Lilith Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #2381 Del Skrevet 24. mars 2010 *ADVARSEL - LANGT INNLEGG* Skuffa! Det er sånn at vi skal på hytta til mamma og pappa i påsken - sammen med mamma og pappa. Det var vårt forslag, ettersom vi ikke tør å dra på fjellet så nær termin, og mamma og pappa var så glade for det, ga de uttrykk for. Vi måtte bare komme og bli så lenge vi ville. For å gi dem den første helga "fri", tenkte vi komme på mandagen (29). Dette sa jeg til mamma, og hun sa at neida, det måtte vi ikke tenke på, og det var jo bare så koselig å være sammen med oss og blablabla. Men nå blir det til at vi drar nedover på mandagen uansett. Vi skal også dra hjem til selve påskehelgen, for å få litt tid til å slappe av på og ordne de aller siste tingene før termin. Så dermed blir påskeferien litt amputert for vår del. Så tenker vi: Hva med å slå to fluer i ett smekk og foreslå for mamma og pappa at Amund kan være igjen sammen med dem på hytta den helgen? Da får de feire høytiden med Amund og skjemme ham bort med påskeegg og denslags, og E og jeg får et par dager alene hjemme før det braker løs. I tillegg må jo Amund uansett være hos dem dersom fødselen starter. Så jeg foreslår dette for mamma, og får til svar: "La oss se det an". Jaha? :klø: Er det så vanskelig å ta stilling til? Vi prater litt mer og jeg prøver å legge frem "planen", og mamma sier at jada, det ordner seg. I går får Einar og jeg forespørsel fra et vennepar om middag i påskehelgen - noe som er litt vanskelig å ta stilling til når vi ikke vet om vi har Amund eller ikke. Jeg kvier meg, men sender likevel en ny melding til mamma og spør forsiktig om de har funnet ut av det med påsken. På nytt får jeg et "la oss se det an" til svar. Og DA må jeg innrømme at jeg ble skuffet. For jeg tolker et sånt svar som "egentlig har vi ikke så veldig lyst, men vi kommer nok til å tilby oss det dagen før dere skal hjem - er vi ikke snille?" Og det synes jeg ikke er så ålreit. Jeg vil ikke presse ungen min på noen hvis det ikke er absolutt nødvendig. Også blir jeg litt lei meg på Amunds vegne. Men jeg synes også det er snodig. For det første har de alltid tidligere gitt uttrykk for at de elsker å ha Amund hos seg og jeg hadde oppriktig trodd at de ville likt å ha ham i påskehelgen. Og for det andre - dersom fødselen setter i gang i påsken, MÅ de uansett trå til med pass! Og da er det vel enklere at han er hos dem på hytta allerede, enn at de må kjøre inn til byen og hente ham? Eller kanskje de ikke har tenkt til å stille opp under fødselen likevel ...? Jeg er både skuffet og forvirret. Jeg kan godt skjønne at de kanskje synes det er slitsomt å passe ham. Likevel - det er snakk om et par dager. Og å leke kostbare i denne situasjonen som jo faktisk er litt spesiell - rett før termin! Det synes jeg er sært. Såh - vi har nå bestemt at vi tar Amund med oss hjem i påskehelgen uansett. Vi skal selvfølgelig få det kjempekoselig, vi! Er litt usikker på hvordan jeg skal formulere det til mamma - akkurat nå er jeg såpass irritert og skuffet at jeg ikke vet om jeg tør å sende henne en melding ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 24. mars 2010 #2382 Del Skrevet 24. mars 2010 Skjønner at du er litt skuffet, ja. Men jeg tror ikke det er så uvanlig for besteforeldre å svare/tenke sånn, selv om det gjør oss forvirret og lei oss. Jeg ville uansett ventet med å sende noen melding, for det kan oppfattes feil. På den annen side vet jeg at jeg sikkert hadde plumpet ut med det uansett Men kanskje du greier å slå av en prat med henne? Jeg har hatt noen sånne runder med mamma når hun ikke har gitt meg et konkret svar mtp barnepass. "Ja, hvis det ikke passer, så dropper vi det!" sier jeg Og da snur hun om, hehe... Og jeg får litt dårlig samvittighet, men vet jo at hun og snuppa koser seg, og dessuten er det ikke sååå ofte vi ber om barnepass. Jeg er enig i avgjørelsen deres, og så får du kanskje bare tenke at besteforeldrene begynner å bli gamle og trenger litt alenetid også? Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #2383 Del Skrevet 24. mars 2010 Skjønner at du er litt skuffet, ja. Men jeg tror ikke det er så uvanlig for besteforeldre å svare/tenke sånn, selv om det gjør oss forvirret og lei oss. Jeg ville uansett ventet med å sende noen melding, for det kan oppfattes feil. På den annen side vet jeg at jeg sikkert hadde plumpet ut med det uansett Men kanskje du greier å slå av en prat med henne? Jeg har hatt noen sånne runder med mamma når hun ikke har gitt meg et konkret svar mtp barnepass. "Ja, hvis det ikke passer, så dropper vi det!" sier jeg Og da snur hun om, hehe... Og jeg får litt dårlig samvittighet, men vet jo at hun og snuppa koser seg, og dessuten er det ikke sååå ofte vi ber om barnepass. Jeg er enig i avgjørelsen deres, og så får du kanskje bare tenke at besteforeldrene begynner å bli gamle og trenger litt alenetid også? Eller? Ja, jeg skjønner absolutt argumentet om alenetid! Nettopp derfor vi tenkte de ville synes det var deilig å ha hytta for seg selv den første helgen i påsken, men det ville de jo IKKE ... Vel! Jeg skal sende mamma en melding og gi beskjed om hva vi har bestemt. Tenkte bare å skrive: "Hei! Vi tar Amund med oss hjem i påskehelgen, så slipper dere tenke mer på det " Er ikke det nøytralt og greit, da? Å snakke med henne på tlf funker ikke - da kommer jeg garantert til å si noe dumt som bare fører til krangling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 24. mars 2010 #2384 Del Skrevet 24. mars 2010 Jo, det høres greit ut Det skinner kanskje gjennom at du ikke er helt fornøyd, men det gjør kanskje ikke noe? Spent på hva du får til svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #2385 Del Skrevet 24. mars 2010 Jo, det høres greit ut Det skinner kanskje gjennom at du ikke er helt fornøyd, men det gjør kanskje ikke noe? Spent på hva du får til svar Hm ... ja, kanskje det fremdeles skinner gjennom? Litt usikker på hvordan jeg skal formulere meg for å unngå det, for uansett vil det jo ses på som en negativ reaksjon når vi nå bestemmer oss for å ta ham med hjem i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 24. mars 2010 #2386 Del Skrevet 24. mars 2010 Ja, jeg skjønner absolutt argumentet om alenetid! Nettopp derfor vi tenkte de ville synes det var deilig å ha hytta for seg selv den første helgen i påsken, men det ville de jo IKKE ... Vel! Jeg skal sende mamma en melding og gi beskjed om hva vi har bestemt. Tenkte bare å skrive: "Hei! Vi tar Amund med oss hjem i påskehelgen, så slipper dere tenke mer på det " Er ikke det nøytralt og greit, da? Å snakke med henne på tlf funker ikke - da kommer jeg garantert til å si noe dumt som bare fører til krangling. Jeg synes det er en helt OK melding å sende, og i alle fall når du avslutter med et smilefjes. Og jeg skjønner også godt at du blir frustrert når man ikke vet hva de egentlig mener om ting Tenk at du snart skal ha en baby til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 24. mars 2010 #2387 Del Skrevet 24. mars 2010 Høres ut som en grei melding å sende Kos dere masse i påsken, og tenk, snart kommer det en til! :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 24. mars 2010 #2388 Del Skrevet 24. mars 2010 Enig med MC! Men nå har du sikkert sendt meldingen uansett da Håper dere får en fin påskeferie hele gjengen. Og så begynner jeg å glede meg til å få melding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 25. mars 2010 #2389 Del Skrevet 25. mars 2010 Uffda, kinkig situasjon men må si at jeg har opplevd det samme med mine foreldre ovenfor min søster og hennes tvillinger, de kvier seg for å passe (kanskje fordi det er snakk om to viltre krabater) men sier det aldri rett ut til min søster, hun får som regel et intetlydende svar ala "vi ser det ann". Jeg og min søster har vært utrolig skuffet og frustrert over våre foreldre, de er tross alt unge enda, kun i 50årene og ved bra helse. Derfor skulle det være en smal sak å passe guttene noen få timer. Mamma presterte jo til og med å si at den ene fridagen