Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Nå begynner dagboka mi å bli lang! Se her da, sjekka hvem som har skrevet flest innlegg, bare sånn for moro.

Knøttet inkasserer en knepen seier foran Linky og Monja!

Gratulerer :)

imli 387

Knøttet 69

linky 67

monja 66

Simpleminded 43

Midnattsol 38

May Helen 33

jente 79 29

Lilith 28

Amused 27

Ella* 26

Eeyore 20

Liljen 17

Trampe 16

naley 15

MellonCollie 14

angelou 14

Bare meg selv 13

GlamCat 12

Småsmurf 11

~Mocca~ 10

Bippe 9

Moonshadow 9

Murmelmy 8

Kykkelikokos 8

pondusa 5

Pugsley 5

MiNNieMooSe 4

~Belle~ 4

Amalie_85 4

**Emma** 3

aimee 3

Laserwater 2

Maiken 2

LaraCroft 2

Karius 2

MissSunshine 2

Gopia 2

Mirabella76 1

Glow 1

myrth 1

Jinx 1

~Capricorn~ 1

Kaifa 1

smilefjes 1

_lene_ 1

Tussi! 1

Mamman 1

Concertina 1

LilleLy 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nede på 7. plass... Hmm, nå får jeg i hvertfall 30 innlegg i boka di ;)

I går var vi på svangerskapskurs, det var fint å få med seg. Går over fem kvelder. Var oss og 5 andre par. Min kjære var livredd på forhånd for å være den eldste :fnise: Men jammen var ikke en gammel kamerat av ham der også, som er eldre enn ham :) Jeg tror jeg var den yngste, etter hva jeg så av fødselsdatoer. Men, men. Hadde vært morsomt å kunne bli litt kjent med noen nye mennesker, som er i samme livssituasjon. Jeg har jo et par gode venninner, men babyer står nok ikke på timeplanen der med det første.

Moro med svangerskapskurs da :hoppe: Gleder meg til det blir vår tur :-D

Greit å treffe noen i samme situasjon. Jeg har noen bekjente som også er gravide eller akkurat har fått. Men ingen gode venninner.

I den gamle gjengen min er vi litt delt. Ei som begynte tidlig... Eldste hennes er 6. Så er det jeg som begynner nå, og de to andre venter nok litt... Men ville ikke forundre meg så veldig om de kom etter snart...

Har jo litt med hvor en er i livet. Jeg traff ikke mannen min før jeg var 24, og greit å ha hatt noen år sammen bare oss først...

Godt for mannen din at han ikke var den eldste da :-D Er vel ikke så ille for mannfolka gjerne da... De kan jo være gamle før de blir pappaer :-D

Hadde vært koselig om du fikk noen du kan trille tur med når du har blitt mamma :-D

Ja, kanskje det blir en aprilsnarr-baby? Har lest en plass at 1. april faktisk er den datoen flest nordmenn har bursdag på! Kommer nok av at folk har mye sex i fellesferien tenker jeg ;)

Her vel en sammenheng ja... Hadde vært litt morsomt da ;)

Kanskje folk ikke tror dere når dere ringer hvis det klaffer :ler:

Ha en fin dag, Imli :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapskurs! Det gleder jeg meg til - håper vi får litt info om det når vi er hos jordmor i mars. Hva gikk det ut på? Hva gjorde dere?

Jeg er litt i samme situasjon som jente 79 - ei fra den gamle venninneflokken begynte tidlig, og hennes eldste er 6 nå. Så kommer jeg nå. Regner med at ei venninne kommer etter ganske snart, men hun gifter seg i august og vil vente med prøving til etter bryllupet, sa hun sist. Gjøre ting i "riktig" rekkefølge :) Så det første tiden kunne det vært greit med en trillegruppe, i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært fint å bli kjent med noen som får barn omtrent samtidig! Har ingen venner med barn, jeg, mer bekjente/mindre nære venner. Men ingen med babyer. Har ei venninne som skulle ha fått baby omtrent samtidig med meg, uplanlagt, så hun tok abort. Og tror ikke det blir noen barn der med det første, forholdet er veldig i startgropa sånn etableringsmessig sett. Den andre venninna mi er forlova, og de planlegger å gifte seg sommeren 09. Men forholdet deres går litt i rykk og napp, og nå bor de fra hverandre. Hun virker litt usikker på hele greia, synes jeg.

Og flere gode venninner har jeg altså ikke! :overrasket: Har et par tre som er litt yngre enn meg, som lever et helt annet liv, jeg merker godt at jeg er eldre enn dem, selv om det bare dreier seg om to-tre år. Og så har jeg noen venner på jobb som er mer kollegaer. Føler virkelig jeg trenger noen her...

Æsj, jeg må vel få rydda litt i huset her. Det har blitt forsømt under malings-prosjektet :) Tror vi skal male gangen oppe også, men venter til neste uke tror jeg. Greit med en pause.

Ha en fin dag, :klemmer: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du blir kjent med noen flere på kurset eller i barselgruppa, jeg vet om flere som har blitt kjempegode venner på barseltreff :jepp:

Ha en fin dag, lykke til med ryddinga :klemmer:

Forresten, har du vært hjemme når dere har malt? :sjenert: Vi har en vegg som behøver maling, og jeg tenkte at det sikkert går bra hvis jeg holder meg i en annen etasje, pluss at vi lufter, men i går sa jordmor at jeg måtte holde meg helt unna maling... Har vel ikke noe å si med bittelitt maling, vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke så mange gode venninner. Blir det ikke litt sånn når man blir voksen, da? Man henger ikke sammen med den gjengen man går i klasse med lenger, man blir litt mer selektiv? Jeg har noen gamle, gode venninner som jeg sjelden ser, men som jeg føler jeg fremdeles har god kontakt med og kan betro meg til om jeg har behov for det. Også har jeg andre venner jeg ikke er så nære, venner jeg kan henge sammen med en kveld, gå ut sammen med, eller sånne ting.

Venner til hvert sitt bruk ;)

God rydding! Selv rydder jeg på kontoret innimellom KG-surfinga ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe du blir kjent med noen flere på kurset eller i barselgruppa, jeg vet om flere som har blitt kjempegode venner på barseltreff :jepp:

Ha en fin dag, lykke til med ryddinga :klemmer:

Forresten, har du vært hjemme når dere har malt? :sjenert: Vi har en vegg som behøver maling, og jeg tenkte at det sikkert går bra hvis jeg holder meg i en annen etasje, pluss at vi lufter, men i går sa jordmor at jeg måtte holde meg helt unna maling... Har vel ikke noe å si med bittelitt maling, vel? :)

Jeg har mala hele gangen alene, var vannmaling, da. Tror ikke det skal være farlig, merkelig at JM din sa du måtte holde deg helt unna?

Så lenge man bare bruker vannbasert, og lufter godt, tror jeg ikke det skal være farlig. Men forskjellige folk har forskjellige meninger om graden av det... Du må nesten vurdere selv.

:klemmer:

Jeg har heller ikke så mange gode venninner. Blir det ikke litt sånn når man blir voksen, da? Man henger ikke sammen med den gjengen man går i klasse med lenger, man blir litt mer selektiv? Jeg har noen gamle, gode venninner som jeg sjelden ser, men som jeg føler jeg fremdeles har god kontakt med og kan betro meg til om jeg har behov for det. Også har jeg andre venner jeg ikke er så nære, venner jeg kan henge sammen med en kveld, gå ut sammen med, eller sånne ting.

Venner til hvert sitt bruk ;)

God rydding! Selv rydder jeg på kontoret innimellom KG-surfinga ...

Mm - ikke så lett å få nye venner heller, når man er ferdig med skole og sånn. De to bestevenninnene mine er fra skoletida (videregående), andre mer perifere er barndomsvenner o.l.

Må bruke dem til forskjellige ting, ja :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye verre å få venner etter en ble voksen ja... Da er gjerne folk så opptatte på hver sin kant, og ikke så flinke til å ta kontakt...

Får håpe du finner noen med barn. Er nok mye greiere når en har unger på samme alder.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med svangerskapskurs da :) Gleder meg til vi skal i mars.

Jeg har heller ingen nære venninner som venter/har små barn så det hadde vært koselig å bli kjent med noen på kurset kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva handler svangerskapskurset om? Er det fødselsforberedende, eller? Vi skal på fødselsforberedende i uke 36, men jeg tror det bare er en gang...

Jeg kjenner at jeg også trenger å bli kjent med folk med barn på samme alder. Vi er jo to på jobb som går gravide samtidig, men vi bor langt unna hverandre, så trilling blir vanskelig... da er en av oss avhengig av bil. Jeg har jo venninner, men de jeg har vært mest sammen med er et par-tre år yngre enn meg og lever et totalt annet liv enn det jeg gjør. De flyr på byen og har det gøy, det kan liksom ikke jeg gjøre nå... så jeg kjenner at vi glir litt fra hverandre. Jaja, kanskje det dukker opp noen på kurset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært hyggelig om du ble kjent med noen fra kurset. Sikkert koselig å ha noen å trille sammen med, og "jabbe" litt om babyene :)

Blir litt sånn når man blir "voksen" at alle flytter til forskjellige steder, man oppdager at man er på forskjellige steder i livet, og det er ikke like enkelt å treffe nye venner som når man gikk på barneskolen ;)

Men plutselig, så gjenopptar man kontakten med noen man ikke har sett på noen år, eller man treffer noen i samme livsfase som man er på bølgelengde med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, var jo ikke så langt nede på den lista di. :)

Det finnes vel sånne barselgrupper man kan være med på? Det er sikkert ikke så dumt tenker jeg.

Her i byen har de også arrangerte kafètreff på en bestemt kafè for de med barn i magen. De kaller dem for barn i magen-treff. :)

Og når ungen kommer, så er de kanskje noen åpne barnehager du etterhvert kan dra til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye verre å få venner etter en ble voksen ja... Da er gjerne folk så opptatte på hver sin kant, og ikke så flinke til å ta kontakt...

Får håpe du finner noen med barn. Er nok mye greiere når en har unger på samme alder.

:klem:

Ja, det hadde vært veldig praktisk å finne noen venner i samme situasjon. Når man har barn er det sikkert praktisk sånn etterhvert, at barna kan leke sammen og vi voksne være sosiale sammen,... Litt vanskeligere med venner uten barn, da kan man liksom ikke ta med barna hele tida.

Kjekt med svangerskapskurs da :) Gleder meg til vi skal i mars.

Jeg har heller ingen nære venninner som venter/har små barn så det hadde vært koselig å bli kjent med noen på kurset kanskje.

:jepp:

Det er liksom mitt håp også. Er desverre ikke så flink til å ta kontakt med folk, er litt sjenert av meg...

Hva handler svangerskapskurset om? Er det fødselsforberedende, eller? Vi skal på fødselsforberedende i uke 36, men jeg tror det bare er en gang...

Jeg kjenner at jeg også trenger å bli kjent med folk med barn på samme alder. Vi er jo to på jobb som går gravide samtidig, men vi bor langt unna hverandre, så trilling blir vanskelig... da er en av oss avhengig av bil. Jeg har jo venninner, men de jeg har vært mest sammen med er et par-tre år yngre enn meg og lever et totalt annet liv enn det jeg gjør. De flyr på byen og har det gøy, det kan liksom ikke jeg gjøre nå... så jeg kjenner at vi glir litt fra hverandre. Jaja, kanskje det dukker opp noen på kurset ;)

Fødselsforberedende ja.

Kurset går over fem kvelder, første var det presentasjon, litt generelt om helse i svangerskapet osv. Neste gang blir det fødsel som er tema, og så skal vi på omvisning på sykehuset. De to siste kveldene skulle handle om amming, babyer og helsestasjonstilbudet.

Er ikke så lett å bli kjent med folk, nei. Man merker ofte at venner glir fra hverandre når man er i en sånn fase i livet. Jeg merker også at jeg ikke har noe særlig til felles med mine yngre venner...

Hadde vært hyggelig om du ble kjent med noen fra kurset. Sikkert koselig å ha noen å trille sammen med, og "jabbe" litt om babyene :)

Blir litt sånn når man blir "voksen" at alle flytter til forskjellige steder, man oppdager at man er på forskjellige steder i livet, og det er ikke like enkelt å treffe nye venner som når man gikk på barneskolen ;)

Men plutselig, så gjenopptar man kontakten med noen man ikke har sett på noen år, eller man treffer noen i samme livsfase som man er på bølgelengde med.

Ja, det var annerledes da man var barn/ungdom, man ble liksom automatisk venner med de i klassen, eller ungene til foreldres venner. Litt verre nå ja. Hvem vet, kanskje det blir babyboom blandt dem jeg kjenner etterhvert? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, var jo ikke så langt nede på den lista di. :)

Det finnes vel sånne barselgrupper man kan være med på? Det er sikkert ikke så dumt tenker jeg.

Her i byen har de også arrangerte kafètreff på en bestemt kafè for de med barn i magen. De kaller dem for barn i magen-treff. :)

Og når ungen kommer, så er de kanskje noen åpne barnehager du etterhvert kan dra til?

Barn i magen-treff har jeg ikke hørt om. Men kanskje det finnes barselgrupper. På kurset skulle vi visst ha et treff når alle hadde født også.

Åpne barnehager er det faktisk en del av her, både kirken, menighetshuset og helsestasjonen har åpen barnehage. Så kanskje jeg våger meg på det etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kommer jeg til å gjøre. Har vært i den åpne barnehagen som kirka har å sett i forbindelse med studiet, og det virka veldig bra.

4H-gården her i byen har også åpen barnehage en gang i uka.

Tror det er trivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kommer jeg til å gjøre. Har vært i den åpne barnehagen som kirka har å sett i forbindelse med studiet, og det virka veldig bra.

4H-gården her i byen har også åpen barnehage en gang i uka.

Tror det er trivelig.

:jepp:

Mange muligheter, må bare prøve ny ting rett og slett. Og det er jo litt skummelt noen ganger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ja, endelig er grønnfargen borte :)

Synes heller ikke det var så hyggelig sagt... Hun har det med å si sånt, hun er en del eldre enn meg og har tre barn, så hun har liksom "peiling". Men hun vet vel ikke mer enn meg om meg og min graviditet for det... Terminen er 2. april. Så er lite lysten på å vente til 9ende... Og så er det ikke noen koselig dato heller. Satser på å føde litt før det...

Vi ville ikke vite kjønnet, nei. Synes det er greit med litt spenning ;) Og så kan de jo ta feil da...

Ikke så lett med navn, vi får ha noen alternativ klare, og se hva h*n ser ut som. For et par dager siden var jeg nesten sikker på at det ble gutt. I dag er jeg nesten sikker på at det blir jente :ler: Drømte at jeg fikk ei jente i natt, har kanskje noe med det å gjøre. I den drømmen var to av venninnene mine også gravide, og hun ene født en liten gutt i det gamle klasserommet vårt! :overrasket: Alt man skal drømme...

Heh, klart hun ikke vet noe om ditt svangerskap selv om hun har barn selv! Ser at det står i boka di når du har termin, bare jeg som er litt treg :sjenert:

:fnise: Morsomme, sære drømmer man har når man er gravid, ja! ;)

Nå begynner dagboka mi å bli lang! Se her da, sjekka hvem som har skrevet flest innlegg, bare sånn for moro.

Knøttet inkasserer en knepen seier foran Linky og Monja!

Gratulerer :)

imli 387

Knøttet 69

linky 67

monja 66

Simpleminded 43

Midnattsol 38

May Helen 33

jente 79 29

Lilith 28

Amused 27

Ella* 26

Eeyore 20

Liljen 17

Trampe 16

naley 15

MellonCollie 14

angelou 14

Bare meg selv 13

GlamCat 12

Småsmurf 11

~Mocca~ 10

Bippe 9

Moonshadow 9

Murmelmy 8

Kykkelikokos 8

pondusa 5

Pugsley 5

MiNNieMooSe 4

~Belle~ 4

Amalie_85 4

**Emma** 3

aimee 3

Laserwater 2

Maiken 2

LaraCroft 2

Karius 2

MissSunshine 2

Gopia 2

Mirabella76 1

Glow 1

myrth 1

Jinx 1

~Capricorn~ 1

Kaifa 1

smilefjes 1

_lene_ 1

Tussi! 1

Mamman 1

Concertina 1

LilleLy 1

Wuhu! :hoppe:

Der fikk jeg bekreftet at jeg er alt for mye på KG... :sjenert:

Fødselskurs hørtes spennende ut! Har tenkt å melde meg på et slikt et jeg også, men jeg vet ikke helt hvor og hvordan enda. Jaja, jeg har jo relativt god tid enda :)

Jeg skulle også gjerne kjent noen andre som er gravide her jeg bor, ingen av vennene mine har planer om å bli gravid med det første tror jeg.

Det med å ha få venner er nok slik det blir etterhvert man er forbi tenårene. Iallfall føler jeg det er slik, jeg har tre nære venninner, og utenom det har jeg vel sånn ca 5 venninner og kompiser som er sånn halvnære... Det er passe for meg, desuten har jeg ikke tid til å ha så mange venner heller... Høres ille ut, men man må jo gå på jobb, ha fritid osv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når er det mannen din blir "tilgjengelig" for prøving?

Ja, det er det vi ikke veit da... Det kan ta alt fra ett par mnd til ett år egentlig... Vi vil jo vente til han har kommet hit liksom... Men vi får håpe på det beste, at det ikke tar så innmari lang tid :jepp:

Jeg merker at jeg ikke har så mye til felles med vennene mine etter jeg ble gift jeg... Føler de har trekt seg litt unna på en måte. Muligens fordi jeg ikke har behov for å fly på by'n hver helg lenger... Så det har nok mye å si hvordan livssituasjonen er ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...