Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Heh, klart hun ikke vet noe om ditt svangerskap selv om hun har barn selv! Ser at det står i boka di når du har termin, bare jeg som er litt treg :sjenert:

:fnise: Morsomme, sære drømmer man har når man er gravid, ja! ;)

Wuhu! :hoppe:

Der fikk jeg bekreftet at jeg er alt for mye på KG... :sjenert:

Fødselskurs hørtes spennende ut! Har tenkt å melde meg på et slikt et jeg også, men jeg vet ikke helt hvor og hvordan enda. Jaja, jeg har jo relativt god tid enda :)

Jeg skulle også gjerne kjent noen andre som er gravide her jeg bor, ingen av vennene mine har planer om å bli gravid med det første tror jeg.

Det med å ha få venner er nok slik det blir etterhvert man er forbi tenårene. Iallfall føler jeg det er slik, jeg har tre nære venninner, og utenom det har jeg vel sånn ca 5 venninner og kompiser som er sånn halvnære... Det er passe for meg, desuten har jeg ikke tid til å ha så mange venner heller... Høres ille ut, men man må jo gå på jobb, ha fritid osv også.

Hehe, er altfor mye på KG selv, jeg.

Fint med kurs ja, jeg fikk spm av jordmor om jeg ville være med. Du kan sikkert spørre jordmor eller lege om kurs der du bor. Her er det i alle fall vanlig med kurs rundt uke 30. På kurset vårt hadde alle termin i mars eller april.

Nei, for mange venner blir mange dårlige venner ;) Bedre å ha færre som er litt nære, man må jo ta vare på dem også.

Ligger godt an i lista jeg og, juhuuuuuuuuu :fnise:

:jepp:

Ja, det er det vi ikke veit da... Det kan ta alt fra ett par mnd til ett år egentlig... Vi vil jo vente til han har kommet hit liksom... Men vi får håpe på det beste, at det ikke tar så innmari lang tid :jepp:

Jeg merker at jeg ikke har så mye til felles med vennene mine etter jeg ble gift jeg... Føler de har trekt seg litt unna på en måte. Muligens fordi jeg ikke har behov for å fly på by'n hver helg lenger... Så det har nok mye å si hvordan livssituasjonen er ja.

Får håpe det ikke tar for lang tid, nei. Må være kjedelig å gå sånn å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, er altfor mye på KG selv, jeg.

Fint med kurs ja, jeg fikk spm av jordmor om jeg ville være med. Du kan sikkert spørre jordmor eller lege om kurs der du bor. Her er det i alle fall vanlig med kurs rundt uke 30. På kurset vårt hadde alle termin i mars eller april.

Nei, for mange venner blir mange dårlige venner ;) Bedre å ha færre som er litt nære, man må jo ta vare på dem også.

Godt jeg ikke er alene om det :rødme:

:fnise:

Hm, da har jeg iallfall god tid! Skal ikke til jordmor før jeg er i uke 23, det er sikkert ikke for sent å spørre da vil jeg tro :)

Mhm, sant det. Bedre å ha få, nære venner enn å ha mange som ikke er så nære! :)

God helg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, sånn er det her også :jepp:

God helg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner til det med at det er vanskelig å bli kjent med folk. Generelt sett synes jeg det er vanskelig å bli gode venner med jenter. Synes de fleste jenter er veldig "jentete", hvis du skjønner hva jeg mener. Gutter er liksom mye mer rett frem og grei å bli kjent med, mens jenter er så dømmende..

Håper jeg blir kjent med noen på barselstreff. Helsestasjonen arrangerer noe greier her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten jobb med å komme meg opp på lista ser jeg ;)

Er heldig jeg, og går gravid samtidig med ei god venninne + at jeg har ei som fikk ei datter nå i sommer. Så det er mange å utveksle erfaringer med. Men som de andre sier, finnes jo barselgrupper som kan være smart å være med på.

Håper du har en fin helg imli :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg ikke er alene om det :rødme:

:fnise:

Hm, da har jeg iallfall god tid! Skal ikke til jordmor før jeg er i uke 23, det er sikkert ikke for sent å spørre da vil jeg tro :)

Mhm, sant det. Bedre å ha få, nære venner enn å ha mange som ikke er så nære! :)

God helg! :-D

Sikkert ikke for sent å spørre i uke 23, nei. Jeg tror jeg meldte meg på i uke 22-23.

God helg!

God helg :klemmer:

I like måte!

Enig, sånn er det her også :jepp:

God helg :sol:

God helg!

:klemmer: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en riktig så fin helg imli :klemmer:

Noen planer da?