i uka hennes kom vel til å bli brukt til barnepass i og med at jeg også var gravid. Men akkurat den bekymringen slapp hun jo unna....foreløpig...makan til kommentar! Man får jo inntrykk av at de ikke ønsker seg noen barnebarn i det hele tatt...... Men den meldingen din hørtes helt OK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #2390 Del Skrevet 25. mars 2010 Takk for tilbakemelding, jenter! Foreldre, altså - de er ikke helt gode noen ganger. Sånn skal ikke jeg bli, nei! Vel, jeg sendte en melding hvor jeg sa at vi tar Amund med pga middagsavtale. Fikk veldig hyggelig melding tilbake fra mamma - veldig rart. Uansett - snakket med pappa i dag og orket ikke mase noe om pass/ikke pass og hvorfor/hvorfor ikke, men fikk i hvert fall klarhet i at de VIL stille opp dersom fødselen skulle starte den helgen, og kommer i så fall sporenstreks og henter Amund. Så greit nok - vi lar det være med det MEN HER KOMMER DAGENS GLADNYHET: AMUND HAR FÅTT PLASS I BARNEHAGEN SOM VAR FØRSTEVALGET VÅRT!!!!!! Det er helt utrolig kult. Jeg hadde egentlig ikke helt turt å håpe på det, men det gjør ting veldig mye enklere for oss fra høsten av. Og forhåpentligvis vil lillebror også få plass i samme barnehage når den tid kommer! Åh, nå ble jeg så glad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 25. mars 2010 #2391 Del Skrevet 25. mars 2010 Hurra for godnyhet!! Vet det har vært strevsomt med den barnehagen dere har hatt fra før - nå blir nok livet dere litt enklere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 25. mars 2010 #2392 Del Skrevet 25. mars 2010 Så bra!! :hoppe: Sånne nyheter liker vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 26. mars 2010 #2393 Del Skrevet 26. mars 2010 Hurra for barnehageplass! Nå blir det ornings. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. mars 2010 #2394 Del Skrevet 28. mars 2010 Gratulerer med barnehageplass! Kjempefint at det ordnet seg! Rart med reaksjonen til foreldrene dine, skjønner godt at du syntes det var veldig frustrerende! Kanskje det er fordi de liker å ta ting litt som det kommer? Enkelte er jo slik, selv om jeg ikke skjønner at de greier det ... Godt at du vet de stiller opp om du skulle føde, da! Ha en fortsatt fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 31. mars 2010 #2395 Del Skrevet 31. mars 2010 Hurra for barnehageplass! Går det ellers bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 1. april 2010 #2396 Del Skrevet 1. april 2010 God påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 4. april 2010 Forfatter #2397 Del Skrevet 4. april 2010 Innom en bitteliten tur for å si at ingen lillebror har kommet ennå, jeg er blitt i tvil om navnet vi har valgt likevel er riktig, mannen har bursdag i dag og jeg lager kake med VIF-logo (vanskelig!), og at vi har vært på hytta med mamma, pappa og bikkja og hatt det riktig så hyggelig til tross for møkkavær. Nå skinner sola, og vi får snart kaffebesøk! Håper alle har en fin påskehelg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 4. april 2010 #2398 Del Skrevet 4. april 2010 3 dager til termin, jo! Spennende, spennende. Gratulerer med dagen til mannen! Lykke til med kaka, blir nok kjempebra! Ha en fortsatt fin påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 4. april 2010 #2399 Del Skrevet 4. april 2010 Navn løser seg nok naturlig når Lillebror er på plass - og om det tar litt tid gjør jo ikke det noe D fikk ikke noe navn før han var 6 dager, og jeg kjenner flere som har brukt enda lenger tid Utrolig spennende at det nærmer seg! Er det noen som har tippet disse dagene her? Den kaka du lager - den vil jeg veldig gjerne se bilde av, og med tips til hva du brukte for å få det til! Mannen her har bursdag om en måned, og om jeg lager en kake med sånn logo, så tror jeg nesten det er bursdagsgave nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. april 2010 #2400 Del Skrevet 4. april 2010 Tenk at termin er rett rundt hjørnet!!! Lykke til når det måtte skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå