Gå til innhold

hjelp meg å skreddersy et program som kan funke på meg


Gjest trenern

Anbefalte innlegg

Gjest trenern

nå er høsten her og kiloene har lagt seg her og der.. nå trenger jeg å komme litt i gang med litt aktiviteter... dette har jeg sagt mang en gang før, men aldri funket..

kanskje om noen kom med noen gode ideer, kanskje da vil jeg klare det. jeg er redd det jeg kommer opp med ikke funker, og da gidder jeg rett og slett ikke å prøve

jeg er ikke tykk, i grunnen langt der i fra. men har litt for mye kilo og fett her og der. og det begynner å se litt slapt ut...jeg ønsker å gå ned 5 kilo. men ikke noe mer. stramme opp mage, rumpe og lår.

jeg er veldig veldig glad i mat, brus og godis. jeg kan nok ikke kutte det ut, da sprekker jeg. og er redd jeg kan påføre meg en spiseforstyrrelse om jeg nekter meg det, og skulle komme til å ta en bit. ( av erfaring) derfor må jeg bare kutte ned til helgene eventuelt.

jeg har ikke tid til treningsstudio, heller ikke treningstimer.

jeg har et fint turområde rundt meg som jeg tenkte å benytte meg av. hva med 15 20 min rask gange hver dag, og de ukene det ikke lar seg gjøre 4 5 ganger i uken?

videre har jeg steppemaskin (sånn liten en) og en magemaskin til situps...

ellers har jeg et stuegulv som gjerne lar seg brukes:) :fnise: men.... noen somkan hjelpe meg og gi litt råd, om hva jeg kan gjøre. hvor ofte osv?gi litt dytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Deception

Jeg kan i hvertfall si en ting: 15-20 minutter hver dag er altfor lite. Prøv å starte med en halvtimes rask gange tre-fire ganger pr. uke, og øk gjerne opp til en time; intensiteten bør være såpass at du blir varm og svett. Legg gjerne på styrkeøvelser med strikk/manualer, matte og kroppens egen motstand etter hver økt.

Men ellers er det på kostholdet du nok har mest å hente, hvis du da ikke er ekstremt inaktiv til vanlig. Et generelt tips er å kutte mengden raske karbohydrater (hvitt hvetemel i lyst brød, sukker, ris og pasta (unntatt naturris og fullkornspasta), og øke mengden proteiner. Dette vil føre til at du føler deg mettere lengre, og til at søtbehovet minker drastisk. Søtsaker bør nok helst holdes til helgene, for det er lett å si "bare en liten bit", og så blir det plutselig hver dag.

For å få resultater, bør du være villig til å ofre litt.

Endret av Deception
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trenern

jeg er villig til å ofre. uten tvil. men det er dårlig med tid.. dagene mine rekker ikke til.

derfor tenkte jeg at 15 20 min hver dag må jo være bedre enn ikke noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
jeg er villig til å ofre. uten tvil. men det er dårlig med tid.. dagene mine rekker ikke til.

derfor tenkte jeg at 15 20 min hver dag må jo være bedre enn ikke noe....

Hvis det er tida det skorter på, bør du kanskje mest konsentrere deg om kostholdsendringer? Det er nok der du har mest å hente, spesielt hvis du er glad i søstsaker. Før nøyaktig matdagbok i en uke, så ser du kanskje hvor skoen trykker?

Ellers: All aktivitet teller, selvsagt, :) Kanskje det finnes steder hvor du kan legge inn mer hverdagsaktivitet? Trapper i stedet for heis, gå tur med barna (hvis du har), osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trenern

joa så langt det kan la seg gjøre så:)

ja matvanene må definitivt gjøres noe med. kutte ut brus i hverdagen og den lille sjokoladen mellom måltidene og kjeksen og potetgullet om kvelden. (selvom jeg kommer til å gå på veggen av dette)

Men treningsstrikk har jeg. kan dette bedre mage rumpe og lår?

som sagt har steppemaskin, det må jo forbrenne litt fett ved siden av turer. også denne magetrenern hjelper til på musklene, samt andre gulvøvelser. hørt at rockering skal hjelpe og...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
joa så langt det kan la seg gjøre så:)

ja matvanene må definitivt gjøres noe med. kutte ut brus i hverdagen og den lille sjokoladen mellom måltidene og kjeksen og potetgullet om kvelden. (selvom jeg kommer til å gå på veggen av dette)

Men treningsstrikk har jeg. kan dette bedre mage rumpe og lår?

som sagt har steppemaskin, det må jo forbrenne litt fett ved siden av turer. også denne magetrenern hjelper til på musklene, samt andre gulvøvelser. hørt at rockering skal hjelpe og...?

Om du har tid til dette så finner du nok 15 min ekstra til å effektiv gåing også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...