Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

28+2

I natt drømte jeg at jeg fikk babyen, og det var en kattunge! :overrasket:

Herregud... Men jeg synes ikke det var rart da, liksom helt normalt at det ble en katt. :fnise: Denne gangen drømte jeg om hele fødselen, hadde skikkelige murringer i ryggen og greier ;) Hadde nok det i virkeligheten mens jeg sov, har hatt det i det siste. Passet vel fint inn i drømmen. Og så bare skled det ut en liten pus. :ler:

Jeg ammet den til og med! :hakeslepp: La den til brystet og den sugde som bare det. Rant masse melk ut og greier. Må le av meg selv altså, for en drøm! Så nå har jeg fått både gutt, jente OG pus. La oss håpe at en av de to første stemmer ;)

I dag skal jeg til legen, så får vi se hvordan det blir ift sykemelding. Kjenner jeg på en måte har lyst til å jobbe litt igjen, og på en annen måte ikke. Får se om vi prøver 50%... Men det kan nok bli hardt. Merker stadig litt vondt i ryggen, og nå i det siste har jeg begynt å få skikkelig fort hold/sting i siden. Å gå tur begynner å bli en smertefull opplevelse. Går jo mye på jobb, så er litt usikker. Vel, vel. Vi får se hva legen sier.

Etterpå drar jeg i svømmehallen med venninna mi. Blir fint å få trent litt også. Svømming er helt genialt, man merker ikke at man er sliten før man kommer opp av bassenget ;)

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere hadde i hvert fall fått noen skikkelige oppslag hvis det var en pus som kom :ler:

Mye rart man drømmer som gravid.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Ja, man drømmer masse sinnsyke greier har jeg funnet ut... Pleier vanligvis ikke huske drømmene mine, men det gjør jeg nå.

Har faktisk lest en plass at det er vanlig å drømme at man føder valper og kattunger når det nærmer seg fødselen. Så dere kan jo glede dere til å føde små dyr etterhvert dere og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg pleier heller ikke å huske drømmene min ellers. Men har den ene etter den andre for tida...

Våkner ganske letta etter en god del av dem...

Ja, jeg også har hørt det... Rart det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28+1

Huff, i går ble en rar dag. Jeg og min kjære hadde en liten krangel på kvelden, eller ikke en gang krangel, bare en bagatell egentlig, men endte med at jeg bare gikk ut, tenkte jeg skulle gå en tur og roe meg ned. Turen ble litt vel lang, i sludd og slaps og våt snø og tårer, og jeg kom hjem kliss våt to timer senere. Min kjære hadde vært livredd og gråt han også. Så bare satt vi og holdt rundt hverandre og gråt begge to, og fortalte hverandre hvor glade vi var i hverandre og hvor dumt det var alt sammen. Så endte det hele i "make-up"- :sengekos: .... Tror faktisk det er den beste sex'en vi har hatt siden før jeg ble gravid, sex-lysten har liksom ikke vært på topp. Så det endte bra, da. Men huff, så mye dumt man gjør noen ganger. Jeg elsker mannen min :hjerte:

Åååh, nå ble jeg helt rørt her :klemmer: Bra at det ordnet seg.

Vi er også sånne som krangler om bagateller, bedre det enn å krangle om viktige ting, vel? Og så er det jo greit å renske lufta en gang i blant :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at jeg fikk babyen, og det var en kattunge! :overrasket:

Herregud... Men jeg synes ikke det var rart da, liksom helt normalt at det ble en katt. :fnise: Denne gangen drømte jeg om hele fødselen, hadde skikkelige murringer i ryggen og greier ;) Hadde nok det i virkeligheten mens jeg sov, har hatt det i det siste. Passet vel fint inn i drømmen. Og så bare skled det ut en liten pus. :ler:

Jeg ammet den til og med! :hakeslepp: La den til brystet og den sugde som bare det. Rant masse melk ut og greier. Må le av meg selv altså, for en drøm! Så nå har jeg fått både gutt, jente OG pus. La oss håpe at en av de to første stemmer ;)

:hoho:

Du har så mange morsomme graviddrømmer, imli :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg pleier heller ikke å huske drømmene min ellers. Men har den ene etter den andre for tida...

Våkner ganske letta etter en god del av dem...

Ja, jeg også har hørt det... Rart det der...

Ja, det er emrkelig. Først nå jeg husker drømmene mine, sover nok lettere og det kan jo ha noe med saken og gjøre.

Åååh, nå ble jeg helt rørt her :klemmer: Bra at det ordnet seg.

Vi er også sånne som krangler om bagateller, bedre det enn å krangle om viktige ting, vel? Og så er det jo greit å renske lufta en gang i blant :jepp:

Ja, det hender man må ta en aldri så liten krangel ;) Men vi er veldig glade i hverandre da :hjerte:

:hoho:

Du har så mange morsomme graviddrømmer, imli :klemmer:

:ler:

Jeg vet! Ekleste var nesten at jeg ammet pusen... Tenk på de tennene da!

:klemmer: til alle!

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Morsom drøm!

Apropos pus som ammer: Min guttepus prøver seg stadig vekk på noe sånt hvis jeg tilfeldigvis har puppen ute og han er i dens umiddelbare nærhet (på badet, feks - jeg tørker meg etter en dusj, og han sitter på vasken og ser på). Veldig, veldig rart! Nå vet jeg ikke om han faktisk forsøker å die, eller om han bare synes den knappen er litt morsom og vil bite litt i den - jeg har aldri latt det gå så langt at jeg har fått vite hva han vil - men snodig er det uansett ... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært hos legen, han anbefalte forlenget sykemelding, så nå er jeg sykemeldt fram til 15. februar. Han anbefalte det mye pga anfallene jeg har hatt (mente jeg trengte å hvile for at det skulle stabilisere seg - anfallene kommer som regel når jeg er sliten/stressa) og medisinbruken.

Har måttet få høyere dose, sikkert pga graviditeten, fordi man får jo større blodvolum (opp til 2 kg har jeg lest - høres skikkelig ekkelt ut!) og da blir jo konsentrasjonen lavere. Både fastlegen og nevrologen mente jeg kanskje måtte bytte medisin om det ikke fikk stabilisert seg. Håper ikke jeg må det, det kan være uheldig for lille baby, pluss at jeg er fornøyd med dem jeg bruker nå - de er en av de mildeste man kan bruke (tenker jo på lille baby som jeg fostrer opp på epilepismedisin :gråte: ) og jeg har heller ingen bivirkninger av dem slik jeg hadde med de forrige da jeg havnet på legevakta med høy feber og utslett over hele kroppen... Det var forresten rundt den tida jeg må ha blitt gravid... Huff, ekkelt å tenke på. Men, men, nå er det bare å sørge for lite stress og nok søvn.

Lille baby har blitt litt mer livlig, kjenner små dult på dagtid også nå. Men det blir nok ingen fotballsparker, h*n er veldig forsiktig med mammaen sin :hjerter_rundt:

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, slitsomt å ha problemer med tilpassing av problemene... Min søster har også eplepsi, så husker det var et styr når hun skulle begynne på medesinene...

Nå har ikke hun forsøkt å bli gravid enda, men vet hun er litt bekymret for å bli det på grunn av sykdommene... (hun har flere...)

Du får være forsiktig med deg selv og hvile masse. Så får vi håpe legene finner den beste løsningen både for deg og den lille.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattepuser er søte da, og myke og gode å kose med. Men jeg tenker med skrekk på hvordan det ville blitt hvis pusen begynte å bite når den ammet :ler:

Håper det ordner seg med medisiner, og at lille baby uansett har det bra i magen din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig hvordan de hormonene herjer i kroppen når man er :gravid: ... Jeg er stadig vekk på gråten uten helt å vite hvorfor..

Innom med en :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei!

Vanskelig det med medisinene... Men legene vet sikkert hva de holder på med.

Du har mange morsomme drømmer ;)

Ja, ikke så lett. Får heldigvis ekstra oppfølging under graviditeten pga dette. Legene vet nok hva de gjør ja. Håper jeg :)

Uff, slitsomt å ha problemer med tilpassing av problemene... Min søster har også eplepsi, så husker det var et styr når hun skulle begynne på medesinene...

Nå har ikke hun forsøkt å bli gravid enda, men vet hun er litt bekymret for å bli det på grunn av sykdommene... (hun har flere...)

Du får være forsiktig med deg selv og hvile masse. Så får vi håpe legene finner den beste løsningen både for deg og den lille.

:klem:

Ja, medisiner er ikke noe moro. Tar litt tid å finne noen som passer også. Ikke alle som tåler alt. Har bare brukt medisiner siden i vår, før gikk jeg uten. Kommer nok til å satse på en "hvit" periode etterhvert igjen, ja. Gravid med epilepsi er jo i seg selv ikke noe farlig, er kun store anfall som kan skade babyen (veldig skjelden), ellers er det medisinene som er det "farlige". Den største faren er jo økt risiko for ryggmatgsbrokk, så her gomles det folat hele veien :) Får håpe det går greit med søsteren din da, når hun prøver å få barn en gang.

Skal få hvilt jeg. Legge meg tidlig i dag :jepp:

Kattepuser er søte da, og myke og gode å kose med. Men jeg tenker med skrekk på hvordan det ville blitt hvis pusen begynte å bite når den ammet :ler:

Håper det ordner seg med medisiner, og at lille baby uansett har det bra i magen din :klem:

Katter er skjønne, men hadde nok vært litt risky å amme en... Stakkars pusemødre...

Lille baby har det nok bra. Nå har h*n sovet lenge, våkner vel når jeg skal legge meg :)

Det er merkelig hvordan de hormonene herjer i kroppen når man er :gravid: ... Jeg er stadig vekk på gråten uten helt å vite hvorfor..

Innom med en :klem: til deg!

Det merker jeg og. Er av den følsomme typen til vanlig også jeg da, men nå er det ekstremt... Griner for den minste ting, men skal ikke mye til før jeg blir veldig glad heller da.

Masse :klemmer: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: litt av noen drømmer kroppen vår lurer oss til å drømme :lol:

Håper du ikke får for mye kluss mtp medisinene nå når det er så kort tid igjen. Sikkert smart at du er blitt videre sykmeldt. Nå får du hvile og ta livet med ro mens du koser deg med den sprellende knotten i magen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei vennine som må bruke medisiner under graviditeten. Hun får veldig god oppfølging og mye oftere. Hun får UL en gang i måneden tror jeg. Ut fra henne så virker det som om legene vet hva de gjør. Men det er hele tiden balansegang mellom hva som er bra for mor og hva som er bra for baby.

Simpleminded: Du får skylde på hormoner :fnise: Det er ikke lett å være gravid. En blir så emosjonell. Og det er så lite som skal til for å påvirke humøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...