Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Alt er sikkert bra med den lille :kose:

Du har i alle fall ikkje gjort noko gale!

:klem:

Fint namn ja, passar bra saman med Amund. Eg har jo og norrøne namn på begge mine ungar. Trur me har ganske lik smak ;) Eg og mannen vurderte faktisk Amund til minstemann, var Amund eller Vemund som var blant dei mest aktuelle, men då han kom ut ligna han ikkje på verken Amund eller Vemund :fnise:

Eg tippar T sin bursdag - 9. april!

:klem:

Alt så heldigvis bra ut! :jepp:

Navn er vanskelig, og det kan jo hende, som du sier, at ungen kommer og slett ikke er noen Tord! Men det vil vise seg :)

Tipping er notert!

Og jeg tipper 5. april :jepp:

Notert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UL vel overstått :)

Legen sjekket fostervann, morkake, størrelse og alt mulig, og konlluderte med at alt så normalt ut. Ungen er rett og slett liten, som broren. Hun estimerte vekten til å være 2,2 kilo nå, og med 5 uker igjen vil vel ungen bli ca like stor som broren.

Jordmor målte også aktiviteten i livmora, og det så helt fint ut det også.

Så en omfattende kontroll, følte jeg! Jeg skal tilbake om to uker, for sikkerhets skyld, men nå føler jeg meg i hvert fall veldig beroliget :)

Amund er småsjuk igjen, da :sukk: Natt til i går ble han heeelt hysterisk og måtte bæres en times tid før han lot seg legge i senga vår. Der lå han og klynket i søvne nesten hele natten, så vi bestemte oss for å la ham være hjemme fra bhg. Men på dagen i går virket han selvfølgelig helt fin ... Typisk! Så IDAG skulle han i bhg, sa vi. Men i dag virker han ikke bra. Våknet med hele nesa tett av størkna snørr og har hatt feber litt av og på. Såh. Hjemme i dag også. :sukk:

Men nå er det i hvert fall HELG! :nigo::danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 2 uker igjen til permisjon :hakeslepp:

Dette går unna. Kom A. før termin?

God bedring til A. Mye sånn småsjuke her også... :sjenert:

God helg :klem:

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 2 uker igjen til permisjon :hakeslepp:

Dette går unna. Kom A. før termin?

God bedring til A. Mye sånn småsjuke her også... :sjenert:

God helg :klem:

Ja, nå går det fort! Det er helt sprøtt, og egentlig burde jeg jobbe ræva av meg, men i stedet merker jeg at alt liksom går saktere ... og saaakteeeeereeeeeeeeeeeeeeeeeeee ........ :søvn:

A kom to dager før termin, så jeg håper at denne ungen også kommer til termin og at jeg slipper å gå over. Men han kommer vel når han kommer :)

Irriterende den der småsjuka, altså! Synes liksom ikke vi rekker å ha en eneste hel uka hvor alle er friske før noe kaster seg over oss igjen. Men alle sier jo at det er sånn første året i bhg, så vi får håpe på bedre helse neste år :) Eller, vent - da skal jo minstemann begynne ... :dåne: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så godt at alt så bra ut på kontrollen, og at du føler deg beroliget! :) Du er nok bare en av de som får små unger, tenker jeg. Ei på barselgruppa mi fikk bare digre unger, og hun var ei bittelita og slank dame, så det er rare greier. ;)

Kjedelig med sykt barn. De barna går kanskje å hangler lenge, derfor han er syk én dag og frisk neste for så å være syk igjen tredje dagen? :vetikke: Da S hadde spysyka var han iallfall frisk som en fisk i en hel dag før han plutselig spydde igjen. :roll: Skjønner nå hvorfor barnehager har en regel på at barna skal være hjemme 48 timer etter sist spying. ;)

Ha ei fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så fint ut, håper du ikke er bekymret lenger :)

God bedring til A! Vi har en gutt som har hoste av og på, og har vært konstant snørrete siden september, så det er visst noe med det første året i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at alt så bra ut på kontrollen, og at du føler deg beroliget! :) Du er nok bare en av de som får små unger, tenker jeg. Ei på barselgruppa mi fikk bare digre unger, og hun var ei bittelita og slank dame, så det er rare greier. ;)

Kjedelig med sykt barn. De barna går kanskje å hangler lenge, derfor han er syk én dag og frisk neste for så å være syk igjen tredje dagen? :vetikke: Da S hadde spysyka var han iallfall frisk som en fisk i en hel dag før han plutselig spydde igjen. :roll: Skjønner nå hvorfor barnehager har en regel på at barna skal være hjemme 48 timer etter sist spying. ;)

Ha ei fin helg! :klemmer:

Ja, det var det legen sa også - at jeg antakeligvis bare får små babyer. Og det er jo greit!

Rart det der, hvordan unger kan være sjuke en dag og tilsynelatende friske neste. Små sleipinger ;)

God helg til deg også!

Så bra at alt så fint ut, håper du ikke er bekymret lenger :)

God bedring til A! Vi har en gutt som har hoste av og på, og har vært konstant snørrete siden september, så det er visst noe med det første året i barnehagen.

Ja, var godt med den undersøkelsen :) Skal prøve å ikke stresse fremover nå!

Akkurat sånn er det hos oss også, snørr og hoste av og på i månedsvis. Sikkert veldig sunt for immunforsvaret - det er i hvert fall det jeg trøster meg selv med :ler:

Godt alt stod bra til med bebisen! :tommelopp: Og at du blir godt ivaretatt :)

God bedring til A, og god helg :klem:

Ja, fine Ullevål :)

Takk, og god helg til deg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ... da sitter jeg her, fullstendig tiltaksløs. Jeg er litt redd for at denne hjemmetilværelsen gjør meg veldig lat - jeg har dager hvor jeg gjør nesten ingenting annet enn å sitte og surfe nettet :sukk:

Men, for ikke å synke altfor dypt ned i tiltaksløshetmyra så vet jeg også at noen dager bare ER sånn, og det betyr ikke at det kommer til å være sånn i morgen, feks. Neida! I morgen skal jeg være riktig på hugget! :jepp:

I ettermiddag skal jeg ta en kaffe med kusina mi som også er gravid. Det blir koselig :)

Ellers er dette altså siste jobbeuka mi :forvirret: Dvs, jeg har fått lov av "arbeidsgiver" til å levere artikler ut måneden, men siste faktura må sendes ut før midten av neste uke, for at ikke NAV skal tro jeg forsøker å svindle dem.

Det er litt sprøtt at babyen snart kommer. Jeg klarer ikke helt å forsone meg med at jeg er høygravid. Tenk, nå er det bare tre uker, så er det påske. Og så har jeg termin. :bond:

Jeg innså her om dagen at vi ikke har noen babyklær i minste størrelse - så vi må til Svinesund og shoppe litt i påsken! Hva trenger man til en aprilbaby? Ull er vel greit, sikkert. Ullbody, strømpebukse, sparkebukse - og en dress til å bruke ute, i vogna? :vetikke:

Ah, en baby. Nei, jeg får det bare ikke helt til å stemme. Og hva med Amund? Vil han havne helt i bakleksa når den nye babyen kommer? Stakkars ungen min! Nei, sånn får det ikke bli. Kanskje jeg feks må insistere på å ta kveldsstellet på Amund når babyen kommer, så vi har en fast rutine sammen, han og jeg? Det kan vel være en fin måte for oss å få litt tid sammen - og for far å få tid med babyen? Hm ... :unsure:

*tenke, gruble, fundere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk at dere snart får en baby :rødme: Sikkert en rar og litt uvirkelig tanke, akkurat som forrige gang.

Dere finner sikkert ut hvordan dere skal gjøre det i forhold til A. Sikkert lurt å ha faste rutiner, og at litt tid er forbeholdt ham, uten at noe forstyrrer. Ikke at jeg har så mye peiling, jeg bare tenker høyt ;)

Ull høres lurt ut til aprilbaby :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har jo ein aprilbaby, og det var kaldt fyrste tida. Hadde ull og skinnpose i vogna. Men det blei fort varmt og, berre eit par månader så var det sumaren... Så vil ikkje tru du treng ulltøy i større enn 50/56. Dress til å bruke ute trur eg ikkje du treng - me brukte ikkje det til T i alle fall. Lå berre i pose. Får nok meir behov for dress til hausten igjen.

