Gjest imli Skrevet 27. desember 2007 #701 Del Skrevet 27. desember 2007 Høres ut som dere har hatt en fin julaften:) Så morsomt at du og moren din har hatt helt like svangerskap! Håper du får samme fødselen som moren din også da! Kom julenissen? For din skyld, eller? Han kom til oss også, men veslejenta han kom for var litt redd han... ("tanteungen" min). Herlig å spise sjokolade igjen?! Ja, vi hadde en fin jul hos mamma og pappa Pappa er fortsatt julenisse, han nekter å slutte med den tradisjonen. Eller, dvs han har ennå ikke innrømmet at julenissen er ham, selv om han har gått ut for å passe nissens hester så lenge jeg kan huske... Virker som om jeg er veldig lik mamma i svangerskapet hittil ja! Hennes tre fødsler var raske og enkle, så jeg håper virkelig det blir sånn med meg også ja! Er vel egentlig ikke redd for fødselen, så jeg skal nok takle en hard en også, bare alt går bra. Har i alle fall ikke lyst på keisersnitt, det er skrekken... Ja, nå har det blitt sjokolade hver dag, gitt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. desember 2007 #702 Del Skrevet 27. desember 2007 26+3 I dag har jeg ikke gjort noe som helst fornuftig... Føler litt på at jeg burde gjøre et eller annet, komme meg ut eller noe... Blitt dårlig med trening de siste dagene. Har dessuten hatt vondt i ryggen de siste dagene, og er litt usikker på om å gå tur feks vil gjøre det bedre eller verre. Får se om jeg prøver å gå en tur i kveld, for å se hva som skjer. Lille baby har blitt litt mer aktiv, men det er fortsatt en rolig unge virker det som... Leser om folk omtrent like langt på vei som meg som har unger som sparker så det gjør vondt... Sånn er det absolutt ikke her! Vet ikke om det er bra eller dårlig. Sparka eller bevegelsene er ennå svake, selv om de vel har blitt gradvis strekere. Noen ganger er det så vidt jeg kjenner det, andre ganger kjenner jeg bevegelsene bedre. Har kjent det når ungen har snudd seg inni der noen ganger, og i går kjente jeg spark liksom nedi bekkenet - kjente små spark inni magen samtidig som det liksom vibrerte nedi der... Ha en fortsatt fin jul, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 27. desember 2007 #703 Del Skrevet 27. desember 2007 Tror ikke at det nødvendigvis har noe med styrken på bevegelsene å gjøre om det gjør vondt eller ikke. Det har sikkert mest med hvor babyen treffer. Har ikke gjort vondt hittil hos meg, men det er ubehagelig av og til. Særlig når jeg har spist for mye julemat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. desember 2007 #704 Del Skrevet 27. desember 2007 Tror ikke at det nødvendigvis har noe med styrken på bevegelsene å gjøre om det gjør vondt eller ikke. Det har sikkert mest med hvor babyen treffer. Har ikke gjort vondt hittil hos meg, men det er ubehagelig av og til. Særlig når jeg har spist for mye julemat Kanskje det... Bare så for meg skikkelige "fotballspark" på ungene til folk som har snakket om hvor vondt det gjør med spark... Her er det ikke ubehagelig en gang Men merker at "alt der inne" blir pressa veldig opp mot ribbeina så det blir tyngre å puste noen ganger. Det er nok spesielt etter mat ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 27. desember 2007 #705 Del Skrevet 27. desember 2007 Ja, vi hadde en fin jul hos mamma og pappa Pappa er fortsatt julenisse, han nekter å slutte med den tradisjonen. Eller, dvs han har ennå ikke innrømmet at julenissen er ham, selv om han har gått ut for å passe nissens hester så lenge jeg kan huske... Virker som om jeg er veldig lik mamma i svangerskapet hittil ja! Hennes tre fødsler var raske og enkle, så jeg håper virkelig det blir sånn med meg også ja! Er vel egentlig ikke redd for fødselen, så jeg skal nok takle en hard en også, bare alt går bra. Har i alle fall ikke lyst på keisersnitt, det er skrekken... Ja, nå har det blitt sjokolade hver dag, gitt.... Hehe, så koselig at pappaen din fortsatt er julenisse, men ikke innrømmer det! :-D Bra det ikke er omvendt, at en fødsel er skrekken og at du vil ha bestilt keisersnitt... Så herlig at babyen sparker så mye!! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. desember 2007 #706 Del Skrevet 27. desember 2007 Hehe, så koselig at pappaen din fortsatt er julenisse, men ikke innrømmer det! :-D Bra det ikke er omvendt, at en fødsel er skrekken og at du vil ha bestilt keisersnitt... Så herlig at babyen sparker så mye!! :-D Nei, her i gården er keisersnitt skrekken! Kan ikke si tanken på å bli skåret i tiltrekker meg... Og så sant man har en normal fødsel er det jo mye lettere å komme seg etterpå også. Så jeg håper bare alt forløper normalt og ungen kommer ut på rette plassen. Selv om det er vanskelig å forestille seg at en unge på 3-4 kilo skal ut gjennom den lille åpningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 27. desember 2007 #707 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Kan godt hende du arver din mors likhet under fødsel. Jeg gjorde delvis det. Mamma brukte vel en 4 timer på meg (jeg er eldst) og jeg brukte 6 timer på min nummer en. Håper jeg bruker litt lenger tid enn mamma på nummer to da....mamma gjorde det unna på 1,5 timer og det høres egentlig ikke noe særlig ut Men sånn smertemessig hadde vi det enkelt både mamma og jeg. Ikke noe å grue seg til. Selv om jeg enda synes det er merkelig at jeg fikk ut den store ungen gjennom den lille åpningen Endret 27. desember 2007 av monja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. desember 2007 #708 Del Skrevet 27. desember 2007 Kan godt hende du arver din mors likhet under fødsel. Jeg gjorde delvis det. Mamma brukte vel en 4 timer på meg (jeg er eldst) og jeg brukte 6 timer på min nummer en. Håper jeg bruker litt lenger tid enn mamma på nummer to da....mamma gjorde det unna på 1,5 timer og det høres egentlig ikke noe særlig ut Men sånn smertemessig hadde vi det enkelt både mamma og jeg. Ikke noe å grue seg til. Selv om jeg enda synes det er merkelig at jeg fikk ut den store ungen gjennom den lille åpningen Mamma brukte vel 4-5 timer på meg tror jeg. Mens min yngste søster var født under to timer etter at hun merket det første tegn til vondt! Er veldig lik i kroppen som mamma, så håper det er noe i det, at man ofte får like sv.skap/fødsler om man er like i kroppen. Mamma har ingen strekkmerker heller... Kunne godt tenke meg å arve det, men det er vel kanskje ikke arvelig... Men jeg vil nok heller ha masse strekkmerker enn keisersnittarr! Ja, det er rart at ungene kommer ut... Og ikke minst at man blir seg selv igjen der nede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 29. desember 2007 #709 Del Skrevet 29. desember 2007 store lørdags- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. desember 2007 #710 Del Skrevet 30. desember 2007 store lørdags- tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. desember 2007 #711 Del Skrevet 30. desember 2007 26+6 Da var jeg tilbake etter et par dagers KG-pause På fredag var jeg ganke travelt opptatt hele dagen med å forberede middag til familien. Vi fikk benka ni stykker tilsammen inni den lille stua vår, og hadde det veldig hyggelig. Første middagsselskapet vårt Må si vi greide det bra. Natt til lørdag derimot, begynte moroa, i form av omgangssyke... Herlig. Vi ble syke begge to, jeg slapp unna med å kaste opp to ganger, mens min kjære fikk det adskillig hardere, og lå over spybøtta hele natta... Fæle greier, å kaste opp må være noe av det verste jeg vet! Har ikke hatt omgangssyke på sikkert ti år, så det måtte vel komme en gang, men likevel. Min vanligvis så rolige mageboer ble ironisk nok skikkelig aktiv midt i den verste kvalmen, fikk noen lite behagelige spark på strategiske steder som ikke akkurat gjorde saken bedre. Så hele lørdagen ble stort sett tilbrakt i senga for vår del, bortsett fra en svært overmodig gårtur til apoteket for min del. Fikk nemlig en forferdelig halsbrann på toppen av det hele, det verste jeg har kjent, like ille som spyinga, spør du meg. Vi hadde ingenting i huset som kunne hjelpe, og til slutt var jeg så desperat at jeg rett og slett gikk til apoteket for å kjøpe tabletter. Mannen orka ikke kjøre, så derfor ble det gåtur. Heldigvis har det akkurat kommet et nytt apotek på tettstedet her, så det var bare tjue minutters tid å gå hver vei. Likevel må jeg si det tok på, var rimelig sliten da jeg kom hjem... Men fikk kjøpt Gaviscon som heldigvis hjalp! Men fy så ekle de var å tygge... Ikke det beste når man er kvalm... I dag er vi mye bedre begge to, litt slitne etter i går bare. Desverre har jeg begynt å få skikkelig vondt i korsryggen. Har merka litt de siste dagene, men det var først etter turen til apoteket i går at det virkelig ble vondt. Verst på høyre side, det liksom stråler nedover... Spørs om ikke det er begynnende bekkenløsning eller noe. Skikkelig vondt i alle fall. Vi prøvde å gå en tur i dag, men jeg måtte snu etter noen få hundre meter, merka at ryggen ble merkbart verre... Så nå får jeg bare håpe det går over. Har jo hatt litt ryggvondt tidligere, som har forsvunnet igjen etter et par dager. I morgen er det nyttårsaften, blir nok en rolig kveld med middag hos noen venner. Runder 27 uker i morgen, den offisielle grensa der ni av ti barn overlever om de blir født nå. Men kommer ikke til å satse på noe nyttårsbarn av den grunn Ha en fin kveld alle sammen, til alle som er innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. desember 2007 #712 Del Skrevet 31. desember 2007 27 uker! Nå går det framover her. Tenk at det bare er 13 uker til lille baby melder sin ankomst. Hvis h*n kommer til termin da, men det håper jeg jo. Fra i dag av har den lille 90% sjangs til å overleve hvis h*n skulle bli født nå. Men har ikke lyst på noen prematurbaby akkurat. Den får holde seg der inne til midten av mars i hvertfall. Kjenner litt mer liv nå, særlig på sidene liksom. Virker som om livmoren har blitt bredere eller noe, eller så er det babyen som ligger på tvers Tenker jeg tar nytt magebilde om en uke. Har da skjedd litt forandringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 31. desember 2007 #713 Del Skrevet 31. desember 2007 Huff, så dumt med omgangssyke. Heldigvis går det relativt fort over.... Tenk, bare 13 uker igjen til termin (Og jeg er ikke 13 uker på vei en gang ) Godt Nytt År! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. desember 2007 #714 Del Skrevet 31. desember 2007 Huff, så dumt med omgangssyke. Heldigvis går det relativt fort over.... Tenk, bare 13 uker igjen til termin (Og jeg er ikke 13 uker på vei en gang ) Godt Nytt År! Ja, omgangssyke er grusomt... Får håpe det blir lenge til neste gang! Ikke lenge igjen nå, begynner å tenke litt sånn noen ganger; "hjelp, det er bare tre måneder igjen, det er for kort tid!" Men samtidig er jeg jo utålmodig også, og lengter etter å møte lille baby. Godt nytt år til deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 31. desember 2007 #715 Del Skrevet 31. desember 2007 Takk for koselig hilsen i dagboken min, Imli. Så gøy å ha kommet så langt! Bare kos deg og gled deg til fortsettelsen! Vet du forresten om det blir gutt eller jente? Godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. desember 2007 #716 Del Skrevet 31. desember 2007 Takk for koselig hilsen i dagboken min, Imli. Så gøy å ha kommet så langt! Bare kos deg og gled deg til fortsettelsen! Vet du forresten om det blir gutt eller jente? Godt nyttår! Ja, det er deilig at det går framover, begynner å føle at jeg har kommet langt nå som det bare er tre måneder igjen! Leser i andres dagbøker og tar meg i tenke "glad jeg er over den tida" når jeg leser om dem som er helt i starten Jeg gleder meg veldig til fortsettelsen ja Vi vet ikke om det er gutt eller jente, vi ville beholde den spenninga. En liten overraskelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 31. desember 2007 #717 Del Skrevet 31. desember 2007 Du "rykker stadig fremover i fødekøen" du også.... 13 uker igjen ja, ikke så mye det.. Begynner du å få tinga på plass? ØNSKER DEG OG DINE ET RIKTIG GODT NYTTÅR OG EN TRIVELIG FEIRING! :klem: :klem: :klem: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. desember 2007 #718 Del Skrevet 31. desember 2007 Du "rykker stadig fremover i fødekøen" du også.... 13 uker igjen ja, ikke så mye det.. Begynner du å få tinga på plass? ØNSKER DEG OG DINE ET RIKTIG GODT NYTTÅR OG EN TRIVELIG FEIRING! :klem: :klem: :klem: Vet du hva, det eneste vi har i hus er bilsete, som vi kjøpte bare fordi det var på tilbud da vi kikka litt i en butikk.... Så her er lite på plass. Fikk noen babysokker og votter til jul da... Vi kommer nok til å begynne innspurten nå på nyåret. Godt nytt år til deg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 31. desember 2007 #719 Del Skrevet 31. desember 2007 Godt nyttår! :-D Skal bli morro å se alle de små som ligger i magene nå, i løpet av 2008. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 31. desember 2007 #720 Del Skrevet 31. desember 2007 Godt Nytt År!!! I år er det vårt år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg