Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:rødme:

Unnfangelsen finner sted omkring:

15. juli 2009

Hjertet begynner å slå:

9. august 2009

Embryoet beveger seg:

2. september 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

9. september 2009

Alle indre organer er ferdig formet:

9. september 2009

Risikoen for spontanabort avtar:

23. september 2009

Kvalmen avtar for de fleste:

30. september 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

7. oktober 2009

Fosteret svelger og tisser:

21. oktober 2009

Tid for ultralyd:

28. oktober 2009

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

4. november 2009

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

18. november 2009

Fosteret begynner å høre:

9. desember 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

6. januar 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned:

10. februar 2010

Svangerskapspermisjonen begynner:

19. mars 2010

Antatt termindato:

9. april 2010

Den listen var jo kjempesøt. Og virker som noe som kan dempe en del bekymringer. Hvor fant du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... Krysser fingrene for at det ikke er bekkenet som skal starte noe. Satser på at det bare er noe forbigående :Nikke:

Her slites det også med kvalme, og jeg aner ikke hvordan jeg kan bli kvitt den selv så har ikke noen råd dessverre :( Men det er hvertfall et tegn på at vi bærer på en bebis! :hoppe:

Dere :humpe: ca. 2 uker etter oss dere :fnise: Jeg har termin i slutten av mars en gang.. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Ja!

Den listen var jo kjempesøt. Og virker som noe som kan dempe en del bekymringer. Hvor fant du den?

Her finner du listen: Babyverden.no :)

Uff... Krysser fingrene for at det ikke er bekkenet som skal starte noe. Satser på at det bare er noe forbigående :Nikke:

Her slites det også med kvalme, og jeg aner ikke hvordan jeg kan bli kvitt den selv så har ikke noen råd dessverre :( Men det er hvertfall et tegn på at vi bærer på en bebis! :hoppe:

Dere :humpe: ca. 2 uker etter oss dere :fnise: Jeg har termin i slutten av mars en gang.. :)

:klemmer:

Plagsom den kvalmen, altså! Og at den skal bli verre nå, som jeg nesten er 12 uker på vei?! Urettferdig.

Hihi, vi er så treige på den derre :humpe:, altså! :fnise: Vi får sørge for IKKE å være sladriser for hverandre vi, da, for de siste ukene i mars/første ukene i april kan mye skje for oss begge ...! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da har jeg vært hos legen - igjen. Jeg minnes ... Sånn var det sist også, synes jeg. Fløy til lege og jordmor og ultralyd og fødselsforberedende annenhver dag nesten.

Hun sa i hvert fall at jeg sikkert hadde hatt/har en slags virusinfeksjon, og skulle sende urinen til dyrking i tilfelle rottefelle, også sykmeldte hun meg jammen meg ut hele neste uke. Ikke til sengen, altså, sa hun, men til kafebesøk og turer i marka og generell avslapping :fnise: Hun er litt søt.

Ikke at det spiller noen rolle for meg, egentlig, student og frilanser som jeg er, men det er jo greit å ha litt "pålagt time-out" likevel. Så kan jeg sitte i sofaen med te og dr. Phil med god samvittighet :) Og neste helg er det jo høstferie allerede! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da har jeg vært hos legen - igjen. Jeg minnes ... Sånn var det sist også, synes jeg. Fløy til lege og jordmor og ultralyd og fødselsforberedende annenhver dag nesten.

Hun sa i hvert fall at jeg sikkert hadde hatt/har en slags virusinfeksjon, og skulle sende urinen til dyrking i tilfelle rottefelle, også sykmeldte hun meg jammen meg ut hele neste uke. Ikke til sengen, altså, sa hun, men til kafebesøk og turer i marka og generell avslapping :fnise: Hun er litt søt.

Ikke at det spiller noen rolle for meg, egentlig, student og frilanser som jeg er, men det er jo greit å ha litt "pålagt time-out" likevel. Så kan jeg sitte i sofaen med te og dr. Phil med god samvittighet :) Og neste helg er det jo høstferie allerede! :danser:

Du tar det med godt mot. Så fint. Stå på og fortsett med den holdningen.

Glad for at legen din tar så godt vare på deg. Håper du allerede sitter i sofaen og slapper av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

:danser: 11 uker!!! :danser:

Kjedelig når formen er dårlig. Godt du fikk sykemelding da, gjør godt å slappe av litt når formen er dårlig.

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar det med godt mot. Så fint. Stå på og fortsett med den holdningen.

Glad for at legen din tar så godt vare på deg. Håper du allerede sitter i sofaen og slapper av. :)

Jeg har slappet voldsomt av denne helgen! :ler: Men nå må jeg vel kanskje jobbe litt ... vil ikke!

Snille legen din! :rødme:

Og så får du ringe meg når du behøver en sladrevenn ;)

Du er herved utnevnt som sladris! :klem:

:vinke:

:danser: 11 uker!!! :danser:

Kjedelig når formen er dårlig. Godt du fikk sykemelding da, gjør godt å slappe av litt når formen er dårlig.

God helg :klemmer:

Ja, tenk - 11 uker allerede. Hurra! Håper alt er bra med lille reke der inne.

Var utrolig kjedelig å være dårlig forrige uke, men er frisk igjen nå, bortsett fra litt kvalme som kommer og går og ekstrem trøtthet innimellom. Men det får man tåle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeegentlig er jeg jo sykmeldt ut denne uka, men jeg må nesten jobbe litt selv om jeg kjenner at jeg overhodet ikke har lyst, verken til å skrive eller å studere. :sukk:

Ellers fikk jeg fortalt nyheten til mamma og pappa på fredag, da, etter at jeg hadde vært hos legen. Mamma sendte melding og spurte hva legen hadde sagt, og jeg svarte at "Jo, det var litt av hvert og jeg er sykmeldt ut neste uke. Diagnose: Svangerskapskvalme ;)" Fikk en telefon ganske kjapt etterpå :ler: De hadde ikke hatt et eneste snev av mistanke. Tror de fikk litt sjokk. De bekymrer seg litt for at jeg ikke er i jobb og sånn, vet jeg. Men det ordner seg jo :)

Det jeg bekymrer meg mest for, er min totalt manglende arbeidslyst. Jeg ligger en sak på etterskudd i jobben, og minst tre oppgaver på etterskudd i studiet. Og nå skal jeg liksom ta dobbelt studieløp frem til jul?! Herregud, da må jeg virkelig ta meg sammen. Vel, vel - det er bare å sparke seg selv hardt bak og gå på med krum hals.

Arbeidslyst, kom til meg - her skal du motstand finne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes forresten A er konstant snørrete og småsjuk etter at han begynte i bhg. Det er vel ikke helt uvanlig, men litt slitsomt likevel - både for han og oss. I natt våknet han flere ganger fordi han var tett i nesa, stakkars :( Men han var blid i morges, til tross for snørr og gruff, så leverte ham i barnehagen og satser på at det går bra. De ringer vel om han blir dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så frustrerende å mangle arbeidslyst... Man vet jo så veldig godt at man må komme seg i gang, men så var det å faktisk gjøre det da... :sjenert: Ikke lett, jeg har vært der jeg også - mange ganger :fnise:

Bra at formen er bedre, og at nyheten er overlevert til de vordende besteforeldre :) Moro at de ble så overrasket :biggrin:

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så frustrerende å mangle arbeidslyst... Man vet jo så veldig godt at man må komme seg i gang, men så var det å faktisk gjøre det da... :sjenert: Ikke lett, jeg har vært der jeg også - mange ganger :fnise:

Bra at formen er bedre, og at nyheten er overlevert til de vordende besteforeldre :) Moro at de ble så overrasket :biggrin:

Ja, og arbeidslysten er fraværende i dag også, merker jeg ... Men jeg SKAL få gjort fornuftige ting!

Litt gøy at mamma og pappa ble så overrasket, ja :fnise: De fikk se ul-bilde i går og syntes det hele var veldig rart og fint :)

-----------------------------------------------------

I dag skulker vi barnehagen :sjenert:

Det er møkkavær ute, og Amund har nettopp våknet, så vi ville kommet for sent likevel. OG jeg hadde måttet hente ham også og ville dermed fått hele dagen ødelagt. Så vi blir hjemme og koser oss i stedet :) Spørs hvor mye fornuftig jeg får gjort, da ... Men jeg er i det minste ved godt mot i dag! En møkkamandag får ikke ta motet fra meg.

Nå roper lille snupp på meg!

Ha en fin dag, alle sammen! :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og arbeidslysten er fraværende i dag også, merker jeg ... Men jeg SKAL få gjort fornuftige ting!

Litt gøy at mamma og pappa ble så overrasket, ja :fnise: De fikk se ul-bilde i går og syntes det hele var veldig rart og fint :)

-----------------------------------------------------

I dag skulker vi barnehagen :sjenert:

Det er møkkavær ute, og Amund har nettopp våknet, så vi ville kommet for sent likevel. OG jeg hadde måttet hente ham også og ville dermed fått hele dagen ødelagt. Så vi blir hjemme og koser oss i stedet :) Spørs hvor mye fornuftig jeg får gjort, da ... Men jeg er i det minste ved godt mot i dag! En møkkamandag får ikke ta motet fra meg.

Nå roper lille snupp på meg!

Ha en fin dag, alle sammen! :regn:

Glad for å høre at familien ble overrasket og glade.

Og du har virkelig noen herlige dager synes jeg. Greit å kunne bestemme seg for å sitte hjemme med Amund på slike dager. Dere finner nok på noe kjekt. Kanskje han kan hjelpe på arbeidslysten også:)

Ha en fin innedag.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er herved utnevnt som sladris! :klem:

Hurra! :strix: Tusen takk :klemmer:

Kjedelig å mangle arbeidslyst, det vet jeg alt om ;) Men den kommer nok tilbake, og da får du sikkert gjort tre ganger så mye som nå *motivere* :jepp:

Høres koselig å være hjemme med Amund i dag :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Glad for å høre at familien ble overrasket og glade.

Og du har virkelig noen herlige dager synes jeg. Greit å kunne bestemme seg for å sitte hjemme med Amund på slike dager. Dere finner nok på noe kjekt. Kanskje han kan hjelpe på arbeidslysten også:)

Ha en fin innedag.:)

Hehe, jo du har rett - det ER herlige, fleksible dager! Bare jeg ikke hadde vært så forbasket trøtt hele tiden ... :Gjesp: Men det kommer seg nok :)

Ønsker deg en fin hjemmedag sammen med Amund, det blir nok kosssss :) Godt å høre at formen er bedre :klemmer:

Takk, takk! Vi har kost oss så langt. Nå tar han seg en snork, og jeg lurer jammen på om jeg skal gjøre det samme ... :lur:

Hurra! :strix: Tusen takk :klemmer:

Kjedelig å mangle arbeidslyst, det vet jeg alt om ;) Men den kommer nok tilbake, og da får du sikkert gjort tre ganger så mye som nå *motivere* :jepp:

Høres koselig å være hjemme med Amund i dag :rødme:

:strix:

Ja, den må bare komme tilbake! Og det gjør den sikkert. Men jeg NEKTER å la meg stresse. :jolie:

----------------------------------

Er det ikke det ene, så er det det andre. I går led jeg all verdens kvaler da jeg skulle bestemme meg for hvorvidt jeg orket å ta dobbelt studium frem til jul. Jeg kom til slutt frem til at jeg ikke orket det, og at det holder med det studiumet jeg tar + frilansingen. Pustet lettet ut og var fornøyd med avgjørelsen.

Så får jeg mail fra frilansfolka i dag. Kunne jeg tenke meg å jobbe halv- eller heltid for dem? ... Det er jo et kjempekompliment og en kjempefin mulighet til å få litt journalistisk erfaring, men klarer jeg et sånt ansvar, da? Sukk - i tenkeboksen igjen! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :hoppe: Det er jo kjempepositivt at de tilbyr deg jobb. Kanskje hadde det vært lurt med tanke på permisjonsutbetaling? Trøttheten må jo gå over etter hvert, ikke sant? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, Lilith! :hoppe: Er det sånn at du blir tilbudt fast jobb hos dem, i stedet for å frilanse?

Neida, fast ansettelse kan jeg se langt etter. Men han tilbyr et engasjement på 6 mnd - noe som jo passer ypperlig mtp at om seks mnd skal jeg ut i permisjon uansett. Så jeg må bare finne ut om jeg takler 100% jobb + studier frem til jul. Jeg er jo ikke så effektiv nå, at det gjør noe ... :sjenert:

Så bra :hoppe: Det er jo kjempepositivt at de tilbyr deg jobb. Kanskje hadde det vært lurt med tanke på permisjonsutbetaling? Trøttheten må jo gå over etter hvert, ikke sant? :)

Ja, det er helt sikkert lurt mht foreldrepenger! :jepp: Og jeg satser på at trøttheten og tiltaksløsheten går over etterhvert ... *krysser fingre* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...