Er lurt å ha litt faste rutiner for deg og A, særleg sidan han er i barnehage og ikkje får vere saman med deg på dagtid. Her i huset er det ofte mannen som legg T, men han er jo saman med meg heile dagen og eg gjer jo alt med han då, så me har liksom sleppi unna det der med at mor får lite tid med eldstemann.

Tenk at det berre er ein månad igjen... :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk at dere snart får en baby :rødme: Sikkert en rar og litt uvirkelig tanke, akkurat som forrige gang.

Dere finner sikkert ut hvordan dere skal gjøre det i forhold til A. Sikkert lurt å ha faste rutiner, og at litt tid er forbeholdt ham, uten at noe forstyrrer. Ikke at jeg har så mye peiling, jeg bare tenker høyt ;)

Ull høres lurt ut til aprilbaby :jepp:

Ja, en baby ... Gleder meg! :hoppe: Tror vi går for ull til minstemann - jeg er jo ihuga Nøstebarn-fan, så er ikke meg i mot å legge igjen (enda litt mer) penger der ... ;)

Vi finner nok utav det med A. Egentlig synes jeg nesten jeg har litt lite tid med ham som det er. Det er jo supert at besteforeldrene er så ivrige etter å passe ham, men han er jo borte to kvelder i uka i tillegg til at han er i barnehagen, så noen ganger savner jeg ham ... :sukk:

Me har jo ein aprilbaby, og det var kaldt fyrste tida. Hadde ull og skinnpose i vogna. Men det blei fort varmt og, berre eit par månader så var det sumaren... Så vil ikkje tru du treng ulltøy i større enn 50/56. Dress til å bruke ute trur eg ikkje du treng - me brukte ikkje det til T i alle fall. Lå berre i pose. Får nok meir behov for dress til hausten igjen.

Er lurt å ha litt faste rutiner for deg og A, særleg sidan han er i barnehage og ikkje får vere saman med deg på dagtid. Her i huset er det ofte mannen som legg T, men han er jo saman med meg heile dagen og eg gjer jo alt med han då, så me har liksom sleppi unna det der med at mor får lite tid med eldstemann.

Tenk at det berre er ein månad igjen... :dåne:

Hm, nei dress trenger vi nok ikke når jeg tenker meg om. Et par lag med ull + pose holder sikkert i massevis!

Som jeg svarte Ella, så synes jeg nesten at jeg allerede har for liten tid med Amund ... MEN til sommeren skal vi bare være sammen, alle fire (mannen er lærer ;)), og til høsten begynner Amund i ny barnehage nærmere der vi bor, og da blir det enklere for meg å levere og hente og la ham ha kortere dager. Så det blir bra, tror jeg! De første månedene etter at babyen er født blir nok hektiske ettersom barnehagen til Amund er så langt unna, men etterpå tror jeg det blir veldig fint :)

Jah, en måned igjen ... :sjokkert: :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså her om dagen at vi ikke har noen babyklær i minste størrelse - så vi må til Svinesund og shoppe litt i påsken! Hva trenger man til en aprilbaby? Ull er vel greit, sikkert. Ullbody, strømpebukse, sparkebukse - og en dress til å bruke ute, i vogna? :vetikke:

Du får si i fra hvilken dag dere drar, kanskje jeg sniker rundt og speider etter ei høygravid dame med en halvannetåring :lur::ler:

Godt å høre at alt var bra på UL, selv om man har en følelse på at alt er bra er det alltid fint med bekreftelser. Tenk at du er høygravid allerede!

Håper du har en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker Nøstebarn, de har så herlige og fine klær! :hjerte: Nesten like greit at de ikke er her i byen, da ville jeg vært fattig og hatt skapene full ... :rodme:

Vanskelig med den påkledningen, selv om man har barn fra før. Det er ikke alltid jeg er sikker på om jeg bør ha stillongs på S eller ikke fortsatt, er ikke så lett det der. Men det høres ut som du har en god plan med ull i lag på lag. :jepp:

én måned igjen?! :overrasket: Tida går fort! :dåne:

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si i fra hvilken dag dere drar, kanskje jeg sniker rundt og speider etter ei høygravid dame med en halvannetåring :lur::ler:

Godt å høre at alt var bra på UL, selv om man har en følelse på at alt er bra er det alltid fint med bekreftelser. Tenk at du er høygravid allerede!

Håper du har en fin kveld :klemmer:

Haha! I fjor i påsken skulle vi liksom storhandle siste handledag før alle helligdagene. Smart. Not. Vi måtte parkere vogna midt i matbutikken og bare gå igjen, det var helt vanvittig lange køer. Så det gjør vi IKKE igjen, i hvert fall! :ler:

Ja, var fint med ul, og kjekt med oppfølging, synes jeg. :)

Elsker Nøstebarn, de har så herlige og fine klær! :hjerte: Nesten like greit at de ikke er her i byen, da ville jeg vært fattig og hatt skapene full ... :rodme:

Vanskelig med den påkledningen, selv om man har barn fra før. Det er ikke alltid jeg er sikker på om jeg bør ha stillongs på S eller ikke fortsatt, er ikke så lett det der. Men det høres ut som du har en god plan med ull i lag på lag. :jepp:

én måned igjen?! :overrasket: Tida går fort! :dåne:

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Jeg kjøper alltid fra nettbutikken, jeg ... :sjenert:

Ja, må innrømme at jeg synes det er litt vanskelig. Med A var det nesten om å gjøre å kle på ham så lite som mulig - det var jo hetebølge da han ble født. Men ull får bli masterplanen denne gang :Nikke:

En måned ... and counting ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! I fjor i påsken skulle vi liksom storhandle siste handledag før alle helligdagene. Smart. Not. Vi måtte parkere vogna midt i matbutikken og bare gå igjen, det var helt vanvittig lange køer. Så det gjør vi IKKE igjen, i hvert fall! :ler:

Ja, var fint med ul, og kjekt med oppfølging, synes jeg. :)

Jeg kjøper alltid fra nettbutikken, jeg ... :sjenert:

Ja, må innrømme at jeg synes det er litt vanskelig. Med A var det nesten om å gjøre å kle på ham så lite som mulig - det var jo hetebølge da han ble født. Men ull får bli masterplanen denne gang :Nikke:

En måned ... and counting ...

:fnise: Jeg jobbet på Coop Mega siste dagen før påske for noen år siden ... Det var den travleste jobbdagen i mitt liv! Utrolig masse folk, og vi ble utsolgt for masse ting, blant annet isbergsalat- som alle skulle ha! :roll:

Nettbutikk er kjekt, og litt mindre farlig enn vanlig butikk synes jeg, for det er enklere å kjøpe når du er i en ordentlig, fysisk butikk ... Spørs om jeg greier å holde meg om jeg går innom Nøstebarn når jeg skal til Oslo i helga, men heldigvis vet jeg ikke hvor den er. :fnise:

Ull er nok en sikker vinner når babyen blir født, ja. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:fnise: Jeg jobbet på Coop Mega siste dagen før påske for noen år siden ... Det var den travleste jobbdagen i mitt liv! Utrolig masse folk, og vi ble utsolgt for masse ting, blant annet isbergsalat- som alle skulle ha! :roll:

Nettbutikk er kjekt, og litt mindre farlig enn vanlig butikk synes jeg, for det er enklere å kjøpe når du er i en ordentlig, fysisk butikk ... Spørs om jeg greier å holde meg om jeg går innom Nøstebarn når jeg skal til Oslo i helga, men heldigvis vet jeg ikke hvor den er. :fnise:

Ull er nok en sikker vinner når babyen blir født, ja. :Nikke:

Jeg har aldri opplevd noe lignende som påsken i fjor. Vi hadde såvidt kommet inn i butikken før vi traff på kassakøen. Det var det villeste jeg har vært borti.

