Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slem vaskemaskin! :kjefte::kjempesinna:

Håndvasking er noe herk... Håper dere får orden på den! :)

Kjipt med bildeproblemer, håper du finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Enda ei som venter i spenning pa magebilder! .. Hatt en kjedelig dag pa jobb, googla magebilder til den store gullmedaljen jeg da :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! :vinke:

Merkelig med de bildene ja! Det er samme problemet som Monja, det står at jeg har brukt opp plassen! Men jeg har da ikke lagt ut så mange bilder? Tre, fire stykker? :klø:

Hva er eurofoto da Midnattsol? Har ikke så god datapeiling desverre...

Den elendige vaskemaskinen er fortsatt ute av drift. Den vasker, men tapper ikke ut vannet og sentrifugerer ikke! I går fikk vi til å få den til å tappe vannet og sentrifugere, men i dag funka ikke det heller... Måtte rett og slett helle vann ut av vaskemaskinen og skylle det som lå inni der og vri det opp. Utrolig irriterende! Skal få svigerfar til å se på den. Men det må nok ny maskin til ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31+2

I går var vi forresten på svangerskapskurs. Da snakka vi om fødsel. Greit å få en gjennomgang, selv om jeg visste mye av det fra før (informasjonsfrik som jeg er). Og så snakka vi om fars rolle under fødselen, og på slutten lå vi damene på gulvet på madrasser mens mennene vugget oss fram og tilbake :fnise:

Neste gang er det besøk på fødeavdelinga på sykehuset. Det blir fint å få en omvisning der.

I dag har jeg vært og svømt sammen med venninna mi, vi svømte faktisk en hel time... Var veldig rolig tempo mesteparten av tida da :) Veldig deilig å komme seg i vannet, er så lett å bevege seg der!

Ellers fikk jeg meg en mindre hyggelig overraskelse til morgen i dag da jeg prøvde vekta... 2,5 kilo opp på to uker! Herlig... Da var det 10 kilo opp ja. Lå kjempelenge på 7,5 kilo opp, har vært der siden uke 24, og så plutselig kom det. Æsj. Jeg som egentlig var veldig fornøyd med vekta. Ikke nå lenger... Ikke noe moro å se hvordan vekta nærmer seg 80 kilo, for å si det sånn. Nå får jeg virkelig håpe det ikke blir masse på slutten også.

Ja, ja, er jo i grei form ellers. Ikke noe vann i kroppen (ikke noe å skylde på der ;) ) Men jeg merker stadig kynnere. Det er ikke vondt, men litt ubehagelig/plagsomt noen ganger. Merker det mange ganger i løpet av dagen. Er det normalt, tro? :klø:

Nei, nå må jeg stikke av en stund, mannen har smugkikka i ukebladene mine og sett en oppskrift på ostehorn... Så nå er vi i gang og lager det. Deigen er ferdigheva nå (kjempestor) så nå begynner moroa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trene. Går og svømmer ofte. Jeg prøvde også svømming i går kveld, og kjente ikke noe ubehag i bekkenet :) Så jeg blir nok fast gjest i svømmehallen jeg også :)

Synd med vaskemaskinen... Da er vel alt håp ute, om ikke svigerfaren din greier å fikse på den.

Ostehorn hørtes godt ut! :)

Edit: Rar skrivefeil...

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere med bakinga.

Kynnere flere ganger om dagen er normalt. Har dem jeg og. De kraftigste er så harde at jeg må stanse opp og puste meg gjennom dem. Ikke lenge siden jeg hang på siden av bilen og pesa utenfor et kjøpesenter her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, ostehorn! :sikle:

Det høres kjekt ut med svangerskapskurs, og gjennomgang av fødselen. Kan se det for meg, en hel gjeng damer på gulvet som blir vugget av hver sin mann :fnise: Sikkert et interessant syn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sånne amerikanske film/tv serie flash back jeg nå :fnise:

Ungen har jo lagt på seg en del siden uke 24 da. Du får satse på at babyen er skyld i mesteparten :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt her. Du kan lage deg album der.

