MellonCollie Skrevet 10. april 2010 #2421 Del Skrevet 10. april 2010 Tippevinner, og lillebror kommer på verdens beste bursdagsdag Lykke til Lilith!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 10. april 2010 #2422 Del Skrevet 10. april 2010 Oi, spennende! Nå må jeg jo sitte her og følge med utover dagen. Masse lykke til! :duskedame: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 10. april 2010 Forfatter #2423 Del Skrevet 10. april 2010 Er her fremdeles! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. april 2010 #2424 Del Skrevet 10. april 2010 Bra noko er på gang! Men håper ikkje det drøyar meir no, at du kan dra på sjukehuset snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 10. april 2010 Forfatter #2425 Del Skrevet 10. april 2010 Nå skjer det plutselig ingenting. Det kommer en rie/kynner rekende sånn innimellom, men det har dabbet av til next to nothing. Selv om vi har vært ute og gått lang tur, jeg har gått i trapper, etc. Frustrerende! Amund er hos mamma og pappa i natt, sånn i tilfelle rottefelle. Jeg tør ikke helt håpe på at noe skal skje allerede i natt, men det er nå uansett deilig å ha leiligheten for seg selv når man går rundt i sånn limbo/zombie-tilstand som jeg og mannen gjør akkurat nå. Så får vi bare prøve å slappe av og ta ting som de kommer ... og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. april 2010 #2426 Del Skrevet 10. april 2010 Uff, så kjipt, skjønner korleis du har det no - been there Det er rett og slett utruleg frustrerande og fælt. Håper det skjer noko snart! No må du ut, lillebror! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 10. april 2010 #2427 Del Skrevet 10. april 2010 Så synd, Lilith Håper det skjer noe veldig snart, skjønner at det må være fælt å gå sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 10. april 2010 #2428 Del Skrevet 10. april 2010 Så kjedelig da. Krysser fingrene for at noe skjer snart. Dere får prøve litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 10. april 2010 #2429 Del Skrevet 10. april 2010 Spennende, spennende Får håpe det tar seg opp igjen da, og du slipper å vente lenge. Det er både slitsomt og demotiverende. Greit at Amund er hos foreldrene dine ja. Husker vi syntes det var greit å være alene når riene begynte her. Storebror skjønte jo at noe var på gang, og ikke lett for han å skjønne hvorfor mamma hadde det vondt. Like greit at han ikke så mye til det. Så det på han bare etter en liten ri jeg hadde at han ble litt redd og søkte til mormor i stedet for meg... Masse lykke til, får håpe det kommer skikkelig i gang i løpet av natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 11. april 2010 #2430 Del Skrevet 11. april 2010 Har ikke hørt noe enda. Tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 11. april 2010 #2431 Del Skrevet 11. april 2010 Fikk melding fra Lilith!! *Endelig - Amund har blitt storebror! :-) Lillebror ankom med et hyl kl. 09.07 i dag, 3216 g tung og 48 cm lang. Alle hjerter gleder seg!" Gratulerer så mye som tobarnsmor, Lilith Nyt dagene framover :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 11. april 2010 #2432 Del Skrevet 11. april 2010 Åhh, gratulerer så mye med enda en liten gutt Lilith!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 11. april 2010 #2433 Del Skrevet 11. april 2010 Åååh, så gode nyheter! Gratulerer så mye! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 11. april 2010 #2434 Del Skrevet 11. april 2010 Ååå, gratulerer så mye med en ny gutt, Lilith!!! Kose dere alle 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 12. april 2010 #2435 Del Skrevet 12. april 2010 Gratulera så masse med lillegutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 12. april 2010 #2436 Del Skrevet 12. april 2010 Gratulerer så mye med den lille prinsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 12. april 2010 #2437 Del Skrevet 12. april 2010 Hurra! Gratulerer med lillebroren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 13. april 2010 #2438 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg er så spent på hvordan det går med dere, og om dere er hjemme snart Håper dere koser dere masse sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. april 2010 #2439 Del Skrevet 13. april 2010 Gratulerer så masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 13. april 2010 Forfatter #2440 Del Skrevet 13. april 2010 Takk for alle gratulasjoner! Nå er vi altså kommet hjem igjen, og hverdagen med to små skal så smått begynne. Blir spennende! Fødselen gikk veldig greit. Riene tok seg opp igjen lørdag kveld, heldigvis - og da klokka nærmet seg tre om natten, var de såpass vonde og tette at vi dro på sykehuset. Drosje var ikke så enkelt å oppdrive på det tidspunktet midt i Oslo, så svigermor kjørte oss dit. Snilt! Ble undersøkt etter kort tid, og fire cm åpning ble fastslått. Hurra - fødselen var i gang! Jeg var jo så redd for å bli sendt hjem igjen, slik jeg ble forrige gang. Men da bar det altså rett inn på fødestua. Og da gikk det i grunnen slag-i-slag. Jeg ba om epidural med det samme, så jordmor satte belte på magen min for å måle fosterlyden og ga meg lystgass i mellomtiden. Da hun var fornøyd, ble epiduralen bestilt, og anestesilegen kom ca klokken seks. Frem til jeg fikk epidural var riene ganske vonde og intense, og jeg skalv i hele kroppen av utmattelse da legen skulle sette bedøvelsen. Men så ...! Da epiduralen satte inn, var det som om å slå av en bryter. Jeg sluttet å skjelve, riene avtok, og roen senket seg. Jeg fikk til og med spist og sovet litt! Klokken åtte var det full åpning, og jordmor gjorde klart til å presse ut ungen og ga meg riestimulerende drypp. Halv ni begynte jeg å presse, og etter en halv time var ungen ute. Denne gangen satt jeg oppreist under utdrivingen for å få mer kraft bak hvert press, og jeg SÅ ungen komme ut. Det var helt sprøtt. Vi hadde også veldig god tid på fødestua etter fødselen, og vi både sov og spiste litt før jeg kreket meg i dusjen og vi ble eskortert til hotellet. Det var utrolig luksus å få så god tid til å hente seg inn igjen etter en lang natt. Vel, det var i hvert fall en rask gjennomgang av det jeg husker akkurat nå, jeg får supplere med mer detaljert info senere. Alt i alt var det i hvert fall en utrolig fin opplevelse denne gangen også! Tord (ja, for han heter det) virker så langt som en veldig rolig og fin unge. Han sover mye - nesten så jeg blir bekymret for at han ikke får i seg nok mat! Men han bæsjer og tisser også, så han får vel i seg det han trenger ... Ah, jeg hadde glemt disse bekymringene fra sist gang! Amund har tatt det hele veldig fint. I kveld var første kveld hjemme sammen, og Amund viser begrenset interesse for lillebror. Han peker på ham, vil gjerne ta på ham, og har tilogmed kost på ham (), men ellers er han helt seg selv og leker og tøyser som før. Det lover godt Nei, nå må jeg gi meg før dette blir en norskstil i stedet for et dagbokinnlegg. Ha en fin kveld, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå