Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres ut som dere hadde en flott opplevelse! :) Nå vet dere at alt står bra til, og det må føles veldig bra... Håper du er mer avslappet nå som du vet at den lille har det fint :klem:

Takk for flott referat, nå gleder jeg meg enda mer til vår UL 30. januar :rødme:

Åja, gled deg! Det føles utrolig mye bedre nå, jeg er så lettet! Og kjæresten er glad fordi ungen vår er frisk og rask, og kjæresten hans ikke er nervevrak mer ;)

Så bra :rødme:

Godt at alt var i orden, og håper dette var alt som skulle til for å kunne nyte tida videre.

:klem:

Ja, nå skal jeg bare glede meg videre! :klem:

Dette var koselig lesing, så flott at alt sto bra til :kose:

:klem::duskedame:

Så herlig! :-D

Det er helt utrolig å se den lille babyen på skjermen, gleder meg til den ordinære ultralyden min nå jeg! :-D

Jeg fikk også faktisk enda sterkere følelse av at det er en gutt her etter ultralyden i uke 12, selv om jeg ikke så noe som tydet på det, og legen sa heller ingen ting... Blir spennende å se! ;)

Ja, det blir kjempespennende med ordinær ul! Jeg gleder meg nesten mer nå enn jeg gjorde, ettersom jeg slipper å være nervøs nå.

Innom med en stoooor :klemmer:

Så koselig med UL! Og tenk å se en sprell levendes baby inni magen sin! :-D Var det du eller legen din som bestilte innvendig UL? Er dette noe man må forespørre selv?

Jeg omtaler også den lille som 'han', men det er kanskje fordi det er litt i dialekta mi? Sier 'an' i stedet for 'det'...

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

*måtte endre teksten, fikk ikke med meg at du hadde vært på UL..

Ja, det var kjempefint å se den lille. Jeg bestilte selv, privat. Gruer meg faktisk litt til å fortelle legen - jeg skal jo dit på tirsdag, blant annet for å høre hjertelyden. Men den har jeg jo allerede hørt ... :sjenert: Burde man fortelle legen når man tenker på å gjøre sånt? Nåja, jeg har vel ikke gjort noe veldig galt, håper jeg.

Godt å lese.

Så du merker ingenting av graviditeten?

:) Nei, jeg merker fint lite, gitt, bortsett fra at jeg ikke har mensen, selvsagt. Begynner vel å få litt mage, kanskje. Nå tør jeg tro at det er fordi det er en baby der inne, og ikke bare fordi jeg har spist litt for mye i det siste ... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å så spennende å se den lille. Jeg vil og se min. :sukk:

Vel bare 11 dager igjen nå til min UL :hoppe:

Ikke lenge igjen nå! Så spennende :duskedame: Vil dere vite kjønn?

Må bare spørre, for jeg merker fint lite jeg også nå som kvalmen og oppkastperioden er over.

Jeg har ikke vært kvalm engang, jeg, så det er veldig rart å tenke på at det er en liten sprellemann der inne. Legen i dag sa han hadde truffet mange som meg - engstelige jenter som ikke hadde noen symptomer og derfor ville sjekke at alt er i ordne. Så det er nok vanligere enn man får inntrykk av å ha problem- og symptomfrie svangerskap! Nå gleder jeg meg meg bare over det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på om du har gjort "noe galt" i forhold til legen din... Tror det er en del som bestiller tidlig ultralyd fordi de er nervøse. Jeg hadde sannsynligvis gjort det samme hvis jeg ikke hadde fått ultralyden i uke 12 pga jeg er kløne :rodme:

Du er veldig heldig som ikke er kvalm! Men, jeg skjønner hvordan du har det i forhold til å ikke ha symptomer. Lite symptomer her om dagen også, men jeg er vel over den verste tiden med symptomer for en stund... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min lege oppfordret meg jo til og med til å ringe og ta privat UL dersom jeg syntes det var interessant, da han mente det som regel roet oss litt ned, og ubekymret mamma er bra for baby :) Så du skal nok ikke tenke på at du har gjort noe galt! Ser jo på tråden inne på graviditetsforumet også, det er overvekt av de som har tatt første UL mellom 6-10 uker, så det er mange som er tidlig ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Lilith

Kose deg med graviditeten. Godt å ha fått senket skuldrene. Er litt ekle sånn de første ukene...

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

Jeg er ikke den som begynner å prate i tide og utide om graviditeten min til alle og enhver. Hun jeg deler kontor med, som også er en venninne, er en jeg kvier meg litt for å fortelle ting til, for hun er generelt ikke så interessert i slike ting, og jeg vil ikke træ informasjon hun kanskje ikke vil ha nedover hodet hennes. Så jeg har ikke sagt noe om ultralyden. Det har ikke vært brennende på tungen min, heller, ettersom jeg har sittet i morges og chattet med en annen venninne om det.

MEN. Så kom plutselig forlagsdirektøren inn på kontoret i stad for å gratulere med graviditeten og spurte hvordan det gikk, symptomer og slikt, og da føltes det naturlig å nevne ultralyden. Da ble visst min kollega litt såret, for da direktøren hadde gått, sa hun "Vi er visst ikke så gode venner mer, vi - jeg vet ikke noe om hva som skjer med deg lenger". Jeg visste ikke hva jeg skulle si til det. Hun spør jo aldri hvordan det går, og jeg synes det er unaturlig å løpende fortelle henne om legebesøk og slikt. Som sagt er hun ikke den som er mest interessert i sånne ting.

Argh, det var akkurat det jeg IKKE trengte nå - en guilt-trip fordi jeg ikke forteller alt om MIN graviditet til min kollega/venninne. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på om du har gjort "noe galt" i forhold til legen din... Tror det er en del som bestiller tidlig ultralyd fordi de er nervøse. Jeg hadde sannsynligvis gjort det samme hvis jeg ikke hadde fått ultralyden i uke 12 pga jeg er kløne :rodme:

Du er veldig heldig som ikke er kvalm! Men, jeg skjønner hvordan du har det i forhold til å ikke ha symptomer. Lite symptomer her om dagen også, men jeg er vel over den verste tiden med symptomer for en stund... :)

Du har nok rett - hun har jo ingen grunn til å kjefte på meg for dette! Går sikkert bra :)

Jeg vet at jeg er heldig som ikke er kvalm - det høres helt forferdelig ut sånn som noen her inne har det! Men nå kan jeg slå meg til ro med at jeg enn så lenge er i uforskammet god form ;)

Min lege oppfordret meg jo til og med til å ringe og ta privat UL dersom jeg syntes det var interessant, da han mente det som regel roet oss litt ned, og ubekymret mamma er bra for baby :) Så du skal nok ikke tenke på at du har gjort noe galt! Ser jo på tråden inne på graviditetsforumet også, det er overvekt av de som har tatt første UL mellom 6-10 uker, så det er mange som er tidlig ute.

Ah, det høres bra ut :)

:vinke: Lilith

Kose deg med graviditeten. Godt å ha fått senket skuldrene. Er litt ekle sånn de første ukene...

God helg :klemmer:

Takk! Nå skal jeg bare kose meg!

Så koselig. Det er så herlig å lese om UL. Så bra at alt så bra ut. Glad på dine vegne Lilith :klemmer:

Takktakktakk! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du og den lille sprellemannen i magen får en fin helg! :)

(Det var litt snakk om permisjon/ammefri her for litt siden, og jeg har funnet ut at du har krav på to timer ammefri pr. arbeidsdag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å lese om UL! Og så fint at alt var bra. Tenkte nok det ja :)

Huff, kjedelig med sånne misforståelser med venner. Hun har jo ikke akkurat krav på å vite alt om deg da. Du kan jo kanskje fortelle henne det du fortalte oss, at du trodde ikke hun ville være interessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du og den lille sprellemannen i magen får en fin helg! :)

(Det var litt snakk om permisjon/ammefri her for litt siden, og jeg har funnet ut at du har krav på to timer ammefri pr. arbeidsdag).

Takk for det! Ønsker deg også en god helg.

To timer hver dag? Det høres bra ut! Jeg bor jo rett ved jobben, så det skulle kunne la seg ordne, selv med delt permisjon.

Så moro å lese om UL! Og så fint at alt var bra. Tenkte nok det ja :)

Huff, kjedelig med sånne misforståelser med venner. Hun har jo ikke akkurat krav på å vite alt om deg da. Du kan jo kanskje fortelle henne det du fortalte oss, at du trodde ikke hun ville være interessert?

:hoppe: Er kjempeglad for at alt var i orden!

Ja, jeg skal prøve å bringe det på bane igjen, men nå er det nesten ekstra vanskelig ettersom situasjonen ble så awkward ... Argh, jeg hater sånt! Hvorfor kunne hun ikke bare sagt "Ultralyd? Så gøy! Har du bilder/var alt ok/fikk du vite kjønn/etc?" Hun spør jo aldri hvordan det går, eller hvordan jeg har det eller noe, så ikke så lett å vite at hun er interessert ... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: 14 uker :duskedame:

To timer hver dag? Det høres bra ut! Jeg bor jo rett ved jobben, så det skulle kunne la seg ordne, selv med delt permisjon.

Bare vær obs på at dette i utgangspunktet er ulønnet så vidt jeg har skjønt... Hvis ikke arbeidsgiveren din har noen spesielle orndninger kan jo det lage et innhogg i økonomien... :sjenert:

Dumt med sånne venninner... Blir så vanskelig, spesielt når de ikke virker interesserte... Rar måte å reagere på da, de fleste ville jo ha spurt litt rundt det i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på at dette i utgangspunktet er ulønnet så vidt jeg har skjønt... Hvis ikke arbeidsgiveren din har noen spesielle orndninger kan jo det lage et innhogg i økonomien... :sjenert:

Dumt med sånne venninner... Blir så vanskelig, spesielt når de ikke virker interesserte... Rar måte å reagere på da, de fleste ville jo ha spurt litt rundt det i stedet...

Det er rett som jente79 sier, det med ammefri er etter arbeidsmiljøloven ulønnet. Men det er jo hva man minimum har krav på, og er mange tariffavtaler som har bedre vilkår enn det :) I stat og kommune er det som regel slik Ella* sier med inntil 2 timer med lønn man har krav på.

Ha en riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er visst kommunalt ansatte som får to timer - og det med lønn.

Arbeidsmiljøloven sier bare dette:

§ 12-8. Ammefri

Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger. Fritiden kan for eksempel tas ut i minst en halv time to ganger daglig eller som redusert arbeidstid med inntil én time hver dag.

Dvs 1 t fri uten lønn.

Men kan godt hende du har en tariffavtale som gir bedre vilkår. Mange som får 1 t fri med lønn. Du har god tid på deg til å finne ut av det, men sikkert greit å vite når dere planlegger permisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ok. Skal sjekke ut litt med jobben.

Ja, jeg synes også det var en merkelig reaksjon, og nå er stemningen ganske anspent her, men jeg vet ikke hvordan jeg skal løse det opp ... Jaja, ordner seg vel.

Det er rett som jente79 sier, det med ammefri er etter arbeidsmiljøloven ulønnet. Men det er jo hva man minimum har krav på, og er mange tariffavtaler som har bedre vilkår enn det :) I stat og kommune er det som regel slik Ella* sier med inntil 2 timer med lønn man har krav på.

Ha en riktig god helg :)

Skjønner! God helg til deg også :)

Det er visst kommunalt ansatte som får to timer - og det med lønn.

Arbeidsmiljøloven sier bare dette:

§ 12-8. Ammefri

Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger. Fritiden kan for eksempel tas ut i minst en halv time to ganger daglig eller som redusert arbeidstid med inntil én time hver dag.

Dvs 1 t fri uten lønn.

Men kan godt hende du har en tariffavtale som gir bedre vilkår. Mange som får 1 t fri med lønn. Du har god tid på deg til å finne ut av det, men sikkert greit å vite når dere planlegger permisjonen.

Absolutt! Jeg skal sette meg litt mer inn i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Kjedelig med venninna di... Du får prøve å snakke med henne å forklare, så kanskje hun forstår... Ikke ha dårlig samvittighet iallfall, det er jo tydeligvis ikke så lett, dette.

God helg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...