Har fått malt litt mer i dag :) Fikk malt det lille vindfanget utenfor gangen. Var noen stygge brune plater fra 70-tallet der... Men nå er de hvite ;)

I morgen drar jeg og mannen på en liten tur, tenker jeg. Han fisker og jeg griller pølser ;)

Endelig helg! Hva er planen for deg i helga da Imli? Håper uansett du koser deg :)

:klemmer:

Deilig med helg ja :) Nå sitter vi og fyrer i ovnen her. Koselig :)

Kjenner til det med at det er vanskelig å bli kjent med folk. Generelt sett synes jeg det er vanskelig å bli gode venner med jenter. Synes de fleste jenter er veldig "jentete", hvis du skjønner hva jeg mener. Gutter er liksom mye mer rett frem og grei å bli kjent med, mens jenter er så dømmende..

Håper jeg blir kjent med noen på barselstreff. Helsestasjonen arrangerer noe greier her :)

Ikke så lett å få nye venner nei, kjenner til den. Jeg liker heller ikke veldig "jentete" jenter :ler: Ikke at jeg er så guttete, men jeg er ikke sånn veldig interessert i klær, sminke og sladder ;) Men jeg synes ikke det er noe lettere å bli kjent med gutter. De er nemlig for "guttete" :ler: Mange gutter blir så brautete og høyrøsta når man er flere enn to personer i rommet... Og det er heller ikke noen vinner hos meg. Så de jeg skal bli venn med må være hverken jentete eller guttete, uansett kjønn tror jeg... :klø:

Neimen ikke lett!

Jeg har en liten jobb med å komme meg opp på lista ser jeg ;)

Er heldig jeg, og går gravid samtidig med ei god venninne + at jeg har ei som fikk ei datter nå i sommer. Så det er mange å utveksle erfaringer med. Men som de andre sier, finnes jo barselgrupper som kan være smart å være med på.

Håper du har en fin helg imli :klem:

Koselig å gå gravid sammen da! Den ene venninna mi planlegger å få barn om to år da. Så kanskje vi kan få nr 1 og 2 samtidig ;)

Ha en fin helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kan tenke meg det ble finere med hvite plater enn brune...

Vindfanget vårt er også helt forferdelig, men tar litt tid med ting her for tida... Har ikke lyst til å begynne med noe før vi har litt mer overskudd, og da må vi ha det begge to. Ikke alltid like lett å time...

Skjønner hva du mener med jentete og guttete venner. Jeg jobber i et veldig gutte dominert miljø og trives veldig godt med det. Men sammenlignet en gang med ei som jobbet i en helt annen type guttemiljø... Tror ikke jeg hadde gjort meg der for å si det sånn... Det var mer sånn underbukse humor.

Hos oss er det en helt annen tone, men er også flere damer og krever litt utdanning. Tror det enkelte ganger kan være en fordel...

Fordelen er også at jentene har litt mer beina på jorda enn en del andre plasser, så jeg har fått mange gode venninner her oppe. Vi kan sminke og pynte oss når vi skal ut, men prater ikke så mye om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber også på en mannsdominert arbeidsplass. Det er veldig kjekt i grunn. Kunne aldri jobbet på et veldig kvinnedominert arbeidssted som f.eks syke/pleiehjem. Da hadde jeg nok blitt gal ;) Men å jobbe med veldig utpreget mannearbeid type sveising og slikt hadde muligens blitt for mannete for meg også. Greit å slippe nakne damer-posters over alt :ler:

En mellomting er alltid kjekt :) Men som noen sa, det er ikke så lett å komme inn på folk i voksen alder. Folk er mye mer avstengt. De fleste har nok venner fra før og føler de ikke trenger flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kan tenke meg det ble finere med hvite plater enn brune...

Vindfanget vårt er også helt forferdelig, men tar litt tid med ting her for tida... Har ikke lyst til å begynne med noe før vi har litt mer overskudd, og da må vi ha det begge to. Ikke alltid like lett å time...

Skjønner hva du mener med jentete og guttete venner. Jeg jobber i et veldig gutte dominert miljø og trives veldig godt med det. Men sammenlignet en gang med ei som jobbet i en helt annen type guttemiljø... Tror ikke jeg hadde gjort meg der for å si det sånn... Det var mer sånn underbukse humor.

Hos oss er det en helt annen tone, men er også flere damer og krever litt utdanning. Tror det enkelte ganger kan være en fordel...

Fordelen er også at jentene har litt mer beina på jorda enn en del andre plasser, så jeg har fått mange gode venninner her oppe. Vi kan sminke og pynte oss når vi skal ut, men prater ikke så mye om det...

Ja, ble en del finere her nå!

Jeg jobber også i et mannsdominert miljø, men de fleste mennene er "gamle", altså 40+, så det blir litt annerledes. De fleste er veldig hyggelige.

