Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Godt å høre fra deg!

:klemmer:

Skjønner godt at det er hektiske tider. Nyt den og snakk med oss når du har tid/mulighet/overskudd/lyst :)

:klem:

Godt å høre fra deg, Lilith :)

Ikke rart at du har det travelt. Føler jeg har det travelt med bare en ;)

:hoppe: for foreldrepenger!

Hehe, ja, det ER jo egentlig travelt nok med en! Men alt går :) Veeeeldig deilig med foreldrepenger!

Det høres veldig kjent ut.

Ikke ha dårlig samvittighet om det ikke blir trilling hver dag. Når lillesøster ble født var det beinkaldt og vi var omtrent ikke utenfor døra på flere måneder.

Nå gjelder det bare å bli kjent med lille T. så roer det seg heldigvis litt etterhvert.

Her har interessen fra storebror økt litt etterhvert som lillesøster gir mer respons. Skjønner jo godt at de ikke er så spennende når de "bare" ligger der... ;)

:hoppe: Godt at NAV innvilget søknaden :hoppe:

Godt å ha sånt i orden.

Kos dere :klemmer:

Sant, det - det viktigste er å ha fred og ro (så mye som mulig ...), og å bli kjent med det nye familiemedlemmet. Trilleturene kommer raskt nok, i hvert fall nå når det blir varmere i været!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å høre om dagene deres, og at dere har det bra :kose:

D har truffet noen babyer gjennom venner, og han er fullstendig uinteressert :ler: Men er jo bedre at de ikke er så interessert enn at det blir helt kræsj i alle fall :)

Så bra at det har ordnet seg med NAV! Kos dere masse videre fremover :klemmer:

Vi var litt bekymret for søskensjalusi, så er i grunnen glad Amund er tilnærmet likegyldig :ler:

Kjekt å høre fra deg. :klemmer: Har full forståelse for at dere har travle dager. :jepp:

Supert at det ordnet seg med NAV! :)

:strix: for at det ordnet seg med NAV!! :jepp: Det er jo ikke alltid!!! :fnise:

Nei ... :roll: Men vi tok rotta på dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så bra at det ordnet seg med NAV! Det er jo ikke en selvfølge med de akkurat ... :kjefte:

Høres ut som dere har ei koselig babytid. :jepp: Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ikke gå på trilletur hver dag, det er jo ikke alltid man har tid til det og da er det bare dumt å stresse med det og få dårlig samvittighet om man ikke greier å få det til. :)

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Nei, det er jammen ikke lett å få tid til noe som helst med liten baby i hus - bare å dusje og kle på seg tar halve dagen! Nekter å få dårlig samvittighet :)

Gratulerer med gutten!! :-D :vinke:

Simple!!!!! Hvordan går det med deg? Håper på oppdatering i boka di, har tenkt masse på deg siden du forsvant for noen måneder siden! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdatert på siste side i dagboka mi, og skal nå starte på nytt med blanke ark. Så da blir det ny dagbok på meg :Nikke:

Tenk for en herlig tid du har foran deg! Det er fantastisk, men travelt, å bli tobarnsmamma. Jeg merker hvertfall at utfordringene står i kø, og takker og priser ammetåka for at jeg klarer å ignorere tøyet som burde vært brettet og oppvasken som burde vært tatt... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har oppdatert på siste side i dagboka mi, og skal nå starte på nytt med blanke ark. Så da blir det ny dagbok på meg :Nikke:

Tenk for en herlig tid du har foran deg! Det er fantastisk, men travelt, å bli tobarnsmamma. Jeg merker hvertfall at utfordringene står i kø, og takker og priser ammetåka for at jeg klarer å ignorere tøyet som burde vært brettet og oppvasken som burde vært tatt... :rødme:

Da har jeg dagboka di på mine innlegg :)

Hehe, ja det er travle dager med to små! Hadde ikke A vært i bhg vet jeg ikke hvordan jeg skulle klart det. Ære være de som har flere barn hjemme!

Som sagt - det er travelt nok for tiden. Dvs hverdagene er ikke så verst - da er det jo bare meg og T, og det er stille og rolig så sant vi ikke skal noe spesielt. Har vi en deadline, er det verre, men sånn er det jo når man har bittesmå som plutselig må ha bleieskift/klesskift/mat/etc. :)

Ellers har vi hatt noen fine øyeblikk i det siste. A viser omsorg for lillebroren min og knuste nesten hjertet mitt en dag T lå på sofaen og gråt. A kom løpende for å gi T smokken sin! :rødme:

T har virkelig skrudd på sjarmen, og i det siste har vi fått masse smil og gurgling. Han er så fiiiiiiiiin! :hjerter_rundt:

Dessuten hadde jeg og mannen litt :sengekos: her om dagen. Hadde grudd meg litt for det, for etter A ble født, gjorde det vondt å ha sex ganske lenge. Men denne gangen gikk det helt uten problemer! Snodig, men veldig fint å slippe å bekymre seg for det :) Jeg må forresten huske å ringe legen i dag og bestille time for å sette inn spiral. Jeg har bestemt meg for å sette inn en hormonspiral, jeg tror og håper det vil funke bra for meg. Noen erfaringer?

I dag skal T og jeg på helsestasjonen for en vektkontroll. Spennende! Jeg synes han vokser veldig. Lurer på om han blir lang? Det har han ikke fra meg, i hvert fall! :ler:

Ha en fin dag, folkens! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint å lese at det går så bra å vere tobarnsmamma!

Ein unge i bhg - det må jo vere som å ha fri? ;)

:ler: Eg som har begge heime og i tillegg er åleine, syns det er som ferie å rekne å berre ha ein unge. Rart kva ein blir van med! Då eg berre hadde ein unge, syns eg jo det var sååå slitsomt :fnise:

Eg har same erfaring som deg med :sengekos: Vondt ganske lenge etter nr 1, men ikkje vondt etter nr 2. :tommelopp:

Ha ein fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre at A. bryr seg mer om lillebroren sin. Sånn har det vært her også, noe er nok fordi storebror har blitt eldre så han skjønner mer. Men det er nok også det at han får mer respons fra lillesøster. Moro å se dem sammen, selv om det selvfølgelig noen ganger er litt vanskelig å skulle dele mamma med noen.

Jeg har hormonspiral. Var ikke akkurat god å sette inn, men det er vel ikke å forvente... Hadde litt småblødninger en stund, og nå har jeg litt småblødninger av og til. Tenkte jeg skulle notere med datoene for å se om det er mensen som er på vei tilbake, sist fikk jeg ikke det før etter 8,5 måned. Så tror jeg har fått mensen tidligere pga spiralen. Men så lenge mensen ikke medfører noe ubehag som før, og det holder med truseinnlegg så er jeg fornøyd jeg altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går A fulltid i barnehagen? Frister litt å ha V også fullt, men når ting roer seg her for meg så kan det likevel hende jeg ønsker å ha henne hjemme de 2 dagene i uka som jeg har nå..

Den søskenkjærligheten er herlig å bevitne.. Man blir så rørt og varm om hjertet som forelder... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en flott dag Lilith!

Her er det også :sol:

:bolledeig:

Så fint å lese at det går så bra å vere tobarnsmamma!

Ein unge i bhg - det må jo vere som å ha fri? ;)

:ler: Eg som har begge heime og i tillegg er åleine, syns det er som ferie å rekne å berre ha ein unge. Rart kva ein blir van med! Då eg berre hadde ein unge, syns eg jo det var sååå slitsomt :fnise:

Eg har same erfaring som deg med :sengekos: Vondt ganske lenge etter nr 1, men ikkje vondt etter nr 2. :tommelopp:

Ha ein fin dag :klem:

Haha, ja jeg tenkte på deg da jeg skrev det om travle dager! Begge to hjemme hele dagen ... jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart det. Jeg blir utslitt hvis jeg har begge alene en kveld! I går hylte de begge to mens jeg skulle legge A. :dåne:

Rart det med :sengekos: ? Men jeg er happy, jeg!

Koselig å høre at A. bryr seg mer om lillebroren sin. Sånn har det vært her også, noe er nok fordi storebror har blitt eldre så han skjønner mer. Men det er nok også det at han får mer respons fra lillesøster. Moro å se dem sammen, selv om det selvfølgelig noen ganger er litt vanskelig å skulle dele mamma med noen.

Jeg har hormonspiral. Var ikke akkurat god å sette inn, men det er vel ikke å forvente... Hadde litt småblødninger en stund, og nå har jeg litt småblødninger av og til. Tenkte jeg skulle notere med datoene for å se om det er mensen som er på vei tilbake, sist fikk jeg ikke det før etter 8,5 måned. Så tror jeg har fått mensen tidligere pga spiralen. Men så lenge mensen ikke medfører noe ubehag som før, og det holder med truseinnlegg så er jeg fornøyd jeg altså :)

Ja, litt rivalisering blir det nok mellom søsken uansett, tror jeg :)

Din erfaring med hormonspiralen høres betryggende ut. Små blødninger skal jeg takle, så lenge de ikke er voldsomme og vonde!

Går A fulltid i barnehagen? Frister litt å ha V også fullt, men når ting roer seg her for meg så kan det likevel hende jeg ønsker å ha henne hjemme de 2 dagene i uka som jeg har nå..

Den søskenkjærligheten er herlig å bevitne.. Man blir så rørt og varm om hjertet som forelder... :rødme:

A går fulltid, ja. Deltid var ikke noen valgmulighet her i bydelen, fikk jeg vite :vetikke:

Veldig koselig å se ungene bry seg om hverandre! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre om søskenkjærligheten :rødme:

Tror ikke du vil høre om mine erfaringer med hormonspiral :sjenert: Jeg skal i alle fall aldri ha det igjen. Det eneste positive var at mensen forsvant helt, men jeg blødde så og si hver dag det første halvåret, så totalt sett var det ikke så bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hormonspiral. Det positive er at jeg så godt som aldri blør noen ting! :jepp: Hender seg kanskje en gang annen hver måned at det kommer så vidt bitte litt et par dager, men kun behov for truseinnlegg. Den negative skal jeg ikke gå inn på, men det handler kun om det å sette den inn.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre om søskenkjærligheten :rødme:

Tror ikke du vil høre om mine erfaringer med hormonspiral :sjenert: Jeg skal i alle fall aldri ha det igjen. Det eneste positive var at mensen forsvant helt, men jeg blødde så og si hver dag det første halvåret, så totalt sett var det ikke så bra ;)

Hm ... det høres ikke bra ut. Hva bruker du nå, om jeg kan spørre om det?

Jeg har også hormonspiral. Det positive er at jeg så godt som aldri blør noen ting! :jepp: Hender seg kanskje en gang annen hver måned at det kommer så vidt bitte litt et par dager, men kun behov for truseinnlegg. Den negative skal jeg ikke gå inn på, men det handler kun om det å sette den inn.. :sjenert:

Jeg gikk på p-sprøyte noen år, og syntes det var helt fantastisk. Ingen mens! Ulempen var at jeg fikk noen forferdelige migrener ... :(

Jeg har hørt noen historier om det å sette inn en spiral, så jeg gleder meg ikke akkurat. Men jeg tror jeg må forsøke spiral likevel, p-piller synes jeg er et forferdelig pes, og nå er det jo noen år til neste unge (hvis det blir flere!). Og hvis mensen blir borte i tillegg - bonus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Ella* er jo gravid! :hoppe: Dårlig med prevensjon da, gitt!! :ler:

Det er jo mange positive historier når det gjelder å sette inn spiral også, så det kan jo hende at det går fint for din del! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett er jeg glad for at jeg ikke blir gravid sånn helt uten videre. Jeg har vært uten medisinsk prevansjon i sikkert 10 år.

Og jeg har ingen erfaring med spiral, men vet noen skryter av det, andre ikke. Er vel ikke verre enn at man kan prøve, og kutte det ut om det ikke er noe særlig?? :vetikke:

God helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ella* er jo gravid! :hoppe: Dårlig med prevensjon da, gitt!! :ler:

Det er jo mange positive historier når det gjelder å sette inn spiral også, så det kan jo hende at det går fint for din del! :jepp:

Pfff ... hahaha, det visste jeg jo egentlig! Jaja, jeg skylder på ammetåka :ler:

Jeg får legge igjen spor i bloggen hennes nå, så fester kanskje nyheten seg bedre enn når jeg bare raser innom imellom amminger og bleieskift ;)

Satser på at det går bra, jeg vet nemlig ikke helt hva alternativet er ...

Sånn sett er jeg glad for at jeg ikke blir gravid sånn helt uten videre. Jeg har vært uten medisinsk prevansjon i sikkert 10 år.

Og jeg har ingen erfaring med spiral, men vet noen skryter av det, andre ikke. Er vel ikke verre enn at man kan prøve, og kutte det ut om det ikke er noe særlig?? :vetikke:

God helg!! :klem:

Ja, man slipper i det minste å konstant bombardere kroppen med kjipe hormoner!

Ja, jeg får nesten bare prøve og se. Det kjipe med p-sprøyta var jo at den satt inne i tre år - det var liksom ikke bare å ombestemme seg da migrenene kom. Sånn sett er jo spiralen enklere selv om jeg gruer meg som ei bikkje til å få satt den inn ... :dåne:

Endret av Lilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg syns det var heilt OK å få satt inn spiral, har fått gjort det to gonger :) berre hugs å slapp av og pust! :)

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ... det høres ikke bra ut. Hva bruker du nå, om jeg kan spørre om det?

Jeg var nok veldig uheldig, tror ikke mange kan få slike bivirkninger som jeg gjorde.

Hehe, morsomt spørsmål :fnise:

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns det var heilt OK å få satt inn spiral, har fått gjort det to gonger :) berre hugs å slapp av og pust! :)

God helg :klem:

Godt å høre! :klem:

Jeg var nok veldig uheldig, tror ikke mange kan få slike bivirkninger som jeg gjorde.

Hehe, morsomt spørsmål :fnise:

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nett igjen, så nå kan jeg oppdatere meg. ;)

Prevensjon er noe dritt: enten fungerer det dårlig eller så er det teite bivirkninger ... :kjefte: Synes p-piller for menn skulle kommet på markedet nå, jeg! :jepp: På tide at de tar ansvar! ;)

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...