Og det går an å få inn her liksom? Må jeg lage link til albumet mitt der da eller?

Så flink du er til å trene. Går og svømmer ofte. Jeg prøvde også svømming i går kveld, og kjente ikke noe ubehag i bekkenet :) Så jeg blir nok fast gjest i svømmehallen jeg også

Synd med vaskemaskinen... Da er vel alt håp ute, om ikke svigerfaren din greier å fikse på den.

Ostehorn hørtes godt ut! :)

Edit: Rar skrivefeil...

Ja, svømmer en gang i uka i alle fall! Veldig deilig. Har hørt at det skal være bra og svømme om man har bekkenløsning også, men det kom visst litt an på - for noen fungerte det veldig bra og for andre ikke. Så kanskje du hører til dem som får bedring da! Er jo en veldig fin form for trening. Jeg liker ikke sånn "svette og slite" form for trening. Man finner ikke meg på tredemølle for å si det sånn ;) Men svømming er veldig greit, man merker liksom ikke at man har trent før man kommer opp!

Får se om svigerfar klarer å fikse den... Han er elektriker da, så han har kanskje litt peiling. Ellers får vi se oss om etter en "ny" (dvs brukt ;) )

Kos dere med bakinga.

Kynnere flere ganger om dagen er normalt. Har dem jeg og. De kraftigste er så harde at jeg må stanse opp og puste meg gjennom dem. Ikke lenge siden jeg hang på siden av bilen og pesa utenfor et kjøpesenter her :fnise:

Godt å høre at det er vanlig da. Kjenner liksom at magen blir helt steinhard, at trekker seg sammen, føler at jeg må lene meg forover på en måte. Rare greier.

Nam, ostehorn! :sikle:

Det høres kjekt ut med svangerskapskurs, og gjennomgang av fødselen. Kan se det for meg, en hel gjeng damer på gulvet som blir vugget av hver sin mann :fnise: Sikkert et interessant syn ;)

Ja, ostehorn ble kjempegodt! Vi laga med både ost, skinke og salami. Det skulle bli 20 stk men klarte av en eller annen grunn å bli minst 30. Så vi fikk fryst ned litt også. Nå har mannen matpakker klare for ei stund.

Hehe, ja jeg tenkte det da jeg lå der, at dette ser mildt sagt merkelig ut :ler:

Fikk sånne amerikanske film/tv serie flash back jeg nå :fnise:

Ungen har jo lagt på seg en del siden uke 24 da. Du får satse på at babyen er skyld i mesteparten :-D

Ja, får skylde på den lille. Den skal visst være omtrent halvannen kilo nå, og det er jo nå de begynner å legge på seg masse, og vokser mindre i lengden. Men den skal være nesten 40 cm da. Det høres nesten ut som en "ferdig" baby snart det! Men jeg har ikke så stor mage ennå da. Og så er det sånn rar fasong på den fordi barnet ligger feil vei. I stedetfor med rumpa ned, som vel er vanlig når de ligger i seteleie, ligger denne med beina ned- så det er veldig "lite" mage helt nederst liksom :fnise: Mamma sier at hennes mage var helt lik, og at jeg lå akkurat sånn helt til bare et par dager før fødsel, da jeg fant ut at jeg skulle være snill jente og snu meg riktig vei :)

Merker at noen av kiloene har lagt seg på rumpe/hofter/lår desverre... Joggebukser og slikt jeg brukte før graviditeten er litt trangere å få på over lår og rumpe. Og så har jeg fått sånne bitte bitte små strekkmerker på låra... Og på puppene. Men ingen på magen ennå da. Ja, ja, litt må man vel "betale" for å få baby :)

Kjedelig med kaputt vaskemaskin. Håper dere får fiksa den.

Ostehorn hørtes veldig godt ut :sikle:

Ja, veldig kjedelig! Er skikkelig sinna på den dumme vaskemaskinen. Merker vi er veldig avhengig av den ja. Vaskemaskin er vel sammen med kjøleskap og fryser noe av det man er mest avhengig av når det gjelder sånn hus-ting...

---------------------

I dag har jeg faktisk gått til byen! Hadde et par småærend og tenkte jeg kunne få gått en tur i samme slengen. Brukte litt over en time da, så da fikk jeg meg en god tur. Tok bussen hjem :)

Fælt vær i dag - regner og blåser. Nå blir all den fine snøen vår borte! :sur:

Godt å være inne i alle fall. Ble ganske våt av å gå i stad. Kanskje jeg fyrer litt i ovnen etterpå og får i gang en god inne-stemning så kan det bare regne og blåse så mye det vil :)

Ha en fin dag alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, må nesten regne med litt kroppslige forandringer...

Rart at lengden er så riktig, mens vekta har så langt igjen... For to uker siden var vel lillegutt ca halvparten av riktig lengde, men bare en tidel av vekta. Rart at han skal legge på seg så mye på slutten...

Men må vel bare til. Egentlig glad det er sånn da. Når jeg ser virkelig høygravide mager er jeg glad det er en stund til. Kunne vært slitsomt å gå sånn i lange tider...

Ha en fin ettermiddag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er som gikk til byen :) Burde gå mer jeg også... Bussen her er jo så dyr at det er helt sinnsykt... Dessuten har jeg jo godt av trimmen da.

Det er så kjedelig at det ikke kan være ordentlig vinter! I går var det snø her, våt snø, men likevel snø. I dag er den borte :( Jeg vil ha vinter!

Å fyre i peisen å sitte inne og kose seg hørtes ut som en god plan! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjedelig at det ikke kan være ordentlig vinter! I går var det snø her, våt snø, men likevel snø. I dag er den borte :( Jeg vil ha vinter!

Har dere ikke snø? I går kom det masse snø her og idag har den fått ligge. Det er vel meldt mer mot helga og. Superkoselig. Og jeg bor ikke så langt unna deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt deg en PM. :)

Takker :)

Ha en fin dag du også, imli :klemmer: Kos deg inne med fyr på peisen.

Ja, nå sitter jeg her og sprengfyrer gitt :ler:

Huset her er gammelt og aldri så lite trekkfullt, så når det blåser blir det fort kaldt her.

Ja, må nesten regne med litt kroppslige forandringer...

Rart at lengden er så riktig, mens vekta har så langt igjen... For to uker siden var vel lillegutt ca halvparten av riktig lengde, men bare en tidel av vekta. Rart at han skal legge på seg så mye på slutten...

Men må vel bare til. Egentlig glad det er sånn da. Når jeg ser virkelig høygravide mager er jeg glad det er en stund til. Kunne vært slitsomt å gå sånn i lange tider...

Ha en fin ettermiddag :klem:

Ja, det er på slutten de virkelig legger på seg. En god stund veier de jo bare noen få hundre gram og så plutselig er de over en kilo og mere til :)

Får håpe jeg ikke får det altfor tungt ennå. Foreløpig føler jeg meg nesten ikke-gravid på hva jeg orker å gjøre, men merker jo at jeg blir fort sliten da. Men hvor de ti kiloene har lagt seg er neimen ikke godt å si. Litt mer på hofter og lår og en liten babymage, og så ti kilo!? Får være glad man ikke skal være høygravid sånn altfor lenge ja :jepp:

Så flink du er som gikk til byen :) Burde gå mer jeg også... Bussen her er jo så dyr at det er helt sinnsykt... Dessuten har jeg jo godt av trimmen da.

Var deilig å få gått litt ja. Men merker litt småvondt i bekkenbeinet foran nå, så mulig det ble litt for mye gåing. Buss er dyrt, ja. Og dårlig tilbud er det også, i alle fall her. Den bussen jeg egentlig skulle ta lot bare være å dukke opp, så jeg måtte ta en annen og gå et stykke for å komme meg hjem. Og politikerne maser om at vi må benytte kollektivtrafikk? Hvem gidder å bruke lang tid på å ta buss når bussen ikke er til å stole på, går skjelden og er dyrere enn å kjøre bil?

Jeg vil også ha vinter! Men nå er det visst meldt regn framover desverre... Æsj.

60 dager igjen :hoppe:

Jammen er det det. Snart høygravid jeg nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...