Skulle vært en enkel måte å finne venner på altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også på en mannsdominert arbeidsplass. Det er veldig kjekt i grunn. Kunne aldri jobbet på et veldig kvinnedominert arbeidssted som f.eks syke/pleiehjem. Da hadde jeg nok blitt gal ;) Men å jobbe med veldig utpreget mannearbeid type sveising og slikt hadde muligens blitt for mannete for meg også. Greit å slippe nakne damer-posters over alt :ler:

En mellomting er alltid kjekt :) Men som noen sa, det er ikke så lett å komme inn på folk i voksen alder. Folk er mye mer avstengt. De fleste har nok venner fra før og føler de ikke trenger flere.

Er nok greit med litt begge deler på en arbeidsplass, tror det er der det er best miljø. Vi har flest menn, men vi er noen damer også da. Blir noen naken-dame-plakater i herregarderoben, men det får de få lov til ;)

Ja, virker som om de fleste har nok venner desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Du får henge opp noen nakne menn i garderoben din da.

Vi har fått to nye jenter på avdelingen vår, og han ene fyren driver visst og henger etter dem som en klegg for tiden. Det blir for dumt, spør du meg. Han har dame selv, hun ene nye er lesbisk, og hun andre har type (hun er faktisk "svigerdatteren" til en annen kollega på jobben). Mannen min hadde kommentert det til "svigerfar" at "kleggen" var en vandrende ståpikk (dere får unnskylde ordbruket :fnise:) for tiden. Etter det så har "kleggen" gått under tilnavnet "Den vandrende". :ler:

Endret av Kykkelikokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ble en del finere her nå!

Jeg jobber også i et mannsdominert miljø, men de fleste mennene er "gamle", altså 40+, så det blir litt annerledes. De fleste er veldig hyggelige.

Skulle vært en enkel måte å finne venner på altså...

Ja, da blir det litt annerledes. Vi har folk i alle aldre.

Ikke det at jeg ser de så mye på fritida, men veldig lette å prate med. Hender det er greit med en manns perspektiv på ting :ler:

Vi har fått to nye jenter på avdelingen vår, og han ene fyren driver visst og henger etter dem som en klegg for tiden. Det blir for dumt, spør du meg. Han har dame selv, hun ene nye er lesbisk, og hun andre har type (hun er faktisk "svigerdatteren" til en annen kollega på jobben). Mannen min hadde kommentert det til "svigerfar" at "kleggen" var en vandrende ståpikk (dere får unnskylde ordbruket :fnis:) for tiden. Etter det så har "kleggen" gått under tilnavnet "Den vandrende". :ler:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den vandrende.." :fnise:

-----------

Jeg har heller ikke så mange nære venner. Jeg har fire veldig gode venninner, men den ene av dem bor i Oslo og to av dem har jeg dessverre ikke vært så flink til å treffe i det siste. Har avtale med dem neste uke da, men da er det veldig lenge siden sist. Føler kanskje at vi har vokst litt fra hverandre, og det er synd. Men sånn blir det lett når livene våre tar helt forskjellige retninger.

Hun siste anser jeg som "bestevenninna" mi. Hun er også gravid og ligger kun 6 uker bak meg i løypa, så det er kjempekoselig! Det eneste som er litt dumt er at hun bor et stykke unna (i nabobyen), og ingen av oss kjører bil. Så vi må busse frem og tilbake. Det funker det også, men er jo litt mer tungvindt.

Ellers synes jeg også det er kjempevanskelig å få nye venner. Kollegene mine er liksom bare kolleger, selv om jeg jobber med nesten bare kvinner. Vi har det helt topp sammen på jobb, men det ville ikke vært naturlig å gå sammen med dem på fritiden.

Jeg håper vi treffer noen nye og koselige folk på svangerskapskurset vi skal på. Det er alltid koselig med mye mennesker, og særlig noen som er i samme situasjon som oss. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper vi treffer noen nye og koselige folk på svangerskapskurset vi skal på. Det er alltid koselig med mye mennesker, og særlig noen som er i samme situasjon som oss. :-D

Det gjør dere helt sikkert. Vi var 4 par på svangerskapskurset vi var på da jeg gikk gravid sist. Alle hadde termin september - november og tre av oss parene har fortsatt god kontakt. Kjempekoselig for oss voksne å treffe nye folk og artig for ungene å ha jevngamle lekekamerater når de blir eldre.

Vi hadde jo og barselgrupper, men det var mindre heldig på vår gruppe. Ble noe få treff og siden mista vi kontakten. Vet mange som får nye venner gjennom dem og så det er en mulighet om dere får sånne tilbud etter fødselen.

Men det er ikke lett å få nye venner i voksen alder nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...