandre ja. Det skjer som regel det, når man lever forskjellige liv.

Det gjør dere helt sikkert. Vi var 4 par på svangerskapskurset vi var på da jeg gikk gravid sist. Alle hadde termin september - november og tre av oss parene har fortsatt god kontakt. Kjempekoselig for oss voksne å treffe nye folk og artig for ungene å ha jevngamle lekekamerater når de blir eldre.

Vi hadde jo og barselgrupper, men det var mindre heldig på vår gruppe. Ble noe få treff og siden mista vi kontakten. Vet mange som får nye venner gjennom dem og så det er en mulighet om dere får sånne tilbud etter fødselen.

Men det er ikke lett å få nye venner i voksen alder nei.

:klemmer:

Fint å høre at dere fortsatt har kontakt da! Kanskje det er håp for meg også...

:klemmer: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30+6

I dag har jeg og mannen vært på tur, kjørte ut til sjøen og gikk en tur. Så fikk vi tent bål og grilla pølser, og min kjære fikk fiska litt også da. Ble dårlig med fisk, men han synes det er like gøy uansett tror jeg...

Etterpå var vi innom mamma og pappa og så på babyklær som jeg og søsknene min har hatt. Så fikk vi plukka ut en del som vi kunne bruke - masse trøyer, noen gensere og sparkebukser og sånne ting. Kjekt og ha :) Og litt moro å tenke på at jeg har brukt klærne selv også.

Vi får også en skinnpose til å bruke i vogna, seng, vogge, og dyner til både vogn, seng og vogge, og sengetøy. Vogga drver pappa og lager, resten er "arv" fra oss søsken. Og så skal de kjøpe vogn til oss :) Så vi har egentlig ikke så mye å kjøpe selv. Bare stellebord, og så litt mere klær og "småting".

Er jo moro å kjøpe ting selv, men veldig kjekt å arve. De fleste klærne er jo sånne "kjedelige" klær som trøyer og truse o.l, som vi sikkert kommer til å trenge mye av. Blir nok masse vasking i starten tenker jeg. De andre klærne var ikke så kjønnsnøytrale - vi har liksom fått med det meste av hvitt, gult og grønt. Rosa kjoler får vi vente litt med ;) Vi kommer sikkert til å få masse klær også.

Tar nok en stund før vi får kjøpt noe særlig, for nå venter utgiftene i kø... Strømregning og kommunale avgifter, bilen må ha nye dempere og EU-kontroll, og mannen trenger en tur til tannlegen - som han selv prøver å utsette og utsette. Tror det blir vann og brød framover....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kjempekoselig ut med en slik tur! Herlig at dere får til å dra ut og gjøre slike ting, det gjør ikke vi :sjenert:

Det høres ut som dere får masse ting til babyen, det er jo kjempekjekt da! :) Vi skal visst også få ting fra mannen var liten, mest klær og slikt, så det er jo veldig greit da :)

Huff, ja, er ikke januar utgiftsmåneden? Kjipt det der, så det lønner seg å sette av penger hver måned til overraskende utgifter. Tannleger er noe herk, skjønner mannen utsetter det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kjempekoselig ut med en slik tur! Herlig at dere får til å dra ut og gjøre slike ting, det gjør ikke vi :sjenert:

Det høres ut som dere får masse ting til babyen, det er jo kjempekjekt da! :) Vi skal visst også få ting fra mannen var liten, mest klær og slikt, så det er jo veldig greit da :)

Huff, ja, er ikke januar utgiftsmåneden? Kjipt det der, så det lønner seg å sette av penger hver måned til overraskende utgifter. Tannleger er noe herk, skjønner mannen utsetter det...

Ja, deilig å komme seg ut, vi prøver å få til det i helgene så sant det er pent vær. Mannen er veldig glad i friluftsliv også da. Jeg pleier å si at jeg er glad i friluftsliv når det er fint vær om sommeren ;) Men bare for korte dagsturer er det kjempedeilig.

Veldig greit å arve klær ja, små babyklær er jo så lite brukt også fordi de vokser så fort ut av det.

Pengene går fort i januar ja... Lønning er ikke før 15. februar her i gården, og det er lenge til! Tannlege er fæle greier ja, men han må nok til pers, en tann som er helt "falleferdig", og må nok ha krone på. Det koster som kjent flesk. Merker jeg pusser tenner iherdig for tida, har faktisk aldri hatt hull før, og har ikke råd til å få det nå heller! Synes man bare burde betalt egenandel hos tannlegen også, akkurat som hos legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes kjempekoselig ut med en sånn dagstur :) Så lenge været er greit, er det jo så trivelig med bål/grill, og maten smaker bedre i frisk luft :)

Hm... Ja, januar er ikke en hyggelig måned. Masse regninger, og kanskje en litt slunken kasse etter julehandelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke lønn før 20. februar og det virker veldig lenge til... Virker også som alle regninger på død og liv skal ha forfallsdato før det... :sur:

Så kassa er ikke akkurat velfylt nei...

Utrolig dårlig at tannlege er så dyrt. Burde vært samme opplegg der som med lege. Både med fri fra jobben og egenandel. Er tross alt mange nok som kvier seg for å gå til tannlegen om de ikke skal kvie seg for regninga også... :sjenert:

Hørtes ut som en koselig tur. Ikke så farlig om man ikke får fisk, når man bare kommer seg litt ut :-D

:hoppe: for 31 uker :hoppe:

Høres ut som dere begynner å få det meste på plass. Men det er vel også greit nå ;)

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at det er flere som irriterer seg over det med januar og regninger :sur: Jeg har en ganske fin oversikt over hvilke måneder hva kommer i; problemet er bare at jeg ofte glemmer å titte på den, så da blir jeg overrasket uansett :ler: Men har heldigvis økonomien til å klare det greit, må bare kutte ned på litt "luksus" og sparing denne måneden.

Ha en fin uke, imli :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så koselig med arvet tøy, da :rødme: Alltid moro å få se tingene man selv brukte, og til og med få bruke dem om igjen!

Krysser fingrene for at dagene går fort fram til den 15. (og 12.), for da får vi også lønn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes kjempekoselig ut med en sånn dagstur :) Så lenge været er greit, er det jo så trivelig med bål/grill, og maten smaker bedre i frisk luft :)

Hm... Ja, januar er ikke en hyggelig måned. Masse regninger, og kanskje en litt slunken kasse etter julehandelen.

Ja, her strømmer regningene på virker det som... Det må være det kjedeligste med å bli voksen - økonomiske bekymringer :(

Her er det ikke lønn før 20. februar og det virker veldig lenge til... Virker også som alle regninger på død og liv skal ha forfallsdato før det... :sur:

Så kassa er ikke akkurat velfylt nei...

Utrolig dårlig at tannlege er så dyrt. Burde vært samme opplegg der som med lege. Både med fri fra jobben og egenandel. Er tross alt mange nok som kvier seg for å gå til tannlegen om de ikke skal kvie seg for regninga også... :sjenert:

Hørtes ut som en koselig tur. Ikke så farlig om man ikke får fisk, når man bare kommer seg litt ut :-D

Høres ut som dere begynner å få det meste på plass. Men det er vel også greit nå ;)

Ha en fin dag :klemmer:

Ja, det er egentlig rart at det ikke er samme ordning for tannlege som for lege. Tannproblemer er jo ikke noe mer selvforskyldt enn kroppslig sykdom...

Begynner å få det meste på plass sånn oversiktsmessig i alle fall. Må bare få det i hus. Mamma skulle bare vaske klær og sengetøy, så skulle vi få det. Har i alle fall klar en tom kommode. Så må vi hente senga og det, og få montert det opp, og kjøpt og montert stellebord.

Godt å høre at det er flere som irriterer seg over det med januar og regninger :sur: Jeg har en ganske fin oversikt over hvilke måneder hva kommer i; problemet er bare at jeg ofte glemmer å titte på den, så da blir jeg overrasket uansett :ler: Men har heldigvis økonomien til å klare det greit, må bare kutte ned på litt "luksus" og sparing denne måneden.

Ha en fin uke, imli :klem:

Hehe, blir dårlig med luksus her denne mnd også ja ;)

Så koselig med arvet tøy, da :rødme: Alltid moro å få se tingene man selv brukte, og til og med få bruke dem om igjen!

Krysser fingrene for at dagene går fort fram til den 15. (og 12.), for da får vi også lønn ;)

Ja, det er veldig fint å arve. Slipper en del utgifter, og så moro å bruke de samme klærne på barnet mitt som jeg brukte selv da. T.o.m noen klesplagg etter pappa. Gjenbruk i tre generasjoner :)

Ha en fin dag, alle sammen!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker!

Da var det ni uker igjen... Bare litt over to måneder, det!

Høyst 11 uker, da i alle fall. Men jeg har ikke bestillt overtid ;)

I dag har jeg fått rydda opp litt her og der. Svigers kommer på besøk etterpå, så det er greit at det ser noenlunde ut synes jeg. Men fikk litt vondt i ryggen, så en KG-pause var på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å få klart de siste tingene nå som det virkelig nærmer seg :rødme:

Vi har også fått et par ting som mannen min brukte i sin tid... Aner ikke om mine foreldre har noe etter meg...

Tviler sterkt. Det var voldsomt til arving tror jeg. Så ikke godt å vite hvor de har endt opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Imli

Sniker meg inn her jeg.. Lest igjennom noen av de siste sidene, og det er så koselig å lese.. Jeg savner hjemmme og Norge mer enn noen gang!! .. Sitter å leser om helga deres, dra på tur, lage bål og grille å pølser.. Sånn jeg gjorde når jeg bodde hjemme.. Hadde hunden min, pakka sekken og gikk å tur på Sognsvann, Holmenkollen, marka ++.. På tur sammen med venner.. Blir lissom ikke sånn her i England, man "kjenner" sted ikke like godt på en måte, og ikke lett å komme stil steder også her, ikke akkurat buss, tbane og trikk hvor jeg bor nei.. Så man blir kjapt litt asosial og alene når man flytter slik, bort fra alle man kjenner.. Så blir litt for mye kun meg og min kjære av og til men :) Håper etter hvert å treffe noen i min situasjon her over, barseltreff og lignende...

Så var da dette mitt lille hjertesukk :trist: ... Gleder meg masse til vi setter nesa i retning Norge om 2 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å få klart de siste tingene nå som det virkelig nærmer seg :rødme:

Vi har også fått et par ting som mannen min brukte i sin tid... Aner ikke om mine foreldre har noe etter meg...

Tviler sterkt. Det var voldsomt til arving tror jeg. Så ikke godt å vite hvor de har endt opp...

Ja, det er ikke så lenge igjen nå, så vi må vel få saker og ting i hus... Mamma tok vare på alt etter oss, vi har ingen yngre søskenbarn o.l heller, så ingen andre som arva noe. Mamma sa hun syntes ikke det var lenge siden hun pakka alt vekk, da ;)

:hoppe: 31 uker :hoppe:

:jepp:

Må få tatt magbilde også. Prøver å få gjort det i morra :)

Hei Imli

Sniker meg inn her jeg.. Lest igjennom noen av de siste sidene, og det er så koselig å lese.. Jeg savner hjemmme og Norge mer enn noen gang!! .. Sitter å leser om helga deres, dra på tur, lage bål og grille å pølser.. Sånn jeg gjorde når jeg bodde hjemme.. Hadde hunden min, pakka sekken og gikk å tur på Sognsvann, Holmenkollen, marka ++.. På tur sammen med venner.. Blir lissom ikke sånn her i England, man "kjenner" sted ikke like godt på en måte, og ikke lett å komme stil steder også her, ikke akkurat buss, tbane og trikk hvor jeg bor nei.. Så man blir kjapt litt asosial og alene når man flytter slik, bort fra alle man kjenner.. Så blir litt for mye kun meg og min kjære av og til men :) Håper etter hvert å treffe noen i min situasjon her over, barseltreff og lignende...

Så var da dette mitt lille hjertesukk :trist: ... Gleder meg masse til vi setter nesa i retning Norge om 2 år!

Koselig med nye lesere :)

Det er deilig å ha naturen utenfor stuevinduet :jepp:

Kunne nok ikke tenkt meg å bodd i et annet land enn Norge, nei, skjønner godt at du lengter hjem! Dere får prøve å dra på svangerskapskurs eller noe da, hvis de har sånt der borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke så lenge igjen nå, så vi må vel få saker og ting i hus... Mamma tok vare på alt etter oss, vi har ingen yngre søskenbarn o.l heller, så ingen andre som arva noe. Mamma sa hun syntes ikke det var lenge siden hun pakka alt vekk, da ;)

Artig at hun har alt da. Ikke dårlig nå til dags...

Morsomt å ha litt som det knytter seg minner til :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke lenge igjen :)

Nei, går fort framover nå... Hender jeg angrer litt da :ler: Men det er for seint!

Artig at hun har alt da. Ikke dårlig nå til dags...

Morsomt å ha litt som det knytter seg minner til :-D

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Det er sant at man bare burde betalt egenandelen hos tannlegen! Tannlege er alt for dyrt :(

Jøss, ikke lenge tida igjen nå! Spennende :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Det er sant at man bare burde betalt egenandelen hos tannlegen! Tannlege er alt for dyrt :(

Jøss, ikke lenge tida igjen nå! Spennende :-D

Ja, tannlege er utrolig dyrt.. Mannen regner med det vil komme på minst 3000, hvis ikke mer... Og så har vi veldig lite penger nå. Har mistanke om at vaskemaskinen også begynner å bli gåen. DA blir jeg gal altså, hvis den blir ødelagt...

Neida, ni uker igjen skal man tro på termindatoen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...