Nøstebarnbutikken ligger på .... neida, jeg skal ikke friste! ;)

Nettbutikker blir min bane - jeg synes det er aaaaaltfor lett å bare legge i handlekurven og trykke "kjøp!", også kommer fakturaen i posten ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Amund er inne i en krevende periode! Han skal teste oss ut og klare alt selv. Fint og flott - for all del, men en smuuuuuule slitsomt når han blir frustrert og sint annethvert minutt. Vi prøver å være strenge på de tingene vi synes er viktige, og å ignorere ham når han bare sutrer og trasser. Også distraherer vi så godt vi kan når han henger seg veldig opp i noe.

Ved matbordet prøver vi å være konsekvente på at hvis han tar av seg smekken, så fjerner vi tallerkenen og mater ham. Og hvis han begynner å kaste mat på gulvet, så er han ferdig med å spise og må gå fra bordet. Jeg er litt redd for at han ikke skal få i seg nok mat med den taktikken, men ... han pleier å få i seg en del mat før han begynner å tøyse, og hvis han virkelig ikke har spist noe, pleier vi å tilby kveldsmat en stund etter middag.

Ellers er han veldig søt, da :hjerter_rundt: Han hjelper til med å vaske klær (legge klær i maskinen, vri på hjulet og trykke på startknappen - så sitte og se fascinert på mens maskinen starter opp :fnise:), med å sette på oppvaskmaskinen, "brette" klær, vaske gulvet, leie støvsugeren eller sitte oppå den, etc, etc. Moro! Jeg lar ham holde på og rote og tulle, jeg, så sant jeg har tid. Så får det heller være at de rene klærne havner på gulvet mens han "rydder" dem. :)

Men det er mye "Nei! Neiii! NEIIIII!" her i huset for tida, altså ;)

Bebis har det bra, tror jeg. Han romsterer døgnet rundt, i hvert fall :) Jeg synes det begynner å bli mektig tungt å være gravid, og jeg kjenner at det tar på de gangene Amund er ekstra krevende og skal bæres mye, feks. Men nå er det snart over! Plutselig er han her :babygutt::hjerte:

Også kjenner jeg veldig at jeg har økt søvnbehov for tida! Det er nesten litt skremmende hvor mye jeg kan sove. Stort sett sover jeg jo 7-8 timer om natta, men nå om dagen er jeg langt fra uthvilt om morgenen, og sover gjerne en times tid på ettermiddagen i tillegg. Hadde jeg kunnet, tror jeg jeg hadde sovet døgnet rundt! :sove:

Nei, jeg får vel jobbe litt. I morgen må jeg sende min siste faktura før permisjonen ... er veldig spent på hva jeg får fra nav i foreldrepenger neste måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er en veldig fin periode, samtidig som den er krevende. Og du er høygravid i tillegg, så jeg kan se for meg hvor sliten du må bli enkelte ganger.

Moro når de "hjelper til" da :)

Blir spennende hva NAV kommer fram til. Forhåpentligvis kommer du heldig ut. Du har jobbet en del, har du ikke det da?

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er en veldig fin periode, samtidig som den er krevende. Og du er høygravid i tillegg, så jeg kan se for meg hvor sliten du må bli enkelte ganger.

Moro når de "hjelper til" da :)

Blir spennende hva NAV kommer fram til. Forhåpentligvis kommer du heldig ut. Du har jobbet en del, har du ikke det da?

Ha en fin dag :klemmer:

Veldig fin og spennende periode nå, ja! Skjer mye inni de små hodene, og skjønner jo godt at det er frustrerende å ikke få til ting og heller ikke kunne forklare seg ordentlig. :rødme:

Jeg er litt usikker på hvordan NAV regner ut foreldrepenger, egentlig. Noen sier at de ser på inntekt fra de tre siste årene og tar et gjennomsnitt, mens andre sier at de baserer seg på de ti siste månedene - og gjør et gjennomsnitt ut fra de seks beste. :vetikke:

Jeg fikk jo full lønn til og med august i fjor. Siden har jeg hatt veldig liten inntekt - max 10000 i måneden brutto, kanskje. Noen måneder ikke det, engang. Så jeg vet ikke. Uansett - så lenge jeg får NOE inn på konto hver måned, så hjelper det på fellesøkonomien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...